بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل رشته دامپزشکی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    استرالیا یکی از بهترین کشورها برای دانشجویانی است که می‌خواهند در رشته دامپزشکی تحصیل کنند. بدین دلیل که چندین دانشگاه دامپزشکی در استرالیا در بین 50 موسسه علمی برتر در جهان رتبه بندی شده‌اند. به عنوان مثال دانشگاه سیدنی در رتبه 23 و دانشگاه ملبورن در رتبه 26 جهانی در نظام رتبه بندی کیو اس (QS) 2023 قرار گرفته‌اند. دانشجویان همچنین از اساتید مجرب دانشگاه‌های برتر استرالیا که در حوزه دامپزشکی تخصص بالایی دارند، آموزش و راهنمایی‌های دست اول دریافت خواهند کرد.

    مدت زمان دوره دامپزشکی که توسط اکثر دانشکده‌های دامپزشکی استرالیا ارائه می‌شوند، چیزی بین 5 تا 7 سال تحصیلی است. دانشجویان در طول دوره تحصیل تحت آموزه‌های تئوری و عملی قرار می‌گیرند تا در مورد بهبود سلامت و رفاه حیوانات تلاش کنند. با این حال، متقاضیان تحصیل در رشته دامپزشکی در استرالیا باید با هم رقابت کنند تا بتوانند پذیرش دانشگاه‌های برتر این کشور را به دست آورند.

    پذیرش از دانشگاه‌های برتر کاملا رقابتی است و دانشجویان باید نمرات بالایی در مقطع دبیرستان برای دروسی مانند زیست شناسی، فیزیک، شیمی، ریاضیات و بیوشیمی کسب کنند. همچنین باید در آزمون‌های زبان مانند آیلتس و تافل نمره خوبی بگیرند و مدارک ضروری را به موقع و بدون مشکل به پرتال دانشگاه مورد نظر خود ارسال کنند. بعد از اخذ نامه پذیرش و درخواست برای ویزا، شرایط تحصیل در استرالیا برای شما فراهم شده است؛ اما قبل ارائه درخواست خود، بیایید بهترین دانشگاه‌های استرالیا را برای تحصیل رشته دامپزشکی بشناسیم.

    1- دانشگاه سیدنی

    1- دانشگاه سیدنی

    دانشگاه سیدنی در صدر فهرست برترین دانشکده‌های دامپزشکی در استرالیا قرار دارد. این دانشگاه یک دوره لیسانس 6 ساله در رشته دامپزشکی را به دانشجویان داخلی و بین المللی ارائه می‌دهد. این برنامه به طور کامل به عنوان یک دوره تمام وقت برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌شود، اگرچه دانشجویان داخلی می‌توانند به عنوان دانشجویان نیمه وقت یا تمام وقت تحصیل کنند.

    دوره دامپزشکی ارائه شده در دانشگاه سیدنی به دانشجویان کمک می‌کند تا با مباحث تئوری، جلسات آزمایشگاهی و عملی آشنا شوند. دانشجویان همچنین فرصتی برای کارآموزی در بیمارستان آموزشی دامپزشکی دانشکده خواهند داشت. شهریه این دوره 70 هزار دلار استرالیا در سال است.

    2- دانشگاه ملبورن

    دانشگاه ملبورن یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته دامپزشکی است. دوره دکتری دامپزشکی ارائه شده در دانشکده دامپزشکی دانشگاه ملبورن 4 ساله است. دوره دکتری دامپزشکی ارائه شده در دانشگاه ملبورن در واقع یک دوره تحصیلات تکمیلی محسوب می‌شود که به طور خاص برای آن دسته از دانشجویان بین المللی است که دوره کارشناسی مرتبط با علوم دامپزشکی را گذرانده‌اند.

    دانشجویان در این دانشکده می‌توانند آخرین اطلاعات در مورد علوم دامپزشکی را یاد بگیرند. برنامه علوم دامپزشکی ارائه شده در دانشگاه ملبورن استرالیا توسط کالج سلطنتی علوم دامپزشکی (RCVS)، انجمن دامپزشکی آمریکا (AVMA) و شورای هیئت‌های دامپزشکی استرالیا تایید شده است. شهریه این دوره در دانشگاه ملبورن حدود 61792 دلار استرالیا در سال است.

    3- دانشگاه کوئینزلند

    3- دانشگاه کوئینزلند

    دانشگاه کوئینزلند استرالیا در فهرست بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل در رشته دامپزشکی قرار دارد. این دانشگاه یک دوره لیسانس علوم دامپزشکی 5 ساله را ارائه می‌دهد. دانشجویان در طول سه سال اول تحصیل خود در این دوره با مباحث پیش نیاز در حوزه‌های آناتومی، بیوشیمی، تغذیه، فیزیولوژی و رفتار حیوانات اهلی و وحشی آشنا می‌شوند.

    جالب توجه است که دانشگاه کوئینزلند استرالیا یک بیمارستان آموزشی علوم دامپزشکی و یک بیمارستان استاندارد تخصصی اسب دارد. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی علوم دامپزشکی آن حدود 69760 دلار در سال است. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی واجد شرایط عضویت در کالج سلطنتی جراحان دامپزشکی، انجمن پزشکی دامپزشکی آمریکا و شورای هیئت‌های دامپزشکی استرالیا خواهند بود.

    4- دانشگاه آدلاید

    دانشگاه آدلاید یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته دامپزشکی است. این دانشگاه به دانشجویان یک دوره لیسانس بین المللی علوم زیستی دامپزشکی ارائه می‌دهد. لیسانس علوم زیستی دامپزشکی در این دانشگاه یکی از کوتاه‌ترین دوره‌های مربوط به دامپزشکی استرالیاست، زیرا تنها 3 سال به طول می‌انجامد و به طور خاص برای دانشجویان دامپزشکی تمام وقت اختصاص یافته است.

    متقاضیان در این دوره تحصیلی می‌توانند در کلاس‌ها با تعداد دانشجویان کم از بالاترین سطح آموزشی لذت ببرند. دانشجویان در مورد آناتومی، فیزیولوژی و ویژگی‌های حیوانات اطلاعات لازم و ضروری را کسب می‌کنند. علاوه بر این، مباحثی در مورد ارگانیسم‌های بیماری‌زا که بر حیوانات تاثیر می‌گذارند نیز ارائه می‌شوند. دانشجویان بین المللی پس از برآورده کردن حداقل شرایط مورد نیاز برای فارغ التحصیلی، وارد برنامه دکتری علوم دامپزشکی می‌شوند. شهریه این دوره تحصیلی در دانشگاه آدلاید 50 هزار دلار استرالیا در سال است.

    5- دانشگاه جیمز کوک

    5- دانشگاه جیمز کوک

    دانشگاه جیمز کوک در رتبه بعدی در لیست دانشکده‌های برتر دامپزشکی برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا قرار دارد. دوره علوم دامپزشکی 6 ساله این دانشگاه در میان دوره‌های تحقیقاتی پیشرو در دامپزشکی است. جالب توجه است که 70 درصد از تمام معلمان در دانشگاه جیمز کوک، پزشکان دامپزشکی دارای مجوز هستند که تمایل دارند دانشجویان را به سمت دستیابی به یک حرفه موفق در دامپزشکی راهنمایی کنند.

    دانشگاه جیمز کوک یک بیمارستان آموزشی دامپزشکی دارد که در آن خدمات بهداشتی درجه یک را به حیوانات ارائه می‌دهد. دانشجویان می‌توانند کارآموزی خود را در این دانشگاه بگذرانند. دانشگاه جیمز کوک برنامه علوم دامپزشکی را از مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی می‌دهد. در نتیجه دانشجویان می‌توانند مدرک دکتری خود را دریافت کنند. شهریه این دانشگاه 65960 دلار استرالیا در سال است.

    6- دانشگاه مرداک

    دانشگاه مرداک یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل در رشته دامپزشکی است. این دانشگاه تنها دانشکده دامپزشکی معتبر در ایالت استرالیای غربی است. دوره دکتری دامپزشکی دانشگاه مرداک به عنوان یک برنامه تمام وقت یا پاره وقت در نظر گرفته شده است. این موسسه مجهز به امکانات دامپزشکی پیشرفته است که به خوب نیازهای دانشجویان را برآورده می‌کند.

    مدت زمان دوره دکتری دامپزشکی در دانشگاه مرداک حدود 3 سال است. متقاضیان در این دوره می‌توانند آموزش عملی در مهارت‌های تحلیلی و تحقیقاتی کسب کنند. این دانشگاه یک بیمارستان پیشرفته آموزشی دامپزشکی و یک مرکز آموزشی معروف در مزرعه‌ای در خارج از شهر دارد. شهریه این دانشگاه حدود 30 هزار تا 85 هزار دلار استرالیا در سال است.

    7- دانشگاه چارلز استورت

    7- دانشگاه چارلز استورت

    فارغ التحصیلان این دانشگاه سریعتر از هر دانشگاه دیگری در استرالیا شغل پیدا می‌کنند، زیرا دانشگاه چارلز استورت رتبه یک را در اشتغال زایی در مقطع کارشناسی در استرالیا دارد. دانشکده علوم کشاورزی، محیط زیست و دامپزشکی این دانشگاه تعداد زیادی دوره انعطاف پذیر در زمینه کشاورزی، محیط زیست و علوم دامپزشکی ارائه می‌دهد. مدارکی مانند لیسانس بیولوژی دامپزشکی، لیسانس فناوری دامپزشکی، لیسانس علوم اسب، لیسانس علوم دامی کارشناسی ارشد مطالعات دامپزشکی و دکتری مطالعات دامپزشکی از دوره‌های محبوب این دانشگاه هستند.

    مرکز بالینی دامپزشکی دانشگاه چارلز استورت خدمات با کیفیتی را به صاحبان حیوانات در سراسر ریورینا و فراتر از آن ارائه می‌دهد. کلینیک این دانشگاه مجهز به دامپزشکان، پرستاران دامپزشکی و تکنسین‌های مجرب است. تصویربرداری تشخیصی، پزشکی و مراقبت‌های ویژه، تولید مثل، پزشکی ورزشی، جراحی، بیهوشی و پزشکی قلبی از خدمات مرکز بالینی این موسسه هستند. شهریه دانشگاه چارلز استورت برای رشته دامپزشکی حدود 66 هزار دلار استرالیا در سال است.

    شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دامپزشکی استرالیا

    شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه های دامپزشکی استرالیا

    متقاضیان باید مدرک دیپلم دبیرستان خود را با حداقل نمره C در ریاضیات، فیزیک، شیمی و زیست شناسی ارائه دهند. اگر دوره لیسانس چهار ساله دامپزشکی را گذرانده باشید باید مدرک لیسانس مرتبط با علوم حیوانی با حداقل یک ترم زیست شناسی و بیوشیمی را ارائه دهید؛ بنابراین دانشجویان باید کپی مدرک دیپلم متوسطه خود را به همراه ریز نمرات ارائه دهند و معدل پیشنهادی حداقل 15 است. از دیگر شرایط تحصیل باید به اثبات مهارت زبان انگلیسی و تمکن مالی اشاره کرد. حداقل الزامات زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی عبارتند از:

    • نمره کلی آیلتس 7 (ریدینگ 7، رایتینگ 7، لیسنینگ 7، اسپیکینگ 7)
    • نمره کامل تافل 94 (ریدینگ 24، لیسنینگ 24، اسپیکینگ 23، رایتینگ 27)
    • نمره کل پیرسون 65 (ریدینگ 65، اسپیکینگ 65، لیسنینگ 65، رایتینگ 65)

    تمکن مالی نیز به گواهی اشاره دارد که نشان می‌دهد دانشجو می‌تواند‌ از پس شهریه و هزینه‌های تحصیل و زندگی خود در استرالیا برآید. دانشجویان باید موجودی حساب خود را به عنوان مدرک به دانشگاه مورد نیاز خود ارسال کنند.

    مهاجرت تحصیلی به استرالیا با ادب ویزا

    آیا تا به حال در تمام عمر خود احساس وابستگی به حیوانات کرده‌اید؟ آیا محافظت از جان حیوانات کاری است که شما دوست دارید؟ انتخاب بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته دامپزشکی می‌تواند‌ به شما در رسیدن به آرزوهایتان کمک کند. هر یک از دانشگاه معرفی شده در این مقاله می‌توانند دوره‌های تحصیلی قوی و کاربردی را به شما ارائه دهند.

    مطمئن شوید که موسسه دانشگاه مورد نظر شما توسط شورای هیئت‌های دامپزشکی استرالیا (AVBC) معتبر است. بدین دلیل که پس از فارغ التحصیلی می‌توانید برای دریافت مجوز از هیئت دامپزشکی استرالیا اقدام کنید. از این طریق امکان دریافت اقامت دائم استرالیا و مهاجرت به این کشور را خواهید داشت. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل رشته دامپزشکی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت