پیشتازی حزب محافظه کار در انتخابات کانادا و برنامه مهاجرتی آن‌ها
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    به گزارش ادب ویزا از اداره مهاجرت کانادا طبق نظرسنجی‌های فعلی انجام شده قبل از برگزاری انتخابات، گزارشات حاکی از آن است که حزب محافظه کار تا به حال در زمینه محبوبیت و احتمال رای آوردن و پیروزی در انتخابات پیشتاز هستند. در چند هفته اخیر، مسئله انتخابات کانادا که در تاریخ 20 سپتامبر 2021 برگزار می‌گردد توسط متقاضیان مهاجرت به کانادا بطور جدی دنبال شده؛ چرا که نامزدهای هر حزب یکسری برنامه‌های مهاجرتی را در صورت روی کار آمدن ارائه دادند که برخی سیاست‌های مهاجرتی و بعضا کلیت آن را دستخوش تغییر خواهد کرد. برخی از جاستین ترودو نخست وزیر فعلی کانادا در زمینه سیاست‌های مهاجرتی بسیار راضی بوده‌اند و برخی دیگر به ویژه مهاجران مستقر و شهروندان خود کانادا بنا به دلایلی از این سیاست‌های وی ناراضی بوده‌اند.

    از طرفی حزب محافظه کار که یکسری برنامه‌های مهاجرتی خود در راستای بهبود روند مهاجرت را رونمایی کرده‌اند و رضایت عده زیادی را جلب کرده‌اند، در نظرسنجی‌های انتخاباتی پیشتاز شده‌اند. البته این پیشتازی حزب محافظه کار نه فقط در جنبه مهاجرتی بلکه در همه ابعاد منجر گردید. حزب محافظه کار به عنوان اپوزیسیون فعلی در کانادا و در مقابل حزب لیبرال قرار دارند و بعد از 3 هفته از اعلام نامزدی جاستین ترودو، حزب وی که همان حزب لیبرال است از حزب محافظه کار شروع به عقب افتادن نمود.

     اگرچه حزب لیبرال هنگام اعلام نامزدی پیشتاز بوده‌اند، ارین اوتول نامزد حزب محافظه کار در هفته گذشته از این حزب جلو زد و طبق اعلام موسسه انگس رِید، میزان شانس جاستین ترودو از ماه ژانویه تا ماه آگوست 2021 از 50 درصد به 38 درصد نزول کرد که در ماه اخیر یعنی تا سپتامبر هم بیشتر افت نمود؛ در حالی که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که حزب محافظه کار محبوبیت آرای 33 درصدی را کسب کرده‌اند. در بین کلیه احزاب در انتخابات شامل حزب لیبرال، محافظه کار، حزب سبز، حزب دموکراسی جدید و حزب بلوک کبکوا، واقعیت این است که رقابت اصلی بین حزب لیبرال و محافظه کار است؛ حال بیاییم بحث اصلی را دنبال نماییم.

    برنامه مهاجرتی حزب محافظه کار

    هر دو حزب محافظه کار و لیبرال، خواهان مدرنیزه کردن سیستم مهاجرتی هست که حزب لیبرال این قضیه را از همینک مورد بررسی و پیاده‌سازی قرار داده است. همچنین درباره برنامه مهاجرتی والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها تغییراتی در دستور کار است؛ بدین ترتیب که در حالی که حزب لیبرال خواهان تداوم سیستم لاتاری برای مهاجرت والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها هستند، حزب محافظه کار خواهان ابطال آن هستند و این سیستم جایگزین را مد نظر دارند: "هر که زودتر آید، زودتر  مشمول خدمات شود". حزب محافظه کار که کلیت برنامه مهاجرتی خود را ارائه داده، تاکید دوباره بر وعده حذف هزینه‌های سیتیزن شیپ داشته‌اند و خواهان تسریع رسیدگی به تقاضاهای به تعویق افتاده هستند. همچنین آن‌ها خواستار بسط و گسترش انواع روش‌های اعطای اقامت دائم برای مهاجران کاری و دانشجویان بین‌المللی از طریق برنامه‌های اکسپرس اینتری هستند و همچنین وضعیت معیشت را برای مهاجران کاری موقت در کانادا آسان‌تر نمایند.

    شاید یکی از جنجالی‌ترین برنامه‌های مهاجرتی آن‌ها این باشد که متقاضیان به ازای پرداخت هزینه اضافی، روند رسیدگی به پرونده خود را سرعت بخشند که این قضیه مسلما صرفا مورد پسند افراد دارای سرمایه بیشتری بوده و به گونه‌ایی تبعیض قائل شدن به حساب می‌آید، اما یکی از برنامه‌های بسیار عالی آن‌ها این است که نظارت مستقیم و دقیق‌تر بر افسران رسیدگی به پرونده داشته باشند و همچنین تعامل آن‌ها را با متقاضیان بیشتر نموده و این افسران را از نظر اطلاعات فرهنگی و بومی، زبانی، شرایط کشور مبدا متقاضیان و... آگاه‌سازی نمایند و بدین ترتیب هم ایجاد تبعیض کاسته شده و هم رسیدگی به پرونده‌ها و تصمیم‌گیری برای متقاضیان منصفانه‌تر و بر طبق معیارهای دقیق‌تری خواهد بود.

    در آخر باید گفت که نظام سیاسی کانادا اختیارات زیادی را در دست دولت برای تصمیم‌گیری در زمینه امور و قوانین مهاجرتی قرار می‌دهد و هر حزبی که در انتخابات برنده شود، قالب اصلی آینده مهاجرت به کانادا را فرم‌دهی خواهد نمود. حال باید منتظر اخبار بیشتر بود و تا برگزاری انتخابات کمتر از 20 روز مانده و از شما متقاضیان مهاجرت به کانادا دعوت می‌کنیم که در این بازه زمانی اخبار مهاجرتی وبلاگ ادب ویزا را دنبال نموده و از آخرین اخبار و تغییرات در سیاست‌های مهاجرت مطلع شوید.

    سوالات متداول پیشتازی حزب محافظه کار در انتخابات کانادا و برنامه مهاجرتی آن‌ها

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ