بهترین رشته های دانشگاه سیدنی استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه سیدنی از نظام رتبه بندی کیو اس (QS) سال 2024 توانسته رتبه 19 جهانی و رتبه 3 استرالیا را به دست آورد. این دانشگاه با ارائه طیف وسیعی از رشته‌ها، امکانات پیشرفته آموزشی و زندگی پر جنب و جوش در محوطه دانشگاه توانسته به آرزوی تحصیلی بسیاری از دانشجویان بین المللی و متقاضیان مهاجرت تحصیلی تبدیل شود. دانشگاه سیدنی متنوع‌ترین رشته‌های استرالیا را ارائه می‌دهد تا دانشجویان مستعد از هر نقطه از جهان را جذب خود کند. دانشجویان می‌توانند رشته مورد نظر خود را از میان بیش از 400 رشته تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه انتخاب کنند. پس اگر می‌خواهید در یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا تحصیل کنید، بهتر است ابتدا رشته‌های برتر این دانشگاه را بشناسید.

    انتخاب رشته مناسب در دانشگاه‌های معتبری مانند دانشگاه سیدنی مهم است، زیرا آینده شغلی خوبی را رقم می‌زند. از سویی دیگر، رشته‌های برتر دانشگاه سیدنی نشان دهنده سطح علمی بالا، تجهیزات آموزشی قوی و وجود اساتید مجرب در این رشته‌هاست. پس بدون معطلی به سراغ رشته‌های برتر دانشگاه‌های سیدنی می‌رویم تا قبل از تحصیل در استرالیا بتوانید نیازهای خود به خوبی بررسی کنید.

    رشته پرستاری

    رشته پرستاری

    رشته پرستاری دانشگاه سیدنی در استرالیا رتبه 1 و در جهان رتبه 12 را دارد؛ بنابراین پرستاری بهترین رشته در این دانشگاه محسوب می‌شود. دوره‌های پرستاری دانشگاه سیدنی در مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری ارائه می‌شوند. این دوره‌ها توسط دانشگاهیان، پزشکان و محققان برجسته‌ای حوزه پرستاری تدریس می‌شوند.

    کیفیت بالای آموزشی در رشته پرستاری به این معناست که فارغ التحصیلان این دانشگاه از بقیه موسسات متمایز هستند و به سرعت جذب بازار کار می‌شوند. فارغ التحصیلان رشته پرستاری دانشگاه سیدنی می‌توانند در مراکز دولتی و خصوصی، بیمارستان‌ها، مراقبت‌های اورژانسی، مراقبت از سالمندان، مراکز مواد مخدر و الکل، اتاق‌های عمل، پرستاری روستایی، صنعت داروسازی و سایر زمینه‌های مرتبط با بهداشت مشغول به کار شوند.

    رشته علوم دامپزشکی

    رشته علوم دامپزشکی دانشگاه سیدنی در استرالیا رتبه 1 و در جهان رتبه 23 را دارد. آموزش دامپزشکی، علوم دامی و تحقیقات پیشرو که سلامت و رفاه حیوانات را ارتقا می‌دهد، هدف اصلی دانشکده علوم دامپزشکی دانشگاه سیدنی است. دانشجویان تحت نظر دانشمندان برجسته حوزه حیوانات و دامپزشکی در جهان آموزش می‌بینند. در واقع، رشته دامپزشکی از بهترین رشته‌های دانشگاه سیدنی است.

    دانشکده علوم دامپزشکی از جدیدترین امکانات و تجهیزات بهره می‌برد تا دانشجویان در گروه‌های کوچک بتواند حداکثر آموزش را ببینند. دانشجویان می‌توانند برای انجام تحقیقات به دانش تخصصی و عمیق برای مقابله با مسائل مهم دنیای امروز تجهیز شوند. متقاضیان می‌توانند دوره شش ساله دامپزشکی را بگذرانند تا با اصول پایه آشنا شوند. سپس برای دوره تخصصی جهت تبدیل شدن به یک پزشک دامپزشکی ثبت شده با دکترای دامپزشکی (DVM) درخواست دهند.

    رشته هنر و علوم انسانی

    رشته هنر و علوم انسانی

    رشته هنر و علوم انسانی دانشگاه سیدنی در استرالیا رتبه 1 و در جهان رتبه 12 را دارد. کاوش در اعماق فرهنگ، فلسفه و تاریخ هرگز تا این حد در دانشگاه سیدنی قابل دسترسی نبوده است. دوره‌های جامع هنر و علوم انسانی دانشگاه سیدنی می‌توانند دانش بی‌پایانی را در اختیار دانشجویان قرار دهند که تا آینده خود را آنطور که می خواهند بسازند. مطالعه هنر و علوم انسانی می‌تواند یک تجربه غنی و کامل باشد که دانش عمیقی را در مورد فرهنگ انسانی، خلاقیت و تفکر انتقادی ارائه دهد.

    هنر و علوم انسانی طیف وسیعی از رشته‌ها از جمله ادبیات، تاریخ، فلسفه، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، زبان‌ها و مطالعات فرهنگی را در بر می‌گیرد. تحصیل در رشته هنر و علوم انسانی در دانشگاه سیدنی می‌تواند درک فرهنگی و همدلی شما را گسترش دهد. این امر به شما امکان می‌دهد دیدگاه‌ها، سنت‌ها و روایت‌های مختلف را در مورد فرهنگ و جامعه انسانی درک کنید و جهان بینی خود را گسترش دهید.

    رشته حسابداری و امور مالی

    رشته حسابداری و امور مالی دانشگاه سیدنی در استرالیا رتبه سه و در جهان رتبه 35 را دارد. در دانشکده بازرگانی دانشگاه سیدنی، رویکردی نوآورانه‌ای برای آموزش و یادگیری در نظر گرفته شده است تا دانشجویان به رهبران آینده تبدیل شوند. دریافت مدرک در رشته حسابداری و امور مالی می‌تواند آینده شغلی دانشجویان را تضمین کند. در حقیقت، رشته حسابداری از بهترین رشته‌های دانشگاه سیدنی است.

    تحصیل حسابداری در دانشکده بازرگانی به شما کمک می‌کند تا دانشجویان توانایی‌های خود را برای طیف وسیعی از مشاغل گسترش دهند. از این طریق می‌توانند وارد حرفه‌هایی شوند که در آن‌ها توانایی درک و تفسیر اطلاعات مالی ضروری است. فرصت‌های شغلی زیادی برای فارغ التحصیلان حسابداری در طیف وسیعی از صنایع وجود دارند که شامل مشاغل مالی، بانکی، بیمه، مشاوره، مهندسی و خدمات حقوقی هستند.

    رشته مهندسی عمران

    رشته مهندسی عمران

    رشته مهندسی عمران دانشگاه سیدنی در استرالیا رتبه 2 و در جهان رتبه 20 را دارد. طراحی، برنامه ریزی و آزمایش زیرساخت‌هایی که شیوه زندگی بشر را بهبود می‌بخشند، در دانشکده مهندسی دانشگاه عمران به دانشجویان آموزش داده می‌شود. دوره‌های مهندسی عمران برای طراحی و ایجاد زیرساخت‌های مدرن مهم از جمله ساختمان‌ سازی، شبکه‌های حمل و نقل و سیستم‌های آبیاری ایجاد شده‌اند.

    دانشجویان می‌توانند در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی عمران تحصیل کنند. از دوره‌های مربوط به رشته مهندسی عمران می‌توان به مهندسی ساختمان، مهندسی حمل و نقل، مهندسی ژئوتکنیک و سیالات محیطی اشاره کرد. دانشجویان می‌توانند مهارت‌های مدیریتی و تخصصی خود را در مقاطع ارشد و دکتری تقویت کرده تا در بازار کار موفق‌تر عمل کنند.

    رشته حقوق

    رشته مهندسی عمران دانشگاه سیدنی در استرالیا رتبه سه و در جهان رتبه 16 را دارد. دانشکده حقوق سیدنی که در سال 1855 تاسیس شد، سهم قابل توجهی در قوه قضائیه، سیاست و زندگی عمومی استرالیا داشته است. فارغ التحصیلان این دانشگاه شامل نخست وزیران استرالیا، رئیس بانک جهانی و روسای دادگاه عالی استرالیا و دادگاه عالی نیو ساوت ولز هستند. بنابراین رشته حقوق را باید از بهترین رشته‌های دانشگاه سیدنی دانست.

    دانشجویان در دانشکده حقوق سیدنی تحت نظر هیئت علمی معتبر بین ‌المللی آموزش می‌بینند. چه بخواهید شغلی را به عنوان یک وکیل شروع کنید و چه به حرفه‌ای غیر از حقوق علاقه داشته که به تخصص حقوقی نیاز دارد، دانشگاه سیدنی مجموعه‌ای از دوره‌های متنوع در رشته حقوق را جلوی پای دانشجویان قرار می‌دهد. مدارک اصلی ارائه شده توسط دانشگاه در رشته حقوق شامل لیسانس (LLB)، دکتر حقوقی (JD) و کارشناسی ارشد حقوق (LLM) هستند.

    رشته پزشکی

    رشته پزشکی

    رشته مهندسی عمران دانشگاه سیدنی در استرالیا رتبه 2 و در جهان رتبه 25 را دارد. تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه سیدنی تضمین می‌کند که دانشجویان با استفاده مهارت‌های بالینی، رهبری و توسعه فردی می‌توانند سهم بزرگی در بهبود مشکلات مردم داشته باشند. در سرتاسر جهان، پزشکان، دندانپزشکان، پرستاران، داروسازان و متخصصان بهداشتی دائما در تقاضا هستند و بازار کار بسیار عالی دارند؛ از جمله در امر مهاجرت به استرالیا و اشتغال به تحصیل و کار در این حوزه‌های تخصصی...

    دانشکده پزشکی دانشگاه سیدنی بسیاری از بهترین دانشجویان را از سراسر استرالیا و جهان جذب می‌کند؛ بنابراین اهداف این موسسه برای ارائه بالاترین کیفیت در یادگیری و آموزش در سطح بالاتر، نشان از مسئولیت دانشگاه در قبال دانشجویان رشته پزشکی دارد. دانشجویان ابتدا باید مدرک لیسانس خود را در پزشکی تکمیل کنند تا بتوانند در دوره‌های دکتری تخصصی در دانشگاه سیدنی درخواست دهند.

    رشته روانشناسی

    رشته روانشناسی دانشگاه سیدنی در استرالیا رتبه 2 و در جهان رتبه 25 را دارد. روانشناسی یکی از بهترین رشته‌ها در علوم است که سؤالات بی‌پاسخ زیادی دارد. دانشجویان در دانشکده روانشناسی می‌توانند تحقیقات خود در زمینه روانشناسی را گسترش دهد تا پاسخی جامع به مشکلات روانی انسان امروزی ارائه دهند. درک اینکه مردم چگونه فکر می‌کنند، چه احساس دارند، چگونه رفتار می‌کنند و یاد می‌گیرند، روانشناسی را به رشته‌ای جذاب تبدیل کرده است.

    سبک آموزشی در رشته روانشناسی در دانشگاه سیدنی، آموزش مبتنی بر پژوهش است. دانشجویان در کنار مباحث تئوری به تحقیق نیز می‌پردازند. دانشگاه امکانات تحقیقاتی پیشرفته‌ای از جمله مرکز چارلز پرکینز و مرکز مغز و ذهن را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد تا تجربه خود در حوزه‌های مختلف روانشناسی از جمله مبانی عصبی زیست ‌شناختی، درمان بالینی، تعامل اجتماعی، روان درمانی و سایر موارد را افزایش دهند. دانشجویان می‌توانند در مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری در رشته روانشناسی تحصیل کنند.

    رشته جغرافیا

    رشته جغرافیا

    رشته جغرافیا دانشگاه سیدنی در استرالیا رتبه 2 و در جهان رتبه 21 را دارد. دانشکده علوم زمین دانشگاه سیدنی بر پایه قدیمی‌ترین بخش زمین شناسی استرالیا که در سال 1893 تاسیس شد، نهادینه شده است. این دانشکده گروهی پویا از رشته‌های متشکل از زمین شناسی، جغرافیا و ژئوفیزیک را شامل می‌شود. دوره‌های تحصیلی رشته جغرافیا به مسائل کلیدی پیش روی جامعه از جمله تغییرات آب و هوا، مدیریت منابع و پایداری می‌پردازد. رشته جغرافیا را باید از بهترین رشته‌های دانشگاه سیدنی دانست.

    رشته جغرافیا مربوط به مطالعه زمین از جمله اقیانوس‌ها، جو، رودخانه‌ها و دریاچه‌ها، صفحات یخی و یخچال‌های طبیعی، خاک، سنگ و سایر موارد است. این رشته شامل رمزگشایی تاریخ و مسیرهای احتمالی آینده تکاملی زمین و بسیاری از جنبه‌های مربوط به نحوه تعامل موجودات زنده از جمله انسان با زمین است. دانشجویان می‌توانند در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه سیدنی تحصیل کنند.

    رشته داروسازی

    رشته داروسازی دانشگاه سیدنی در استرالیا رتبه 2 و در جهان رتبه 16 را دارد. دانشکده داروسازی دانشگاه سیدنی در سال 1899 تاسیس شد که بیش از 120 سال است که به آموزش دانشجویان در زمینه علوم دارویی می‌پردازد. دوره‌های آموزشی این دانشکده در رشته علوم دارویی و بالینی از طراحی، سنتز و آزمایش داروها تا جنبه‌های بالینی و جامعه شناختی داروسازی و تحقیقات خدمات بهداشتی را پوشش می‌دهد.

    برنامه درسی منحصر به فرد دانشکده داروسازی روی هر دو زمینه عملی و نظری داروسازی متمرکز است تا دانشجویان را برای نیروی کار آینده آماده کند. دانشجویان می‌توانند مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری تحصیل کنند. سپس فارغ التحصیلان این امکان را دارند در طیف گسترده‌ای از گزینه‌های شغلی از جمله داروخانه‌ها، تولید دارو، نقش‌های ‌دولتی و غیر دولتی، افسر ایمنی دارویی و سایر موارد مشغول به کار شوند.

    در جدول زیر می‌توانید مواردی دیگری از بهترین رشته‌های دانشگاه سیدنی استرالیا را مشاهده کنید:

    رشته

    رتبه در استرالیا (QS 2023)

    رتبه در جهان (QS 2023)

    باستان شناسی

    2

    45

    علوم کشاورزی

    3

    32

    آناتومی و فیزیولوژی

    یک

    13

    انسان شناسی

    3

    31

    مطالعات ارتباطات و رسانه

    2

    35

    زبان و ادبیات انگلیسی

    یک

    18

    تاریخ

    2

    32

    زبان‌های مدرن

    2

    41

    فلسفه

    3

    28

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    در این مقاله ما به معرفی بهترین رشته‌های دانشگاه سیدنی پرداختیم، اکنون شما به عنوان متقاضیان تحصیل در استرالیا می‌توانید در رشته مورد نظر خود در یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان یعنی دانشگاه سیدنی تحصیل کنید. توصیه می‌کنیم رشته تحصیلی خود را بر اساس آینده شغلی، مقدار شهریه و علاقه خود انتخاب کنید. کسب مدرک از دانشگاه معتبری مانند دانشگاه سیدنی استرالیا می‌تواند چشم انداز روشنی را برای آینده شما ترسیم کند. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین رشته های دانشگاه سیدنی استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت