بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل رشته پزشکی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    تحصیل در بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای رشته پزشکی برای دانشجویان بین المللی آرزویی دست یافتنی هستند. وجود یک محیط علمی قوی و استفاده از بالاترین امکانات آموزشی باعث شده است تا متقاضیان زیادی برای تحصیل در رشته پزشکی رهسپار استرالیا شوند. این کشور به دلیل داشتن یک سیستم مراقبت بهداشتی پیشرفته توانسته در کنار ارائه نیازهای درمانی به مردم، بازار کار پرتقاضایی را نیز به فارغ التحصیلان رشته‌های پزشکی ارائه دهد.

    انتظار می‌رود تقاضا برای پزشکان در استرالیا تا سال 2025 رشد 15 درصدی را تجربه کند؛ بنابراین تحصیل در بهترین دانشگاه‌های استرالیا در رشته پزشکی هم می‌تواند منجر به دریافت مدرک معتبری شود و هم فرصت مناسب برای حضور در بازار کار را فراهم می‌کند. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته پزشکی را معرفی می‌کنیم.

    دوره‌های پزشکی در بهترین دانشگاه‌های استرالیا

    دوره‌های پزشکی در بهترین دانشگاه‌های استرالیا

    تحصیل پزشکی در استرالیا به شش سال (کارشناسی) و چهار (کارشناسی ارشد) نیاز دارد. هر دوی این مقاطع تحصیلی به دو بخش پیش بالینی و بالینی تقسیم می‌شوند. برای مثال، دوره دکتری پزشکی در دانشگاه ملبورن به مدت چهار سال است. این دوره شامل یک سال یادگیری مبانی و اصول عمل بالینی، دو سال آموزش بالینی با یک ترم بالاتر برای تمرین مهارت‌های پزشکی و یک پروژه تحقیقاتی 14 هفته‌ای یا دروس انتخابی در سال آخر است. دانشجویان پس از اتمام برنامه باید یک دوره 47 هفته‌ای کارآموزی را در بیمارستان بگذرانند. پس از آن از طریق هیئت پزشکی استرالیا به دانشجویان صلاحیت پزشکی عمومی داده می‌شود که هر سال نیاز به تمدید دارد.

    مدارک اصلی برای تحصیل در استرالیا و در دوره‌های کارشناسی پزشکی عبارتند از:

    • دیپلم دبیرستان یا هر مدرک تحصیلی معادل 12 سال تحصیل متوسطه
    • گواهینامه کنسرسیوم آزمون استعداد بالینی دانشگاه (UCAT)
    • گذران واحدهای درسی زیست شناسی، شیمی، ریاضی و فیزیک در دوران دبیرستان

    مدارک اصلی برای دوره‌های کارشناسی ارشد پزشکی عبارتند از:

    • مدرک لیسانس پزشکی یا رشته‌های مرتبط مانند پرستاری یا فوق لیسانس رشته‌های مرتبط
    • گواهینامه آزمون پذیرش دانشکده پزشکی (GAMSAT)
    • گذران واحدهای درسی زیست شناسی، شیمی، ریاضیات و فیزیک در مقطع کارشناسی
    • تجربه کاری و دانش قبلی در مورد موضوعات پزشکی
    • مصاحبه MMI (شامل یک سری مصاحبه‌های کوتاه)

    نکته: برای هر دو مقطع فوق به نمره آیلتس بالای 7 نیاز است.

    معرفی بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته پزشکی

    معرفی بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته پزشکی

    استرالیا خانه برخی از بهترین دانشگاه‌های پزشکی در جهان است که آموزش عالی، امکانات پیشرفته و فرصت‌های فراوان برای تحقیقات علمی را فراهم می‌کنند. هر یک از دانشگاه‌های برتر استرالیا می‌توانند فرصت عالی برای دانش اندوزی شما در کشور کانگوروها باشند. شما باید برای اخذ پذیرش از این موسسات مدارک و شرایط لازم را تهیه کنید و خود به عنوان یک دانشجوی مستعد نشان دهید، زیرا رقابت برای ثبت نام در دانشگاه‌های برتر استرالیا بالاست. با این حال، در ادامه به بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته پزشکی اشاره می‌کنیم:

    دانشگاه ملبورن

    دانشکده پزشکی ملبورن اولین دانشکده پزشکی در استرالیاست که در سال 1856 تاسیس شد. سپس در سال 1989 به بخشی از دانشکده پزشکی، دندانپزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه ملبورن اضافه شد. در طول سال‌های گذشته، این مؤسسه بودجه‌های ملی متعددی را دریافت کرده است تا صرف آموزش و تحقیقات شود. این دانشگاه یک برنامه دکتری پزشکی چهار ساله ارائه می‌دهد که کلاس‌ها در سال اول در پردیس خود در پارک ویل برگزار می‌شوند. داوطلبان قبل از پذیرش باید در یک مصاحبه کوتاه شرکت کنند که در این مصاحبه از آن‌ها خواسته می‌شود دانشکده‌های بالینی را انتخاب کنند که سه سال باقی مانده از آموزش پزشکی خود را در آن سپری کنند.

    دانشگاه سیدنی

    دانشگاه سیدنی یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیاست. دانشکده پزشکی و بهداشت سیدنی در سال 1856 تاسیس شد، اما تنها در سال 1883 شروع به کار کرد. برنامه پزشکی در مقطع کارشناسی دانشگاه سیدنی را می‌توان مستقیما بعد از دبیرستان ادامه داد. این دوره هفت سال طول می‌کشد تا دانشجویان مدرک لیسانس هنر و دکتری پزشکی (BA) یا لیسانس علوم و دکتری پزشکی (BS) باشند. شایان ذکر است، دانشگاه سیدنی رتبه اول در استرالیا و رتبه چهارم را در جهان برای اشتغال فارغ التحصیلان دارد که نشان دهنده تعهد آن به ارائه مهارت‌ها و دانش لازم برای موفقیت در حرفه پزشکی است. اخذ پذیرش از دانشگاه سیدنی منجر به دریافت مدرک معتبر می‌شود.

    دانشگاه موناش

    دانشگاه موناش

    دانشگاه موناش در سال 1958 تاسیس شد. علیرغم سابقه نسبتاا کوتاه این دانشگاه، موناش توانسته خود را به عنوان یک موسسه پیشرو در جهان آموزش عالی نشان دهد. دانشگاه موناش یکی از بهترین برنامه‌های پزشکی را در ملبورن ارائه می‌دهد. همچنین در یک درصد دانشکده‌های پزشکی برتر جهان قرار دارد. در حال حاضر، دانشکده پزشکی دانشگاه موناش در استرالیا ورودی‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در برنامه پزشکی خود ارائه می‌دهد. این مدارک دوره‌های تخصصی هستند که دانشجویان می‌توانند با مدرک دیپلم توسط یا لیسانس پزشکی و رشته‌های مرتبط برای آن درخواست دهند. دانشجویان همچنین به امکانات بهداشتی پیشرو از جمله مرکز پزشکی موناش، مرکز سلامت آلفرد و مرکز بهداشت موناش، سلامت شرقی و سلامت شبه جزیره دسترسی خواهند داشت.

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    دانشگاه نیو ساوت ولز به دلیل آموزش عالی پزشکی و تلاش‌های تحقیقاتی عالی خود شناخته می‌شود. این دانشگاه را باید از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته پزشکی دانست. دانشگاه نیو ساوت ولز رتبه یک در کل استرالیا برای تاثیر تحقیقات در پیشبرد علوم پزشکی را دریافت کرده است. همچنین از معدود دانشکده‌های پزشکی در استرالیاست که هم در مقطع کارشناسی و هم در مقطع کارشناسی ارشد مطالعات پزشکی و دکتری پزشکی (MD) را ارائه می‌دهند. از زمان تاسیس در سال 1960، این دانشگاه پردیس‌های روستایی بسیاری را در سیدنی افتتاح کرده است تا شرایط لازم برای ارائه بهترین برنامه پزشکی روستایی را در این پردیس‌ها فراهم کند.

    دانشگاه کوئینزلند

    دانشگاه کوئینزلند که در سال 1909 تاسیس شد، یکی از بهترین دانشکده‌های پزشکی استرالیا محسوب می‌شود. دانشکده پزشکی این دانشگاه شامل دو دانشکده تحقیقاتی فشرده، سه دانشکده پزشکی بالینی و پنج موسسه و مرکز مستقر در بیمارستان است. اگرچه دانشگاه کوئینزلند فقط یک ورودی تحصیلات تکمیلی را در برنامه دکتری پزشکی خود ارائه می‌دهد، اما مسیرهای کارشناسی در رشته‌های مرتبط را برای آماده شدن برای ثبت نام در دوره MD در دانشگاه‌های دیگر را نیز ارائه می‌دهد. به طور کلی، دانشگاه کوئینزلند به پرورش رشد فکری و شخصی دانشجویان اهمیت زیادی می‌دهد. فارغ التحصیلان رشته پزشکی این دانشگاه می‌توانند به سرعت جذب بازار کار شوند، زیرا مدرک آنها اعتبار بالایی دارد.

    دانشگاه ملی استرالیا

    دانشگاه ملی استرالیا

    دانشگاه ملی استرالیا در کانبرا به عنوان بخشی از دانشگاه سیدنی شروع به کار کرد. زمین این دانشگاه قبلاً فضایی برای دانشجویان دانشگاه نیو ساوت ولز، دانشگاه کوئینزلند و دانشگاه سیدنی بود. در طول سال‌ها، این موسسه آزمایشگاه‌های بالینی زیادی ایجاد کرد تا در نهایت وزیر بهداشت وقت استرالیا تصمیم گرفت این دانشگاه را از دانشگاه سیدنی جدا کند و دانشگاه ملی استرالیا (ANU) را در سال 2002 به دنیا معرفی کند. دوره پزشکی ارائه شده در دانشگاه ملی استرالیا از دوره درسی دانشگاه سیدنی پیروی می‌کند. این دانشکده پزشکی در ابتدا فقط دوره لیسانس پزشکی و لیسانس جراحی (MBBS) را ارائه می‌دهد. تا سال 2014، زمانی که شورای پزشکی استرالیا چارچوب صلاحیت‌های استرالیا (AQF) را به سطح 9 افزایش داد، دانشگاه ملی استرالیا را وادار کرد تا دکتری پزشکی و جراحی (MD) را نیز ارائه دهد.

    دانشگاه آدلاید

    دانشگاه آدلاید از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته پزشکی است. یکی از اولین مدارک تحصیلی که دانشگاه آدلاید در سال 1874 در زمان تاسیس خود ارائه کرد، مدرک رشته پزشکی بود. ورود به دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پزشکی امکان پذیر است. دانشجویان آموزش‌های عملی خود را در بیمارستان‌های پیشرو در استرالیای جنوبی، از جمله بیمارستان آدلاید، بیمارستان Lyell McEwin، بیمارستان Modbury، The Queen Elizabeth Hospital و سایر مراکز می‌گذرانند. با 110 هفته کار بالینی که در دوره‌های پزشکی دانشگاه آدلاید در نظر گرفته شده است، دانشجویان تجربیات عملی ارزشمندی به دست می‌آورند و مهارت‌های خود را به عنوان پزشکان متخصص توسعه می‌دهند. دانشکده پزشکی آدلاید که بزرگ‌ترین دانشکده پزشکی در دانشگاه آدلاید است، فرصت‌های یادگیری متعددی را برای پزشکی ارائه می‌دهد.

    دانشگاه استرالیای غربی

    دانشگاه استرالیای غربی یک ساختار نوآورانه را در دوره‌های پزشکی خود ارائه می‌دهد که به دانشجویان اجازه خواهد داد مهارت‌هایشان را برای ورود به بازار کار توسعه دهند. این دانشگاه با بیش از 25 هزار دانشجو از بیش از 100 کشور از جمله 5 هزار نفر دانشجوی بین المللی، محیط آموزشی متنوعی را ارائه می‌دهد. دانشکده پزشکی دانشگاه استرالیای غربی متعهد است با تلاش مشترک دانشجویان مستعد خود، پزشکان مجرب و محققان متعهد به بحرانی‌ترین چالش‌های سلامتی که جهان امروز با آن مواجه است، رسیدگی کند. دانشکده پزشکی این دانشگاه که به عنوان مرکزی برای آموزش و یادگیری در نظر گرفته شده است، فرصت‌های متعددی را به دانشجویان برای تبدیل شدن به پزشکان متخصص فراهم می‌کند.

    دانشگاه صنعتی کوئینزلند

    دانشگاه صنعتی کوئینزلند

    دانشگاه فناوری کوئینزلند آدلاید از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته پزشکی است. هدف این دانشگاه ارائه امکانات پژوهشی پیشرفته و هیئت علمی قوی برای رسیدگی به مسائل مهم حوزه سلامت در جهان است. دانشجویان می‌توانند برای ارتقای مهارت‌های خود و آماده شدن برای شغلی شایسته، پزشکی و برنامه‌های مرتبط را در این دانشگاه بگذرانند. مدارس و مراکز تحقیقاتی مختلف به دانشجویان کمک می‌کند تا برنامه ایده آل خود را انتخاب کنند. برخی از این مراکز شامل دانشکده علوم زیست پزشکی، دانشکده علوم بالینی، دانشکده پرستاری، دانشکده بینایی سنجی و علوم بینایی، مرکز ایمونولوژی و کنترل عفونت هستند. همچنین مراکز شبیه سازی، آزمایشگاه‌ها و سایر مراکز علمی و تحقیقاتی تضمین می‌کنند که دانشجویان بهترین شرایط برای آموزش پزشکی را دریافت می‌کنند.

    دانشگاه لا تروب

    رشته های بالینی، پیش بالینی و بهداشتی دانشگاه لا تروب در بین 200 رشته برتر در جهان قرار دارند. دوره‌های تحقیقاتی پیشرو در علوم پزشکی و بهداشت باعث شده است تا این دانشگاه به اعتبار بالایی دست پیدا کند. دانشکده پزشکی سرطان دانشگاه لا تروب یکی از نام‌های مشهور برای دانشجویان پزشکی در استرالیاست. نسبت اشتغال دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه لا تروب فوق العاده بالاست. بر اساس آمارهای موجود، 89.9 درصد از فارغ التحصیلان رشته‌های بهداشت و درمان و علوم پزشکی در چهار ماهه اول فارغ التحصیلی جذب بازار کار می‌شوند. دریافت مدرک پزشکی از این دانشگاه یک عالی برای حضور قوی در بازار کار است.

    مهاجرت تحصیلی به استرالیا با ادب ویزا

    بسیاری از دانشکده‌های پزشکی در استرالیا دانشجویان بین المللی مانند دانشگاه ملبورن، دانشگاه سیدنی، دانشگاه موناش، دانشگاه نیو ساوت ولز و دانشگاه کوئینزلند را می‌پذیرند. هر دانشگاه در استرالیا برنامه‌های پزشکی مختلفی را ارائه می‌دهد. برخی دوره‌های پزشکی را به عنوان مدرک لیسانس، برخی به عنوان مدرک فوق لیسانس و برخی به عنوان مدرک دکتری هشت ساله در نظر می‌گیرند. با این حال، انتخاب بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته پزشکی می‌توانند آینده درخشانی را برای شما به ارمغان بیاورند. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل رشته پزشکی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت