معرفی شهر ادمونتون، کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    اگر به فکر مهاجرت و زندگی در ادمونتون هستیم باید به چیزهایی توجه کنیم؟ ما در مقاله دیگری از ادب ویزا سعی می‌کنیم یک تصویر صادقانه را از فراز و نشیب‌های زندگی در ادمونتون ترسیم کنیم. پس بدون معطلی به سراغ معرفی یکی دیگر از شهرهای محبوب کانادا می‌رویم.

    ادمونتون در کجاست؟

    شهر ادمونتون (Edmonton) در استان آلبرتا و در امتداد رودخانه ساسکاچوان شمالی، فقط در 220 کیلومتری شمال شرقی کوه‌های راکی ​​واقع شده است. این شهر در مرز بین چمنزارها و جنگل‌های خاکی قرار دارد که نتیجه آن، ارائه منظره‌ای زیبا و متنوع از طبیعت خدادادی است.

    رودخانه ساسکاچوان شمالی از میان شهر عبور می‌کند و به این ترتیب دره‌های بی‌شماری را پدید آورده است. ادمونتون طولانی‌ترین بخش پارک‌های شهری در آمریکای شمالی به نام «روبان سبز» را در خود جای داده است. گرچه این شهر مرکز استان است اما بعد از کلگری دومین شهر بزرگ در آلبرتا است.

    نقشه شهر ادمنتون می‌توانید از طریق عکس زیر مشاهده کنید:

    ادمنتون

    تاریخچه ادمونتون

    شهر ادمونتون کانادا در سال 1795 متولد شد. این شهر به نام ادمونتون در انگلیس که در آن زمان شهری در شمال لندن بود، نامگذاری شد. در سال 1892 ادمونتون به عنوان یک شهر کوچک و در سال 1904 به عنوان یک شهر ثبت شد. علی رغم اندازه کوچکش، ادمونتون در سال 1905 به عنوان پایتخت آلبرتا انتخاب شد. سال بعد دانشگاه آلبرتا تاسیس شد.

    در اوایل قرن بیستم ادمونتون بسیار سریع رشد کرد. در سال 1906 این شهر کوچک فقط 14000 نفر جمعیت داشت اما جمعیتش تا سال 1939 به 90000 نفر افزایش یافت. در همین حال ساختمان قانونگذاری آلبرتا در سال 1912 ساخته شد. گالری هنر آلبرتا در سال 1924 تاسیس شد.

    در سال 1947 مقدار زیادی نفت در نزدیکی ادمونتون کشف شد. در نتیجه شهر به سرعت رونق گرفت. در اواخر قرن 20، ادمونتو با سرعت خارق العاده‌ای به رشد خود ادامه داد. تا سال 1970 جمعیتش تقریباً به 430000 نفر رسیده بود. در سال‌های بعد، شهر با احداث ساختمان‌ها و مراکز تجاری و فرهنگی مختلف شکوفا شد.

    جمعیت و زبان مردم ادمونتون

    شهر ادمونتون

    بسیاری از کانادایی‌های جدید به ادمونتون کوچ کرده‌اند، آنها 30 درصد از ساکنان شهر را تشکیل می‌دهند. پایتخت آلبرتا از سال 2015 شاهد تغییر سالانه 2.49 درصدی جمعیت بوده است. در حال حاضر، 1.4 میلیون نفر در ادمونتون زندگی می‌کنند. پیش بینی می‌شود که شهر با افزایش 1.6 میلیون نفر تا سال 2025 همچنان به رشد خود ادامه دهد. جمعیت ایرانیان ادمونتون در سال 2020 نزدیک به 6000 نفر بود. تقریباً 80 درصد ساکنان شهر انگلیسی زبان اصلی هستند و 91 درصد از مردم حداقل دانش مکالمه زبان انگلیسی را دارند.

    آب و هوای ادمونتون

    آب و هوای شهر ادمونتون نسبتاً خشک و دارای دمای شدید فصلی است. ادمونتون در عرض جغرافیایی دورتر از شمال واقع شده است و تابستان‌های گرم و زمستان‌های سردی دارد. دمای شهر منفی 11.7 درجه سانتی گراد در ژانویه (دی) و مثبت 17.5 درجه سانتیگراد در ژوئیه (تیر) است.

    با این حال، دما می‌تواند هر سال برای چند روز بیش از 30 درجه سانتیگراد و زیر منفی 20 درجه سانتی گراد) پایین بیاید. علی رغم نوسانات دما، ادمونتون یکی از آفتابی‌ترین شهرهای کانادا است. به دلیل موقعیت شمالی شهر، در تابستان می‌توان به اندازه 17 ساعت و 16 دقیقه از روشنایی روز استفاده کرد.

    تابستان به طور معمول از اواخر ژوئن تا اواخر آگوست (شهریور) طول می‌کشد. زمستان از نوامبر (آبان) تا مارس (اسفند) به طول می‌انجامد و از نظر طول و شدت بسیار متفاوت است. بهار و پاییز هر دو کوتاه و بسیار متغیر هستند. طوفان تندری به طور منظم در ماه‌های تابستان رخ می‌دهد و اگرچه گاهی اوقات ممکن است باعث آسیب شود اما چشم اندازی زیبا را ایجاد می‌کند.

    هزینه زندگی در ادمونتون

    هزینه زندگی در ادمونتون

    زندگی در ادمونتون به طور کلی هزینه کمتری نسبت به دیگر شهرهای بزرگ کانادا دارد. اجاره به طور متوسط 4.9 درصد کمتر از کلگری، شهر مهم دیگر استان آلبرتا است. اجاره در ادمونتون مقرون به صرفه است زیرا قیمت آپارتمان‌های دو خوابه اجاره‌ای بسته به موقعیت و متراژ، معمولاً از 800 تا 2000 دلار در ماه متغیر هستند.

    قیمت مسکن در شهر ادمونتون در اواسط سال 2020 به طور متوسط ​​316000 دلار بود که نسبت به سال گذشته 2.4 کاهش داشت. مالیات در ادمونتون کم است و مالیات بر فروش استانی (PST) وجود ندارد. به طور متوسط​​، درآمد ادمونتونی‌ها بیشتر از بقیه کانادایی‌ها است. این شهر همچنین کمترین قیمت بنزین و گازوئیل را در کانادا دارد.

    آمار و ارقام در مورد هزینه های زندگی در ادمونتون:

    • هزینه ماهیانه یک خانواده چهار نفره: 4722 دلار کانادا

    • هزینه ماهانه یک فرد مجرد: 2214 دلار کانادا

    • هزینه زندگی در ادمونتون ارزان‌تر از 60 درصد شهرهای کاناداست.

    • هزینه زندگی در ادمونتون ارزان‌تر از 69 درصد شهرهای شمال امریکا است.

    • هزینه زندگی در ادمونتون گران‌تر از 59 درصد شهرهای جهان است.

    حمل و نقل در ادمونتون

    سیستم حمل و نقل عمومی در ادمونتون، آژانس حمل و نقل عمومی اصلی شهر یا همان LRT است. سیستم اتوبوس رانی LRT بیشتر مسیرهای درون شهری را پوشش می‌دهد. تنها اشکالی که وجود دارد، این است که خط LRT فقط از شمال به جنوب عبور می‌کند، نه از شرق به غرب! با این حال، برای بسیاری از ساکنان شهر، اتومبیل وسیله اصلی حمل و نقل به حساب می‌آید.

    اقتصاد و کار در ادمونتون

    این شهر مهمترین مرکز اقتصادی شمال و و قطب صنعت نفت و گاز کانادا است. ادمونتون به طور سنتی قطب صنایع پتروشیمی ‌آلبرتا بوده و در دهۀ 1940 لقب «پایتخت نفت کانادا» را به دست آورده است. صنعت نفت در ادمونتون خدمات استخراج انرژی را هدایت می‌کند و ذخایر عظیم نفت، گاز و ماسه‌های نفتی آلبرتا را پشتیبانی می‌کنند. به همین دلیل، مشاغل مربوط به انرژی بیشتر درصد نیروی کار ادمونتون را به خود اختصاص داده است.

    بیشتر رشد در بخش فنآوری به دلیل شهرت این شهر به عنوان یکی از مراکز تحقیقاتی و پژوهشی برتر کانادا است. علی رغم تمرکز آشکار بر نفت و گاز، اقتصاد ادمونتون یکی از متنوع‌ترین اقتصادها در کانادا است. پیش بینی می‌شود با بهبود قیمت نفت، اقتصاد این شهر در سال 2021 بیش از 6 درصد رشد کند. همچنین، ادمونتون از طیف گسترده‌ای از بخش‌های دیگر اشتغال بهره مند است. فرصت‌های شغلی قابل توجهی در فنآوری اطلاعات، بانکداری و بیوتکنولوژی وجود دارد.

    تحصیل در ادمونتون

    ادمونتون

    داشگاه آلبرتا، یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا است که در رنکینگ دانشگاه‌های جهان (The Times Higher Education 2020) رتبه 136 را در جهان کسب کرده است. این دانشگاه پذیرای بیش از 36000 دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی است. تقریباً 3500 کادر علمی و حدود 10500 کادر پشتیبانی دارد.

    یکی دیگر از مراکز عملی ادمونتون مؤسسه فنآوری شمال آلبرتا (NAIT) است. NAIT یک مؤسسه پلی تکنیک و علوم کاربردی است که از طریق آموزش عملی و فنی، مهارت‌های لازم برای ورود سریع به محل کار را در اختیار فارغ التحصیلان قرار می‌دهد. مانند دانشگاه آلبرتا، موسسه فنآوری شمال آلبرتا یک پردیس بزرگ است که بیش از 48500 دانشجو در هر سال تحصیلی در آن ثبت نام می‎کنند.

    هزینۀ یک سال تحصیلی در دوره کارشناسی دانشگاه آلبرتا به طور میانگین بین 27000 تا 47300 دلار است. اما دانشگاه آلبرتا به دانشجویان خارجی با استعداد که شایستگی بالایی دارند، بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهد. این بورسیه می‌تواند کل شهریه یک سال تحصیلی به 13000 دلار برساند. شرایط اخذ پذیرش نیز به نوع رشته و ضوابط دانشگاه بستگی دارد.

    فرهنگ در ادمونتون

    زندگی در ادمونتون طیف وسیعی از فرصت‌های شغلی را فراهم می‌کند. از آنجا که این شهر معروف به یک مرکز بزرگ نفت و گاز است، بسیاری از نیروهای کاری مهاجر را به خود جذب می‌کند. در نتیجه، این شهر از نظر قومی متنوع است؛ با بیش از 25 درصد از جمعیت محلی متعلق به یک اقلیت عمدتاً چینی‌ها و سایر اقوام آسیایی است.

    زندگی در ادمونتون سرگرم کننده است و هر ساله میزبان چندین جشنواره بزرگ است. از جمله این جشنواره‌ها می‌توان به جشنواره بین المللی ادمونتون اشاره کرد که بعد از جشنواره جهانی حاشیه ادینبورگ در اندازه جهانی، دومین و بزرگ‌ترین جشنواره در آمریکای شمالی است.

    ادمونتون شهری فرهنگی است و دارای چندین گالری، تئاتر، سالن موسیقی و کنسرت است. زندگی در ادمونتون بسیار عالی است و این به دلیل وجود بزرگ‌ترین مرکز خرید در آمریکای شمالی به نام «وست ادمونتون مال» است. این مرکز خرید فعالیت‌های فوق العاده‌ای از جمله پارک تفریحی سرپوشیده، پارک آبی، نمایش‌های دریایی، مینی گلف، بولینگ، زمین اسکیت و سایر موارد را ارائه می‌دهد.

    کلام آخر

    ادمونتون یکی از شهرهای کانادا است که افراد برای تحصیلات و داشتن یک زندگی ایده آل به آن مهاجرت می‌کنند. این شهر که در استان آلبرتا قرار دارد، هر ساله مهاجران بسیاری را از اقصی نقاط دنیا به خود می‌بیند. داشتن جامعه‌ای چند ملیتی، شرایط کاری مناسب، پایین بودن هزینه‌های زندگی نسبت به شهرهای تورنتو، مونترل و ونکوور، باعث شده است تا ادمونتون به یکی از مقاصد مهم برای مهاجرت به کانادا شناخته شود.

    اگر قصد مهاجرت به ادمونتون را دارید و می‌خواهید از شرایط ویزای تحصیلی و ویزای کاری کانادا مطلع شوید، با تیم پشتیبانی مجرب گروه مهاجرتی ادب در تماس باشید.

    سوالات متداول معرفی شهر ادمونتون، کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت