بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته روانشناسی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    تحصیل در رشته روانشناسی در بهترین دانشگاه‌های استرالیا نه تنها می‌تواند‌ بالاترین سطح آموزش را در اختیار دانشجویان قرار دهد، بلکه راهی عالی برای ورود به بازار کار خواهد بود. شهرت جهانی استرالیا در ارائه خدمات آموزشی قوی باعث شده است تا هر سال سیل عظیمی از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در استرالیا اقدام کرده و به این کشور مهاجرت کنند. دانشگاه‌های استرالیا در رنکینگ‌های جهانی برای رشته روانشناسی همیشه در بین 100 موسسه برتر قرار دارند. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به معرفی بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته روانشناسی می‌پردازیم.

    معرفی دانشگاه‌های برتر استرالیا برای رشته روانشناسی

    معرفی دانشگاه‌های برتر استرالیا برای رشته روانشناسی

    روانشناسی به طور خلاصه مطالعه الگوهای رفتاری انسان است. این رشته تلاشی برای درک چگونگی، چرایی و روابط بین رخدادها به منظور تاثیرگذاری بر محیطی است که در آن زندگی می‌کنیم. افراد حقیقی و سازمان‌ها برای حل و فصل مشکلات رفتاری و روانی به سراغ متخصصان روانشناسی می‌روند.

    حوزه‌های متعددی از جمله آموزش، سیاست، ورزش، بهداشت و عدالت می‌توانند از تخصص روانشناسان بهره زیادی ببرند. برای تبدیل شدن به یک روانشناس متخصص بهتر است که برای تحصیل در دانشگاه‌های برتر این کشور اقدام کنید. مهاجرت تحصیلی به استرالیا راهی عالی برای داشتن آینده‌ای روشن است. در ادامه به بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته روانشناسی اشاره می‌کنیم:

    1- دانشگاه ملبورن

    دانشگاه ملبورن به عنوان دانشگاه شماره یک رشته روانشناسی در استرالیا و یکی از بهترین‌ها در جهان شناخته می‌شود. این دانشگاه تعداد زیادی دوره‌های آموزشی در روانشناسی را ارائه می‌دهد که می‌توانید از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید. شما در این دانشگاه می‌توانید مسیر تحصیلی خود را از مقطع کارشناسی روانشناسی آغاز کنید، جایی که مهارت‌های تحلیلی خود را توسعه می‌دهید تا رفتار انسانی را بهتر یاد بگیرید.

    برای کسانی که می‌خواهند در روانشناسی پیشرفت کنند و صلاحیت لازم در این حوزه را به دست آورند، تحصیل در کارشناسی ارشد و دکتری روانشناسی دانشگاه ملبورن امکان پذیر است. دانشجویان می‌توانند در گرایش‌های مختلف از جمله روانشناسی بالینی، روانشناسی سلامت، روانشناسی سازمانی و غیره در دانشگاه ملبورن تحصیلات خود را ادامه دهند. همچنین بورسیه‌های تحصیلی به دانشجویان مقاطع بالاتر ارائه می‌شوند.

    2- دانشگاه سیدنی

    دانشگاه سیدنی قدیمی‌ترین دانشگاه روانشناسی استرالیا محسوب می‌شود. این دانشگاه نه تنها یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته روانشناسی است، بلکه از نظر میزان اشتغال در رتبه چهارم جهان قرار دارد. درصد بالای اشتغال بدین معناست که فارغ التحصیلان این موسسه به سرعت جذب بازار کار می‌شوند، زیرا کارفرمایان اعتبار زیادی برای مدرک دانشگاه سیدنی قائل هستند.

    شما از سال اول دوره کارشناسی وارد مسائل تحقیقاتی حوزه روانشناسی می‌شوید. شما سه سال اول برنامه را صرف مطالعه موضوعات متعددی خواهید کرد تا برای ورود به بازار کار آماده شوید. در طول سال چهارم (Honours) از شما خواسته می‌شود که یک پروژه تحقیقاتی را در زمینه تخصصی مورد نظر خود تکمیل کنید. دانشگاه سیدنی همچنین دوره‌های کارشناسی ارشد در روانشناسی بالینی و روانشناسی مربیگری را ارائه می‌دهد که در این دوره می‌توانید حتی برای دکتری تحصیل کنید.

    3- دانشگاه صنعتی سوینبرن

    دانشگاه صنعتی سوینبرن که به دلیل ارائه روش‌های آموزشی منحصر به فرد خود شناخته می‌شود به دانشجویان این فرصت را می‌دهد که در رشته روانشناسی به صورت تجربی آموزش ببینند. دوره کارشناسی این دانشگاه توسط شورای اعتباربخشی روانشناسی استرالیا تایید شده است. این دوره سه سال طول می‌کشد و دانشجویان را به علم روز روانشناسی مجهز می‌کند.

    دانشگاه سوینبرن بزرگترین کلینیک روانشناسی در استرالیا را دارد تا آینده‌ای امن و حرفه‌ای را برای همه فارغ التحصیلان خود ارائه دهد. فارغ التحصیلان برتر این دانشگاه می‌توانند در این کلینیک مشغول به کار شوند. همچنین دانشگاه سوینبرن دوره‌های تحصیلی ارشد و دکتری را در طیف گسترده‌ای از گرایش‌ها از جمله روانشناسی بالینی، روانشناسی و علوم قانونی، روان شناسی فیزیولوژیک و سایر موارد ارائه می‌دهد.

    4- دانشگاه موناش

    دانشگاه موناش با رتبه 5 در استرالیا و قرار گرفتن در بین 100 دانشگاه برتر یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته روانشناسی است. دانشجویان زیادی هر ساله برای اخذ پذیرش از دانشگاه موناش رهسپار استرالیا می‌شوند. از دلایل اصلی محبوبیت این دانشگاه برای دانشجویان علاقه‌مند به رشته روانشناسی می‌توان به وجود به اساتید با تجربه اشاره کرد.

    اساتید دانشگاه موناش دانشجویان را تشویق می‌کنند تا دانش خود را در مورد جنبه‌های مختلف علم روانشناسی دانش افزایش دهند. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی با لیسانس روانشناسی می‌توانند برای فوق لیسانس یا دکتری اقدام کنند. دوره‌های مختلفی در دانشگاه در رشته روانشناسی ارائه می‌شوند که اکثریت آن‌ها بر حوزه‌های مغز و رفتار، مبانی روانشناسی، مبانی شناختی و عملکرد انسانی تمرکز دارند.

    5- دانشگاه نیو ساوت ولز

    5- دانشگاه نیو ساوت ولز

    دانشکده علوم در دانشگاه نیو ساوت ولز به دلیل کادر علمی بسیار مشهور خود در سطح جهانی شناخته شده است. دریافت مدرک روانشناسی در این دانشگاه بدین معناست که شما توسط اساتید مجرب و تحت آخرین متدهای علمی آموزش دیده‌اید. دانشگاه نیو ساوت ولز یک برنامه تحصیلی انعطاف پذیر ارائه می‌دهد که درها را به روی طیف گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی باز می‌کند.

    دانشگاه نیو ساوت ولز با رتبه 21 در جهان برای مطالعات روانشناسی یک برنامه چهار ساله کارشناسی را ارائه می‌دهد که شامل یک پروژه تحقیقاتی است که در نهایت منجر به دریافت مدرک (Honours) می‌شود. برخی از مدارک قابل توجه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه نیو ساوت ولز شامل لیسانس روانشناسی (Honours)، لیسانس علوم روانشناسی، کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی و سایر موارد هستند.

    6- دانشگاه کوئینزلند

    دانشگاه کوئینزلند یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته روانشناسی است. این دانشگاه به دلیل شهرتش به عنوان موسسه‌ای با محیط دانشجویی متنوع و لذت بخش، دانشجویان بین المللی زیادی را مجذوب خود کرده است. شما با تحصیل در دانشگاه کوئینزلند به مهارت‌های مورد نیاز بازار کار مجهز می‌شوید تا بتوانید به صورت حرفه‌ای پیشرفت کرده و رشد کنید.

    دانشجویان بین المللی از بیش از 100 کشور در سراسر جهان این دانشگاه را برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی روانشناسی انتخاب می‌کنند. شما می‌توانید پس از اتمام دوره کارشناسی سه ساله در مقاطع تحصیلی بالاتر از جمله دکتری عصب روانشناسی بالینی و روانشناسی سالمندی پذیرش بگیرید. علاوه بر این، این دانشگاه مدارک دیپلم یک یا یک و نیم ساله در زمینه عصب روانشناسی بالینی، روانشناسی سلامت، روانشناسی سازمانی و روانشناسی ورزشی را ارائه می‌دهد.

    7- دانشگاه ملی استرالیا

    دوره‌های روانشناسی دانشگاه ملی استرالیا برای دانشجویانی مناسب هستند که مصمم به ادامه تحصیلات تکمیلی در علوم روانشناسی هستند و می‌خواهند به روانشناسان بالینی موفقی تبدیل شوند. دانشگاه ملی استرالیا به عنوان یکی از مشهورترین دانشگاه‌های روانشناسی جهان، تمرکز خود را بر مشارکت دانشجویان در سخنرانی‌ها و انجام تحقیقات علمی استوار کرده است.

    دوره لیسانس روانشناسی این دانشگاه به دانشجویان اجازه می‌دهد تا مفاهیم و چالش‌های این رشته را کشف کنند. یکی از بزرگترین مزیت‌های تحصیل در رشته روانشناسی در این دانشگاه، شهریه کم آن نسبت به دیگر دانشگاه بزرگ استرالیاست. دانشگاه ملی استرالیا طیف گسترده‌ای از مدارک تخصصی و دوگانه را به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد. مدرک دوگانه شامل تحصیل در روانشناسی به عنوان رشته اصلی و انتخاب یک رشته فرعی مانند مدیریت بازرگانی، اقتصاد و سایر موارد است.

    8- دانشگاه چارلز استورت

    8- دانشگاه چارلز استورت

    دانشگاه چارلز استورت از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته روانشناسی است. این دانشگاه آموزش با کیفیت بالا را برای همه کسانی که تصمیم به تحصیل در علم روانشناسی دارند تضمین می‌کند. با توجه به کادر علمی مجرب دانشگاه چارلز استوارت، دانشجویان می‌توانند در پیشرفته‌ترین دوره‌های تحصیلی در رشته روانشناسی در استرالیا شرکت می‌کنند.

    این دوره‌ها برای مقاطع تحصیلی مختلف مانند لیسانس روانشناسی، لیسانس علوم اجتماعی، دیپلم مطالعات روانشناسی، دیپلم پیشرفته روانشناسی و چند مدرک کارشناسی ارشد در علوم روانشناسی در دسترس هستند. سه پردیس دانشگاه چارلز استورت از جمله Port Macquarie، Bathurst و Wagga Wagga به دانشجویان رشته روانشناسی خدمات گسترده‌ای را ارائه می‌دهند.

    9- دانشگاه دیکین

    دانشگاه دیکین یک انتخاب عالی برای تحصیل روانشناسی است، زیرا علاوه برای شهریه کمتر نسبت به دانشگاه‌های بزرگتر در ارائه دوره‌های آموزشی متنوع و قوی نیز شهرت بالایی دارد. شما می‌توانید یک مدرک کارشناسی سه ساله در رشته روانشناسی دریافت کنید یا در یک دوره چهار ساله (Honours) شرکت کنید.

    دانشگاه دیکین همچنین به خاطر فارغ التحصیلان موفق خود که به دلیل استخدام در برخی از مشهورترین موسسات در سراسر جهان شهرت دارند، مشهور است. برخی مدارک دوگانه مانند لیسانس جرم شناسی/لیسانس علوم روانشناسی در دسترس دانشجویان قرار دارند. علاوه بر این، برخی از مدارک دیگر مانند گواهینامه مشاوره روانشناسی، دیپلم مشاوره، دیپلم علوم روانشناسی یا دیپلم پیشرفته روانشناسی نیز توسط دانشگاه دیکین ارائه می‌شوند.

    شرایط تحصیل روانشناسی در بهترین دانشگاه‌های استرالیا

    همه دوره‌های تحصیلی رشته روانشناسی در دانشگاه‌های معتبر استرالیا معیارهای متفاوتی را در نظر دارند که دانشجویان برای اخذ پذیرش باید آنها را برآورده کنند. متقاضیان مدرک لیسانس روانشناسی باید مدرک دیپلم متوسطه خود را به همراه ریز نمرات ارائه دهند؛ بنابراین برای هر مقطع تحصیلی که درخواست می‌دهید، باید آخرین مدرک تحصیلی خود را ارائه دهید.

    متقاضیان مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل باید تسلط بالایی به زبان انگلیسی داشته و نمره آیلتس 6.5 یا بالاتر داشته باشند. ارائه تمکن مالی با ارائه موجودی یا گردش حساب شرط مهم دیگری است که باید دانشجویان بین المللی برآورده کنند. در حقیقت، سه شرط اصلی شامل ارائه آخرین مدرک تحصیلی به علاوه ریزنمرات، اثبات مهارت زبان انگلیسی و اثبات تمکن مالی هستند.

    دوره‌های رشته روانشناسی در بهترین دانشگاه‌های استرالیا

    دوره‌های روانشناسی در استرالیا عمدتا به دو دسته اصلی و انتخابی تقسیم می‌شوند. در نتیجه، هر دانشگاه بسته به برنامه خود تخصص‌های متمایزی را ارائه می‌دهد. دوره‌های دانشجویان مقطع کارشناسی عمدتا اصول پایه روانشناسی را آموزش می‌بینند، اما دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در گرایش‌های مختلف روانشناسی تحصیل خواهند کرد. از گرایش‌های برتر این رشته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • روانشناسی بالینی
    • روانشناسی شغلی
    • روانشناسی آموزشی
    • روانشناسی محیطی
    • روانشناسی شناختی و ادراکی
    • روانشناسی سلامت
    • نوروروانشناسی
    • روانشناسی قانونی
    • روانشناسی مشاوره
    • روانشناسی رشد
    • روانشناس کودک

    بازار کار فارغ التحصیلان رشته روانشناسی در استرالیا

    بازار کار فارغ التحصیلان رشته روانشناسی در استرالیا

    فرصت‌های شغلی زیادی وجود دارند که یک دانشجو پس از اتمام تحصیلات خود در روانشناسی پیگیری خواهد کرد. پس از اینکه دانشجویی مدرک خود را از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته روانشناسی دریافت کرد، این امکان را دارد برای مشاغل مرتبط اقدام کند. برخی از فرصت‌های شغلی رشته روانشناسی عبارتند از:

    • روان درمانگر
    • مشاور روانی
    • روانشناس تربیتی
    • هماهنگ کننده کارآزمایی بالینی
    • درمانگر تفریحی
    • معلم یا استاد دانشگاه

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    با بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته روانشناسی آشنا شدید، اکنون می‌توانید جزئیات بیشتری را در وبسایت هر دانشگاه بررسی کنید. دانشگاه‌های زیادی در استرالیا وجود دارند که برنامه‌ها و دوره‌های فرعی مختلفی را تحت دوره روانشناسی در استرالیا ارائه می‌دهند. با این حال، یک دانشجوی بین المللی که قصد تحصیل در استرالیا را دارد باید به خاطر داشته باشد که داشتن ویزای تحصیلی استرالیا اهمیت زیادی دارد. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته روانشناسی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت