ارزان ترین رشته ها برای تحصیل در استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    تحصیل و زندگی در استرالیا برای دانشجویان بین المللی یک تجربه ارزشمند و هیجان انگیز است؛ اما هر چقدر هم نسبت به تحصیل در استرالیا علاقه نشان دهید، ممکن است شهریه و هزینه‌های زندگی یک چالش قابل توجه برای مهاجرت شما به این کشور باشد. خوشبختانه، بسیاری از دانشگاه‌ها با ارائه دوره‌های تحصیلی ارزان قیمت در بعضی از رشته‌ها توانسته‌اند شرایط لازم برای تحصیل دانشجویان را فراهم کنند. بررسی و انتخاب ارزان ترین رشته‌های تحصیلی استرالیا نه تنها به صرفه جویی در بودجه کمک می‌کند، بلکه به شما امکان می‌دهد تا از یک دانشگاه استرالیایی مدرک معتبر بگیرید. در این مقاله از وب سایت «ادب ویزا» به طور کامل در مورد رشته‌های ارزان قیمت و دانشگاه‌هایی که این رشته‌ها را ارائه می‌دهند، صحبت می‌کنیم.

    معرفی ارزان ترین رشته‌های تحصیلی استرالیا

    دوره‌های ارزان قیمت استرالیا تقریبا در اکثر شهرهای بزرگ و اصلی استرالیا از جمله سیدنی، ملبورن، بریزبن، پرث، خلیج بایرون و گلد کوست و توسط دانشگاه‌های این شهرها ارائه می‌شوند؛ بنابراین شما می‌توانید هم در شهر مورد علاقه خود زندگی کنید و هم تحصیلات خود را بگذرانید. ارزان ترین رشته‌های تحصیلی استرالیا عبارتند از:

    رشته کسب و کار

    رشته کسب و کار

    کسب و کار یک دوره تحصیلی بسیار محبوب است، زیرا مهارت‌های مفیدی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. دانشجویان در بازاریابی و ارتباطات، مدیریت پروژه و رهبری می‌توانند مهارت لازم را کسب کنند. برای هر فردی که می‌خواهد کسب و کاری راه اندازی کند یا به کارفرمای خود نشان دهد که تسلط کافی به دنیای تجارت دارد، داشتن مدرک تحصیلی رشته کسب و کار یک گزینه عالی است. مدارک ارائه شده در این رشته مانند گواهینامه و دیپلم یک تا دو ساله با هزینه کم همراه هستند.

    رشته مارکتینگ

    بازاریابی و ارتباطات به دلیل تقاضای زیادی در دنیای امروز از دوره‌های تحصیلی محبوب محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه یک کسب و کار را تبلیغ کنید، یک دوره تحصیلی مرتبط با بازاریابی و استراتژی را انتخاب کنید. این رشته برای دانشجویانی مناسب است که می‌خواهند در حوزه بازاریابی به افزایش فروش، امور بازرگانی، جذب مخاطبان و سایر موارد فعالیت کنند. این دوره‌های تحصیلی شامل مدارک گواهینامه و دیپلم یک تا دو ساله هستند.

    رشته مدیریت

    متقاضیان با تحصیل در رشته مدیریت می‌توانند توانایی مدیریت کارهای مختلف، حل تعارضات بین اعضای تیم و رهبری موثر تیم‌ها را بر عهده بگیرند. همه این ویژگی‌ها تضمین می‌کنند که شما نیرویی توانا برای شرکت‌ها و سازمان‌ها در همه مقیاس هستید. دوره‌های مدیریت و رهبری مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک مدیر وظیفه شناس و مدبر را ارائه می‌دهند. به خصوص استارتآپ‌ها به دنبال کسانی هستند که تخصص لازم در مدیریت و رهبری دارند. این دوره‌های تحصیلی شامل مدارک گواهینامه و دیپلم یک تا دو ساله هستند.

    رشته مدیریت پروژه

    رشته مدیریت پروژه

    مدیریت پروژه از ارزان ترین رشته‌های تحصیلی استرالیا است. داشتن مدرک معتبر در رشته مدیریت پروژه برای همه کارفرمایان مهم است، زیرا فارغ التحصیلان این رشته در بسیاری از صنایع نقش تعیین کننده‌ای دارند. دانشجویانی که در رشته مدیریت پروژه موفق به کسب مدرک می‌شوند، این امکان را دارند در صنعت ساخت و ساز، مهندسی، فناوری و غیره مشغول به کار شوند. همانطور که در بالا چند مدرسه سطح پایین‌تر را ارائه می‌دهند. همچنین این دوره‌های تحصیلی شامل مدارک گواهینامه و دیپلم یک تا دو ساله هستند.

    رشته هتلداری

    دوره تحصیلی هتلداری معمولا طیف گسترده‌ای از موضوعات مرتبط با صنعت مهمان نوازی را پوشش می‌دهد که شامل مدیریت هتل، مدیریت رستوران، گردشگری، برنامه‌ریزی رویداد و زمینه‌های مرتبط می‌شود. دوره‌هایی که می‌گذرانید به میزان علاقه شما به این رشته بستگی دارد. دانشجویان با تحصیل در رشته هتلداری می‌توانند واحدهای عملی را از طریق دوره‌های کارآموزی بگذرانند تا تجربه اجرایی کسب کنند. این دوره‌های تحصیلی شامل مدارک گواهینامه و دیپلم یک تا دو ساله هستند.

    رشته مربی ورزشی

    این مدرک مهارت‌ها و دانش لازم را برای فردی که قصد دارد به عنوان مربی در سطح منطقه‌ای یا ایالتی کار کند، فراهم می‌کند. فارغ التحصیلان این رشته در مورد مشاهده عملکرد ورزشکاران را برای تعیین سطح تمرینات، اجرای برنامه‌های استعدادیابی، جذب و مدیریت ورزشکاران، اتخاذ اصول روانشناسی ورزشی، اجرا و ارزیابی تمرین فردی و تیمی، اطلاعات لازم کسب می‌کنند. این دوره‌های تحصیلی شامل مدارک گواهینامه و دیپلم یک تا دو ساله هستند.

    رشته فناوری اطلاعات

    رشته فناوری اطلاعات

    این مدرک مهارت‌های مورد نیاز برای مدیریت و پشتیبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در شرکت‌های کوچک تا متوسط (SMEs) را با استفاده از طیف گسترده‌ای از فناوری‌های عمومی اطلاعات و ارتباطات فراهم می‌کند. دانشجویانی که در این رشته تحصیل می‌کنند، این امکان را دارند در مورد موضوعاتی مانند شبکه، پشتیبانی فناوری اطلاعات، توسعه پایگاه داده، برنامه نویسی و توسعه وب تخصص لازم را کسب کنند. این دوره‌های تحصیلی شامل مدارک گواهینامه و دیپلم یک تا دو ساله هستند.

    رشته طراحی داخلی

    طراحی داخلی از ارزان ترین رشته‌های تحصیلی استرالیا است. شما مهارت‌های لازم را برای اجرای کامل طراحی داخلی در محیط‌های پیچیده مسکونی، تجاری و سازمانی به دست خواهید آورد. دانشجویان می‌توانند روش‌هایی را برای ایجاد طرح‌هایی که نیازهای کارایی، راحتی، ایمنی و زیبایی شناسی را در یک فضای داخلی برآورده می‌کنند، توسعه دهند. حوزه طراحی داخلی و دکوراسیون از رشته‌های محبوب و پرتقاضا در استرالیا محسوب می‌شود. این دوره‌های تحصیلی شامل مدارک گواهینامه و دیپلم یک تا دو ساله هستند.

    مدیریت بهداشت

    این دوره بر یادگیری عملی تمرکز دارد و مهارت‌هایی را برای انجام طیف وسیعی از وظایف اداری مرتبط با خدمات بهداشتی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. الزامات قانونی و اخلاقی در صنعت بهداشت و سلامت از جمله نحوه کار با افراد با پیشینه‌های متنوع فرهنگی و مدیریت سوابق بیماران به دانشجویان آموزش داده خواهند شد. وظایف اداری در خدمات بهداشتی و پزشکی به عنوان یک کارمند برای فارغ التحصیلان مهم است. این دوره‌های تحصیلی شامل مدارک گواهینامه و دیپلم یک تا دو ساله هستند.

    رشته هنرهای تجسمی

    این دوره مهارت‌هایی را در طراحی، روش‌های فرآیند طراحی و تکنیک‌های ارائه، رنگ در طراحی و ساخت سه بعدی ارائه می‌دهد. دانشجویان همچنین در مورد ارتباط مفاهیم طراحی، استفاده از تکنیک‌های تایپوگرافی برای کار طراحی، اصلاح یا دستکاری عکس-تصاویر و تهیه متن و فایل‌های گرافیکی برای چاپ یاد می‌گیرند. دانشجویان مهارت‌های تفکر خلاق، تحلیلی و حل مسئله خود را گسترش می‌دهند. این دوره‌های تحصیلی شامل مدارک گواهینامه و دیپلم یک تا دو ساله هستند.

    ارزان ترین دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی استرالیا

    ارزان ترین دانشگاه‌ها و رشته های تحصیلی استرالیا

    تعدادی از دانشگاه‌ها می‌توانند ارزان ترین رشته‌های تحصیلی استرالیا را ارائه دهند. در ادامه به این دانشگاه‌ها اشاره می‌کنیم:

    دانشگاه کاتولیک استرالیا

    دانشگاه کاتولیک استرالیا (ACU) یکی از بهترین دانشگاه‌های کاتولیک در سراسر جهان است. این دانشگاه برخی از ارزان ترین رشته‌های تحصیلی استرالیا را دارد که از دوره‌های کسب و کار گرفته تا علوم را ارائه می‌دهد. از دوره‌های ارزان قیمت این دانشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    دوره

    شهریه سالانه

    کارشناسی علوم زیست پزشکی

    25568 دلار کانادا

    کارشناسی آموزش

    25568 دلار کانادا

    کارشناسی مطالعات توسعه بین المللی

    25568 دلار کانادا

    کارشناسی علوم روانشناسی

    25568 دلار کانادا

    کارشناسی الهیات/لیسانس فلسفه

    23400 دلار کانادا

    گواهینامه ارشد در مدیریت بازرگانی

    16160 دلار کانادا

    گواهینامه ارشد در رهبری آموزشی

    12784 دلار کانادا

    دیپلم ارشد در مدیریت بهداشت

    25,320 دلار کانادا

    کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزش بالینی

    25,320 دلار کانادا

    کارشناسی ارشد مدیریت بهداشت

    25,320 دلار کانادا

    کارشناسی ارشد بهداشت عمومی

    25,320 دلار کانادا

    دانشگاه چارلز استورت

    دانشگاه چارلز استورت یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیاست که رشته‌های مختلفی را ارائه می‌دهد. علاوه بر ارائه دوره‌های مقرون به صرفه، دانشگاه تجربیات کاری و یک زندگی دانشجویی پر جنب و جوش را به متقاضیان ارائه می‌دهد. برخی از ارزان‌ترین دوره‌ها برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه چارلز استورت عبارتند از:

    دوره

    شهریه سالانه

    کارشناسی هنر

    21280 دلار کانادا

    کارشناسی عدالت کیفری

    24880 دلار کانادا

    کارشناسی آموزش (پیش کودکی و ابتدایی)

    24640 دلار کانادا

    کارشناسی پلیس و امنیت عمومی

    23680 دلار کانادا

    کارشناسی الهیات

    21680 دلار کانادا

    گواهینامه ارشد در مطالعات الهیات

    21680 دلار کانادا

    دیپلم پیشرفته فناوری اطلاعات حرفه‌ای

    21680 دلار کانادا

    کارشناسی ارشد هنر (مطالعات الهیات)

    21680 دلار کانادا

    کارشناسی ارشد الهیات

    21680 دلار کانادا

    دانشگاه فدراسیون استرالیا

    دانشگاه فدراسیون استرالیا

    دانشگاه فدراسیون استرالیا یک انتخاب عالی برای دانشجویانی است که به دنبال گواهینامه TAFE، ثبت نام در ارزان ترین رشته‌های تحصیلی استرالیا یا سایر گزینه‌های تحصیلی مقرون به صرفه هستند. این دانشگاه بیش از 300 دوره و برنامه را برای شما ارائه می‌دهد که برخی از ارزان‌ترین آن‌ها عبارتند از:

    دوره

    شهریه سالانه

    کارشناسی هنر

    22200 دلار کانادا

    کارشناسی خدمات اجتماعی و انسانی

    24800 دلار کانادا

    کارشناسی مدیریت عدالت کیفری

    24800 دلار کانادا

    کارشناسی خدمات انسانی و کارآفرینی

    24800 دلار کانادا

    گواهینامه ارشد در امنیت سایبری کاربردی

    13450 دلار کانادا

    گواهینامه ارشد در مطالعات آموزش و پرورش

    13400 دلار کانادا

    گواهینامه ارشد در سلامت (مدیریت خدمات بهداشتی)

    11500 دلار کانادا

    گواهینامه ارشد در بهداشت (بهداشت و ایمنی محل کار)

    11500 دلار کانادا

    گواهینامه ارشد در بهداشت عمومی

    11500 دلار کانادا

    گواهینامه ارشد در خدمات اجتماعی

    13300 دلار کانادا

    دیپلم تحصیلات تکمیلی معدن

    22200 دلار کانادا

    دانشگاه کراس جنوبی

    دانشگاه کراس جنوبی یکی دیگر از دانشگاه‌های ارزان قیمت استرالیاست. در این دانشگاه می‌توانید دوره‌های متنوعی را با دریافت مدارک مختلف از جمله کارشناسی، گواهینامه‌های ارشد و سایر دوره‌ها را بیابید. برخی از مقرون به صرفه‌ترین رشته‌های تحصیلی عبارتند از:

    دوره

    شهریه سالانه

    گواهینامه ارشد در حسابداری

    15200 دلار کانادا

    گواهینامه ارشد در کسب و کار

    15200 دلار کانادا

    گواهینامه ارشد کسب و کار در رهبری هتل

    13600 دلار کانادا

    دانشگاه الوهیت

    الوهیت یک کالج دانشگاهی است که برنامه‌هایی را بر اساس سنت‌های الهیات مسیحی ارائه می‌دهد. این دانشگاه پشتیبانی و آموزش قوی را در محیطی فراگیر به دانشجویان بین المللی با پیشینه‌ها و باورهای مختلف ارائه می‌دهد. برخی از ارزان ترین رشته‌های تحصیلی این دانشگاه عبارتند از:

    دوره

    شهریه سالانه

    دیپلم پیشرفته در فلسفه

    14888 دلار کانادا

    دیپلم پیشرفته الهیات و وزارت

    14888 دلار کانادا

    کارشناسی مشاوره

    14888 دلار کانادا

    دیپلم در وزارت

    14888 دلار کانادا

    دیپلم الهیات

    14888 دلار کانادا

    گواهینامه ارشد در رهبری

    8646 دلار کانادا

    گواهینامه ارشد در روش تحقیق

    8646 دلار کانادا

    گواهینامه ارشد در آموزش مراقبه

    8646 دلار کانادا

    گواهینامه در الهیات

    7444 دلار کانادا

     

    دانشگاه کوئینزلند جنوبی

    دانشگاه کوئینزلند جنوبی

    دانشگاه کوئینزلند جنوبی (UniSQ) مستقر در توومبا یک موسسه آموزشی معتبر است که در آن دانشجویان بین المللی می‌توانند تجارب آموزشی قوی کسب کنند. با بیش از 700 دوره تخصصی و بیش از 140 مدرک تحصیلی، فرصت‌های زیادی برای دانشجویان وجود دارند که می‌توان در دوره‌های ارزان قیمت این دانشگاه به شرح زیر تحصیل کنند:

    دوره

    شهریه سالانه

    لیسانس هنر

    18750 دلار کانادا

    لیسانس هوانوردی (مدیریت هوانوردی)

    18360 دلار کانادا

    لیسانس هوانوردی (عملیات پرواز)

    18360 دلار کانادا

    لیسانس تجارت

    18360 دلار کانادا

    لیسانس ارتباطات و رسانه (رسانه دیجیتال)

    18360 دلار کانادا

    لیسانس دوران کودکی

    17980 دلار کانادا

    لیسانس فناوری اطلاعات

    20165 دلار کانادا

    لیسانس علوم

    23774 دلار کانادا

    لیسانس فناوری علوم فضایی (نقشه برداری)

    24100 دلار کانادا

    لیسانس برنامه ریزی شهری و منطقه‌ای (Honours)

    24100 دلار کانادا

    دانشگاه نیوانگلند

    دانشگاه نیوانگلند (UNE) از سال 1938 توانسته خود را به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو در استرالیا نشان دهد. با وجود بیش از 200 دوره تحقیقاتی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و بالاتر می‌توان گفت که دانشجویان انتخاب‌های زیادی دارند. برخی از ارزان ترین رشته‌های تحصیلی استرالیا در دانشگاه نیوانگلند عبارتند از:

    دوره

    شهریه سالانه

    دیپلم پیشرفته در هنر

    26880 دلار کانادا

    دیپلم پیشرفته در تاریخچه محلی، خانوادگی و کاربردی

    26880 دلار کانادا

    مدرک کاردانی در تدریس

    24080 دلار کانادا

    کارشناسی هنر

    26880 دلار کانادا

    کارشناسی مطالعات آموزشی

    26880 دلار کانادا

    کارشناسی تحقیق و تمرین تاریخی

    26880 دلار کانادا

    کارشناسی رسانه و ارتباطات

    26880 دلار کانادا

    کارشناسی ارشد هنر

    26880 دلار کانادا

    کارشناسی ارشد آموزش

    26880 دلار کانادا

    کارشناسی ارشد تئاتر و اجرا

    26880 دلار کانادا

    دانشگاه وسترن سیدنی

    دانشگاه وسترن سیدنی یکی دیگر از موسسات آموزش عالی ارزان قیمت برای دانشجویان بین المللی در استرالیاست. این دانشگاه زندگی دانشجویی پویا و امکانات و منابع بسیاری را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. برخی از ارزان‌ترین رشته‌ها در این دانشگاه عبارتند از:

    دوره

    شهریه سالانه

    کارشناسی عدالت کیفری و اجتماعی

    27552 دلار کانادا

    کارشناسی زبان و زبان شناسی

    27552 دلار کانادا

    گواهینامه ارشد Big Data

    17472 دلار کانادا

    گواهینامه ارشد در علم داده

    17472 دلار کانادا

    گواهینامه ارشد در آموزش (رهبری و مدیریت)

    14868 دلار کانادا

    گواهینامه ارشد در مطالعات بشردوستانه و توسعه

    14744 دلار کانادا

    گواهینامه ارشد در فناوری اطلاعات و ارتباطات

    17472 دلار کانادا

    گواهینامه ارشد در سرمایه گذاری املاک

    16676 دلار کانادا

    گواهینامه ارشد در مقیاس استارت‌آپ

    16676 دلار کانادا

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    تحصیل در یک مکان جذاب مانند استرالیا به این معناست که می‌توانید جهان بینی خود را گسترش ‌دهید، از دیدن مناظر زیبا لذت ببرید و در بهترین دانشگاه‌های جهان تحصیل کنید. با اینکه استرالیا مکانی جذاب برای تحصیل است، اما ممکن است هزینه‌های تحصیل در آن بالا باشد. پس مهم است که به مقدار هزینه تحصیل، اعتبار دانشگاه و رشته‌ای که علاقه دارید توجه کنید. با این حال، در این بررسی ارزان ترین رشته‌های تحصیلی استرالیا را معرفی کردیم تا بتوانید در دوره‌هایی با قیمت پایین اما کیفیت بالا تحصیل کنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول ارزان ترین رشته ها برای تحصیل در استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت