بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل رشته مهندسی برق
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    مهندسی برق یکی از مشاغل ضروری و پر ارزش در جامعه مدرن امروزی تلقی می‌شود. متخصصان این حوزه وظیفه طراحی و توسعه سیستم‌های الکتریکی را بر عهده دارند و نقش مهمی در پیشبرد فناوری‌های جدید برای بهبود زندگی مردم ایفا می‌کنند. متقاضیانی که به تحصیل در استرالیا علاقه‌مند هستند، بدانند که در این راستا انتخاب دانشگاه مناسب مهمترین گام در موفقیت تحصیلی و شغلی در آینده است. دانشگاه‌های استرالیا که همیشه در رتبه بندی کیو اس (QS) در بین 100 موسسه برتر جهان قرار دارند، بستر لازم برای موفقیت در مهندسی برق را فراهم کرده‌اند. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به معرفی بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته مهندسی برق می‌پردازیم.

    دانشگاه سیدنی

    دانشگاه سیدنی

    دانشگاه سیدنی که در سال 1850 تاسیس شد، قدیمی‌ترین دانشگاه استرالیا محسوب می‌شود. این دانشگاه مرتبا در بین 50 دانشگاه برتر جهان در نظام رتبه بندی کیو اس (QS) قرار می‌گیرد. این دانشگاه 11 پردیس و مکان تحقیقاتی در کامبرلند، کامدن، سوری هیلز و وست مید و سایر نقاط دارد. لیسانس دانشگاه سیدنی در طول چهار ساله ارائه می‌شود. دانشجویان علاقه‌مند به نسل بعدی زیرساخت‌ها و دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا (IoT) می‌توانند از این دوره نهایت استفاده را ببرند.

    کارشناسی ارشد مهندسی برق دانشگاه سیدنی در منطقه دارلینگتون برگزار می‌شود که به عنوان بزرگترین و متنوع‌ترین پردیس دانشگاه سیدنی محسوب می‌شود. این برنامه از دانشجویان می‌خواهد که 72 امتیاز اعتبار را تکمیل کنند. همچنین دوره دکتری مهندسی برق از گرایش‌های مختلف به مدت سه تا چهار نیز ارائه می‌شود. از جمله موضوعات اصلی دوره‌های مهندسی برق دانشگاه سیدنی می‌توان به مهندسی ولتاژ بالا، دینامیک و کنترل سیستم قدرت، مهندسی نرم افزار مبتنی بر مدل و اینترنت اشیا برای زیرساخت‌های حیاتی اشاره کرد.

    دانشگاه کوئینزلند

    دانشگاه کوئینزلند (UQ) یک موسسه تحقیقاتی و آموزشی است که در سال 1909 تاسیس شد. این دانشگاه دو پردیس در بریزبن (هرستون و سنت لوسیا) و همچنین یک پردیس در شهر گاتون در بخش جنوب شرقی ایالت کوئینزلند دارد. دانشگاه کوئینزلند یک دوره لیسانس (Honours) چهار ساله دارد که در نزد دانشجویان بین المللی بسیار محبوب است. دوره‌های تحصیلات تکمیلی UQ شامل کارشناسی ارشد مهندسی (ME) و کارشناسی ارشد علوم مهندسی (MS) در حوزه برق است.

    دوره کارشناسی ارشد مهندسی برق به 32 واحد دوره‌های فنی متمرکز و پیشرفته، تجربیات حرفه‌ای و پروژه‌های تحقیقاتی نیاز دارد. این دوره را می‌توان در سه سال در پردیس سنت لوسیا دانشگاه کوئینزلند (UQ) تکمیل کرد. از طرف دیگر، دوره کارشناسی ارشد علوم مهندسی می‌تواند در یک سال برای دانشجویان تمام وقت تکمیل شود که تنها به 16 واحد برای کسانی که مدرک Honours دارند و همچنین 24 واحد برای دانشجویان دیگر نیاز خواهد داشت.

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW Sydney) یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته مهندسی برق است. این دانشگاه که در سال 1949 تاسیس شد، عضو ائتلافی از موسسات تحقیقاتی برجسته استرالیا است که به عنوان گروه هشت شناخته می‌شوند. دانشگاه نیو ساوت ولز از سال 2015 در مجموع 250 میلیون دلار در زیرساخت‌های تحقیقاتی سرمایه گذاری کرده است.

    دانشگاه نیو ساوت ولز در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان دوره‌های آموزشی متنوعی را در رشته مهندسی برق ارائه می‌دهد. مهندسی برق دانشگاه نیو ساوت ولز بر تحقیق، طراحی، توسعه، ساخت و مدیریت سیستم‌های پیچیده برای کاربردهای مختلف تمرکز دارد. دوره‌های آموزشی برق درا ین دانشگاه می‌توانند شامل واحدهای درسی مخابرات، فوتونیک، سیستم‌ها و کنترل، سیستم‌های انرژی، میکروالکترونیک و پردازش سیگنال باشند.

    دانشگاه ملبورن

    دانشگاه ملبورن یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در سال 1853 تاسیس شد. این دانشگاه یک موسسه عمومی است که به طور مداوم در بین سه دانشگاه برتر استرالیا قرار دارد. دانشگاه ملبورن هفت پردیس در پارک ویل، ساوت بانک، برنلی، کرسویک، دوکی، وریبی و شپارتون دارد. مدرک کارشناسی ارشد مهندسی برق دانشگاه ملبورن در پردیس پارک ویل ارائه می‌شود.

    دوره تحصیلی ارشد مهندسی برق برای دانشجویان تمام وقت در دو تا سه سال تکمیل می‌شود، در حالی که دانشجویان پاره وقت مجاز به تحصیل تا شش سال هستند. دانشجویان برای فارغ التحصیلی باید در مجموع 300 امتیاز اعتباری کسب کنند. دانشجویان همچنین در مورد تجزیه و تحلیل و طراحی شبکه الکتریکی، مدل‌سازی دستگاه‌های الکتریکی، کنترل حرکت پیشرفته و اجرای سیستم الکترونیکی آموزش تخصصی دریافت می‌کنند.

    دانشگاه ملی استرالیا

    دانشگاه ملی استرالیا

    دانشگاه ملی استرالیا (ANU) یک موسسه ملی تحقیقاتی در شهر کانبرا استرالیا است. بحث برای ساخت یک دانشگاه ملی در سال 1944 آغاز شد و در سال 1946 دولت لایحه‌ای را تصویب کرد تا دانشگاه ملی استرالیا تاسیس شود. این دانشگاه سه پردیس در معرفی قلمرو پایتختی استرالیا (ACT)، نیو ساوت ولز و قلمرو شمالی دارد. کارشناسی ارشد مهندسی برق در دانشگاه ملی استرالیا یک برنامه دو ساله برای دانشجویان تمام وقت خواهد بود.

    دانشجویان باید حداقل معدل GPA 5 از 7 در یک رشته مرتبط را برای پذیرش این دوره داشته باشند. از جمله رشته‌های مرتبط قابل قبول می‌توان به مهندسی برق-الکترونیک، مهندسی مخابرات-ارتباطات و مهندسی قدرت-اطلاعات اشاره کرد. برای اعطای مدرک کارشناسی ارشد، دانشجویان باید 96 واحد را بگذرانند که 48 واحد از دروس اجباری و 36 واحد از دروس انتخابی خواهد بود.

    دانشگاه صنعتی کوئینزلند

    دانشگاه فناوری کوئینزلند (QUT) یک موسسه بزرگ استرالیایی است که ریشه آن به سال 1849 و تحت نام مدرسه هنر بریزبن بازمی‌گردد. این دانشگاه در سال 1989 با تصویب قانون دانشگاه فناوری کوئینزلند به طور رسمی به دانشگاه صنعتی کوئینزلند تبدیل شد. امروزه، دانشگاه صنعتی کوئینزلند بیش از 400 دوره آموزشی و فرصت‌های تحقیقاتی گسترده را در دو پردیس خود در Gardens Post و Kelvin Grove ارائه می‌دهد.

    دوره تحصیلی مهندسی برق دانشگاه صنعتی کوئینزلند شامل لیسانس، فوق لیسانس، دوره‌های آنلاین و مدارک دوگانه (اخذ دو مدرک همزمان) هستند. دوره کارشناسی ارشد مهندسی برق می‌تواند در یک سال برای دانشجویان تمام وقت یا دو سال برای دانشجویان پاره وقت تکمیل شود. دانشجویان موظف به تکمیل 96 واحد از واحدهای درسی هستند. از بین همه این واحدها حدود 60 واحد مربوط به اصول پایه مهندسی برق و 36 واحد مربوط به دروس پیشرفته و تخصصی حوزه برق است. مباحثی مانند مدل‌سازی سیستم قدرت، الکترونیک قدرت و مدیریت سیستم‌های قدرت با منابع تجدیدپذیر و ذخیره سازی در این دوره مورد بحث قرار می‌گیرند.

    دانشگاه RMIT

    دانشگاه RMIT

    موسسه فناوری سلطنتی ملبورن (RMIT) یک دانشگاه معتبر استرالیایی است که در سال 1887 تاسیس شد. دانشگاه RMIT یک دانشگاه جهانی با پردیس‌هایی در استرالیا، ویتنام و همچنین یک مرکز تحقیقاتی و همکاری صنعتی در کشور اسپانیاست. برای اطمینان از اینکه دانشجویان تحت بهترین شرایط آموزشی قرار می‌گیرند تا نیازهای صنعت را برآورده کنند، دانشگاه RMIT با شرکت‌های مهم جهان مانند Deloitte، Adidas و BMW همکاری دارد.

    دوره‌های ارائه شده در مهندسی برق دانشگاه RMIT شامل مدرک گواهینامه، لیسانس، فوق لیسانس و دکتری هستند. پذیرش در برنامه کارشناسی ارشد مهندسی برق دانشگاه RMIT به حداقل معدل GPA 2 از 4 نیاز دارد. این دوره در پردیس شهر ملبورن ارائه می‌شود و می‌تواند توسط دانشجویان تمام وقت در دو سال تکمیل شود. دوره‌های مهندسی برق دانشگاه RMIT بر انرژی‌های تجدیدپذیر، سیستم‌های ولتاژ بالا و حفاظتی، خدمات ساختمانی و سیستم‌های مبدل الکترونیکی قدرت تمرکز دارد.

    دانشگاه کرتین

    دانشگاه کرتین یک موسسه تحقیقاتی عمومی در ایالت استرالیای غربی است. این دانشگاه که در سال 1966 به عنوان موسسه فناوری استرالیای غربی تاسیس شد، اکنون در بین یک درصد دانشگاه‌های برتر در سراسر جهان رتبه بندی شده است. علاوه بر این، مهندسانی که از دانشگاه کرتین مدرک تحصیلات تکمیلی دریافت می‌کنند، بر اساس گزارش شاخص‌های کیفیت برای یادگیری و آموزش بالاترین دستمزد را در ایالت استرالیای غربی دارند.

    دانشگاه کرتین علاوه برای دوره‌های لیسانس مهندسی برق، یک دوره کارشناسی ارشد مهندسی حرفه‌ای در رشته برق با سه تخصص از جمله مهندسی سیستم‌های جاسازی شده، مهندسی سیستم‌های قدرت در حال ظهور و مهندسی مخابرات و شبکه ارائه می‌دهد. تکمیل این دوره نشان می‌دهد که فارغ التحصیلان صلاحیت‌های لازم برای ورود به بازار کار استرالیا را دارند. مدرک کارشناسی ارشد رشته مهندسی به 400 واحد درسی نیاز دارد تا در دو سال تکمیل شود.

    تحصیل در استرالیا در ادب ویزا

    در انتخاب بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته مهندسی برق به اعتبار موسسه، شهریه، امکانات آموزشی و شهر محل زندگی خود توجه کنید. در استرالیا، متخصصین در این حوزه را می‌توان در بسیاری از صنایع مانند هوافضا، راه آهن، مدیریت تاسیسات و ارتباطات راه دور به کار گرفت. برای مهندسانی که مایلند به عنوان مشاور، مدیر یا رهبر پروژه شغلی پیدا کنند، مدرک کارشناسی ارشد می‌تواند بسیار مفید باشد. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل رشته مهندسی برق

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت