برنامه مهاجرتی استان ساسکاچوان
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    امروزه در راستا مهاجرت به هر کشوری از جمله کانادا، شهر و استان مورد نظر مقصد نیز برایمان هائز اهمیت است. برای مثال معیارهای اقتصادی، جغرافیایی و آب و هوایی و بافت فرهنگی استان lrwn برایمان مهم و تاثیرگذار خواهد بود. موقعیت جغرافیایی و اقتصادی استان ساسکاچوان، فرصت‌های مهاجرتی‌ای را فراهم آورده و ما در این مطلب درباره مهاجرت به استان ساسکاچوان کانادا صحبت خواهیم نمود که دارای یک برنامه مهاجرتی تحت عنوان SINP (مخفف Saskatchewan Immigrant Nominee Program) می‌باشد.

    مختصری درباره استان ساسکاچوان

    ساسکاچوان استانی شمالی دشت مانند بوده که در نواحی غربی کانادا واقع است. مرکز آن شهر رجینا و پرجمعیت‌ ترین شهر آن، ساسکاتون می‌باشد. زبان رسمی این استان انگلیسی بوده و دارای مساحت 651.900 کیلومتر مربع )رتبه ششم از نظر وسعت) و جمعیت 1.179.906 نفری طبق آخرین برآورد در سال 2021 می‌باشد.

    استان ساسکاچوان از نظر اقتصادی بدلیل وجود منابع طبیعی حیاتی، تولیدکننده عمده محصولات کشاورزی در کانادا بویژه گندم و غلات و همچنین پیشگام بودن در تکنولوژی، گزینه بسیار خوبی برای زندگی است، بویژه از نظر اشتغال و هزینه‌های زندگی.

    حتما بخوانید: مهاجرت کاری به کانادا

    برنامه مهاجرتی استان ساسکاچوان یا همان SINP

    برنامه مهاجرتی استان ساسکاچوان

    برنامه مهاجرتی Snip شامل یک‌ مجموعه از روش‌های مهاجرت برای افراد خارج از کانادا بوده که برای آن‌ها اقامت دائم کانادا را فراهم می‌نماید. این برنامه بطور کاملا استراتژیک طراحی گردیده تا مهاجران را از مناطق مختلف به سود منافع اقتصادی برای این استان جذب نماید. مانند جذب نیروی کار ماهر و یا جبران کمبود نیروی کار در برخی زمینه‌ها در بازار کار این استان. بویژه برای افراد دارای پیشنهاد شغلی و یا برای کارآفرینان.

    در ساسکاچوان چند برنامه اساسی در جهت جذب مهاجر در جریان است که به 3 دسته تقسیم می‌شود:

    • برنامه ساسکاچوان در راستای جذب نیروی ماهر بین‌المللی

    • برنامه تجربه ساسکاچوان که شامل نیروهای کار درحال حاضر ساکن در این استان می‌شود.

    • برنامه ساسکاچوان در راستا جذب کارآفرینان و کشاورزان

    برنامه ساسکاچوان در راستا جذب نیروی ماهر بین‌المللی

    جذب نیروی ماهر بین المللی ساسکاچوان

    اولین مورد از این برنامه سه‌گانه مهاجرتی، خود نیز شامل سه زیرشاخه می‌باشد که برای هدف قرار دادن نیروی کار ماهر بین‌المللی بوده که برای پیوستن به بازار کار و تکمیل نیروی کار استان ساسکاچوان و سازگاری با محیط این استان طراحی شده است.

    برخی از این برنامه‌ها، نیروهای کار را با توجه به کمبود نیروی کار اولویت بندی می‌کنند درحالی که برخی برنامه‌ها دیگر، نیروهای ماهر کار را که دارای پیشنهاد کاری هستند را مورد هدف قرار می‌دهند. این سه برنامه‌ عبارتند از:

    • برنامه اکسپرس اینتری ساسکاچوان

    • برنامه برای افراد دارای پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمایان

    • متخصصان جویای کار برای مشاغل پرتقاضا در ساسکاچوان

    برنامه تجربه ساسکاچوان

    برنامه تجربه ساسکاچوان

    برنامه تجربه ساسکاچوان شامل 5 زیرگروه برنامه مهاجرتی می‌باشد که برای کسانی طراحی شده‌اند که در حال حاضر تجربه اشتغال در ساسکاچوان را داشته‌اند درحالی که باید پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرما در ساسکاچوان برای ادامه کار در این استان را نیز داشته باشند.

    این برنامه‌ها از پیش تعریف شده متقاضیان شغلی را بر حسب تجربه کاری در زمینه‌های تخصصی مشخصی که دارای کمبود نیروی کار هستند اولویت‌ بندی می‌کنند. 5 زیرگروه مذکور شامل موارد زیر می‌باشد:

    • دارندگان فعلی مجوز کار ساسکاچوان

    • متخصصان در حوزه سلامت و درمان

    • پروژه‌ها بخش هتل‌داری

    • پروژه مربوط به رانندگان کامیون مسافت طولانی

    • دانشجویان ساسکاچوان

    برنامه ساسکاچوان در راستا جذب کارآفرینان و کشاورزان

    برنامه ساسکاچوان در راستا جذب کشاورزان و کارآفرینان

    این برنامه مجموعه‌ایی شامل دو برنامه زیرشاخه مهاجرتی می‌باشد که برای اشخاصی دارای تجربه مدیریتی در نظر گرفته شده که خواهان شروع کسب و کاری جدید و کارآمد در ساسکاچوان می‌باشند.

    از این دو برنامه مهاجرتی یکی برای کارآفرینان در زمینه‌ها عمومی کشاورزی در نواحی خاص از مناطق استان ساسکاچوان در نظر گرفته شده است و دیگری شامل حال مزرعه داران با تجربه و ماهر اختصاص دارد که می‌بایست سرمایه کافی و مناسب در زمینه کار کشاورزی، اسکان و خودکفایی در هزینه‌های زندگی در این استان را داشته باشند.

    جمع‌بندی

    مهاجرت به استان ساسکاچوان از طریق ده‌ها روش اشتغالی مختلف دیگر امکان پذیر است. برای مثال مانند هر شهر و استانی، متقاضی برای مهندس، پزشک، معمار، بانکدار، بازاریاب و ده‌ها عنوان شغلی دیگر امکان پذیر است که همان مهاجرت به استان ساسکاچوان از روش‌ها متداول دیگر و عموما همانند روند عادی مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود اما آنچه که تحت عنوان برنامه مهاجرتی استان ساسکاچوان یا همان SINP شناخته می‌گردد، صرفا شامل موارد فوق می‌باشد.

    سوالات متداول برنامه مهاجرتی استان ساسکاچوان

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ