ویزای همراه تحصیلی کانادا (راهنمای کامل 2024)
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    مهاجرت به کانادا می‌تواند یک تجربه عالی برای شما و خانواده‌تان باشد زیرا این فرصت را فراهم می‌کند تا در این کشور رشد کنید و در زندگی خود به فردی موفق تبدیل شوید. ممکن است هدف شما تحصیل در کانادا باشد اما دوری از خانواده می‌تواند سخت باشد؛ چرا که ممکن است برای مدت طولانی نتوانید آن‌ها را ببینید. اما کانادا فرصتی را به شما هدیه داده است که به «ویزای همراه تحصیلی کانادا» معروف است. پس ممکن است به این فکر کنید که آیا امکان دارد خانواده‌تان را با خود به کانادا بیاورید یا خیر؛ این امر به عوامل زیادی بستگی دارد که در این مقاله ما در این بررسی به آن‌ها می‌پرداریم.

    ویزای همراه تحصیلی کانادا چیست؟

    ویزا همراه تحصیلی کانادا یک نوع ویزا است که در آن فرد متقاضی می‌تواند همسر، فرزند یا والدین خود را به کانادا بیاورد. شما می‌توانید درخواست کنید که خانواده‌تان برای یک بازدید کوتاه به شما ملحق شوند یا برای تمام طول تحصیل‌تان در کانادا بمانند. در صورت تایید، اعضای خانواده شما این امکان را دارند همزمان با شما یا پس از ورود شما به کانادا بیایند.

    قبل از درخواست برای آوردن خانواده خود به کانادا به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، 3 نکته اصلی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

    1- انتخاب نوع وضعیت

    1- انتخاب نوع وضعیت

    اولین قدم این است که تصمیم بگیرید که کدام وضعیت به بهترین وجه با نیازهای هر یک از اعضای خانواده مطابقت دارد:

    همراه به عنوان بازدید کننده

    • کوتاه مدت: این وضعیت به اعضای خانواده امکان ملاقات برای مدت کوتاهی (کمتر از شش ماه) را می‌دهد. به عنوان مثال، ممکن است پدر و مادرتان برای جشن فارغ‌التحصیلی شما به کانادا بیایند.
    • دراز مدت: برخی از اعضای خانواده وابسته ممکن است بخواهند بیش از شش ماه همراهی کنند. برای مثال، فرزند خردسال شما هنوز به مدرسه نمی‌رود یا همسر یا شریک زندگی دارید. در این مورد، یک افسر مرزی معمولاً هنگام ورود به کانادا برای آن‌ها یک «سوابق بازدید کننده» چاپ می‌کند. اگر آن‌ها سابقه بازدید دریافت نکردند، این امکان را دارند با تمدید وضعیت خود در کانادا به عنوان یک بازدید کننده برای آن درخواست ارائه کنند. در این وضعیت همسر یا شریک قانونی شما مجاز به کار تحت عنوان بازدید کننده نیست.

    همراه برای تحصیل

    مجوز تحصیل برای فرزند خردسال شما (تا 18 یا 19 سال، بسته به استان یا قلمرویی که تحصیل می‌کنید) صادر می‌شود. فرزندان زیر سن قانونی در خارج از کانادا باید قبل از ورود و مهاجرت به کانادا برای مجوز تحصیل اقدام کنند. اگرچه برخی از آن‌ها در حال حاضر در کانادا ممکن است بدون مجوز تحصیل کنند اما بهتر است برای دریافت خدمات شهری یک مجوز تحصیلی دریافت شود.

    همراه برای کار

    همراه برای کار

    اگر همسر یا شریک زندگی شما امیدوار است در کانادا کار کند و همچنین اگر شما به طور تمام وقت در یک دانشگاه تحصیل می‌کنید، آنگاه همسر شما می‌تواند واجد شرایط برای مجوز کار باشد. در راستای این امر 2 راه برای درخواست کار به شرح زیر وجود دارد:

    • قبل از ورود به کانادا: در این وضعیت، همسر یا شریک زندگی شما باید برای مجوز کار از خارج از کانادا به همراه درخواست مجوز تحصیلی شما یا پس از تایید مجوز تحصیل شما اقدام کند.
    • پس از ورود به کانادا: همسر یا شریک زندگی شما ابتدا به عنوان یک بازدید کننده وارد کانادا شده است و در این وضعیت سپس می‌تواند برای مجوز کار از داخل کانادا درخواست دهد.

    شما باید وضعیت خانواده خود را با دقت انتخاب کنید زیرا تفاوت‌های مهمی بین هر وضعیت وجود دارد. برای مثال، بازدیدکنندگان معمولاً نمی‌توانند ویزای اقامت موقت (TRV) را از داخل کانادا تمدید کنند.

    هنگام درخواست برای هر یک از موارد بالا، خانواده شما همچنین باید مدرکی مبنی بر وجود بودجه کافی برای حمایت از اقامت خود در کانادا ارائه دهد. علاوه بر حداقل بودجه‌ای که به عنوان یک دانشجو نیاز دارید، باید حداقل 4 هزار دلار کانادا برای اولین عضو خانواده و 3 هزار دلار کانادا برای هر یک از اعضای خانواده اضافی بر نفر اول را در نظر بگیرید.

    اعضای خانواده همچنین باید مدرکی دال بر وضعیت دانشجویی شما (به عنوان مثال نامه پذیرش، نامه ثبت نام دانشگاه یا ریز نمرات) و یک دعوتنامه که دلایل شما برای حضور خانواده‌تان در کانادا را نشان می‌دهد، ارائه نمایند.

    به یاد داشته باشید، فقط به این دلیل که خانواده شما واجد شرایط درخواست هستند، ویزای همراه تحصیلی کانادا ممکن است برای آنها صادر نشود؛ اگر خانواده شما دارای یک سابقه بازدید، یا مجوز تحصیل یا کار باشد، معمولاً در همان تاریخ مجوز تحصیل شما منقضی می‌شود.

    2- الزامات ورودی عمومی

    2- الزامات ورودی عمومی

    همه اتباع خارجی علاوه بر داشتن وضعیت معتبر در هنگام ورود به کانادا، باید شرایط زیر را نیز دارا باشند:

    • یک برچسب ویزای اقامت موقت (TRV) معتبر در گذرنامه
    • دارای مجوز سفر الکترونیکی معتبر (eTA)
    • واجد شرایط بودن برای معافیت (به عنوان مثال، شهروندان ایالات متحده)

    برای بررسی اینکه آیا برای ورود به کانادا به TRV یا eTA نیاز دارید، این امکان را دارید در این فرآیند شرکت کنید. همچنین می‌توانید بررسی کنید که آیا eTA قبلی هنوز معتبر است یا خیر.

    اگر یکی از اعضای خانواده شما در راستای مهاجرت تحصیلی شما، اجازه تحصیل یا کار درخواست دهد، TRV یا eTA به صورت خودکار به عنوان بخشی از درخواست آنها صادر می‌شود. اگر اعضای خانواده شما می‌خواهند به عنوان یک بازدید کننده به کانادا بیایند، باید مستقیماً برای TRV یا eTA درخواست دهند. برخی از اعضای خانواده نیز ممکن است نیاز به معاینه پزشکی یا بیومتریک داشته باشند.

    3- محدودیت‌های کووید-19

    3- محدودیت‌های کووید-19

    در حالی که اکثر دانشجویان بین‌المللی از 20 اکتبر 2020 می‌توانند وارد کانادا شوند، محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا برای سایر مسافران به سرعت در حال تغییر است. حتی اگر خانواده شما دو ملاحظۀ اول را برآورده کنند، باز هم ممکن است به دلیل محدودیت‌های کووید-19 نتوانند وارد کانادا شوند.

    همانطور که برای آوردن هر خانواده یا وابستگان به این کشور آماده می‌شوید، اطمینان حاصل کنید که از آخرین اخبار در مورد محدودیت‌های سفر به کانادا مطلع هستید. بسته به وضعیت شما، این ممکن است شامل پیش‌ثبت‌نام با ArriveCAN (پورتال آنلاین و برنامه‌ای که مسافران اطلاعات ورود را در آن ارسال می‌کنند)، آزمایش‌های کوویه-19 قبل از ورود و قرنطینه 14 روزه باشد.

    اگر خانواده شما به طور کامل واکسینه نشده‌اند، شما باید بررسی کنید که آیا طبق استانداردهای کانادایی خانواده «فوری» در نظر گرفته می‌شوند (خانواده نزدیک شامل همسر یا شریک زندگی مشترک، فرزند وابسته، والدین یا قیم شما هستند). همچنین اگر آنها با شما برای یک هدف غیر صلاحدید به کانادا سفر می‌کنند (یعنی برای زندگی با شما یا کمک به شما برای استقرار در کانادا)، ممکن است تا زمانی که سایر الزامات کووید-19 را رعایت کنند، وارد کانادا شوند. اگر اعضای خانواده جداگانه سفر می‌کنند، ممکن است به مجوز کتبی اضافی نیاز داشته باشند.

    مدارک مورد نیاز برای ویزای همراه تحصیلی

    مدارک مورد نیاز برای ویزای همراه تحصیلی

    اگر می‌خواهید اعضای خانواده خود را در زمان تحصیل به کانادا بیاورید، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

    1- دعوتنامه

    شما باید خودتان دعوتنامه را پیش‌نویس کنید و مطمئن شوید که نامه شما شامل تمام اطلاعات مورد نیاز است. شما باید اطلاعات زیر را در دعوتنامه همراه پر کنید:

    • اسم کامل
    • تاریخ تولد
    • آدرس و شماره تلفن
    • رابطه شما با آن شخص
    • هدف از سفر
    • مدت زمان ماندگاری همراه
    • مکان زندگی و اثبات مالی
    • زمان مورد نظر برای خروج همراه

    شما باید اطلاعات زیر را در مورد خودتان درج کنید:

    • اسم کامل
    • تاریخ تولد
    • آدرس و شماره تلفن در کانادا
    • عنوان شغلی
    • شهروندی یا اقامت کانادا
    • کپی سندی که وضعیت شما را در کانادا ثابت می‌کند (گواهی تولد کانادایی یا کارت شهروندی کانادا)
    • جزئیات خانواده شما مانند نام و تاریخ تولد همسر و افراد تحت تکفل شما
    • تعداد کل افرادی که در خانه شما زندگی می‌کنند، از جمله افرادی که حمایت مالی کرده‌اید و حمایت مالی آن‌ها هنوز معتبر است (این برای سوپر ویزا والدین و پدربزرگ و مادربزرگ اجباری است).

    فقط برای سوپر ویزای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ، باید موارد زیر را نیز ارائه دهید:

    • یک قول کتبی و امضا شده مبنی بر حمایت مالی شما از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگتان برای کل اقامت آنها در کانادا.
    • مدرکی مبنی بر اینکه درآمد شما از حد کم درآمد برای تعداد کل افراد، از جمله والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ مطابقت دارد یا بالاتر است.

    نوشتن دعوتنامه به این معنا نیست که شما از نظر قانونی در قبال بازدیدکننده پس از ورود به کانادا مسئولیت دارید. شما همچنان باید نامه را با حسن نیت بنویسید. شما باید حقیقت را بگویید و برای عمل به وعده‌هایی که در نامه می‌دهید برنامه‌ریزی کنید. دعوتنامه خود را (در صورت درخواست از دفتر ویزا) برای شخصی که به کانادا دعوت می‌کنید، ارسال کنید. پس از آن فرد باید این نامه را برای سفارت یا کنسولگری کانادا در ایران ارسال کند که برای ویزای اقامت موقت درخواست می‌کند.

    2- اثبات هویت

    • یک کپی از پاسپورت
    • یک کپی از مجوز تحصیلی
    • یک کپی از مجوز کار

    3- اثبات وضعیت دانشجویی

    • نامه ثبت نام از اداره ثبت
    • رونوشت از اداره ثبت
    • مدرک پشتیبانی مالی (اختیاری ولی فقط در صورتی لازم است که هزینههای دعوت شده در کانادا را پوشش دهید)

    دریافت مجوز کار برای همسر در ویزای همراه تحصیلی کانادا

    دریافت مجوز کار برای همسر در ویزای همراه تحصیلی کانادا

    در صورتی که به صورت تمام وقت در کانادا مشغول به تحصیل هستید، همسر شما واجد شرایط برای کار است. همسر یا شریک قانونی شما ممکن است واجد شرایط مجوز کار باشد، اگر شرایط زیر وجود داشته باشد:

    1- دارای مجوز تحصیلی معتبر

    2- واجد شرایط برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP)

    3- دانشجوی تمام وقت در یکی مدارس زیر:

    • یک مدرسه دولتی پس از متوسطه، مانند یک کالج یا دانشگاه یا CEGEP در کبک
    • یک مدرسه خصوصی در سطح کالج در کبک
    • یک مدرسه خصوصی کانادایی که طبق قوانین استانی می‌تواند به طور قانونی مدرک اعطا کند (مثلاً مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا)

    همسر یا شریک زندگی مشترک شما ممکن است درخواستی برای مجوز کار آزاد همراه با درخواست مجوز تحصیلی شما ارسال کند. از طرف دیگر، اگر چندین ماه به عنوان دانشجو در کانادا هستید و همسرتان اکنون مایل است در این زمان به شما ملحق شود، ممکن است قبل از سفر به کانادا برای مجوز کار درخواست دهند.

    شهروندان ایالات متحده و سایر افراد معاف از ویزا برای اقامت موقت واجد شرایط درخواست مجوز کار در مرز یا از طریق کنسولگری کانادا هستند. اگر در مورد نحوه درخواست سوالی دارید، لطفا با یک مشاور بین‌المللی دانشجویی و یا متخصص در امور مهاجرت تماس بگیرید.

    ویزا برای فرزند وابسته

    ویزا برای فرزند وابسته

    فرزند وابسته از نظر مالی به والدین خود برای رسیدگی به نیازهای روزانه و رفاه خود متکی هستند. مقررات SOR/2002-227 قانون حفاظت از مهاجرت و پناهندگان، کودک تحت تکفلی را به صورت زیر توصیف می‌کند:

    1. فرزند بیولوژیکی والدین باشد (اگر کودک توسط شخصی غیر از همسر یا شریک زندگی مشترک والدین به فرزند خواندگی گرفته نشده باشد.)
    2. فرزند خوانده پدر یا مادر باشد.

    فرزند بیولوژیکی والدین یا فرزند خوانده والد، تنها کسانی هستند که به عنوان فرزندان وابسته در نظر گرفته می‌شوند. این مقررات همچنین محدودیت سنی را برای فرزندان تحت تکفل تعیین می‌کند. فرزندان تنها در صورت داشتن سن کمتر از 22 سال می‌توانند تحت تکفل تلقی شوند. اما اگر کمتر از 22 سال سن داشته و ازدواج کرده باشند، فرزندان تحت تکفل محسوب نخواهند شد.

    استثنای دیگری برای این سن وجود دارد که در آن اگر فرزند قبل از 22 سالگی از نظر مالی به والدین خود وابسته است و به دلیل شرایط جسمی یا روحی قادر به حمایت از خود نباشد، پس این امکان وجود دارد که بالای 22 سال سن داشته باشد. به عنوان یک قاعده کلی، فرزندان وابسته می‌توانند در درخواست اولیه شما برای مهاجرت به کانادا لحاظ شوند و شما را تا کانادا همراهی کنند.

    کلام آخر

    کانادا فرصت‌های بی‌پایانی را پیش روی شما و خانواده‌تان قرار می‌دهد تا از مزایای یک کشور توسعه یافته بهره مند شوید. برای این کار می‌توانید از ویزای همراه تحصیلی کانادا استفاده کنید و والدین، همسر و فرزندان خود را در طول زمان تحصیل به کانادا بیاورید. شما باید بتوانید وضعیت همراه خود را مشخص کنید. وضعیت او شامل این می‌شود که آیا اعضای خانواده شما به عنوان بازدید کننده به کانادا می‌آیند یا قصد زندگی با شما را دارند. پدر و مادر، همسر و فرزندان می‌توانند تحت قوانین خاصی به شما در کانادا ملحق شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر با گروه مهاجرتی ادب تماس حاصل فرمایید.

    سوالات متداول ویزای همراه تحصیلی کانادا (راهنمای کامل 2024)

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (3 پاسخ)
    2023-10-02

    همسر و دخترم برای تحصیل دختر ده ساله ام قصد مهاحرت به کانادا را دارند‌ همسرم ادعا میکند بعد از سه ماه من هم میتونم به کانادا برم. امکان همچین چیزی هست؟ امکانش هست من هم بتونم برم؟

    2023-10-08

    سلام. اگه که منظورتون این هست که همسر با ویزای گاردین میره که خیر شما میتونید با ویزای توریستی برید و 6 ماه بمونید و دوباره پس از یه ثبت خروج از مرز، دوباره وارد خاک کانادا بشید.

    2022-09-12

    سلام در حال حاضر من و همسرم پاس ریکویست شدیم ولی متأسفانه داریم از هم جدا میشیم سوال ها این هستش اگر ایشون ویزا رو پیکاپ کنه و خودش جداگانه بیاد کانادا چه مسوولیتی برای من داره اگر کلا پیکاپ نکنه بعدا میتونه مجددا درخواست بده و اینکه من میتونم الان که پاس ریکویست شدیم ایشون رو از پرونده خارج کنم البته من ویزای تحصیلی دارم برای ایشون ورک پرمیت اقدام کردم همزمان که پاس شدن و این قانونی که وقتی از کشور دیگری طلاق میگیریم تا یکسال باید یکی یا دو نفر در کشور مبدا باشن هم چه تبعات حقوقی داره ؟

    2022-09-13

    سلام. میتونین به اداره مهاجرت گزارش نداین و هر دو به صورت جداگانه با ویزای تحصیلی و ورک پرمیت به کانادا برید و قضیه برد-برد بشه

    2022-08-09

    با سلام احتراما میشه بفرمایید طبق آخرین تغییرات صدور ویزای همراه کاری برای همسر دانشجو چقد زمان بر هست؟ من 4ماه و 10روز هست که بایو شدم

    2022-08-09

    سلام. دقیق نمیتونم بگم اما معمولا همزمان یا با فاصله‌ی کم با هم ویزا میشن

    مشاوره رایگان مهاجرت