معرفی شهر وینیپگ کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    وینیپگ پایتخت استان مانیتوبا و بزرگترین شهر این استان در کانادا است. در طول دهه گذشته، برنامه نامزدهای استانی منیتوبا تعداد زیادی را برای مهاجرت به کانادا آورد، به طوری که هم اکنون وینیپگ خانه بیش از 60 هزار تازه وارد است. رشد شدید جمعیت، اقتصاد وینیپگ را تقویت کرد؛ اخیراً این شهر به عنوان سومین اقتصاد در حال رشد در میان شهرهای بزرگ کانادا رتبه بندی شده است.

    در کنار مسائل اقتصادی، روحیه مهمان نوازی مردمان شهر وینیپگ آنچنان قوی است که تعداد زیادی از مهاجران این شهر را به عنوان مقصد آینده خود انتخاب می‌کنند. اما این شهر مزایا و ویژگی‌های متعدد دیگری نیز دارد که پرداختن به هر کدام ضروری است. در این بررسی ما به تاریخچه، آب و هوا، فرهنگ و هر آنچه به وینیپگ مربوط می‌شود، صحبت خواهیم کرد.

    تاریخچه شهر وینیپگ

    تاریخچه شهر وینیپگ

    شهر وینیپگ (Winnipeg) پایتخت استان منیتوبا در کانادا است. این شهر در محل تلاقی رودخانه‌های رد و آسینی ‌بوئین، در 65 کیلومتری جنوب غربی دریاچه وینی‌ پگ و 95 کیلومتری شمال ایالت مینه‌ سوتای ایالات متحده قرار دارد. وینیپگ مرکز اقتصادی و فرهنگی منیتوبا است و در قلب پرجمعیت‌‌ترین منطقه شهری در مرکز کانادا قرار دارد.

    فورت روژ (قلعه روژ) در سال 1738 توسط مسافر فرانسوی «La Vérendrye» در این مکان تأسیس شد. پس از آن فورت جبل الطارق (ساخته شده توسط شرکت نورث وست در سال 1810) و فورت گری (شرکت خلیج هادسون، 1821) به دنبال آن تاسیس شدند.

    این فورت‌ها همراه با سکونتگاه رودخانه سرخ (تاسیس 12تا 1811) مستعمره نشینان اسکاتلندی، هسته شهر جدید را تشکیل دادند. در سال 1885، اولین راه آهن بین قاره‌ای کانادا، منجر به این شد که وینیپگ به بازار عمده غلات و انبارداری و توزیع برای استان‌های کشور تبدیل شد. این مرکز هنوز به عنوان قطب اصلی صنعت غلات کانادا باقی مانده است.

    این شهر اکنون یکی از بزرگ‌ترین مراکز صنعتی، ارتباطات، تجاری و مالی کانادا است. فعالیت‌های عمده اقتصادی شهر شامل فرآوری مواد غذایی، امور مالی، مخابرات، چاپ و تولید پوشاک، تجهیزات حمل و نقل و محصولات و فناوری هوافضا هستند. وینیپگ همچنین خانه ضرابخانه سلطنتی کانادا است که تمام سکه‌های این کشور را تولید می‌کند.

    آب و هوای شهر وینیپگ

    آب و هوای شهر وینیپگ

    موقعیت وینیپگ در چمنزارهای کانادا، به آن آب و هوای قاره‌ای گرم و مرطوب تابستانی بخشیده است. با تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های طولانی و شدیداً سرد، وینیپگ از نظر آب و هوایی ممکن است برای بسیاری از مهاجران سخت باشد. میانگین دمای تابستان در جولای، 19.7 درجه سانتیگراد است. زمستان‌ها سردترین زمان سال هستند، میانگین هوا در ژانویه در حدود منفی 16.4 درجه سانتیگراد و بارش کل زمستان (از دسامبر تا فوریه) به طور متوسط ​​55.2 میلی ‌‌متر است.

    دما گاهی به زیر منفی 40 درجه سانتی گراد نیز می‌رسد. به طور متوسط ​​317.8 روز در وینیپگ آفتابی است که در جولای بیشترین میزان آفتاب در دسترس است. وینیپگ با 2353 ساعت آفتابی در سال، دومین شهر آفتابی کانادا است. مجموع بارندگی سالانه (هم باران و هم برف) کمی بیش از 521 میلی‌متر است.

    رعد و برق در طول تابستان، بسیار رایج است و گاهی اوقات آنقدر شدید می‌شود که گردباد ایجاد می‌کند. به طور متوسط ​​دوازده روز از سال وجود دارد که می‌تواند به دمای کمتر از منفی 40 درجه سانتیگراد برسد. بالاترین دمای ثبت شده در وینیپگ، 42.2 درجه سانتیگراد در 11 ژوئیه 1936 بود. فصل بدون یخبندان برای مکانی با چنین زمستان‌های شدیدی، نسبتاً طولانی است.

    جمعیت شهر وینیپگ

    جمعیت شهر وینیپگ

    جمعیت وینیپگ در سال 2022 چیز در حدود 705244 نفر است. این مقدار جمعیت باعث شده است تا وینیپگ هفتمین شهر بزرگ کانادا و بزرگ‌ترین شهر در استان منیتوبا باشد. در کل شهر وینیپگ بیش از نیمی از جمعیت مانیتوبا (جمعیت استان 1.3 میلیون نفر) و 2 درصد از جمعیت کانادا (36 میلیون) را تشکیل می‌دهد.  همچنین جمعیت قابل توجهی در این شهر هستند که مهاجرت تحصیلی نموده و مشغول  به تحصیل هستند

    ریشه‌های قومی ساکنان وینیپگ شامل موارد زیر هستند:

    • انگلیسی: 21.1 درصد
    • اسکاتلندی: 16.4 درصد
    • کانادایی: 16.8 درصد
    • آلمانی: 16.2 درصد
    • اوکراینی: 15.2 درصد
    • ایرلندی: 13.2 درصد
    • فرانسوی: 13.1 درصد
    • بومی: 11.7 درصد
    • فیلیپینی: 9.0 درصد
    • لهستانی: 7.8 درصد

    طبق نظرسنجی ملی خانوارها در سال 2011، 64 درصد از جمعیت وینیپگ مسیحی (30 درصد کاتولیک، 8 درصد کلیسای متحد، 4.5 درصد انگلیسی)، 1.7 درصد مسلمان و 1.6 درصد یهودی هستند. سایر گروه‌های مذهبی عبارتند از سیک (1.5 درصد)، هندو (1 درصد)، بودایی (1 درصد)، و معنویت بومی (0.3 درصد) و 29 درصد از جمعیت این شهر هیچ گرایش مذهبی نداشتند.

    هزینه‌های زندگی در وینیپگ

    هزینه‌های زندگی در وینیپگ

    مقرون به صرفه بودن مزیت اصلی شهر وینیپگ است. نرخ‌های کم مالیات، هزینه‌های کم آب و برق و مسکن به این معناست که وینیپگرها از پس انداز بیشتری در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ کانادا برخوردار هستند. هزینه‌های زندگی در این شهر طبق جدول زیر است:

    میانگین قیمت رستوران

    قیمت (دلار کانادا)

    غذا (رستوران ارزان)

    11.32 دلار

    آب (0.33 لیتر)

    1.26 دلار

    شیر (1 لیتر)

    4.88 دلار

    نان (500 گرم)

    1.57 دلار

    تخم مرغ (12 عدد)

    2.49 دلار

    میانگین قیمت حمل و نقل

     

    بلیط یک طرفه

    2.23 دلار

    کارت ماهانه

    75.53 دلار

    بنزین

    3.32 دلار

    میانگین قیمت خدمات آب و برق

     

    پایه (آب، برق، زباله، گرمایش، سرمایش)

    118.37 دلار (ماهانه)

    یک  دقیقه تعرفه تلفن همراه

    0.21 دلار

    اینترنت نامحدود

    56.03 دلار

    میانگین قیمت اوقات فراغت

     

    باشگاه تناسب اندام

    35.72 دلار (ماهانه)

    اجاره زمین تنیس (1 ساعت)

    14.68 دلار

    سینما

    9.06 دلار

    متوسط قیمت لباس

     

    یک  شلوار جین برند Levis

    49.32 دلار

    یک  لباس تابستانی در فروشگاه زنجیره ای (زارا و غیره)

    29.39 دلار

    یک  جفت کفش پیاده روی آدیداس (میان رده)

    78.30 دلار

    متوسط قیمت اجاره

     

    آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر

    1050 دلار

    آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز

    975 دلار

    آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر

    1700 دلار

     

    حمل و نقل شهر وینیپگ

    حمل و نقل شهر وینیپگ

    واقعیت این است که زمستان‌های سرد و پراکندگی شهری به این معنی هستند که بسیاری از وینیپگرها قبل از سوار شدن در اتوبوس، یک ماشین را انتخاب می‌کنند. مردم به دلیل سرمای زیاد ترجیح می‌دهند با خودروی شخصی یا تاکسی به هر نقطه از شهر سفر کنند. اما در تابستان می‌توان از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کرد.

    پس اگر استفاده از حمل و نقل عمومی در شهر را انتخاب می‌کنید، باید بدانید که سیستم حمل و نقل وینیپگ یک سرویس اتوبوس بسیار جامع را ارائه می‌دهد که شامل یک کارت حمل و نقل ماهانه تقریباً 102 دلار کانادا در ماه است. در نهایت، اگر از علاقه‌ مندان به دوچرخه ‌سواری هستید، خوشحال خواهید شد که بدانید یک شبکه گسترده مسیر دوچرخه ‌سواری نیز وجود دارد که بخش‌های وسیعی از شهر را پوشش می‌دهد.

    اقتصاد شهر وینیپگ

    اقتصاد شهر وینیپگ

    اقتصاد وینیپگ سومین اقتصاد در حال رشد در میان شهرهای بزرگ کانادا است. همچنین یکی از متنوع‌ترین اقتصادهای این کشور است. بخش‌های کلیدی اقتصاد شامل تولید محصولات متنوع، خدمات مالی، هوافضا، تجارت کشاورزی، حمل و نقل و توزیع، فناوری اطلاعات، صنایع مبلمان و پوشاک، علوم زیستی و سایر است. بخش تولید از غذا و نوشیدنی گرفته تا تجهیزات کشاورزی، اتوبوس، محصولات فولادی، قطعات الکتریکی، قطعات هوافضا، مواد شیمیایی، پلاستیک و سایر موارد هستند.

     وینیپگ محل ضرابخانه سلطنتی کانادا است، کارخانه‌ای که تمام سکه‌های در گردش کانادا در آن تولید می‌شود. این ضرابخانه همچنین سکه‌هایی برای کشورهای دیگر و همچنین مدال‌ها، سکه‌های شمش طلا، نقره، پالادیوم و پلاتین تولید می‌کند. بخش خدمات مالی، یکی از بزرگ‌‌ترین بخش‌های کشور است که مقر برخی از مهمترین شرکت‌های بیمه و شرکت‌های سرمایه ‌گذاری کانادایی در وینیپگ می‌باشد.

    با توجه به رشد شدید جمعیت در دهه گذشته، افزایش تقاضا برای مسکن، رونق ساختمان و املاک و مستغلات افزایش یافته است. نرخ بیکاری در وینیپگ 5.5 درصد است که حدود 1.5 درصد کمتر از نرخ کلی کانادا است. به طور کلی، رشد صنعتی شهر با در دسترس بودن نیروی برق آبی ارزان (از نیروگاه‌های رودخانه وینیپگ) و امکانات حمل و نقل رو به پیشرفت است. وینیپگ که در دو خط راه آهن بین قاره‌ای و بزرگراه ترانس کانادا قرار دارد، دارای یک فرودگاه بین المللی پر رفت و آمد نیز است.

    سیستم آموزش شهر وینیپگ

    سیستم آموزش شهر وینیپگ

    وینیپگ به عنوان مرکز و بزرگترین شهر استان مانیتوبا، از جمله گزینه‌های بسیار خوب برای تحصیل در کانادا می‌باشد. مدرسه در وینیپگ شامل هفت بخش مختلف است. بزرگ‌ترین بخش مدرسه وینیپگ دارای 77 مدرسه و بیش از 5300 کارمند است که به بیش از 33000 دانش آموز آموزش می‌دهد. بخش‌های دیگر شامل موارد زیر هستند:

    • بخش مدرسه سنت جیمز آسینیبویا (15 مدرسه ابتدایی، شش مدرسه راهنمایی و چهار دبیرستان)
    • بخش مدرسه تریلز پمبینا
    • بخش مدرسه هفت اوکس
    • بخش مدرسه فرانکو مانیتوبان
    • بخش مدرسه ریور ترانسکونا شرقی و لوئیس ریل

    والدین همچنین می‌توانند فرزندان خود را به مدارس خصوصی یا مذهبی بفرستند.

    «دانشگاه مانیتوبا» قدیمی‌ترین دانشگاه در غرب کانادا است. بیش از 90 مدرک، دیپلم و گواهینامه، بیش از 60 مدرک در سطح کارشناسی ارائه می‌دهد. دانشگاه (Université de Saint-Boniface) تنها موسسه فرانسوی زبان در تمام غرب کانادا است. «دانشگاه وینیپگ» دارای دانشکده‌های هنر، تجارت و اقتصاد، آموزش، علوم و الهیات است و دوره‌های تحصیلات تکمیلی را نیز ارائه می‌دهد. «دانشگاه منونیت» یک دانشگاه خصوصی مسیحی در سنت آناباپتیست است. «کالج رد ریور» نیز بزرگ‌ترین موسسه یادگیری کاربردی منیتوبا با بیش از 200 دوره تحصیلی تمام وقت و پاره وقت است.

    سیستم سلامت شهر وینیپگ

    سیستم سلامت شهر وینیپگ

    ساکنان منیتوبا واجد شرایط پوشش بهداشتی دولتی هستند. تازه واردان باید برای کارت بهداشتی منیتوبا درخواست دهند. برخی از خدمات، تحت پوشش دولت منیتوبا نیستند اما اکثر کارفرمایان بیمه درمانی اضافی ارائه می‌کنند. پس از دریافت پوشش بیمه سلامتی، یک ساکن جدید منیتوبا باید یک پزشک خانواده را پیدا کند. پزشکان خانواده می‌توانند دارو تجویز کرده و در صورت لزوم بیماران خود را به متخصصان یا بیمارستان‌ها ارجاع دهند.

    برنامه پزشک خانواده فهرستی به روز از پزشکان خانواده وینیپگ که بیماران جدید را می‌پذیرند، ارائه می‌دهد. اگر پزشک خانواده پیدا نکردید، این امکان را دارید به یک کلینیک مراجعه کنید. پزشکان در کلینیک‌ها می‌توانند نسخه‌هایی را تجویز کنند و بیماران را به متخصصان و بیمارستان‌ها ارجاع دهند.

    جاذبه‌ها و مقاصد گردشگری وینیپگ

    جاذبه‌ها و مقاصد گردشگری وینیپگ

    وینیپگ نقاط گردشگری بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. باغ‌ وحش پارک آسینی ‌بوئین، دارای نمایشگاه نمادین خرس‌های قطبی است که در آن بینندگان می‌توانند در تونل زیر آب قدم بزنند و حیواناتی که در زیر سطح آن شنا می‌کنند را ببینند. موزه حقوق بشر کانادا نیز وجود دارد که مواردی از تاریخ جهان را به نمایش می‌گذارد و نقطه عطفی برای پیشرفت جامعه است.

    این موزه یک شاهکار معماری و یک جاذبه چشم نواز تقریباً از هر نقطه در وینیپگ است. گالری هنری وینیپگ نیز وجود دارد. نمایشگاه‌ها در اینجا به‌ صورت فصلی تغییر می‌کنند، بنابراین همیشه آثار هنری جدید و هیجان‌ انگیزی برای مشاهده در قلب شهر وجود خواهند داشت.

    اینشهر خانه ارکستر سمفونیک، اپرای مانیتوبا، باله سلطنتی وینیپگ و مرکز تئاتر مانیتوبا است. ساختمان قانونگذاری استان (1920)، یک سازه نئوکلاسیک معروف است که مجسمه برنزی جوانی که مشعل را در دست راست خود و یک دانه گندم روی بازوی چپ خود حمل می‌کند، در بالای گنبد خود دارد.

    سایت تاریخی ملی فورک، در محل تلاقی رودخانه‌های رد و آسینی ‌بوئین، یادآور تاریخ غرب کانادا است. پارک «Assiniboine» شامل یک باغ وحش است. همچنین پارک‌های معروف داخل استانی «Bird’s Hill» و «Beaudry»  نیز در نزدیکی آن قرار دارند. تیم‌های ورزشی حرفه‌ای وینیپگ شامل جت (لیگ ملی هاکی) و بمب افکن آبی (لیگ فوتبال کانادا) هستند. همچنین، مرکز صد ساله شهر، شامل موزه انسان و طبیعت و یک افلاک نما است. در کل شهر وینیپگ در کنار دیگر مزایا از نظر زیبایی شهری نیز زندگی خوبی را برای افرادی که به این شهر مهاجرت کرده‌اند رقم خواهد زد.

    کلام آخر

    وینیپگ، شهری جهانی با گروه‌های قومی متعدد (از جمله جمعیت قابل توجهی از مردم بومی و فرانسوی زبان) است. این شهر هر ساله خیل عظیمی از گردشگران را به خود می‌بیند زیرا دارای اقتصاد پویا و هزینه‌های کم زندگی است. مهمترین مشکل وینیپگ را آب و هوای آن است. به ویژه در زمستان، هوای این شهر بسیار سرد است. پس اگر آب و هوا برای شما مشکلی خاصی نیست، وینیپگ همان جایی باشد که دوست برای مهاجرت به کانادا انتخاب کنید.

    سوالات متداول معرفی شهر وینیپگ کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ