بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته مهندسی مکانیک
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    با اینکه مهاجرت به کشور جدید برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک ممکن است دشوار به نظر برسد، اما برخی از کشورها مانند کانادا توانسته‌اند شرایط راحت‌تری را برای متقاضیان فراهم کنند. دانشگاه‌های برتر کانادا برای دانشجویان دوره درسی گسترده‌ای را در نظر گرفته‌اند تا مهارت‌های فنی و فردی آن‌ها را توسعه دهند. دانشجویان با تحصیل در کانادا و به واسطه‌ی تحقیق، کار میدانی، پروژه‌های آزمایشگاهی، سخنرانی‌ها و سمینارها دانش عمیقی در رشته مهندسی مکانیک به دست می‌آورند. دریافت مدرک معتبر با تحصیل در یک دانشگاه مشهور، رابطه مستقیمی دارد. پس اگر می‌خواهید در مورد بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته مهندسی مکانیک اطلاعات خود را افزایش دهید، این مقاله را تا پایان بخوانید.

    1- دانشگاه تورنتو

    1- دانشگاه تورنتو

    دانشگاه تورنتو به عنوان یکی از 100 دانشگاه برتر جهان و یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته مهندسی مکانیک شناخته می‌شود. این دانشگاه در مرکز شهر تورنتو قرار دارد. دانشجویانی که علاقه‌مند به تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه تورنتو هستند باید برای ورود به دوره لیسانس علوم کاربردی (BASc) اقدام کنند. دانشجویان پس از پذیرش از خودروها گرفته تا دستگاه‌های پزشکی را مطالعه خواهند کرد تا روش‌های طراحی آن‌ها را با استفاده از اصول اولیه مهندسی مکانیک درک کنند.

    دوره لیسانس مهندسی مکانیک دانشگاه تورنتو یک برنامه چهار ساله است که مباحثی مانند فیزیک، ارزیابی ریسک، انرژی پایدار، بیومکانیک و ترمودینامیک طول تمرکز دارد. علاوه بر این، دانشجویان می‌توانند یک سال اختیاری را در برنامه کوآپ تجربه حرفه‌ای (PEY) بگذرانند تا تجربه واقعی به دست آورند. دانشجویان می‌توانند پس از اتمام سال دوم تحصیل خود در یکی از پنج موضوع از جمله مکاترونیک، ساخت، مکانیک و طراحی جامدات، انرژی و محیط زیست و مهندسی زیستی تحصیلات خود را ادامه دهند.

    2- دانشگاه مک گیل

    دانشگاه مک گیل یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته مهندسی مکانیک است. دپارتمان مهندسی مکانیک این دانشگاه که در شهر مونترال قرار دارد، فرصتی عالی برای کسب تحصیلات با کیفیت و برخورداری از دانش اساتید و محققان برتر جهان است. مهندسی مکانیک در مک گیل شامل سه جریان مختلف است که عبارتند از:

    • جریان A: برای دانشجویانی که بعد از CEGEP (پیش دانشگاهی و کالج فنی) وارد می‌شوند.
    • جریان B: برای دانشجویانی است که CEGEP شرکت نکرده‌اند.
    • جریان C: برای دانشجویان ممتاز طراحی شده است.

    مهم نیست که دانشجویان کدام جریان را انتخاب کند، همه آن‌ها این فرصت را خواهند داشت که در فعالیت‌های فوق برنامه مانند رباتیک، فرمول SAE و تیم موشک شرکت کنند. علاوه بر این، گزینه‌های تخصصی مانند تمرکز بر طراحی تجهیزات هوانوردی نیز برای دانشجویان علاقه‌مند به تخصص در این موضوعات در دسترس هستند.

    3- دانشگاه بریتیش کلمبیا

    3- دانشگاه بریتیش کلمبیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در شهر ونکوور یعنی در غرب کانادا قرار دارد. آب و هوای این شهر نسبت به تورنتو و مونترال معتدل‌تر است. همه دانشجویان آینده نگر برای ورود به دوره مهندسی مکانیک باید یک سال تحصیلات مهندسی عمومی را در دانشگاه بریتیش کلمبیا یا در کالج دیگری با دوره انتقال تکمیل کنند. با توجه به محدودیت در تعداد جذب دانشجو، تنها متقاضیانی که در این دوره یک ساله نمرات برتر دارند برای ورود به این دوره انتخاب می‌شوند.

    دانشجویان پس از پذیرش این فرصت را دارند که در یک دوره منحصر به فرد به نام MECH 2 شرکت کنند. این دوره به آن‌ها اجازه می‌دهد به جای شش یا هفت دوره در هر ترم، چهار دوره متوالی را در کل سال بگذرانند. کلاس‌های درس در جلسات با تعداد نفرات کم همراه با سفرهای علمی مختلف و پروژه‌های عملی برگزار می‌شوند. با تحصیل رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه بریتیش کلمبیا می‌توانید مدرک تحصیلی معتبر دریافت کنید تا در هر کشوری از جهان مشغول به کار شوید.

    4- دانشگاه آلبرتا

    دانشگاه آلبرتا یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در استان غربی آلبرتا قرار دارد و پردیس اصلی آن در شهر ادمونتون است. این دانشگاه از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته مهندسی مکانیک است. دانشکده مهندسی این دانشگاه چندین دپارتمان از جمله دپارتمان مهندسی مکانیک دارد. دانشجویان مقطع کارشناسی فرصت‌های زیادی برای یادگیری و پیشرفت در این دانشکده دارند. همچنین دانشجویان فرصت‌های تحقیقاتی بسیاری خواهند داشت تا بتوانند سهم بزرگی در پیشرفت علم مهندسی مکانیک ایفا کنند.

    دانشجویان می‌توانند مسیرهای تحصیلی مختلفی را در دانشگاه آلبرتا انتخاب کنند. یک مسیر آموزشی شامل جریان سنتی چهار ساله لیسانس مهندسی مکانیکی است. جریان دومی به علاوه لیسانس چهار ساله یک برنامه تجربی به نام کوآپ نیز به مدرک اضافه می‌شود. برنامه کوآپ به دانشجویان امکان شرکت فعالیت‌های عملی در دنیای واقعی را به مدت 20 ماه می‌دهد تا مهارت‌های خود را برای ورود به بازار کار تقویت کنند.

    5- دانشگاه مک مستر

    5- دانشگاه مک مستر

    دانشگاه مک مستر یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در شهر همیلتون در استان انتاریو قرار دارد. این دانشگاه به طور مداوم در بین بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته مهندسی مکانیک رتبه بندی می‌شود. پس از پذیرش، دانشجویان می‌توانند یکی از دوره‌ها از جمله دوره چهار ساله لیسانس و یک دوره کوآپ با 16 ماه تجربه کاری به علاوه چهار سال تحصیل را انتخاب کنند.

    مدرک فوق لیسانس در رشته مهندسی مکانیک نیز به دانشجویان علاقه‌مند به ادامه تحصیل ارائه می‌شود. گرایش‌های دوره کارشناسی ارشد شامل ساخت و ساز پیشرفته، بیومکانیک، مکانیک و طراحی و علوم حرارتی سیال هستند؛ مانند اکثر دوره‌های مهندسی، معیارهای پذیرش کاملا رقابتی هستند و اکثر متقاضیان باید معدل بالایی داشته باشند؛ بنابراین باید خود را به عنوان یک دانشجوی مستعد معرفی کنید.

    6- دانشگاه واترلو

    دانشگاه واترلو یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در شهر واترلو و در استان شرقی انتاریو قرار دارد. دوره مهندسی مکانیک این دانشگاه به گونه‌ای طراحی شده است که پایه و اساس طراحی مکانیک از جمله مکانیک، ساخت، قدرت و کنترل را شامل می‌شود. دانشجویان کارشناسی بر اساس نمرات دیپلم برای دروس دوره متوسطه مانند شیمی و فیزیک مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

    دانشجویان پس از پذیرش این فرصت را پیدا می‌کنند که در دوره کوآپ شرکت کنند که در آن حداکثر دو سال تجربه کاری مرتبط به دست می‌آورند. دانشجویان در دانشگاه واترلو یاد می‌گیرند که تیم‌های تحت مدیریت خود را رهبری کنید، راه حل‌هایی برای حل مشکلات حوزه مهندسی مکانیک ارائه دهند و دست به نوآوری‌های جدید بزنند.

    7- دانشگاه وسترن انتاریو

    7- دانشگاه وسترن انتاریو

    دانشگاه وسترن انتاریو یکی دیگر از دانشگاه‌های استان انتاریو است که در شهر لندن قرار دارد. این دانشگاه از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته مهندسی مکانیک است. دپارتمان مهندسی مکانیک این دانشگاه متشکل از 30 عضو هیئت علمی است که در زمینه‌های مختلف تحقیقاتی مشغول به کار هستند. دانشجویان پس از یک سال تحصیل در رشته مهندسی عمومی وارد رشته مهندسی مکانیک می‌شوند. سال دوم و سوم تحصیل آن‌ها شامل واحدهای اصلی مهندس هستند.

    دانشجویان در سال چهارم می‌توانند در زمینه‌های خاصی از رشته مهندسی مکانیک مانند سیستم‌های سیال و حرارتی، طراحی به کمک کامپیوتر، روباتیک و تبدیل انرژی تحصیل کنند. همچنین امکان تحصیل در مقاطع بالاتر مانند کارشناسی ارشد وجود دارد. در نهایت، دانشجویان می‌توانند با دریافت تخصص از دانشگاه وسترن انتاریو فارغ التحصیل شوند و برای اقامت دائم و مهاجرت به کانادا اقدام کنند.

    8- دانشگاه کلگری

    دانشگاه کلگری یک موسسه تحقیقاتی دولتی مستقر در شهر در کلگری در استان آلبرتا است. دوره مهندسی مکانیک این دانشگاه در دانشکده مهندسی شولیچ برگزار می‌شود. دانشجویان کلگری به تحقیق، طراحی، آزمایش، پیشرفت و ساخت دستگاه‌های مکانیکی متعددی می‌پردازند. دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در این دانشکده باید ابتدا برای اخذ پذیرش از دانشکده مهندسی شولیچ اقدام کنند.

    همه دانشجویان پس از پذیرش و قبل از ورود به دوره اصلی مهندسی مکانیک، یک دوره مشترک سال اول متشکل از دروس پایه در مهندسی مانند محاسبات، اصول مهندسی، فیزیک و ریاضیات را بگذرانند. این دوره‌ها دانشجویان پایه‌ای محکم در آموزش مهندسی ارائه می‌دهد. سپس دانشجویان می‌توانند تحصیلات خود را در گرایش‌های مهندسی زیست پزشکی، مهندسی دیجیتال و مکاترونیک ادامه دهند.

    9- دانشگاه کوئینز

    9- دانشگاه کوئینز

    دانشگاه کوئینز یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در شهر کینگستون در استان انتاریو در شرق کانادا قرار دارد. این دانشگاه از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته مهندسی مکانیک است. دوره مهندسی مکانیک دانشگاه دانش پایه را برای کار در مهندسی مکانیک به دانشجویان ارائه می‌دهد. علاوه بر این، دپارتمان مهندسی مکانیک این دانشگاه به ایستگاه‌های کاری CAD و ماشین‌های CNC مجهز شده است تا دانشجویان بتوانند تجربه عملی در تولید کسب کنند.

    دانشجویان پس از اتمام سال دوم دوره تحصیلی خود می‌توانند در دوره مطالعاتی مهندسی مکانیک عمومی تحصیل کرده یا در دوره‌هایی مانند مهندسی بیومکانیک یا سیستم‌های انرژی و سیال شرکت کنند. به طور کلی، دوره مهندسی مکانیک این دانشگاه به دانشجویان بین المللی دانش تخصصی در این حوزه را ارائه می‌دهد تا آن‌ها بتوانند با قدرت علمی بیشتری برای بازار کار آماده شوند.

    10- دانشگاه دالهاوزی

    دانشگاه دالهاوزی در استان نوا اسکوشیا و در شرق شهر‌ هالیفاکس در این استان قرار دارد. دوره مهندسی مکانیک دانشگاه دالهاوزی این فرصت را برای دانشجویان مقطع کارشناسی فراهم می‌کند تا مهندسی مکانیک را از طریق آزمایشگاه‌ها و دوره دوره کوآپ تجربه کنند. همه دانشجویان مهندسی باید دوره‌های مشترک سال اول را قبل از درخواست برای یک رشته خاص مورد نظر خود بگذرانند.

    دانشجویان پس از قبولی در رشته مهندسی مکانیک می‌توانند بین یک مدرک چهار ساله لیسانس یا یک دوره پنج ساله لیسانس به علاوه کوآپ یکی را انتخاب کنند. دانشجویان در حوزه‌های طراحی ماشین‌ها، فضاپیماها، قایق‌ها، دوچرخه‌ها و درایوهای دیسک آموزش تخصصی دریافت می‌کنند.

    پذیرش در دانشگاه‌های کانادا برای رشته مهندسی مکانیک

    پذیرش در دانشگاه‌های کانادا برای رشته مهندسی مکانیک

    دانشجویان بین المللی باید برای پذیرش از دانشگاه‌های برتر کانادا، مراحل زیر را دنبال کنید:

    • دانشجویان ابتدا باید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنند و فرم درخواست موجود در وب سایت مربوطه خود را پر کنند.
    • پس از ارسال فرم درخواست، دانشجویان باید آخرین مدرک تحصیلی خود را به همراه ریز نمرات تحصیلی و سایر مدارک در وب سایت دانشگاه آپلود کنند.
    • دانشجویانی خارجی باید نمرات آزمون زبان انگلیسی را طبق خواسته دانشگاه‌های کانادا ارسال کنند.
    • دانشجو پس از تکمیل مراحل درخواست باید منتظر نتیجه پذیرش باشد.
    • هنگامی که دانشگاه درخواست متقاضی را پذیرفت، در بازه زمانی اختصاص داده شده باید شهریه را پرداخت شود
    • دانشجوی در نهایت پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه منتخب در کانادا باید برای مجوز تحصیل اقدام کند.

    هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا برای رشته مهندسی مکانیک

    هزینه تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در کانادا شامل شهریه و هزینه زندگی است. در ادامه به جزئیات می‌پردازیم:

    شهریه تحصیل

    میانگین هزینه تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در کانادا برای دانشجویان بین المللی برای دوره‌های کارشناسی بسته به رشته و دانشگاه متفاوت است. با این حال، شهریه رشته مهندسی مکانیک بسته به مقطع تحصیلی و دانشگاه انتخابی، بین 20 هزار تا 60 هزار دلار کانادا در سال است.

    هزینه‌های زندگی

    دانشجویانی که زندگی در خوابگاه را انتخاب می‌کنند باید سالانه حدود 8 هزار تا 10 هزار دلار کانادا بپردازند. اجاره آپارتمان دو خوابه برای اقامت در خارج از اقامتگاه به طور متوسط 1577 دلار کانادا در ماه است، اما بسته به شهر یا محله متفاوت خواهد بود. هزینه‌های دیگر شامل غذا، تفریحات، پوشاک و سایر موارد هستند.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    یکی از مهم‌ترین رشته‌های مهندسی، مهندسی مکانیک است. از آنجایی که مهندسان مکانیک در طراحی و تولید دستگاه‌های مکانیکی تخصص دارند، تقاضای زیادی برای آن‌ها در بازار کار وجود دارد. در نتیجه مهندسی مکانیک از نرخ اشتغال بالایی برخوردار است. دوره‌های مهندسی مکانیک به طور کلی شامل ریاضیات، علوم فیزیکی و طراحی و ساخت است.

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته مهندسی مکانیک امکان کارآموزی و دوره‌های کوآپ را ارائه می‌دهند تا تجربه کاری خوبی را برای دانش آموزان رقم بزنند؛ بنابراین تحصیل رشته مهندسی مکانیک در استرالیا می‌تواند‌ مزایای زیادی برای دانشجویان بین المللی داشته باشد. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته مهندسی مکانیک

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت