معرفی موسسه فناوری ماساچوست آمریکا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به آمریکا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    در سال 1861، با تأسیس موسسه فناوری ماساچوست (MIT) نوع جدیدی از مؤسسه آموزشی مستقل مرتبط با حوزه صنعت شکل گرفت. از آن زمان تاکنون، موسسه فناوری ماساچوست آمریکا با شعار «ذهن و دست‌ها» که به لاتین «Mens et Manus» می‌شود، یک سنت قوی برای حل مشکلات در جهت منافع بشر در فناوری ایجاد کرده است. این دانشگاه یک موسسه تحقیقاتی خصوصی است که نظام رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی کیواس (QS) رتبه اول را دارد و یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان است.

    موسسه فناوری ماساچوست یا به اختصار ام آی تی برنامه‌های مختلفی را در علوم و مهندسی ارائه می‌دهد که هدف آنها پیشرفت، توسعه و کاربرد عملی در صنعت است. دانشکده MIT متشکل از دانشمندان برتر جهانی است که آموزش عالی را به دانشجویان ارائه می‌دهند. هدف نهایی دانشگاه پرورش کارآفرینان، مدیران اجرایی و متخصصان فنی است. اگر قصد دارید تحصیلات عالی خود را در بهترین دانشگاه فعلی جهان دنبال کرده و قصد مهاجرت تحصیلی به آمریکا را داشته، این مقاله را تا پایان بخوانید.

    مشخصات موسسه فناوری ماساچوست آمریکا

    مشخصات موسسه فناوری ماساچوست آمریکا

    تاریخ تأسیس

    1861

    استان، شهر

    کمبریج، ماساچوست

    نوع مؤسسه

    خصوصی

    تعداد کل دانشجویان (سال 2021)

    11934

    تعداد کل دانشجویان بین المللی (سال 2021)

    3417

    نرخ پذیرش

    7 درصد

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    سایت دانشگاه

    www.mit.edu

     

    تاریخچه موسسه فناوری ماساچوست آمریکا

    تاریخچه موسسه فناوری ماساچوست آمریکا

    بنیانگذاران سیستم آموزشی آمریکا روش جدیدی را در نظر گرفتند تا انسان‌ها بتوانند ذهن، نظریه و عمل را در یک برنامه مطالعه منسجم در یک موسسه واحد یکپارچه کنند. در سال 1860، ویلیام بارتون راجرز رئیس ‌جمهور و مؤسس اصلی MIT و متحدانش برای قانون الحاق مؤسسه فناوری ماساچوست به مجلس قانونگذاری ماساچوست درخواست کردند.

    قانون الحاق مؤسسه فناوری ماساچوست شامل موزه، جامعه هنر و مدرسه علوم صنعتی می‌شد. ایالت موافقت کرد و زمینی را در خلیج بوستون اختصاص داد، مشروط بر اینکه موسسه برای عموم مردم باز بماند. این منشور در 10 آوریل 1861، در آستانه جنگ داخلی که کلاس‌ها را تا سال 1865 به تعویق انداخت، اعطاء شد.

    در سال 1863، در بحبوحه جنگ، کنگره قانون اعطای زمین موریل را تصویب کرد که به ایالت‌ها اجازه می‌داد تا 30 هزار هکتار زمین عمومی برای هر نماینده کنگره و سناتور در هیئت کنگره را برای تامین مالی کالج‌ها و دانشگاه‌ها بفروشند. در ماساچوست، کمک مالی تقسیم شد و مقداری بودجه برای ایجاد کالج کشاورزی به غرب فرستاده شد، در حالی که بقیه به MIT تازه تاسیس اختصاص یافت. درآمد حاصل از این کمک مالی به موسسه فناوری ماساچوست آمریکا منابع لازم را برای احداث اولین ساختمان‌های دانشگاهی خود تامین کرد.

    پردیس جدید و شروع جنگ

    «الن سوالو ریچاردز» اولین زنی در ایالات متحده بود که مدرک STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) را دریافت کرد و در سال 1870 از آم آی تی فارغ التحصیل شد. او خیلی سریع اولین عضو هیئت علمی زن شد. او به ایجاد زمینه بهداشت عمومی کمک کرد و برنامه‌های زیادی را برای ارتقاء دانشگاه پایه گذاری نمود. او بعداً به اولین معمار سیاهپوست معتبر آمریکا تبدیل شد و به ساخت مدارس، ⁠50 کتابخانه و ساختمان‌های دیگر در جنوب آمریکا کمک کرد. همچنین اولین دانشجوی بین المللی در سال 1866 در MIT پذیرفته شد.⁠

    دانشگاه موسسه فناوری ماساچوست آمریکا در سال 1916 به سمت بخش غربی کرانه رودخانه چارلز که توسط فارغ التحصیلان طراحی و ساخته شده بود نقل مکان کرد. با ورود آمریکا به جنگ جهانی اول،MIT  به یک مرکز آموزشی نظامی تبدیل شد که میزبان اولین برنامه سپاه ذخیره افسران (Army-ROTC) و همچنین اولین مدرسه زمینی برای خلبانان نیروی دریایی بود.

    اما جنگ جهانی دوم و جنگ سرد پس از آن بود که موسسه فناوری ماساچوست را متحول کرد. در همین حال، وحشت جنگ منجر به ایجاد کمیته‌ای به رهبری پروفسور وارن کی لوئیس، بر پایه آموزش MIT شد. پس از پایان جنگ سرد، احتمالاً می‌توان با اطمینان گفت که تاریخ اخیر موسسه عمدتاً با پیشرفت مداوم در تحقیقات و کارآفرینی، حمایت عمومی از علم و استقبال از دانشجویان از سراسر کشور و کشورهای مختلف مشخص شده است.

    دلایل تحصیل در موسسه فناوری ماساچوست

    دلایل تحصیل در موسسه فناوری ماساچوست

    مأموریت MIT پیشرفت دانش و آموزش دانشجویان در علم، فناوری و سایر زمینه‌های تحصیلی است که در قرن بیست و یکم به بهترین وجه به جهان خدمت خواهند کرد. مؤسسه متعهد به تولید، انتشار و حفظ دانش و همکاری با موسسات دیگر برای به کارگیری این دانش در چالش‌های بزرگ جهانی است. این موسسه به دنبال ایجاد توانایی و اشتیاق در هر یک از اعضای جامعه ام آی تی برای کار خلاقانه و موثر برای بهبود وضعیت نوع بشر است. در دامه به مزایای تحصیل در موسسه فناوری ماساچوست آمریکا می‌پردازیم:

    1- کسب بالاترین رتبه‌های ملی و جهانی

    مؤسسه فناوری ماساچوست به عنوان یک مؤسسه برجسته آموزش عالی در نظر گرفته می‌شو. این دانشگاه به دلیل برنامه درسی دقیق، تحقیقات عالی و اساتید برجسته مشهور است. رتبهMIT  در رشته‌های مختلف به شرح زیر هستند:

    • رتبه 1 بهترین دانشگاه در کیواس
    • رتبه 4 در دانشگاه‌های ملی
    • رتبه 5 در مدارس با ارزش
    • رتبه 1 در رشته‌های کارشناسی مهندسی
    • رتبه 2 در رشته‌های تجاری
    • رتبه 1 در رشته‌های علوم کامپیوتر

    رتبه MIT در نظام‌های رتبه بندی سال 2022 طبق جدول زیر است:

    نظام رتبه بندی

    رتبه

    QS World University Rankings

    1

    Times Higher Education

    5

    US News and World Report

    2

     

    2- ارائه دوره‌های تحصیلی متنوع و کاربردی

    موسسه فناوری ماساچوست به آموزش و ارتقای دانش دانشجویان خود در زمینه علوم، مهندسی، فناوری و غیره معروف است. این داشگاه یک برنامه آموزشی در سطح جهانی ارائه می‌دهد که دوره‌های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را شامل می‌شود. دوره‌های تحصیلی در این موسسه شامل موارد زیر هستند:

    • علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات
    • علوم و حرفه‌های کاربردی
    • علوم طبیعی و ریاضی
    • تجارت و مدیریت
    • هوافضا، هوانوردی و مهندسی فضانوردی
    • مهندسی زیست پزشکی، مهندسی زیستی
    • مهندسی برق، الکترونیک و ارتباطات

    3- کسب تجربه دانشجویی بی‌نقص

    زندگی دانشجویی در MIT یک تجربه مادام العمر است. دانشجویان می‌توانند خوابگاه مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند. مربیان و مشاوران مجربی در محوطه دانشگاه وجود دارند که همیشه برای هر مشکل یا راهنمایی که ممکن است یک دانشجو به آن نیاز داشته باشد در دسترس هستند. آنها در MIT نه تنها از نظر آکادمیک در وضعیت عالی هستند بلکه از نظر فرهنگی نیز فعال می‌باشند. مربیان و مشاوران بسیاری از رویدادهای اجتماعی را در طول سال میزبانی می‌کنند که حول انجمن‌های برادری و انجمن‌های اجتماعی می‌چرخند.

    4- فرصت‌های تحقیقاتی بی‌شمار

    موسسه فناوری ماساچوست فرصت‌های تحقیقاتی در مقطع کارشناسی (UROP) را ارائه می‌دهد که به دانشجویان این امکان را داده که تجربه کاری عملی داشته باشند و بتوانند در بخش‌های علم و فناوری و غیره تحقیق کنند. این برنامه‌ها زیر نظر اساتید و معلمان با تحصیلات عالی قرار دارند که می‌تواند دانشجویان را در طول مسیر تحصیلی خود راهنمایی کند. دانشجویان می‌توانند بر روی موضوعات مورد علاقه خود تحقیق کنند یا ایده‌های خود را ارائه دهند. MIT مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه‌های زیادی دارد که امکاناتی مانند راکتورهای هسته‌ای، مرکز محاسبات، شتاب ‌دهنده خطی و غیره را ارائه می‌کنند.

    5- مزایای متعدد برای دانشجویان بین المللی

    موسسه فناوری ماساچوست از دانشجویان بین المللی به پردیس خود استقبال می‌کند و یک محیط چند فرهنگی را برای هر فرد ارائه می‌دهد. MIT در حال حاضر 3417 دانشجوی بین المللی دارد و در بین 1279 کالج و دانشگاه از نظر محبوبیت در بین دانشجویان بین المللی در رتبه 55 قرار دارد. بزرگترین جوامع دانشجویی در محوطه دانشگاه ام آی تی از چین، کانادا و هند هستند. در مجموع 29.5 درصد از کل دانشجویان از کشورهای خارجی هستند.

    6- جذب سریع در فرصت‌های شغلی

    هر دانشجویی که از دانشگاه موسسه فناوری ماساچوست فارغ التحصیل شده باشد، جذب شرکت‌ها و مؤسسات بزرگی می‌شود. در طول سال‌ها، MIT شهرت و روابط زیادی با مؤسسات و شرکت‌های آموزشی به دست آورده است که به دانشجویان خود کمک می‌کند تا پس از اتمام تحصیلات خود در این دانشگاه معتبر، مشاغل پردرآمدی که شایسته آنها هستند را به دست آورند.

    7- سطح عملی و آموزشی بسیار بالا

    اولویت اساتید و هیئت علمی ارائه بهترین آموزش به دانشجویان است زیرا آنها ساعاتی را صرف برنامه ریزی و آماده سازی می‌کنند. معلمان متواضع هستند و نگرانی‌ها و مشکلات را حتی در خارج از بخش آموزشی درک می‌کنند. موسسه فناوری ماساچوست بر روی موفقیت یک دانشجو در آینده تمرکز دارد. این برنامه درسی MIT را به بالاترین رتبه دانشگاهی در جهان تبدیل کرده است.

    8- ارائه برنامه‌های آموزشی - کاربردی

    همانطور که قبلا ذکر شد، موسسه فناوری ماساچوست امکاناتی مانند آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. امکانات ارائه شده توسط موسسه فناوری ماساچوست در محوطه خود شامل موارد زیر هستند:

    • راکتورهای هسته‌ای
    • مراکز محاسباتی
    • رصدخانه‌های ژئوفیزیک و اخترفیزیک
    • یک شتاب دهنده خطی
    • یک مرکز تحقیقات فضایی
    • تونل‌های باد
    • آزمایشگاه هوش مصنوعی
    • یک مرکز مطالعات بین المللی
    • یک مرکز برای علوم شناختی
    • سیستم‌های کتابخانه‌ای و چندین موزه

    9- جو دلپذیر در موسسه فناوری ماساچوست

    موسسه فناوری ماساچوست در کمبریج واقع شده است که درست در آن سوی رودخانه چارلز در بوستون قرار دارد. از این رو، دانشجویانی که در موسسه فناوری ماساچوست تحصیل می‌کنند از مناطق کمبریج و بوستون لذت بسیار می‌برند. هر زمان که دانشجویان بخواهند تفریح کنند و غذا بخورند، این مکان را دارند به مکان‌هایی که نزدیک محوطه دانشگاه هستند بروند و از ذهن خود را درس و مشق دور نگه دارند. درست همانند مهاجرت به کانادا، استرالیا و... برای تحصیل، آمریکا نیز برای دانشجویان بین‌المللی محیطی عالی و پذیرای جوامع چند فرهنگی مخصوصا دانشجویی را فراهم می‌نماید.

    هزینه تحصیل در موسسه فناوری ماساچوست

    هزینه تحصیل در موسسه فناوری ماساچوست

    هزینه‌های تحصیل در موسسه فناوری ماساچوست برای سال تحصیلی 2021 تا 2022 چیزی در حدود 77020 دلار است. این مبلغ شامل هزینه‌های مربوط به شهریه، مسکن و غذا به همراه هزینه تخمینی کتاب، لوازم و هزینه‌های شخصی است. با این حال، اکثر دانشجویان به دلیل کمک‌های مالی مبتنی بر نیاز، مبلغ بسیار کمتری از شهریه را پرداخت می‌کنند.

    85 درصد دانشجویان نوعی کمک مالی مانند بورسیه تحصیلی و کار دریافت می‌کنند. به این ترتیب میانگین قیمت سالانه پس از دریافت بورسیه به 17986 دلار در سال می‌رسد. همچنین از هر 10 دانشجویی که برای MIT درخواست می‌کنند، شش نفر نوعی کمک مبتنی بر نیاز دریافت می‌کنند.

    هزینه‌های تحصیل در ام آی تی طبق جدول زیر هستند:

    اقلام

    هزینه (دلار آمریکا)

    شهریه

    53000

    هزینه زندگی دانشجویی

    368

    هزینه خوبگاه

    11550

    خوراک

    6550

    کتاب و لوازم درسی

    840

    هزینه‌های شخصی (مثلاً تفریح)

    2202

    هزینه کل

    77020

     

    هزینه خوابگاه

    برای دانشجویان کارشناسی، اقامت در اقامتگاه MIT برای تمام سال اول اجباری است. خوابگاه زندگی دانشگاهی را بسیار آسان‌تر می‌کند. به همین دلیل، هزینه‌های انستیتو فناوری ماساچوست برای مسکن برای دانشجویان کارشناسی در مقایسه با فارغ التحصیلان کمتر است. متوسط ​​هزینه مسکن برای فارغ التحصیلان بین 1500 تا 2500 دلار است. در حال حاضر این دانشگاه دارای حدود 19 اقامتگاه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

    هزینه ویزای دانشجویی

    به عنوان یک دانشجو، ابتدا باید درخواست دهید و توسط یک دانشگاه و کالج ایالات متحده که توسط برنامه دانشجویی و تبادل بازدیدکنندگان (SEVP) تایید شده است، پذیرفته شوید. پس از اعطای پذیرش، فرم I-20 را از دفتر دانشجویی بین‌المللی موسسه دریافت خواهید کرد که یک اطلاعات کاغذی از اطلاعات شما در پایگاه داده به نام سیستم اطلاعات دانشجویی و تبادل بازدیدکنندگان (SEVIS) است.

    متقاضیان ویزا از جمله دانشجویان، ملزم به پرداخت هزینه درخواست ویزای غیر قابل استرداد و غیرقابل انتقال هستند که گاهی اوقات به عنوان هزینه MRV از آن یاد می‌شود. متقاضیانی که در یک برنامه تحت حمایت دولت ایالات متحده شرکت می‌کنند (برنامه‌هایی که کد آنها با G-1، G-2، G-3، G-7  شروع می‌شوند) ملزم به پرداخت هزینه SEVIS نیستند.

    بورسیه در MIT

    انواع مختلفی از کمک‌های مالی برای کاهش هزینه‌های تحصیلی در دسترس هستند. در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

    • دانشجویان کم درآمد مقطع لیسانس، کمک هزینه سال اول دریافت می‌کنند. این کمک هزینه 2000 دلار  است و به طور مساوی بین پاییز و ترم بهار تقسیم می‌شود.
    • موسسه بر اساس درآمد خانواده نیز به دانشجویان کمک می‌کند. هر چه درآمد خانواده کمتر باشد، ارزش کمک ارائه شده بیشتر خواهد بود.
    • هزینه‌های موسسه فناوری ماساچوست می‌توانند توسط دانشجویان با کار در محوطه دانشگاه پرداخت شوند. فرصت‌های تحقیقاتی در مقطع کارشناسی برای متقاضیان فراهم شده‌اند.
    • موسسه همچنین بورسیه‌هایی به ارزش بیش از 40 هزار دلار را به دانشجویان ارائه می‌دهد. یک نمایه CSS باید توسط متقاضی ایجاد شود که او کمک می‌کند تا به طور خودکار برای بورس تحصیلی در نظر گرفته شود.

    پذیرش در دانشگاه MIT آمریکا

    پذیرش در دانشگاه MIT آمریکا

    رویه پذیرش موسسه فناوری ماساچوست شامل درخواست، هزینه درخواست، ارسال مدارک و در برخی موارد، مصاحبه شخصی است. یک پورتال آنلاین برای متقاضیان بین المللی برای درخواست به دانشگاه در دسترس است.

    مدارک مورد نیاز مقطع کارشناسی:

    • ریز نمرات تحصیلی (GPA 3.5 یعنی 89 درصد)
    • مدرک زبان انگلیسی آیلتس حداقل 7 الی 7.5 یا معادل آن برای دیگر مدارک زبان
    • CV یا رزومه آکادمیک
    • مقالات یا SOP بر اساس نیاز دوره
    • دو تا سه نامه مرجع
    • مکمل‌های اضافی یا اختیاری مانند نامه‌های پوششی، بیانیه‌های ویدئویی، نمونه کارها و غیره
    • اسناد مالی
    • نمرات امتحانات استاندارد (GMAT برابر با 720 و GRE برابر با 324)

    مدارک مورد نیاز مقطع کارشناسی ارشد:

    • ریز نمرات رسمی دبیرستان (GPA 3.9 یعنی 92 درصد)
    • نمرات SAT (میانگین 1600)
    • CV یا رزومه آکادمیک
    • توصیه نامهها
    • بیانیه هدف
    • مصاحبه

    مهلت‌های درخواست

    مهلت درخواست بستگی به دوره و رشته‌ای دارد که برای آن درخواست می‌دهید. با این حال، درخواست‌های بین المللی برای ترم پاییز باید قبل از 31 نوامبر برای دانشجویان کارشناسی ارشد و 31 اکتبر برای دانشجویان کارشناسی ارسال شوند. برای ترم بهار، مهلت معمولاً اواسط ژوئن است. فقط برای اطمینان، پیشنهاد می‌کنیم دوره و رشته تحصیلی خود را در سایت دانشگاه جستجو کرده و خودتان مهلت را نگاه کنید.

    تحصیل در حین کار

    برنامه «MIT Work Study» به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد این فرصت را می‌دهد که در زمان دانشجویی کار کنند و حقوق دریافت کنند. اگر واجد شرایط فدرال کار-تحصیل هستید، این فرصتی عالی برای بهبود رزومه خود و کشف مسیر شغلی است. حداقل دستمزد برای دانشجویان 14.25 دلار در ساعت است و اکثر دانشجویان حدود 1700 دلار در هر ترم درآمد دارند. با توجه به مقررات ویزای دانشجویی، دانشجویان بین المللی فقط اجازه دارند 20 ساعت در هفته کار کنند.

    کلام آخر

    مؤسسه فناوری ماساچوست که در سال 1861 تأسیس شد که هم اکنون رتبه یک بهترین دانشگاه‌های جهان را از نظام رتبه بندی کیواس به دست آورده است. 96 برنده جایزه نوبل، 59 برنده مدال ملی علم، 29 برنده مدال ملی فناوری و نوآوری و بسیار جوایز دیگر، نشان دهنده موقعیت برتر دانشگاه MIT در جهان علم است. اگر شما فردی هستید که می‌خواهید برای مؤسسه فناوری ماساچوست و تحصیل در آمریکا، تحصیل در کانادا و تحصیل در استرالیا اپلای کنید، با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی موسسه فناوری ماساچوست آمریکا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ