بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل رشته هنر
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    انتخاب بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته هنر می‌تواند‌ آینده تحصیلی و شغلی شما را متحول کند. بر خلاف رشته‌هایی مانند ریاضیات و روانشناسی، رشته هنر قلمرو وسیعی از خلاقیت و نوآوری‌ها را در بر می‌گیرد. برای پرورش خلاقیت و تبدیل ذهنیات به واقعیت‌ها می‌توان‌ تحصیل در استرالیا را انتخاب کرد. استرالیا یکی از کشورهایی است که به هنر به عنوان ابزاری برای توسعه فرهنگی نکاه می‌کند.

    دانشگاه‌های این کشور طیف گسترده‌ای از رشته‌های هنری مختلف از جمله نقاشی، عکاسی، سینما، مجسمه سازی و سایر موارد در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهند. از این رو، متقاضیان تحصیل در رشته هنر برای توسعه خلاقیت‌های خود و داشتن ذهن باز تاکید زیادی بر انتخاب دانشگاه مناسب دارند. در این مقاله از وب سایت «ادب ویزا» به بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در استرالیا و در رشته هنر اشاره می‌کنیم.

    معرفی بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته هنر

    معرفی بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته هنر

    استرالیا قرن‌ها تاریخ هنری غنی و متنوع دارد. این کشور خانه بسیاری از گالری‌های هنری برجسته از جمله گالری ملی استرالیاست که آثار مشهور جهانی مانند «قطبی‌های آبی» اثر جکسون پولاک و «شب پرستاره» از ونسان ون گوگ را در خود جای داده است. همچنین موزه‌هایی مانند موزه ملی دریایی استرالیا و موزه ملبورن نیز می‌توانند تداعی کننده تاریخ، فرهنگ و هنر استرالیا و جهان باشند.

    نه تنها مهاجرت تحصیلی به استرالیا می‌تواند‌ بستر فرهنگی خوبی را به شما ارائه دهد، بلکه دانشگاه‌های این کشور نیز فضای آموزشی بسیار با کیفیتی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. دانشگاه‌های استرالیا به دلیل زیرساخت‌های آموزشی قوی در رشته هنر و طراحی در سراسر جهان شناخته می‌شوند. دانشجویان می‌توانند با دریافت مدرک معتبر از این موسسات، در بازار کار رقابتی امروز به عنوان یک دانشجو متمایز دیده شوند و توجه کارفرمایان را به خود جذب کنند. با این حال، در ادامه به بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته هنر اشاره می‌کنیم:

    1- دانشگاه RMIT

    دانشگاه RMIT که در شهر ملبورن استرالیا قرار دارد، گرایش‌های هنری مختلفی را ارائه می‌دهد. دانشکده هنر این دانشگاه دوره‌هایی را در هنرهای زیبا، عکاسی، هنرهای تجسمی، هنرهای عمومی و مدیریت هنر ارائه می‌دهد. دانشگاه RMIT که یکی از دانشگاه‌های برجسته جهان است، توانسته به دلیل امکانات پیشرفته، ارتباطات صنعتی قوی و امکانات آموزشی بین رشته‌ای به یک موسسه پیشرو در حوزه هنر تبدیل شود.

    در دانشکده هنر این دانشگاه دوره‌هایی در زمینه طراحی ارتباطات، طراحی صنعتی و طراحی دیجیتال ارائه می‌شوند. دانشجویان می‌توانند یک دوره تمام وقت را دنبال کنند و با زندگی در ملبورن از این شهر برای کارهای هنری خود الهام بگیرند.

    2- دانشگاه ملبورن

    دانشگاه ملبورن از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته هنر است. این دانشگاه که اعتبار بالایی در سطح جهانی دارد، تنوعی از رشته‌های هنری را دانشکده هنر ارائه می‌دهد. دانشگاه ملبورن دومین دانشگاه قدیمی در استرالیا و قدیمی‌ترین موسسه علمی در ایالت ویکتوریا محسوب می‌شود. دانشجویان از ملیت‌های مختلف گرد هم می‌آیند و به یکدیگر کمک خواهند کرد تا ایده‌هایشان را به واقعیت بدل کنند.

    دانشگاه ملبورن امکانات بی‌پایانی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد تا بتوانند فرصت‌های بسیاری را در حوزه هنرهای خلاق کشف کنند. علیرغم رقابت بسیار زیاد، دانشجویان بین المللی می‌توانند از دانشگاه ملبورن پذیرش بگیرند. بورسیه‌ها و کمک‌های مالی برای حمایت از دانشجویان خارجی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

    3- دانشگاه نیو ساوت ولز

    3- دانشگاه نیو ساوت ولز

    دانشگاه نیو ساوت ولز برای هر دانشجویی که به دنبال شکوفایی مهارت هنری خود است، یک پایگاه دانش محسوب می‌شود. دوره‌های هنر، طراحی و معماری ارائه شده در دانشگاه نیو ساوت ولز از جمله دوره‌های پیشرفته‌ای هستند که دانشجویان می‌توانند دنبال کنند. برخی از دوره‌های معروف این دانشگاه شامل هنرهای زیبا، انیمیشن، تصاویر متحرک، هنر نظری، طراحی و هنرهای تجسمی هستند.

    دوره‌های ارائه شده در دانشگاه نیو ساوت ولز در کل استرالیا جزء بهترین‌ها به حساب می‌آیند، زیرا با هنر معاصر، آموزش‌های حرفه‌ای و فناوری نوین ارائه می‌شوند. این دانشگاه به دانشجویان کمک می‌کند تا مهارت‌های خاص مورد نیاز صنعت را به عنوان یک هنرمند خلاق کسب کنند. در مجموع، دانشگاه نیو ساوت ولز به عنوان موسسه‌ای پیشرفته شناخته می‌شود که خلاق دانشجویان را تحریک می‌کند.

    4- دانشگاه موناش

    دانشگاه موناش که در شهر ملبورن و استان ویکتوریا قرار دارد، یکی از به بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته هنر است. این دانشگاه به دلیل ارائه آموزش باکیفیت و داشتن اساتید مجرب در حوزه هنر توانسته شهرت جهانی به دست آورد. دانشگاه موناش در بین یک درصد دانشگاه‌های برتر هنر، طراحی و معماری جهان قرار دارد. دانشکده هنر دانشگاه موناش دوره‌هایی را مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و دوره‌های کوتاه با مدرک دیپلم را در هنرهای زیبا، تاریخ، طراحی، معماری و سایر موارد ارائه می‌دهد. همچنین در وب سایت دانشگاه ملبورن، تعدادی زیادی از بورسیه‌های دانشجویی وجود دارند که می‌توانید برای آن درخواست دهید.

    5- دانشگاه صنعتی کوئینزلند

    دانشگاه صنعتی کوئینزلند که در شهر بریزبن قرار دارد، کلاس‌های خود را در دو طرف رودخانه بریزبن دایر کرده است. در این کلاس‌ها فضاهایی مانند اتاق خبر، امکانات انیمیشن، استودیوهای مد و فضاهای کارگاهی در حوزه صنایع خلاق وجود دارند. دوره‌های تخصصی این دانشگاه در رشته‌های مختلف ارائه می‌شوند که شامل بازیگری، نمایش، رقص، موسیقی، نویسندگی خلاق، فیلم و انیمیشن هستند.

    دانشجویان دانشگاه صنعتی کوئینزلند با گروه‌ها و دانشجویان رشته‌های دیگر نیز روی مشکلاتی که در دنیای واقعی وجود دارند، تعامل می‌کنند تا راه حل‌هایی را پیدا کنند. علاوه بر این، دانشگاه کوئینزلند به دانشجویان این امکان را می‌دهد که مدارک کارشناسی خود را با سایر دوره‌های غیر مرتبط موجود در قالب دوره‌های دو رشته‌ای ترکیب کنند. در نهایت، دانشجویان پس از فارغ التحصیلی شانس بالایی برای یافتن شغل دارند.

    6- دانشگاه گریفیث

    6- دانشگاه گریفیث

    دانشگاه گریفیث یک دانشگاه دولتی در جنوب شرقی کوئینزلند است و به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته هنر شناخته می‌شود. این دانشگاه چهار گروه دانشگاهی از جمله گروه هنر، آموزش و حقوق، مدرسه بازرگانی گریفیث، گروه بهداشت گریفیث و گروه علوم می‌شود. دانشکده هنر دانشگاه گریفیث زیر نظر گروه آکادمیک هنر، آموزش و حقوق است.

    این دانشکده طیف گسترده‌ای از دوره‌های مختلف از دیپلم تا دکتری را ارائه می‌دهد. جامعه هنری پر رونق دانشگاه گریفیث توسط هنرمندان، طراحان و عکاسان اداره می‌شود که در هنر سرآمد هستند. دانشجویان می‌توانند از امکانات پیشرفته دانشکده هنر دانشگاه گریفیث از جمله گالری‌های هنری، نمایشگاه‌ها، استودیوها و کارگاه‌های هنری بهره‌مند شوند.

    7- دانشگاه ملی استرالیا

    دانشکده هنر و علوم اجتماعی دانشگاه ملی استرالیا یکی از هفت کالج این دانشگاه محسوب می‌شود. این دانشکده به دانشجویان مقطع کارشناسی امکان انتخاب بیش از 40 رشته در رشته‌های هنری را ارائه می‌دهد. همچنین برای دانشجویانی که به دنبال ترکیب مدرک هنر با مدارک دیگری هستند، دوره‌های چند رشته‌ای نیز وجود دارند.

    تحقیقات در طیف وسیعی از زمینه‌ها در سراسر حوزه هنری توسط دانشکده هنر و علوم اجتماعی انجام می‌شوند. این دانشگاه همچنین با بخش دولتی و خصوصی همکاری می‌کند تا بتوانند واحدهای درسی عملی را در محیط‌های واقعی به دانشجویان داخلی و بین المللی ارائه دهد. همچنین دوره‌های ارشد و دکتری در گرایش‌های مختلف هنری در دسترس هستند.

    8- دانشگاه سیدنی

    کالج هنرهای سیدنی در دانشگاه سیدنی پیشروترین مدرسه هنر معاصر این شهر و می‌توان گفت بهترین گزینه برای مهاجرت به استرالیا برای تحصیل محسوب می‌شود؛ اگرچه که در هنر شاید رتبه اول را نداشته باشد. این کالج برای بیش از چهار دهه فضای علمی قوی را برای هنرمندان و محققان معاصر ایجاد کرده است. کالج هنرهای سیدنی اولین مدرسه عالی هنری شهر سیدنی است که فعالیت خود را از سال 1976 در آموزش هنرهای تجسمی مبتنی بر استودیو شروع کرده است.

    کالج هنرهای سیدنی دوره‌های تحصیلی در حوزه‌های هنری مختلف را ارائه می‌دهد. ثبت نام در یک دوره هنری خلاق در دانشگاه سیدنی می‌تواند مهارت و دانش لازم را برای دانشجویان فراهم کند تا آن‌ها را در گرایش مورد علاقه خود بتوانند تحصیل کنند. این دوره‌ها با فعالیتهایی عملی نوآوری ارائه می‌شوند تا خلاقیت دانشجویان را پرورش دهند.

    ارائه درخواست به بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته هنر

    ارائه درخواست به بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته هنر

    بعد از پیدا کردن و انتخاب یک دانشگاه مناسب برای تحصیل در رشته هنر، تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای موسسه انتخابی درخواست دهید. قبل از شروع درخواست خود بهتر است در مورد الزامات و شرایط دانشگاه اطلاعات خود را کامل کنید. اگر برای دانشگاه مورد نظرتان واجد شرایط تحصیل هستید، باید تمام مدارک مانند مدرک تحصیلی، توصیه نامه، انگیزه نامه، رزومه تحصیلی، پاسپورت و سایر موارد را تهیه کنید. در این مرحله باید درخواست خود را به صورت آنلاین از طریق وب سایت دانشگاه ارسال کنید. سپس منتظر جواب دانشگاه باشید. در صورت قبولی، نامه پذیرش به ایمیل شما ارسال خواهد شد. سپس باید برای ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کنید.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    استرالیا چندین دانشگاه مهم دارد که چشم انداز آموزشی قوی را برای دانشجویان هنر ارائه می‌دهد. دانشگاه‌های معرفی شده در این مقاله به عنوان بهترین مدارس هنر در استرالیا شناخته می‌شوند که در چند سال گذشته به طور مداوم برتری خود را ثابت کرده‌اند. امکاناتی که در این دانشگاه‌ها وجود دارند، محیطی را برای هنرمندان مشتاق بدون توجه به رشته فراهم می‌کنند. بنابراین مهم است که بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته هنر را بررسی کنید تا موسسه مورد نیاز خود را پیدا کنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل رشته هنر

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت