معرفی شهر ساسکاتون کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    ساسکاتون (Saskatoon) بزرگترین شهر ساسکاچوان و مهمترین مرکز اقتصادی این استان در کانادا است. این شهر با حدود چهل و شش جامعه فرهنگی مختلف و جمعیتی در حدود 300 هزار نفر، به عنوان شهری رو به رشد با ساکنان بسیار صمیمی شناخته می‌شود. اکنون بسیاری از افراد، شهر ساسکاتون را به مقصد مهاجرتی خود برای مهاجرت به کانادا در نظر می‌گیرند. پس اگر به دنبال مهاجرت به ساسکاتون هستید، باید اطلاعات خود را در مورد این شهر افزایش دهید. ما در این بررسی به اقتصاد، آب و هوا، هزینه‌های زندگی و هر آنچه به ساسکاتون مربوط می‌شود، صحبت می‌کنیم.

    تاریخچه شهر ساسکاتون

    تاریخچه شهر ساسکاتون

    ساسکاتون یک مرکز تجاری و آموزشی است که در منطقه «Treaty 6 & Métis Homeland» در استان ساسکاچوان واقع شده است. منطقه ساسکاتون برای بیش از 8 هزار سال قدمت دارد و اولین بار توسط مردمی از ملل اول (اقوام اولیه کانادا) به عنوان محلی برای شکار در نظر گفته شد. نام «ساسکاتون» از زبان کری (Cree Language) به نام « misaskwatomina» گرفته شده است که به یک توت شیرین و بنفش اشاره دارد که هنوز در این منطقه می‌روید.

    اولین مهاجران از تبار اروپایی در اوایل دهه 1880 وارد این شهر شدند. رئیس کلاه سفید قبیله به آنها توصیه کرد که مستعمره خود را در سمت شرقی رودخانه بسازند. این مستعمره «نوتانا» نام داشت و در محلی که امروزه نیز نوتانا نامیده می‌شود، قرار داشت. در اوایل دهه 1900، سکونتگاهی به نام ساسکاتون در سمت غربی رودخانه ایجاد شد و ریوردیل (هنوز هم محله‌ای به این نام وجود دارد) در کرانه غربی، در جنوب ساسکاتون ایجاد شد. در سال 1906، این سه روستا به هم پیوستند و شهر ساسکاتون را ایجاد کردند.

    جغرافیا و اقلیم ساسکاتون

    جغرافیا و اقلیم ساسکاتون

    ساسکاتون در یک منطقه نسبتاً مسطح که در دره رودخانه ساسکاچوان جنوبی فرو می‌رود، گسترده شده است. در این شهر مسیرهای پیاده روی جذاب زیادی در امتداد دره رودخانه وجود دارند. از نظر فنی در بخش آسپن پارکلند استان، ساسکاتون توسط زمین‌های کشاورزی احاطه شده است.

    ساسکاتون چهار فصل مجزا دارد که زمستان و تابستان در بین‌ها همه فصول از شرایط آب و هوایی شدیدی برخوردار است. دما از منفی 30 درجه سانتی‌گراد در ژانویه تا مثبت 30 درجه سانتی‌گراد در جولای متغیر است. با این حال، آب و هوا مرطوب نیست،که باعث می‌شود دمای زمستان گرم‌تر و دمای تابستان خنک‌تر شود. همچنین، ساسکاتون یکی از مکان‌های آفتابی در کانادا است که به طور متوسط حدود 2381 ساعت نور خورشید در سال را تجربه می‌کند (یعنی 6.5 ساعت در روز).

    اقتصاد و اشتغال ساسکاتون

    اقتصاد و اشتغال ساسکاتون

    ساسکاتون اغلب به عنوان سبد نان کانادا شناخته می‌شود زیرا این شهر 28 درصد غلات کانادا و بیش از 54 درصد محصول گندم کانادا را تولید می‌کند. در حالی که کشاورزی هنوز برای اقتصاد ساسکاتون بسیار مهم است و حدود 5 درصد از تولید ناخالص داخلی را تولید می‌کند، بخش‌های مبتنی بر خدمات مانند امور مالی، بیمه و املاک و مستغلات (17 درصد از تولید ناخالص داخلی) نیز تأثیر قابل توجهی دارند.

    ساسکاتون خود را از یک اقتصاد عمدتاً کشاورزی و معدنی به اقتصاد مبتنی بر فناوری و خدمات مالی تبدیل کرده است. از لحاظ تاریخی، اقتصاد ساسکاتون توسط پتاس (نوعی کود)، روغن و گندم پشتیبانی می‌شود اما اکنون شامل صنایع مختلفی مانند کشاورزی، دامداری، مواد معدنی، فناوری اطلاعات و بیوتکنولوژی نیز می‌شود. این شهر به عنوان یک پیشرو جهانی برای بیوتکنولوژی کشاورزی شناخته می‌شود، صنعتی که سرمایه گذاری قابل توجهی را از شرکت‌های دارویی برتر جهان جذب می‌کند.  

    به طور کلی، این شهر اقتصاد نسبتاً در حال رشدی دارد اما در سال‌های اخیر به اندازه سایر استان‌ها رشد زیادی نداشته است. انتظار می‌رود که کاهش قیمت نفت بتواند تأثیر منفی بر اقتصاد استان داشته باشد، اگرچه نباید به اندازه آلبرتا بر ساسکاچوان تأثیر بگذارد. نرخ بیکاری ساسکاتون در حال حاضر کمتر از چهار درصد بوده که کمترین میزان در کانادا است. کشاورزی بخش عمده‌ای از اقتصاد این شهر را تشکیل می‌دهد. همچنین بزرگترین شرکت سهامی عام اورانیوم کامکو در جهان در این شهر قرار دارد.

    هزینه‌های زندگی در ساسکاتون

    هزینه‌های زندگی در ساسکاتون

    ساسکاچوان استاندارد زندگی بالایی دارد که به جذب مهاجران برای اسکان در این شهر کمک می‌کند. متوسط ​​درآمد خانواده تقریباً 80 هزار دلار است که این بالاتر از میانگین دیگر مناطق استان ساسکاچوان است. هزینه زندگی در ساسکاتون با استانداردهای زندگی در کانادا کاملاً مقرون به صرفه است. همچنین، وجود منابع طبیعی در این شهر به کاهش هزینه‌های انرژی کمک زیادی کرده‌اند.

    در میان شهرهای بزرگ کانادا، هزینه اجاره آپارتمان و زندگی در ساسکاتون بسیار پایین است، متوسط هزینه اجاره آپارتمان یک اتاقه در شر حدود 803 دلار است، هزینه اجاره آپارتمان یک اتاقه در شهری مانند تورنتو حدوداً سه برابر این مقدار در ساسکاتون است. خرید یک خانه ییلاقی در این شهر حدود 338882 دلار هزینه دارد اما در مانند ونکوور، یک خانه ویلایی بیش از یک میلیون دلار ارزش دارد.

    در ساسکاتون نسبت به سایر شهرهای کانادا، خدمات آب و برق، غذا و مالیات کمتر است. نرخ مالیات در اینجا در بسیاری از جاهای دیگر نیز پایین‌تر است، اکثر استان‌های کانادا حدود 15 درصد به عنوان نرخ مالیات دریافت می‌کنند، در ساسکاتون مالیات فروش موقت 6 درصد علاوه بر مالیات 5 درصدی کالاها و خدمات در سراسر کشور است که در مجموع 11 درصد فقط این مالیات را تشکیل می‌دهد.

    ساسکاتون دارای سنت قوی برنامه‌های اجتماعی با بودجه عمومی است که سهم عمده‌ای در حفظ استانداردهای بالای زندگی برای همه ساکنان استان دارد. تامی داگلاس، نخست ‌وزیر سابق ساسکاچوان که پدر مدیکر در کانادا به حساب می‌آید، پیشگام تلاش برای مراقبت‌های بهداشتی رایگان در این شهر بود که از آن زمان تا کنون در سراسر کانادا پذیرفته شده است.

    آموزش و پرورش ساسکاتون

    آموزش و پرورش ساسکاتون

    ساسکاتون حدود 14 دبیرستان و 78 مدرسه ابتدایی دارد و مانند سایر نقاط کشور، هیچ شهریه‌ای برای ساکنان تا مقطع کالج یا دانشگاه وجود ندارد. این شهر 20 هزار دلار تخفیف برای دانشجویان کارشناسی نیز در نظر می‌گیرد که تحت برنامه حفظ فارغ التحصیلان استان تدوین شده است.

    دانشگاه ساسکاچوان در این منطقه بسیار محبوب است، همچنین دارای یک کالج فدرال کاتولیک به نام «کالج سنت توماس مور» است که در محوطه دانشگاه قرار دارد. دیگر گزینه‌های داشنگاهی در این شهر شامل پلی تکنیک ساسکاچوان، موسسه گابریل دومونت و دانشگاه ملل اول کانادا است و در واقع این شهر از جمله مقاصد تحصیلی خوب برای تحصیل در کانادا می‌باشد.

    مراقبت‌های بهداشتی ساسکاتون

    مراقبت‌های بهداشتی ساسکاتون

    طبق قانون کانادا، همه استان‌ها و مناطق باید مراقبت‌های بهداشتی همگانی با بودجه عمومی را برای همه شهروندان و ساکنان قانونی کانادا فراهم کنند. به عبارت دیگر، اکثر خدمات بهداشتی اولیه در کانادا، بدون هزینه مستقیم برای بیمار ارائه می‌شوند. برخی از رویه‌هایی که ضروری تلقی نمی‌شوند مانند جراحی زیبایی و تعدادی از روش‌های مراقبت از دندان، عموماً تحت پوشش نیستند اما فهرست خدماتی که برای عموم پرداخت می‌شود، از استانی به استان دیگر متفاوت است.

    فرهنگ شهر ساسکاتون

    فرهنگ شهر ساسکاتون

    ساسکاتون شهری چند فرهنگی است و این مهم نتیجه مهاجرت در طول تاریخ می‌باشد. در پایان قرن نوزدهم، با هجوم عمده‌ای از مردم از اوکراین و سایر بخش‌های اروپای شرقی، ساسکاتون به شهری پر رونق بدل شد. از آنجایی که بسیاری از این گروه‌ها مانند جامعه دوهکوبور، کشورهای مبدأ خود را برای فرار از آزار و شکنجه ترک کرده بودند، پس از ورود به کانادا، تلاش زیادی برای زنده نگه داشتن شیوه‌های فرهنگی خود انجام دادند. نتیجه این تلاش‌ها موزاییک فرهنگی رنگارنگی است که ساسکاتون را به مکانی گرم و دلپذیر تبدیل می‌کند.

    همانطور که ساسکاتون به عنوان یک اقتصاد کشاورزی روستایی توسعه یافت، این روحیه پیشگام، بخش مهمی از فرهنگ این استان باقی مانده است. مهاجران اولیه در شرایط سخت شهامت داشتند و برای پاکسازی و کشاورزی زمین خود سخت کار کردند و برای کمک به یکدیگر و ایجاد روحیه قوی اجتماعی که امروز در تمام استان ادامه دارد، با هم متحد شدند. در حالی که این شهر نسبت به گذشته مدرن شده است و دارای اقتصاد صنعتی و خدماتی مدرنی می‌باشد، حس اجتماعی قوی به افزایش کیفیت زندگی در میان ساکنان این شهر افزوده است.

    جمعیت شهر ساسکاتون

    جمعیت شهر ساسکاتون

    ساسکاتون دارای جمعیت شهری 336,964 هزار نفر (درر سال 2020) با تراکم جمعیت 1060 نفر در هر کیلومتر مربع است. همچنین، مساحت شهر ساسکاتون 228.13 کیلومتر مربع (88.08 مایل مربع) است. بر اساس سرشماری سال 2016، تقریباً 83 درصد از ساکنان ساسکاتونی اروپایی هستند و پس از آن 5 درصد ملل اول و 4 درصد متیس‌ها قرار دارند.

    دیگر اجداد و گروه‌های قومی در این شهر شامل چینی (2 درصد)، آسیای جنوبی (1 درصد)، فیلیپینی (1 درصد)، سیاه پوست (1 درصد)، آمریکای لاتین (0.5 درصد) و آسیای جنوب شرقی (0.5 درصد) هستند. ترکیب نژادی 85 درصد کانادایی سفیدپوست، 8.9 درصد بومیان و کمتر از 5 درصد برخی از اقلیت‌های قومی قابل مشاهده است.

    تقریباً 79 درصد از ساکنان ساسکاتونی مسیحی هستند که بیشتر آنها پروتستان (40 درصد) یا کاتولیک رومی (32 درصد) هستند. نزدیک به 20 درصد از مردم شهر هیچ وابستگی مذهبی ندارند. سایر ادیان در ساسکاتون شامل بودیسم، یهودیت، اسلام، هندوئیسم و ​​سیکیسم هستند. ناگفته نماند، منطقه شهری ساسکاتون با تنها 34.6 سال جوان‌ترین سن متوسط ​​کانادا را دارد که بسیار کمتر از میانگین سنی 40.4 سال در کل کشور است.

    جاذبه‌های دیدنی ساسکاتون

    جاذبه‌های دیدنی ساسکاتون

    ساسکاتون در طول سال میزبان تعدادی جشنواره است. فستیوال «PotashCorp Wintershines» یک مسابقه بین‌المللی حکاکی روی یخ است که در زمستان قبل از شروع جشنواره‌های بهاری اجرا می‌شود. جشنواره فرینج، جشنواره کمدی دشت بزرگ و شکسپیر در ساسکاچوان، چند مورد از این جشنواره‌ها هستند.

    ایستگاه بزرگ ساسکاتل SE، مکانی برای موسیقی و سرگرمی‌های خانوادگی است. ایت شهر دارای تعدادی بنای تاریخی است که ارزش بسیاری برای دیدن دارند. هتل دلتا بسبورو که توسط راه ‌آهن ملی کانادا در سال 1932 ساخته شد، گالری هنری مندل و همچنین مرکز هنری فرانک و الن ریمایی، واقع در ریور لندینگ از جاذبه‌های دیدنی این شهر هستند. برای خرید بهترین محصولات محلی، افراد می‌توانند از امتداد رودخانه لندینگ قدم بزنند و از بازار کشاورزان ساسکاتون خرید کنند.

    شرایط مهاجرت به ساسکاتون

    شرایط مهاجرت به ساسکاتون

    مهاجرت، یکی از مهم ترین عناصر در تعریف فرهنگ و تاریخ استان ساسکاچوان و به ویژه شهر ساسکاتون است. علاوه بر این، انتظار می‌رود که مهاجرت بخش بزرگی از رشد آینده این استان را به خود اختصاص دهد. دولتمردان ساسکاتون تلاش می‌کند تا سطح مهاجرت به این شهر را افزایش دهند تا کمکی برای رشد اقتصادی شهر باشند. یکی از راه‌هایی جذب مهاجر، از طریق برنامه نامزد مهاجرت ساسکاچوان (SINP) است که به دولت اجازه می‌دهد تا افرادی را انتخاب کند که مایل به اقامت و مشارکت در استان هستند که این می‌تواند روند درخواست ویزای مهاجرت آنها را تسریع ببخشد. برنامه ساسکاچوان می‌تواند نیروهای ماهر، کشاورزان، کارآفرینان، دانشجویان بین المللی و افراد از مشاغل خاص مورد تقاضا را شناسایی کرده و به آنها کمک کند که به این استان مهاجرت کنند.

    کلام آخر

    ساسکاتون بزرگترین شهر ساسکاچوان است که بیش از 300 هزار نفر جمعیت دارد. به لطف اقتصاد رو به رشد آن، جمعیت ساسکاتون در اواسط دهه 1980 از پایتخت شهر رجینا پیشی گرفت که اغلب به عنوان پاریس دشت‌ها نیز شناخته می‌شود. این شهر توسط رودخانه ساسکاچوان جنوبی تقسیم شده است و افق بسیار زیبای دارد. زندگی فرهنگی و پر جنب و جوش ساسکاتون و آینده درخشان این شهر باعث شده است تا بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، به این شهر فکر کنند.

    سوالات متداول معرفی شهر ساسکاتون کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2023-05-18

    میخواهم در شهر ساسکاتون جهت کار مهارتیم ومهاجرت اقدام کنم.لطفا هم راهنماییم کنید وهم کمک کنید.ممنونم.

    2023-05-22

    سلام. میتونیم براتون تحصیلی اقدام کنیم، برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 021714000111

    مشاوره رایگان مهاجرت