7 برنامه هوش مصنوعی برای یادگیری زبان انگلیسی
  • نویسنده: ملیکا برزوئی
  • آموزشی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:

    استفاده از هوش مصنوعی برای یادگیری زبان انگلیسی جدیدترین روش آموزش زبان است که روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. تصور کنید معلم خصوصی داشته باشید که در هر لحظه و هر کجا به صورت رایگان زبان انگلیسی را به شما آموزش می‌دهد، تلفظ صحیح کلمات را به شما می‌گوید، غلط‌های گرامری شما را می‌گیرد و از همه مهمتر تمرین‌هایی متناسب با نیازتان طرح  می‌کند؛ هوش مصنوعی به تنهایی از پسِ تمام این کارها بر می‌آید. به کمک هوش مصنوعی نه تنها می‌توانید با سرعت و بازدهی بیشتری انگلیسی را یاد بگیرید، بلکه ساعت‌ها سرگرم می‌شوید. با توجه به اینکه هوش مصنوعی هر لحظه در حال یادگیری است، بهترین مرجع برای یادگیری زبان به حساب می‌آید. اگر قصد دارید زبان انگلیسی بیاموزید یا مهارت‌های خود را تقویت کنید، با این مطلب از بلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    مزایای استفاده هوش مصنوعی برای یادگیری زبان انگلیسی

    مزایای استفاده هوش مصنوعی برای یادگیری زبان انگلیسی

    استفاده از هوش مصنوعی برای یادگیری زبان انگلیسی بهترین تکنیک برای تقویت سطح زبان شما است. اگرچه یادگیری زبان جدید چالشهای خاص خود را دارد، اما هوش مصنوعی با داشتن قابلیتهای بیشمار این چالشها رفع کرده است.

    امکان شخصیسازی: هوش مصنوعی بهگونهای برنامه ریزی شده است که میتواند نقاط قوت و ضعف شما هنگام یادگیری زبان انگلیسی را تشخیص دهد. به این ترتیب با ارائه راهکارهای مناسب کمک میکند که نقاط ضعف خود را برطرف کنید.

    ارائه بازخورد در لحظه: قابلیت هوش مصنوعی در تجزیه و تحلیل گفتار باعث میشود که بازخوردی سریع در مورد تلفظ، گرامر و روان بودن صحبتها به شما دهد.

    دسترسی آسان: برنامههای مجهز به هوش مصنوعی در هر زمان و هر مکانی در دسترس هستند و تعداد زیادی از کاربران میتوانند بهطور همزمان از این برنامهها استفادهکنند.

    ارزیابی دقیق و بدون سوگیری: برخلاف ذهن مربیان زبان انگلیسی که ممکن است در ارزیابی دچار اشتباه شوند یا سوگیری خاصی داشتهباشند، هوش مصنوعی سطح زبان شما را بهطور دقیق ارزیابی کرده و بازخوردی درست به شما میدهد.

    یادگیری مستمر: برنامههای یادگیری زبان که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند، بهطور مداوم در حال یادگیری بوده و قابلیتهای بیشتری پیدا میکنند. به این ترتیب با روندهای درست تری زبان انگلیسی را به شما آموزش میدهند.

    بهترین هوش مصنوعی برای یادگیری زبان انگلیسی

    بهترین هوش مصنوعی برای یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

    هوش مصنوعی در حال حاضر سروصدای زیادی بهخصوص در حوزه آموزش زبان انگلیسی به پا کرده است. اما باید بدانید که هوش مصنوعی تنها محدود به چت جی تی (ChatGPT) نمیشود، بلکه هوش مصنوعیهای دیگری نیز وجود دارند که به شما کمک میکنند زبان انگلیسی را به شیوهای جدید بیاموزید. در ادامه بهترین به چند مورد از معروفترین ابزارهای هوش مصنوعی برای یادگیری زبان انگلیسی اشاره میکنیم.

    • هوش مصنوعی Chat GPT
    • هوش مصنوعی Elsa Speak
    • هوش مصنوعی Replika
    • برنامه زبان دولینگو (Duolingo)
    • هوش مصنوعی Talkpal AI Chat
    • هوش مصنوعی smalltalk2me

    یادگیری زبان انگلیسی با هوش مصنوعی Chat GPT

    چت جی پی تی یک نرم افزار جدید A.I است که قطعا نام آن را شنیده‌اید و می‌توانید از آن برای بهبود زبان انگلیسی خود از آن استفاده کنید. ممکن است تعیین اینکه هنگام یادگیری زبان انگلیسی از همان ابتدا باید از کجا شروع کنید، چالش برانگیز باشد. با این حال، نگران نباشید چت جی پی تی اینجاست تا به شما کمک ‌می‌کند. این واقعیت که چت جی پی تی می‌تواند تمام واژگان، گرامر و ساختارهای جملاتی را که برای شروع به آن نیاز دارید در اختیار شما قرار دهد که یکی از بهترین ویژگی‌های آن است.

    قابل استفاده برای مبتدی تا پیشرفته: اگر شخص متقاضی آموزش زبان بتواند زبان انگلیسی اولیه را در قالب کلمات و جملات اولیه، بخواند و بنویسد، می‌تواند بهتر ادامه‌ آموزش خود را با چت جی پی تی شروع نماید و موفق‌تر است اما اگر هم صفر هم باشد، این هوش مصنوعی از کلیه زبان‌های دنیا ساپورت کرده و می‌توانید برای تک تک واژگان، اصطلاحات و جملات از زبان مادری و کشور مبداء خود استفاده نمایید.

    امکان مکالمه و صحبت کردن: هم اکنون با یک افزونه Chrome که به راحتی می‌توانید به مرورگر خود اضافه کنید، می‌توانید با چت جی پی تی صحبت کنید و مکالمه شما با صدای تولید شده توسط A.I پاسخ داده خواهد شد.

    تمرین گرامر و دستور زبان انگلیسی: چت جی پی تی یک منبع عالی برای تمرین دستور زبان و گرامر انگلیسی است که همه اشباهات شما را تصحیح می کند.

    تمرین واژگان: شما همچنین می‌توانید از چت جی پی تی برای بهبود و گسترش دایره لغات خود استفاده کنید و می‌توانید از این ابزار بخواهید توضیح دهد که یک کلمه به چه معناست و چگونه از آن استفاده کنید.

    استفاده از هوش مصنوعی برای بررسی اشتباهات: شما می‌توانید از چت جی پی تی برای بررسی اشتباهات خود در متنی که می‌نویسید استفاده کنید. شما به سادگی می‌توانید متن خود را در چت جی پی تی کپی و جایگذاری کنید و ببینید آیا در نوشتن خود اشتباهی مرتکب شده اید یا خیر.

    استفاده از چت جی پی تی برای یادگیری زبان انگلیسی با اهداف خاص: چت جی پی تی یک منبع عالی برای استفاده در صورت نیاز به یادگیری زبان انگلیسی برای هدف خاصی مانند تجارت، مسافرت یا تحصیلات آکادمیک است. بنابراین شما می‌توانید اصطلاحات و عبارات خاصی را از چت جی پی تی دریافت کنید که به موضوع مورد علاقه شما مربوط می‌شود.

    به طور کلی استفاده از هوش مصنوعی چت جی پی تی مزایای زیر را برای شما همراه خواهد داشت:

    • تمرین مکالمه
    • بهبود تسلط گفتاری خود
    • تمرین مونولوگ و دیالوگ
    • استفاده از چت جی پی تی به عنوان شریک زبان
    • استفاده از چت جی پی تی برای بررسی اشتباهات خود
    • یادگیری گرامر
    • افزایش دایره لغات
    • بهبود تلفظ
    • استفاده از چت جی پی تی برای بهبود نوشتار
    • استفاده از چت جی پی تی برای تمرینهای مخصوص آزمون‌های تافل یا آیلتس
    • استفاده از چت جی پی تی برای اهداف خاص مانند نگارش مقاله، رزومه تحصیلی، رزومه شغلی، انگیزه نامه، درخواست شغل، تمرین انواع مصاحبه مانند مصاحبه شغلی و غیره و الگوبرداری از آن‌ها

    یادگیری زبان انگلیسی با هوش مصنوعی Elsa Speak

    Elsa Speak

    Elsa Speak یک مربی هوش مصنوعی است که به شما کمک میکند تلفظ واژهها و دستور زبان انگلیسی را بهتر متوجه شوید. این برنامه از تکنولوژی تشخیص گفتار پیشرفته برای تجزیه و تحلیل الگوهای گفتاری شما استفاده میکند و با ارائه بازخورد و تمرینهای مخصوص کمک میکند که به زبان انگلیسی مسلط شوید.

    تجزیه و تحلیل گفتار: هوش مصنوعی Elsa Speak بهصورت دقیق تلفظ، لحن و ریتم صحبتکردن کاربر را ارزیابی میکند و بازخورد درستی به شما میدهد.

    ارائه تمرینهای متناسب با نیاز کاربر: این برنامه بر اساس نیاز و سطح مهارت کاربر، تمرین و فعالیتهایی متناسب با نیازتان به شما پیشنهاد میدهد.

    بازخورد در لحظه: Elsa Speak در لحظه تمامی خطاهای گفتاری و گرامری شما را تشخیص میدهد و کمک میکند که آنها را تصحیح کنید.

    امکان ارزیابی میزان پیشرفت: این برنامه به شما کمک میکند که روند یادگیری زبان انگلیسی را رصد کرده و پیشرفت خود در این مسیر را بررسی کنید.

    با استفاده از هوش مصنوعی Elsa Speak از مزایای زیر بهرهمند میشوید:

    • تجربه یادگیری زبان بهصورت خصوصی و شخصیسازی شده
    • پوشش جامع تلفظ کلمات و گرامر زبان انگلیسی
    • بازخورد درست و در لحظه
    • دارای درسهای جذاب و قابلفهم
    • امکان بررسی میزان پیشرفت در یادگیری زبان انگلیسی

    یادگیری زبان انگلیسی با هوش مصنوعی Replika

    Replika یک چت بات مجهز به هوش مصنوعی است که اگرچه برای یادگیری زبان انگلیسی طراحی نشده اما برای کاربرانی که بهدنبال تمرین و تقویت مهارت انگلیسی خود هستند گزینه مناسبی است. این هوش مصنوعی با داشتن ویژگیهای زیر، به شما کمک میکند که زبان انگلیسی را به شیوهای نوین بیاموزید.

    مکالمات منحصربه‌فرد: هوش مصنوعی Replika بهخوبی متوجه صحبتهای شما به زبان انگلیسی میشود و شما میتوانید مکالماتی با طیف وسیعی از موضوعات داشته باشید.

    انتقال احساس راحتی: این برنامه بهگونهای طراحی شده است که به کاربران کمک میکند هنگام تمرین زبان انگلیسی احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

    امکانات شخصیسازی: شما میتوانید ظاهر و ویژگیهای این هوش مصنوعی را با توجه به ترجیحات خود شخصیسازی کرده و از کار کردن با آن لذت ببرید.

    استفاده از هوش مصنوعی Replika مزایای زیر را برای شما بههمراه دارد:

    • فراهم کردن محیطی طبیعی و جذاب برای مکالمه به زبان انگلیسی
    • فراهم کردن فرصتی برای تمرین بدون استرس
    • امکان صحبتکردن مکالمات هدفمند یا بدون هدف

    برنامه یادگیری زبان دولینگو (Duolingo)

    برنامه دولینگو

    دولینگو یکی از مشهورترین پلتفرمهای یادگیری زبان انگلیسی که با استفاده از هوش مصنوعی قابلیتهای خود را تقویت کرده است. این برنامه در قدم اول به یادگیری پایه زبان انگلیسی تأکید دارد و بهکمک آن میتوانید از تمرینات گفتاری مبتنی بر هوش مصنوعی نیز استفادهکنید. امکانات برنامه یادگیری زبان دولینگو به شرح زیر است.

    تشخیص صدا و بازخورد دادن: موتور هوش مصنوعی دولینگو، صحبتهای شما را تجزیه و تحلیل کرده و بلافاصله بازخورد میدهد و در صورتی که در تلفظ واژگان خطا داشتهباشید، کلمه مد نظر را مشخص میکند.

    امکان تمرین و مکالمه: برنامههای درسی برنامه دولینگو به شما کمک میکند که مهارتهای زبان انگلیسی خود را تقویت کرده و تمرین کنید.

    امتیازدهی به کاربران: برنامه دولینگو برای حفظ انگیزه کاربران، به آنها امتیاز و جایزه میدهد.

    یادگیری تطبیقی: سختی دروس در برنامه زبان دولینگو بر اساس پیشرفت و عملکرد کاربر تعیین میشود.

    اگر در مورد استفاده از هوش مصنوعی برنامه دولینگو شک دارید، نگاهی به مزایای زیر بیندازید:

    • پلتفرم جامع یادگیری زبان انگلیسی با تمرکز بر مهارت speaking
    • تشخیص صدای کاربر و بازخورد مبتنی بر هوش مصنوعی
    • تجربه یادگیری جذاب و تطبیقی
    • قابل استفاده برای همه کاربران

    یادگیری زبان انگلیسی با هوش مصنوعی Talkpal AI Chat

    این هوش مصنوعی به کاربران کمک میکند که مهارتهای خود را در هر 4 بخش شنیدن، صحبتکردن، نوشتن و خواندن تقویت کنند. کاربران میتوانند درباره موضوعات نامحدودی بهکمک این هوش مصنوعی صحبت کنند و جواب پیامها را با صدایی مشابه صدای انسان بگیرند. بهکمک این هوش مصنوعی میتوان بیش از 57 زبان دنیا را یاد گرفت.

    یادگیری راحت و کم دردسر: یادگیری زبان انگلیسی بهکمک هوش مصنوعی Talkpal AI Chat در هر زمان و مکانی امکانپذیر است و حتی افراد پرمشغله نیز میتوانند از این ابزار استفاده کنند.

    یادگیری تعاملی زبان انگلیسی: این ابزار به کاربران اجازه میدهد که زبان انگلیسی را با رباتهایی تمرین کنند که بهخوبی انگلیسی زبانان صحبت میکند. به این ترتیب مهارتهای گفتاری و شنیداری تقویت میشوند.

    بازخورد در لحظه: این هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل صحبتهای کاربران نقاط قوت و ضعف آنها را تشخیص داده و مهارتهایی که نیاز به تمرین بیشتر دارند را شناسایی میکند. به این ترتیب در رابطه با تلفظ، گرامر و واژگان بازخورد درستی میگیرید.

    مزایای استفاده از هوش مصنوعی Talkpal شامل موارد زیر است:

    • تقویت مهارتهای زبان انگلیسی با تمرکز بر نقاط ضعف
    • بازخورد سریع و درست

    یادگیری زبان با هوش مصنوعی smalltalk2me

    برنامه smalltalk2me

    smalltalk2me برنامه آموزشی آنلاین است که کمک میکند مهارتهای زبان انگلیسی خود را با انجام فعالیتهای مبتنی بر گفتگو تقویت کنید. شما میتوانید با رباتهای هوش مصنوعی smalltalk2me صحبت کردهن و تمرینات زبان خود را پیش ببرید. با استفاده از این برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی از امکانات زیر بهرهمند میشوید.

    تشخیص بهموقع خطاهای گفتاری: این ربات با تشخیص خطا هنگام تلفظ اشتباه واژگان یا استفاده اشتباه از گرامر به کاربر کمک که نقاط ضعف خود را برطرف کند.

    تشخیص سطح زبان: بهکمک این هوش مصنوعی و با شرکت در آزمونی کوتاه، سطح تسلط شما به زبان انگلیسی شناسایی میشود.

    دارای قابلیتهای خاص: بسته به اینکه هدف شما از یادگیری زبان انگلیسی چه چیزی باشد، این برنامه بهکمک شما میآید. اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس یا جلسه مصاحبه کاری را دارید، این هوش مصنوعی فضای آزمون یا مصاحبه را برای شما شبیه سازی میکند.

    استفاده از هوش مصنوعی smalltalk2me شما را از مزایای زیر بهرهمند میکند:

    • امکان ردیابی سطح زبان انگلیسی و میزان پیشرفت کاربر
    • بازخورد سریع و دقیق
    • کمک به بهبود تلفظ واژگان و تقویت گرامر زبان

    آموزش زبان انگلیسی با هوش مصنوعی Andyrobot

    Andyrobot با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی و در بستری آنلاین به شما کمک می‌کند که زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. این پلتفرم، درس‌های تعاملی و تمرینات متنوعی با توجه به سطح زبانتان برای شما در نظر می‌گیرد. با استفاده از این تمرینات می‌توانید واژگان و اصطلاحات جدید را یاد بگیرید و مهارت‌های خود را تقویت کنید. این هوش مصنوعی با تشخیص و تصحیح خطاهای گرامری، تمرینات متناسب با نیاز شما را پیشنهاد می‌دهد. Andyrobot هوش مصنوعی است که به یادگیری هر چه ساده‌تر زبان انگلیسی کمک می‌کند و تمریناتی متناسب با نیازتان به شما ارائه می‌دهد.

    تشخیص خطاهای گفتاری و گرامری: این هوش مصنوعی با تشخیص خطاهای گفتاری و گرامری، غلط‌های شما را بازگو می‌کند.

    ارائه تمرینات متناسب با سطح زبان: این هوش مصنوعی در قدم اول سطح زبان شما را تشخیص می‌دهد و با توجه به خطاها و اشتباهات گرامری و تلفظی، تمرینات متناسب را طراحی می‌کند.

    با استفاده از هوش مصنوعی Andyrobot از مزایای زیر بهره‌مند خواهید شد:

    • بازخورد سریع هنگام تلفظ اشتباه واژگان
    • طراحی تمرینات مناسب برای تقویت زبان

    روشهای استفاده از هوش مصنوعی برای یادگیری زبان انگلیسی

    در همین لحظه که هوش مصنوعی در حال یادگیری بیشتر است، شما هم میتوانید از امکانات و قابلیتهای آن استفادهکنید. پیشتر به چندین برنامه هوش مصنوعی برای یادگیری زبان انگلیسی اشاره کردیم، اما تنها آشنایی با این برنامهها کافی نیست. بلکه باید یاد بگیرید که چگونه از هوش مصنوعی برای تقویت سطح زبان خود استفادهکنید.

    با هوش مصنوعی صحبت کنید

    از هوش مصنوعی میتوان برای شبیه سازی مکانات واقعی به زبان انگلیسی استفادهکرد. مکالمه با هوش مصنوعی بهترین راهکار برای افزایش تسلط خود روی زبان انگلیسی و اعتماد به نفس شماست. برای شروع مکالمه تنها کافی است که سؤالی که ذهنتان را درگیر کرده، از هوش مصنوعی بپرسید.

    از قابلیت تشخیص گفتار برای تقویت تلفظ واژگان استفاده کنید

    هوش مصنوعی به آنچه میگویید، گوش میدهند و با بررسی تلفظ واژگان به شما بازخورد میدهد. این بهترین راهکار برای تقویت تلفظ لغات انگلیسی است. به این صورت که تلفظ اشتباه خود را بشنوید و آنها تصحیح کنید.

    از هوش مصنوعی بخواهید که گرامر مکالمات شما را بررسی کند

    یکی از مؤثرترین کاربردهای هوش مصنوعی برای یادگیری زبان انگلیسی، کمک گرفتن از آن برای مشخص کردن اشتباهات گرامری است. هوش مصنوعی این اشتباهات را تشخیص میدهد و به شما کمک میکند که با اصلاح آنها، زبان خود را تقویت کنید.

    از هوش مصنوعی برای اصلاح نوشتههای خود استفاده کنید

    با استفاده از هوش مصنوعی میتوان اشتباهات املایی را نیز در متون مختلفی که مینویسید، پیدا کرد. این برنامهها متن شما را آنالیز میکنند و اگر اشتباهی در نحوه spell کلمات پیدا کنند، به شما بازخورد میدهند.

    معایب استفاده از هوش مصنوعی برای آموزش زبان انگلیسی

    اگرچه آموزش زبان با هوش مصنوعی مزایای زیادی دارد، اما باید به چند مورد از معایب آن نیز اشاره کنیم.

    نبود تعامل انسانی: یکی از مهمترین نقاط ضعف استفاده از هوش مصنوعی، نبود هیچ گونه تعامل انسانی است. در واقع یادگیری زبان یک فعالیت اجتماعی است و زبان آموزان برای تقویت مهارت های خود باید با افراد تعامل واقعی داشته باشند. پلتفرم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی نمی‌توانند جایگزین تعامل انسانی شوند و زبان آموزان ممکن است فرصت استفاده از فرهنگ و تجربیات انسانی را با استفاده از هوش مصنوعی از دست بدهند.

    محدودیت یادگیری اصطلاحات خاص زبان: محدودیت هوش مصنوعی در درک فرهنگ و اصطلاحات زبان انگلیسی غیرقابل چشم پوشی است. یادگیری در مورد فرهنگ مقصد مهاجرتی، موضوع مهمی است که هوش مصنوعی درکی از آن ندارد. به همین خاطر است که ارتباط انسانی برای یادگیری زبانی جدید الزامی است.

    نبود خلاقیت یا تفکر انتقادی: هوش مصنوعی محدودیت زیادی در به کارگیری خلاقیت یا تفکر انتقادی دارد. یادگیری زبان تنها با حفظ کردن واژگان یا گرامر ممکن نیست، بلکه لازم است که واژگان را با خلاقیت در کنار هم بچینید و با داشتن تفکر انتقادی بتوانید ارتباط موثری با انگلیسی زبانان برقرار کنید. 

    سوالات متداول 7 برنامه هوش مصنوعی برای یادگیری زبان انگلیسی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت