ارزان‌ترین دانشگاه‌های آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به آمریکا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    برای دریافت مشاوره رایگان جهت تحصیل در آمریکا، انتخاب دانشگاه و بررسی کلیه مدارک و توانایی فردی شما و در آخر، تشکیل یک پرونده‌ی قوی مهاجرتی در کنار تیمی مجرب از متخصصین اخذ ویزای تحصیلی با داشتن مجوز رسمی از وزارت علوم، کافیه با ما تماس بگیرید:

    02171400111

    دانشگاه‌های آمریکا به ارائه بهترین مدارک تحصیلی و سطح آموزشی بالا در جهان مشهور هستند. بیش از پنج دانشگاه در ایالات متحده در بین 10 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. با این حال، تحصیل در آمریکا به ویژه برای دانشجویان بین‌المللی ارزان نیست. به همین دلیل است که بیشتر دانشجویان برای کسب بورسیه‌های تحصیلی تلاش می‌کنند تا بتوانند بخشی از هزینه‌های خود را تامین کنند. اگر هم امکان دریافت بورسیه وجود نداشته باشد، دانشگاه‌هایی در آمریکا هستند که شهریه کمی دریافت می‌کنند. در این بررسی ما به ارزان‌ترین دانشگاه‌های آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی اشاره می‌کنیم.

    هزینه تحصیل در آمریکا برای یک دانشجوی بین‌المللی چقدر است؟

    هزینه تحصیل در آمریکا برای یک دانشجوی بین‌المللی چقدر است؟

    در آمریکا، هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی نسبتاً کمتر از موسسات خصوصی است. هزینه‌های تحصیل به نوع دانشگاه، مقطع تحصیلی و رشته بستگی دارند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی برای دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های دولتی آمریکا، بین 25 هزار تا 35 هزار دلار در سال است، در حالی که موسسات خصوصی بین 30 هزار تا 45 هزار دلار در سال هزینه دریافت می‌کنند.

    علاوه بر این، هزینه مدرک کارشناسی، از شش هزار تا 20 هزار دلار در سال متغیر است. برای دوره تحصیلات تکمیلی، هزینه از 20 هزار تا 45 هزار دلار در سال است. هزینه برخی از رشته‌های دوره تحصیلات تکمیلی حرفه‌ای، بیشتر از دیگر رشته‌ها است. برای مثال، هزینه دوره‌های دکترا از 8 هزار تا 55 هزار دلار در سال متغیر است.

    آیا یک دانشجوی بین‌المللی می‌تواند به صورت رایگان در آمریکا تحصیل کند؟

    بله، شما در واقع می‌توانید با اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس خود، به صورت رایگان در آمریکا تحصیل کنید. ممکن است مدارس مقرون به صرفه‌ای را انتخاب کنید که شهریه کمی دارند اما به خاطر داشته باشید که باید کتاب، محل اقامت و سایر هزینه‌ها را نیز تامین کنید. با برنده شدن در بورسیه تحصیلی آمریکا، بودجه لازم برای پوشش هزینه تحصیل خود را خواهید داشت و از این طریق به طور رایگان تحصیل می‌کنید.

    ارزان‌ترین دانشگاه‌های آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی کدام‌ها هستند؟

    ارزان‌ترین دانشگاه‌های آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی کدام‌ها هستند؟

    در لیست زیر ارزان‌ترین دانشگاه‌های آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی آورده شده‌اند. به خاطر داشته باشید که سطح آموزشی این دانشگاه‌ها بالاست، اگرچه مقرون به صرفه و کم هزینه هستند:

    دانشگاه دپیپل (University Of The People)

    دانشگاه دپیپل (UoPeople)، یک موسسه خصوصی غیرانتفاعی، آموزش از راه دور یا دانشگاه آنلاین است که در سال 2009 تاسیس شد. این موسسه اولین دانشگاهی است که آموزش آنلاین را به صورت رایگان در سراسر جهان ارائه می‌دهد. دانشگاه دپیپل برنامه‌های کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته‌های مختلف دانشگاهی ارائه می‌دهد. این رشته‌ها شامل مدیریت بازرگانی، علوم کامپیوتر، آموزش و علوم بهداشتی هستند.

    دانشجویان می‌توانند تحصیلات خود را زیر نظر اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های نیویورک و دانشگاه برکلی و به صورت آنلاین فرا بگیرند. درست است که دپیپل یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی است اما دانشجویان ملزم به پرداخت برخی هزینه‌های اداری برای پوشش ارزیابی دوره هستند که از 2460 دلار برای مقطع کاردانی تا 4860 دلار برای یک برنامه چهار ساله لیسانس متغیر است. دپیپل توسط کمیسیون اعتباربخشی آموزش از راه دور (DEAC) به عنوان یک موسسه معتبر شناخته می‌شود و در کل گزینه بسیار خوبی برای مهاجرت تحصیلی می‌باشد.

    شهریه برای دانشجویان بین‌المللی در سال: رایگان

    کالج تگزاس جنوبی (South Texas College)

    کالج تگزاس جنوبی (South Texas College)

    کالج تگزاس جنوبی (STC) یک کالج عمومی در تگزاس است که در سال 1993 تاسیس شد. این دانشگاه مدارک کاردانی و لیسانس را در شش پردیس دانشگاهی خود ارائه می‌دهد. این پردیس‌ها شامل شامل موارد زیر هستند:

    • Pecan Campus (main)
    • Mid-Valley Campus
    • Starr County Campus
    • Technology Campus
    • Ramiro R. Casso Nursing & Allied Health Campus
    • E-STC Virtual Campus

    اگرچه این دانشگاه دانشجویان خارجی بسیار کمی دارد اما در لیست ارزان‌ترین دانشگاه‌های آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی قرار دارد. کالج تگزاس جنوبی دارای اعتبار از کمیسیون کالج‌های انجمن جنوبی کالج‌ها و مدارس است.

    شهریه برای دانشجویان بین‌المللی در سال: 4200 دلار

    دانشگاه ایالتی آرکانزاس (Arkansas State University)

    دانشگاه ایالتی آرکانزاس (ASU) که ​​در سال 1909 تاسیس شد، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در جونزبورو، آرکانزاس است. پردیس اصلی دانشگاه در جونزبورو آرکانزاس است و پردیس دیگری در کوئرتارو، مکزیک دارد. این دانشگاه دوره‌های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در کشاورزی، مهندسی و فناوری، آموزش و علوم رفتاری، هنرهای آزاد و ارتباطات، حرفه‌های پرستاری و بهداشت، علوم و ریاضیات و تجارت ارائه می‌دهد. دانشگاه ایالتی آرکانزاس به دلیل فعالیت‌های تحقیقاتی بالا، به عنوان یک دانشگاه پیشرو تلقی می‌شود. این موسسه مکانی مناسب برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی است که مایل به ادامه در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند.

    شهریه برای دانشجویان بین‌المللی در سال: 5400 دلار

    دانشگاه ایالتی مینوت (Minot State University)

    دانشگاه ایالتی مینوت (Minot State University)

    دانشگاه ایالتی مینوت (MiSU) یک دانشگاه دولتی در مینوتِ داکوتای شمالی است که در سال 1913 تاسیس شد. این دانشگاه بیش از 60 رشته کارشناسی و 10 رشته تحصیلات تکمیلی را از طریق کالج هنر و علوم، کالج بازرگانی، کالج آموزش و پرورش و علوم بهداشتی و یک مدرسه تحصیلات تکمیلی ارائه می‌دهد. در حالی که دانشگاه ایالتی مینوت حدود 12 درصد از دانشجویان بین‌المللی را در خود جای داده است، این دانشگاه جزء ارزان‌ترین دانشگاه‌های آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی قرار دارد. دانشگاه ایالتی مینوت توسط کمیسیون آموزش عالی تایید شده است.

    شهریه برای دانشجویان بین‌المللی در سال: 6809 دلار

    دانشگاه ایالتی آلکورن (Alcorn State University)

    دانشگاه ایالتی آلکورن (Alcorn) یک دانشگاه دولتی در لورمانِ می‌سی سی پی است که در سال 1871 تاسیس شد. هدف از راه اندازی این دانشگاه، ارائه محیطی آموزشی برای فرزندان آمریکایی‌های آفریقایی تبار که قبلاً برده بودند، است. آلکورن، تقریباً 3 درصد دانشجویان بین‌المللی را دارد. این دانشگاه به عنوان یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی رتبه بندی می‌شود. دانشگاه ایالتی آلکورن دوره‌های آکادمیک را در بیش از 50 رشته تحصیلی مختلف از طریق هفت  دانشکده از جمله دانشکده کشاورزی و علوم کاربردی، دانشکده هنر و علوم، دانشکده بازرگانی، دانشکده آموزش و روانشناسی و دانشکده پرستاری ارائه می‌دهد.

    شهریه برای دانشجویان بین‌المللی در سال: 6888 دلار

    دانشگاه ایالتی کالیفرنیا (California State University)

    دانشگاه ایالتی کالیفرنیا (California State University)

    دانشگاه ایالتی کالیفرنیا (CSU)، یک سیستم دانشگاه دولتی در کالیفرنیا است که در سال 1857 تاسیس شد. این دانشگاه بزرگترین دانشگاه دولتی در آمریکا است. دانشگاه ایالتی کالیفرنیا مدارک لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا را در بیش از 240 رشته ارائه می‌دهد. برخی از این رشته‌ها شامل مهندسی، فناوری اطلاعات، تجارت، کشاورزی، مطالعات ارتباطات، آموزش و مدیریت دولتی هستند. این دانشگاه بیشترین تعداد دارندگان مدرک لیسانس را در آمریکا دارد. علاوه بر این، اکثر فارغ التحصیلان دانشگاه ایالتی کالیفرنیا برای اخذ مدرک دکترای در این موسسه ادامه تحصیل می‌دهند. اگرچه این دانشگاه تعداد نسبتاً کمی دانشجوی بین‌المللی دارد اما یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی است.

    شهریه برای دانشجویان بین‌المللی در سال: 8151 دلار

    کالج‌های سن متئو در دره سیلیکون (San Mateo Colleges of Silicon Valley)

    کالج سن متئو (CSM) یک داشنگاه محلی در سن متئو در کالیفرنیا است که در سال 1922 تاسیس شد. این کالج 79 رشته‌های تحصیلی، 75 برنامه گواهینامه (Certificate) و تقریباً 100 حوزه و گرایش انتقالی دارد. کالج سن متئو همچنین فرصت‌های متعددی را با شرکت‌های فناوری پیشرفته «سیلیکون ولی» ارائه می‌کند. این کالج دارای انتقال تضمینی و مشارکت با دانشگاه‌های منتخب است. این موسسه همچنین دارای اعتبار از کمیسیون اعتباربخشی برای کالج‌های جامعه و دانشگاه‌های انجمن غربی مدارس و کالج‌ها است.

    شهریه برای دانشجویان بین‌المللی در سال: 9094 دلار

    دانشگاه اجتماعی هیلزبورو (Hillsborough Community College)

    دانشگاه اجتماعی هیلزبورو (Hillsborough Community College)

    کالج اجتماعی هیلزبورو (HCC)، یک کالج عمومی در شهرستان هیلزبورو در فلوریدا است که در سال 1968 تاسیس شد. این کالج دارای پنج پردیس است که شامل:

    • Brandon
    • Dale Mabry
    • Plant City
    • Ybor City  
    • South Shore

    این دانشگاه مدرک کاردانی را در زمینه‌های مختلف تحصیلی ارائه می‌دهد. همچنین به عنوان یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی که برای تحصیل به این کشور مهاجرت کرده‌اند به نظر می‌رسد.

    شهریه برای دانشجویان بین‌المللی در سال: 9111 دلار

    دانشگاه ایالتی سونوما (Sonoma State University)

    دانشگاه ایالتی سونوما (Sonoma) که در سال 1961 تاسیس شد، یک دانشگاه دولتی در پارک روهنر در شهرستان سونوما، کالیفرنیا است. این موسسه، یکی از کوچک‌ترین دانشگاه‌های سیستم دانشگاه ایالتی کالیفرنیا  (CSU)است. دانشگاه ایالتی سونوما یک موسسه خدمات اسپانیایی است که مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را از طریق شش مدرسه شامل بیش از 65 رشته ارائه می‌دهد. این مدارس شامل دانشکده هنر و علوم انسانی، دانشکده بازرگانی و اقتصاد، دانشکده آموزش، دانشکده آموزش گسترده و بین‌المللی و دانشکده علوم اجتماعی هستند.

    شهریه برای دانشجویان بین‌المللی در سال: 9504 دلار

    دانشگاه بلویو (Bellevue University)

    دانشگاه بلویو (Bellevue University)

    دانشگاه بلویو یک دانشگاه خصوصی در  منطقه بلویو در نبراسکا است که در سال 1966 تاسیس شد. این دانشگاه چندین برنامه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مانند هم گروهی، درون کلاسی و آنلاین ارائه می‌دهد. علاوه بر این، دانشگاه بلویو یک دکترای مدیریت بازرگانی و یک دکترا در مدیریت سرمایه انسانی را نیز در بر دارد. طبق گزارشات، مدارک لیسانس آنلاین این دانشگاه جزء 10 رتبه برتر در کشور است. دانشگاه بلویو توسط کمیسیون آموزش عالی معتبر نظارت می‌شود.

    شهریه برای دانشجویان بین‌المللی در سال: 3229 تا 11973 دلار

    دانشگاه وست کلیف (Westcliff University)

    دانشگاه وست کلیف (WU)، یک دانشگاه خصوصی در ایروین در کالیفرنیا است که در سال 1993 تاسیس شد. این موسسه چندین دوره آنلاین و ترکیبی را ارائه می‌دهد که منجر به اعطای گواهینامه، مدرک لیسانس، گواهینامه پس از لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد و مدرک دکترا می‌شود. این دانشگاه تعداد قابل توجهی دانشجوی خارجی دارد و جزء ارزان‌ترین دانشگاه‌های آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی است. دانشگاه وست کلیف توسط انجمن غربی مدارس و دانشگاه‌های (WSCUC) به عنوان یک موسسه معتبر شناخته می‌شود.

    شهریه برای دانشجویان بین‌المللی در سال: 13560 دلار

    دانشگاه ایالتی میسوری جنوب شرقی (Southeast Missouri State University)

    دانشگاه ایالتی میسوری جنوب شرقی (Southeast Missouri State University)

    دانشگاه ایالتی میسوری جنوب شرقی (SEMO)، یک دانشگاه دولتی در کیپ ژیراردو، میسوری است که در سال 1873 تاسیس شد. تا سال 2016، تعداد دانشجویان بین‌المللی این موسسه 11978 نفر بود. دانشگاه ایالتی میسوری جنوب شرقی، بیش از 200 رشته و دوره تحصیلی را ارائه می‌دهد که منجر به اعطای مدرک لیسانس و فوق لیسانس می‌شود.

    شهریه برای دانشجویان بین‌المللی در سال: 14205 دلار

    دانشگاه سیتی نیویورک (City University of New York)

    دانشگاه سیتی نیویورک  (CUNY)یک دانشگاه عمومی شهر نیویورک است که در سال 1961 تاسیس شد. این دانشگاه از یازده کالج ارشد، هفت کالج محلی، یک کالج افتخاری در مقطع کارشناسی و هفت موسسه فوق لیسانس تشکیل شده است. دانشگاه سیتی نیویورک بیش از 9 هزار دانشجوی بین‌المللی دارد. دانشجویان سیاه پوست، سفیدپوست و اسپانیایی ‌تبار در مقطع کارشناسی، بیش از یک چهارم دانشجویان و دانشجویان آسیایی 18 درصد را تشکیل می‌دهند. این دانشگاه یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی است.

    شهریه برای دانشجویان بین‌المللی در سال: 17400 دلار

    کلام آخر

    در این بررسی به دانشگاه‌های ارزان قیمت آمریکا اشاره کنیم، اکنون به خوبی می‌دانید که کدام از این موسسات برای بودجه تحصیلی شما مناسب هستند. در هر دانشگاه کشور آمریکا که تحصیل کنید، این امکان را دارید تا در یک از بهترین کشورهای جهان از نظر سطح آموزشی به دانش اندوزی ادامه دهید. شما با دریافت ویزای تحصیلی آمریکا می‌توانید با فرهنگ، تاریخ، اقتصاد و بسیاری از خصوصیات این کشور بزرگ آشنا شوید و از تحصیلات در کلاس جهانی لذت ببرید.

    سوالات متداول ارزان‌ترین دانشگاه‌های آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2022-01-18

    امکان صدور ویزا برای افرادی که دوره سربازی را در سپاه گذراندن وجود دارد با توجه به قانون دولت آمریکا

    2022-01-19

    سلام. به طور کلی عرض کنم یعنی در کل دنیا: خدمت سربازی در سپاه هیچ مشکلی ایجاد نمیکنه و تنها زمانی که خودتان به اختیار خودتان در ارگان مذکور استخدام شوید اونوقت مشکل خواهد بود. اما برسیم به آمریکا؛ این کشور حتی به افرادی (منظور کشورهای خاورمیانه از جمله ایران) که نمیتونه کمترین ضعفی از پروندشون بگیره به سختی ویزا میده و بنابراین شاید مورد شما نه به طور مستقیم اما حداقل در نظر آفیسر بررسی کننده پرونده کمی تاثیرگذار باشه...

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ