خبر: مهاجرت به کانادا با سابقه کار کانادایی
  • نویسنده: زهرا قمی
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    از سال 2015 با معرفی سیستم اکسپرس اینتری Express Entry این روش تبدیل به اصلی‌ترین روش اخذ اقامت دائم کانادا گشت. علاقه‌مندان مهاجرت به کانادا می‌توانند از طریق ثبت‌نام در سامانه اکسپرس اینتری و ثبت سوابق تحصیلی و کاری خود شانسشان را برای اخذ اقامت دائم کانادا محک بزنند. نحوه کار سیستم اکسپرس اینتری به این نحو است که متقاضیان را در دو مرحله بر اساس معیارهایی چون سن، وضعیت تاهل، تحصیلات، سابقه کاری و دانش زبانی ارزیابی می‌کند. افرادی که در مرحله اول موفق به کسب حداقل 68 امتیاز گردند، وارد مرحله دوم Pool شده که در واقع محل اصلی رقابت مهاجران است. در این مرحله تنها بهترین افراد با بیشترین امتیاز انتخاب می‌شوند و برای آن‌ها ITA صادر می‌گردد که به معنای دعوتنامه‌ای برای درخواست اقامت دائم کانادا است.

    برای ثبت‌نام در سیستم اکسپرس اینتری باید از طریق یکی از روش‌های نیروی کار ماهر فدرال، نیروی کار اسکیلد تریدز و تجربه کار کانادایی ثبت‌نام کنید. تجربه کار کانادایی CEC در دراوهای اخیر اکسپرس اینتری بسیار مورد توجه قرار گرفته به نحوی که به گزارش اداره مهاجرت کانادا، در جدیدترین دراو انجام شده (13 فوریه 2021)، تمامی متقاضیان ثبت‌نام شده از این روش موفق به کسب ITA شده‌اند.

    تجربه کار کانادایی چیست؟

    تجربه کار کانادایی ویژه کسانی است که حداقل یک سال در کشور کانادا سابقه کار داشته باشند. فارغ‌التحصیلان یا افرادی که با ویزای کار موقت در این کشور مشغول به کار بوده‌اند، می‌توانند با برخورداری از حداقل یکسال سابقه کار کانادایی (1560 ساعت) در اکسپرس اینتری ثبت‌نام کنند. همچنین متقاضیان برای کار در مشاغل فنی باید از دانش زبانی معادل آیلتس 5 و برای مشاغل تخصصی یا مدیریتی از دانش زبانی معادل آیلتس 6.5 برخوردار باشند. لازم به ذکر است که این شرایط شامل حال ساکنین استان کبک نشده، زیرا این استان از پیش شرط‌های مرتبط با خود در زمینه مهاجرت به کانادا برخوردار است.

    چرا مهاجرت به کانادا از طریق سابقه کار کانادایی؟

    بر اساس آمارها و اطلاعات منتشر شده توسط اداره مهاجرت کانادا، شرکت‌کنندگان در طرح تجربه کار کانادایی اکسپرس اینتری موفق شده‌اند تا حتی با داشتن 75 امتیاز اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. در واقع اداره مهاجرت در آخرین دراو خود بیش از 27000 نفر را برای اخذ اقامت دائم دعوت کرده که این تعداد حدودا شش برابر دراو پیشین است. در این دراو از تمامی متقاضیان شرکت‌کننده در روش تجربه کار کانادایی برای دریافت اقامت دائم کانادا دعوت به عمل آمده است.

    به طور کلی به نظر می‌رسد که دولت کانادا افرادی را که در حال حاضر در کانادا زندگی می‌کنند (با ویزای دانشجویی یا ویزای کاری موقت) برای اعطای اقامت دائم در اولویت قرار داده است. همچنین به دلیل مشکلات اقتصادی ایجاد شده به دلیل بحران کرونا، این کشور در بخش نیروی کار خود دچار کمبودهایی اساسی است و می‌کوشد از طریق افزایش شمار مهاجران، جمعیت نیروی کار داخل کشور را افزایش دهد. به دلیل محدودیت‌های تردد برای حفظ سلامت شهروندان، اداره مهاجرت تصمیم گرفته تا اولویت را به متقاضیان مهاجرت در داخل کانادا اختصاص دهد تا علاوه بر دستیابی به اهداف مهاجرتی و اقتصادی کانادا، از سیاست‌های مربوطه به سلامت و بهداشت شهروندان نیز پیروی کند.

    چگونه می‌توان از طریق تجربه کار کانادایی به این کشور مهاجرت کرد؟

    مهاجرت تحصیلی همواره یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به کانادا بوده است. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند پس از پایان تحصیلات خود برای اخذ ویزای کاری پس از فارغ‌التحصیلی اقدام کنند.جالب است بدانید اداره مهاجرت کانادا اخیرا اعلام کرده که دانشجویانی که به دلیل کرونا تمامی دوران تحصیل آن‌ها به حالت آنلاین درآمده است هم همچنان واجد شرایط دریافت ویزای پس از فارغ‌التحصیلی هستند(بیشتر بخوانید)  پس از دریافت این ویزا که تا 18 ماه اعتبار دارد، متقاضیان می‌توانند موقعیت شغلی مربتط با رشته تحصیلی خود درخواست داده و پس از گذشت حتی یک سال سابقه کاری در سیستم اکسپرس اینتری ثبت‌نام کنند.

    به نظر می‌رسد که در حال حاضر فرصتی استثنایی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا و اخذ اقامت دائم آن پدید آمده است. شما می‌توانید برای ارزیابی شرایط خود برای تحصیل یا مهاجرت به کانادا از طریق تکمیل این فرم با کارشناسان ما در تماس باشید.

    منبع: cicnews.com

    سوالات متداول خبر: مهاجرت به کانادا با سابقه کار کانادایی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت