اتاوا؛ پایتخت کشور کانادا
  • نویسنده: ملیکا برزوئی
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:

    اتاوا پایتخت کشور کانادا و چهارمین شهر بزرگ این کشور است. این شهر مرکز سیاسی کشور کانادا بوده و بسیاری از موقعیت‌های شغلی در اتاوا دولتی هستند. شهر اتاوا با داشتن سیستم آموزشی پیشرفته، میزبان دانش آموزان و دانشجویان از سراسر دنیا است. از آنجا که هزینه زندگی در اتاوا نسبت به شهرهایی مثل تورنتو و ونکوور به‌صرفه‌تر است، مهاجران زیادی اتاوا را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می‌کنند. اتاوا شهری فرهنگی است و بهترین موزه‌های کانادا در این شهر قرار گرفته‌اند. اگر قصد دارید بیشتر با این شهر فرهنگی و سیاسی کانادا آشنا شوید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

    اتاوا در یک نگاه

    نام به انگلیسی

    Ottawa

    استان

    انتاریو

    مساحت

    2.790 کیلومتر مربع

    جمعیت

    1.451.571 نفر

    زبان رسمی

    انگلیسی

    صنایع اصلی

    خدمات دولتی، صنایع تولیدی، فناوری و گردشگری

    اتاوا کجاست؟

    اتاوا (Ottawa) شهری پر جنب و جوش و جوان است که به عنوان پایتخت کانادا شهرت دارد. اتاوا در قسمت شرقی استان انتاریو واقع شده است و در مرز کبک قرار دارد. این شهر 5 ساعت فاصله با رانندگی از تورنتو و تنها 2 ساعت فاصله از مونترال دارد.

    پایتخت کانادا محل تلاقی سه آبراه مهم یعنی رودخانه‌های اتاوا، گاتینو و ریدو است و برای رسیدن به مرز ایالات متحده تنها باید یک ساعت رانندگی کنید. اگرچه اتاوا در استان انتاریو قرار دارد، اما از نظر سیاسی و فرهنگی بی‌شباهت به استان کبک نیست. اتاوا شهری دو زبانه بوده و بیش از 37 درصد مردم به زبان فرانسوی و انگلیسی صحبت می‌کنند.

    نقشه شهر اتاوا را در عکس زیر مشاهده می‌کنید:

    اتاوا کجاست

    زبان مردم اتاوا

    زبان اصلی تجارت در اتاوا انگلیسی است. البته تعداد افرادی که به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند، کم نیست و می‌توان گفت که اتاوا شهری دوزبانه است و هم دولت اتاوا و هم دولت فدرال از این موضوع استقبال می‌کنند. هر دو دولت در این راه سخت تلاش می‌کنند تا به شهروندان به هر دو زبان خدمات ارائه دهند.

    تقریباً نیمی از مردم اتاوا و مناطق اطرافش آنگلوفون (انگلیسی-کانادایی) هستند، در حالی که یک سوم جمعیت را فرانکوفون (فرانسوی-کانادایی) تشکیل می‌دهند. ساکنان اتاوا حضور یک جامعه فعال فرانکوفونی را هم در داخل شهر و هم در همسایگی خود غنیمت می‌شمارند.

    در داخل اتاوا، ونیر (Vanier) یک محله قدیمی فرانکوفونی است که با رودخانه ریدو هم مرز است. اتاوا همچنین دارای یک دانشگاه کاملاً دو زبانه به نام «دانشگاه اتاوا» است که براساس رتبه بندی‌های مختلف، در بین 250 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

    جمعیت شهر اتاوا

    اتاوا دومین شهر تمیز کانادا

    جمعیت ساکنان شهر اتاوا در سال 2024 نزدیک به  1.451.571تخمین زده شده است. طبق آمار سایت مرسر (Mercer) که شهرهای جهان را بر اساس کیفیت زندگی رده بندی می‌کند، اتاوا دومین شهر در قاره آمریکا و چهاردهمین شهر برتر در جهان رتبه بندی شده است.

    اتاوا به دلیل تنوع غنی قومی، زبانی و مذهبی و پتانسیل پیشرفت زیاد به عنوان یکی از مقاصد معروف مهاجرتی در جهان شناخته می‌شود. در واقع، از هر چهار شهروند اتاوا یک نفر مهاجر است. روز به روز به جمعیت مهاجران افزوده می‌شود. مهاجران اتاوا کانادا را بیشتر نژادهای زیر تشکیل می‌دهند:

    • 53 درصد آسیایی و خاورمیانه‌ای
    • 17 درصد آفریقایی
    • 15 درصد اروپایی

    هر ساله افراد متقاضی مهاجرت به کانادا از سراسر دنیا، اتاوا را برای زندگی انتخاب می‌کنند. زندگی در اتاوا به این معناست که شما در دومین شهر تمیز کانادا و سومین شهر تمیز جهان زندگی خواهید کرد. در سال 2017، این شهر از نظر مجله مانی‌سنس (MoneySense) به عنوان بهترین جامعه شهری در کانادا برای زندگی شناخته شد.

    فرهنگ مردم اتاوا

    اتاوا در خط مقدم صحنه سیاسی کانادا قرار دارد و مرکز تصمیم گیری‌های سیاسی است. ترکیبی از عناصر تاریخی و فرهنگی را می‌توان در این شهر دید. به غیر پارلمان هیل که یکی از نمادهای شهر اتاوا است، مرکز هنرهای ملی در قلب این شهر قرار دارد و اتاوا رویدادهای فرهنگی مختلفی را میزبانی می‌کند.

    در این شهر پارک‌های متعدد، مسیرهای دوچرخه سواری و تفریحات بی‌شماری قرار دارد. از پیست اسکیت در کانال ریدو گرفته تا جشنواره لاله‌های کانادایی که در شهر اتاوا برگزار می‌شود. این جشن‌ها جدا از رویدادهایی است که هر ساله در سراسر کانادا برگزار می‌شوند. بنابراین می‌توان گفت که اتاوا شهری فرهنگی است و مردم از شرکت در جشنواره‌ها و فستیوال‌ها استقبال می‌کنند.

    آب و هوای اتاوا

    اتاوا شهری چهار فصل است. در این شهر زمستان بسیار سردتر از آن است که بسیاری از مهاجران فکرش را می‌کنند! سرما از نوامبر (10 آبان) به بعد شروع می‌شود و از دسامبر تا مارس (از 10 آذر تا 10 اسفند) و گاهی اوقات تا آوریل (اواسط فروردین) برف می‌بارد.

    زمستان اتاوا: زمستان در اتاوا لذت‌بخش است؛ در این فصل، کانال ریدو (Rideau) به طولانی‌ترین پیست اسکیت در جهان تبدیل شده و بازار ورزش‌های زمستانی داغ می‌شود. انتظار می‌رود هوای سرد تا آوریل ادامه داشته باشد، پس مهم است برای مقابله با سرما لباس گرم مناسب تهیه شود. حداقل دمای متوسط در ​​ژانویه (دی ماه) منفی 14 درجه سانتی‌گراد (5.4 درجه فارنهایت) است.

    بهار اتاوا: بهار در شهر اتاوا کوتاه است و فقط از آوریل تا مه (فروردین و اردیبهشت ماه) را شامل می‌شود. این فصل با بارش ملایم باران و هوای معتدل همراه است.

    تابستان اتاوا: تابستان سوزان و گرم است و از ژوئن تا سپتامبر (10 خرداد تا 10 شهریور) ادامه دارد. دمای روز در تابستان 30 درجه سانتی گراد (86 درجه فارنهایت) یا بالاتر است که امری عادی می‌باشد. رطوبت در تمام تابستان به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

    پاییز اتاوا: پاییز از سپتامبر تا نوامبر (از 10 شهریور تا 10 آذر) ادامه دارد و اغلب زیباترین چشم اندازهای شهر را نمایان می‌کند.

    برای لذت بردن از تابستان، اتاوا پارک‌های عمومی و مناطق سَرسبز بسیاری دارد و جشنواره‌های تابستانی به طور معمول در زیر تابش آفتاب برگزار می‌شوند. بهار و پاییز برای برپایی پیک نیک و پیاده روی در پارک‌های محلی مثل پارک گاتینو در سمت کبک، ایده آل هستند.

    هزینه زندگی در اتاوا

    هزینه زندگی در اتاوا

    اتاوا شهری امن و تمیز است و از مهاجران استقبال می‌کند اما هزینه‌های زندگی در آن بالاتر از حد متوسط هستند. بسته به موقعیت مکانی شما، اجاره خانه در اتاوا می‌تواند از 1800 تا 3000 دلار کانادا در ماه یا حتی بیشتر هم باشد. این مهم به بزرگی آپارتمان، تعداد اعضای خانواده و معیارهای دیگر بستگی دارد.

    با این وجود، مسکن ارزان‌تر نیز در پایتخت کانادا پیدا می‌شود که بیشتر به دلیل وجود دانشگاه‌های معروف اعم از «اتاوا» و «کارلتون» است. مواد غذایی و غذا خوردن در بیرون برای افرادی که در اتاوا زندگی می‌کنند گران است. انعام دادن نوعی روش مرسوم در این شهر محسوب می‌شود (15 تا 20 درصد برای خدمات خوب) و نرخ مالیات فروش محلی 13 درصد است (مالیات‌های فدرال و استان‌ها به طور مشترک).

    میانگین درآمد یک فرد در اتاوا بعد از کسر مالیات 4306 دلار کانادا است. در جدول زیر به هزینه اجاره مسکن در اتاوا و سایر هزینه های زندگی اشاره کرده‌ایم.

    هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر

    1950 دلار کانادا

    هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه دور از مرکز شهر

    1779 دلار کانادا

    هزینه اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر

    3055 دلار کانادا

    هزینه اجاره آپارتمان سه خوابه دور از مرکز شهر

    2509 دلار کانادا

    هزینه خرید یک متر مربع خانه در مرکز شهر

    7068 دلار کانادا

    هزینه خرید یک متر مربع خانه دور از مرکز شهر

    6460 دلار کانادا

     

    هزینه یک وعده غذا در رستوران

    28.50 دلار کانادا

    هزینه آب، برق، گرمایش و سرمایش

    239.39 دلار کانادا

    هزینه اینترنت نامحدود

    71.22 دلار کانادا

    هزینه یک لیتر شیر

    3.07 دلار کانادا

    هزینه یک کیلوگرم برنج

    5.03 دلار کانادا

    هزینه یک کیلوگرم گوشت

    19.17 دلار کانادا

    هزینه یک کیلوگرم گوجه

    5.11 دلار کانادا

    هزینه یک کیلوگرم سیب زمینی

    3.62 دلار کانادا

    هزینه بطری 1.5 لیتری آب

    2.47 دلار کانادا

    حمل و نقل در اتاوا

    پایتخت اتاوا به لطف سیستم اتوبوسرانی کارآمدش یعنی OCTranspo اداره می‌شود. نرخ استاندارد اتوبوس 3.80 دلار است. بلیط ماهانه بسته به وضعیت فرد (دانشجو یا بزرگسال) تا 128 دلار در ماه می‌رسد. بیشتر مناطق اصلی شهر دارای یک مسیر اصلی اتوبوس هستند.

    • یک مسیر اتوبوس در طول شب به فرودگاه سرویس می‌دهد.
    • خطوط دیگر اتوبوس تا حدود ساعت یک بامداد کار می‌کنند.
    • یک مسیر اتوبوس جداگانه به منطقه گاتینو سرویس می‌دهد اما قبل از عبور از روی پل از مرکز شهر اتاوا عبور می‌کند.

    اگرچه رانندگی در اتاوا کاری دشوار به نظر می‌رسد اما به خوبی سازمان یافته است و مستعد ایجاد ترافیک نیست. کانادایی‌ها در سمت راست جاده رانندگی می‌کنند و بعضی از قوانین ممکن است رانندگان جدید را سردرگم کند. رانندگان کانادایی معمولاً افرادی مودب و صبور هستند.

    اقتصاد و کار در اتاوا

    اقتصاد و کار در اتاوا

    استعداد و دانش پایه‌های توسعه اقتصادی اتاوا هستند. این شهر بیشترین تعداد افراد با تحصیلات متوسطه در کانادا را به خود اختصاص داده است. بیش از نیمی از جمعیت بزرگسال اتاوا (51 درصد) دارای مدرک دانشگاهی هستند.

    نرخ بیکاری در شهر اتاوا برابر با 6 درصد است که نسبت به سال‌های گذشته روندی رو به کاهش داشته است. سیستم آموزش و پرورش استثنایی، امکانات آموزشی مدرن و زیرساخت‌های تحقیقاتی پیشرفته که توسط دانشگاه‌های معتبر و موسسات دولتی و خصوصی مدیریت می‌شوند، بخشی از مزایای زندگی در پایتخت کانادا هستند.

    بخشی از قدرت اقتصاد اتاوا تنوع صنایع آن است. بخش‌های دانش بنیان با به کارگیری بیش از 75000 کارمند در 1922 شرکت، به رشد خود ادامه می‌دهند. حوزه‌های شغلی مربوط به خدمات نرم افزار، پزشکی، مهندسی هوافضا، تجارت الکترونیک، ارتباطات و فناوری اطلاعات بیش از موارد دیگر پررونق هستند.

    تحصیل در اتاوا

    ساندی هیل از محله های دانشجویی اتاوا برای زندگی

    اتاوا به عنوان پایتخت کانادا یکی از بهترین شهرها برای تحصیل است. کیفیت آموزشی بالا و محیط چند فرهنگی تنها گوشه‌ای از دلایلی است که دانش آموزان و دانشجویان را از سراسر دنیا به این شهر می‌کشاند. از آنجا جمعیت زیادی از افراد در اتاوا به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند، فرصت برای شرکت در دوره‌های زبان فرانسه زیر وجود دارد. اگر در مورد تحصیل در اتاوا تردید دارید، شاید دلایل زیر شما را قانع کنند.

    منطقه‌ای با مردمان تحصیل کرده: بیش از نیمی از جمعیت بزرگسال کانادا دیپلم دریافت کرده‌اند و 43% از مشاغل به دنبال نیروی کاری هستند که تحصیلات عالی داشته باشد.

    محیط چند فرهنگی: اتاوا به دلیل تنوع قومی، زبانی و مذهبی یکی از مقاصد محبوب مهاجرت به کانادا است. افرادی که استان انتاریو را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می کنند، بعد از تورنتو، اتاوا را به عنوان مقصد خود برمی‌گزینند. این شهر مقصد بسیاری از فرانسوی زبانان در کانادا است.

    شهری با امنیت بالا: اتاوا یکی از امن‌ترین شهرهای کانادا است که دانش آموزان و خانواده‌های آنها یا دانشجویان می‌توانند با خیال راحت و بدون نگرانی بابت جرم و جنایت در این شهر تحصیل و زندگی کنند.

    پرداخت هزینه کمتر: هزینه زندگی در شهر اتاوا نسبت به شهرهایی مثل تورنتو و ونکوور به صرفه‌تر است.

    فرصت‌های شغلی متنوع: به لطف بازار کار متنوع و پررونق اتاوا، دانشجویان می‌توانند در حوزه‌های مختلف مثل کامپیوتر و فناوری اطلاعات، علوم بهداشتی، مدیریت و... مشغول به کار شوند.

    اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌های اتاوا را دارید، 4 دانشگاه و 2 کالج برتر این شهر به شرح جدول زیر هستند:

    نام دانشگاه

    رتبه در QS

    دانشگاه اتاوا

    203

    دانشگاه کارلتون

    700-651

    دانشگاه دومینیکن

    -

    دانشگاه سنت پاول

    -

    کالج دانشگاهی دومینیکن

    -

    کالج آلگون کوین

    -

    جاذبه های شهر اتاوا

    جاذبه های شهر اتاوا کانادا

    صرف نظر از اینکه شهر اتاوا کدام فصل از سال را می‌گذراند، پایتخت کانادا مجموعه‌ای از مناظر زیبا و جاذبه‌های دیدنی دارد. از مکان‌های تاریخی گرفته تا فضاهای باز، در اتاوا مکانی زیبا برای بازدید وجود دارد. در ادامه چند مورد از مشهورترین جاهای دیدنی اتاوا را معرفی می‌کنیم.

    پارلمان هیل (Parliament Hill): پارلمان هیل تنها محل استقرار دولت کانادا نیست، بلکه مرکزی فرهنگی و اجتماعی است که فعالیت‌های مختلفی در آن برگزار می‌شود. از یوگای دسته جمعی گرفته تا نمایش‌های مختلف در این مکان برگزار می‌شوند.

    کانال ریدو (Rideau Canal): کانال ریدو بزرگترین پیست اسکیت یخ زده جهان (به طول 4.8 مایل) است. البته استفاده از این کانال به عنوان پیست اسکیت تنها به فصل زمستان محدود می‌شود. در بهار و تابستان با ذوب شدن یخ‌ها، قایق سواری در این کانال محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند.

    گالری ملی کانادا (National Gallery of Canada): این گالری به دلیل وجود مجسمه عنکبوتی 30 فوتی که در مقابل ساختمان شیشه‌ای قرار گرفته است، شهرت دارد. نزدیک به 40 هزار اثر هنری در این موزه به چشم می‌خورد.

    موزه تاریخ کانادا (Canadian Museum of History): این موزه اگرچه از نظر جغرافیایی در اتاوا نیست، اما تنها چند دقیقه با اتاوا فاصله دارد. قدمت این موزه به 1856 برمی‌گردد و با داشتن بیش از 1.2 میلیون بازدیدکننده در سال، پربازدیدترین موزه کانادا است. بیش از 3 میلیون آیتم در این موزه نگهداری می‌شود که تاریخ کانادا و جهان را به نمایش می‌گذارد.

    موزه طبیعت کانادا: اگر به تماشا فسیل دایناسورها، موجودات دریایی، حشرات و خرس ها علاقه‌مند هستید، بازدید از این موزه مناسب شما است. در این موزه می‌توانید از گالری قطب شمال بازدید کنید و در مورد اکوسیستم‌ها و تغییرات آب و هوایی در قطب شمال اطلاعات بیشتری کسب کنید.

    مزایا و معایب زندگی در اتاوا

    اگر قصد دارید در شهری کوچک با امکانات مدرن و فرصت‌های شغلی متنوع زندگی کنید، اتاوا گزینه مناسبی برای شماست. استانداردهای زندگی در اتاوا بالا هستند و شما در شهری امن زندگی خواهید کرد. با این حال اتاوا هم مانند سایر شهرهای کانادا، زمستان‌های سرد و سختی دارد. مزایا و معایب زندگی در اتاوا به شرح جدول زیر است.

    مزایای زندگی در اتاوا

    معایب زندگی در اتاوا

    امنیت بالا

    زمستان های سرد

    هزینه زندگی به صرفه

    قیمت بالای خرید خانه

    شبکه حمل و نقل گسترده

    عدم وجود مترو

    خدمات درمانی پیشرفته

    بازار کار رقابتی

    سیستم آموزشی استاندارد

    واقع در منطقه ای زلزله خیز

    حقایقی جالب درباره اتاوا

    اتاوا شهری دوچرخه دوست است! بسیاری از جاده‌های اصلی دارای خطوط ویژه دوچرخه سواری هستند. دوچرخه سواران می‌توانند از مسیر مخصوص خود لذت ببرند. بسیاری از افراد بومی پایتخت کانادا از یک سبک زندگی سالم برخوردار هستند و در بیشتر ساعات روز مشغول دویدن، دوچرخه سواری یا اسکیت هستند.

    زندگی در اتاوا به معنای زندگی در قلب سیاسی کانادا است. این شهر پایتخت و مرکز دولت است. بسیاری از شهروندان کانادا در مشاغل دولتی کار می‌کنند و بسیاری از رستوران‌ها به دلیل داشتن مشتری سیاسی معروف هستند. همچنین، از ابراز عقیده و شروع بحث نترسید! بحث سیاسی در کانادا در بین مردم رایج و آزاد است.

    برخی از قدیمی‌ترین و زیباترین ساختمان‌های کانادا در اتاوا قرار دارد. قدم زدن در امتداد خیابان اسپارکس (Sparks) یا خیابان ولینگتون (Wellington) در مقابل ساختمان پارلمان می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده باشد. می‌توانید از تور رایگان پارلمان برای دیدن مناظر پانوراما از اتاوا و گاتینو و مناطق آن سوی رودخانه در کبک لذت ببرید.

    تاریخچه اتاوا

    اتاوا با گاتینو و کبک هم مرز است که با یکدیگر منطقه پایتخت ملی (NCR) را تشکیل می‌دهند. این شهر در سال 1826 به نام بی‌تاون (Bytown) تاسیس شد و در سال 1855 به اتاوا تغییر نام داد و به مرکز سیاسی و فناوری کانادا تبدیل شد. پایتخت کانادا در ابتدا یک شهرک مسیحی ایرلندی و فرانسوی بود که بعدها به مکانی چند فرهنگی با جمعیت متنوع از اقلیت‌های مختلف تبدیل شد.

    پایتخت کانادا قبل از اتاوا چندین شهر مختلف بودند. اولین آنها کینگستون از سال 1841 تا 1844 بود. سپس از 1844 تا 1849 کبک پایتخت شد و بعد از آن پایتخت در طول سال‌های 1849 تا 1852 به تورنتو رفت.

    سپس شهر کبک دوباره از سال 1852 تا 1856 پایتخت شد. در سال 1858 پایتخت مجدداً به تورنتو منتقل شد اما عمرش کوتاه بود و دوباره به کبک برگشت. پایتخت تا سال 1866 در شهر کبک باقی ماند. سپس در سال 1867 «ملکه ویکتوریا» از اتاوا به عنوان پایتخت نام بُرد و مجلس کانادا را در این شهر احداث کرد.

    کلام آخر

    اتاوا شهری چند فرهنگی با جمعیت مهاجر زیاد و رو به رشد است. این شهر موتور اصلی اقتصاد کانادا است که در صنایع، دولت و بخش‌های مهم مانند بهداشت و آموزش، فرصت‌های شغلی بسیاری دارد. پایتخت کانادا خانه مراکز تحقیقاتی در سطح جهانی، موسسات درجه یک علمی و فعالیت‌های شرکت‌های بزرگ بین المللی است.

    اگر قصد مهاجرت به کانادا و شهر اتاوا را دارید و می‌خواهید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید، می‌توانید با تیم پشتیبانی مجرب گروه مهاجرتی ادب ویزا تماس بگیرید.

    سوالات متداول اتاوا؛ پایتخت کشور کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (4 پاسخ)
    2023-11-09

    اگر بخوام برای دانشگاه به کانادا سفر کنم باید چه کار کنم

    2023-11-11

    سلام. در صورت داشتن شرایط اولیه مانند مدرک تحصیلی، مدرک زبان و تمکن مالی مناسب میتونیم به راحتی براتون اقدام کنیم که در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-09-26

    سلام. بنده برای مهاجرت به اتاوا باید چیکار کنم.دختر ۹ ساله دارم خودمم ۴۱ سالمه. بیشتر بخاطر ادامه تحصیل دخترم و همچنین کار برای خودم ممنون راهنمایی کنید؟

    2023-09-30

    سلام. یا برای پذیرش تحصیلی شما یا پذیرش تحصیلی دخترتون میتونیم اقدام کنیم که در این حالت اجازه ی کار هم خواهید داشت؛ در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-05-21

    قصد مهاجرت به کانادا رو دارم

    2023-05-22

    سلام. برای تحصیل میتونیم براتون اقدام کنیم، اطلاعات بیشتر: 02171400111

    2022-11-11

    با سلام و احترام بنده خانمی ۴۳ساله بهمراه دخترم ۱۶ساله ویزای توریستی گرفتیم .همسرم و دختر بزرگم ۲۲ ساله ویزا نشدند . الان ما به اتاوا بیاییم میتونم پرستار بچه بشم ؟ یا هر کاری که بتونم اونها رو بیارم؟ دختر ۲۲ ساله ام و چطور میتونم بیارم؟ و چقدر زمان میبره ممنون از اینکه با دقت پاسخ میدید لیسانس زبان ، ۲۰سال سابقه تدریس ،ایلتس ۶ سابقه پرستاری ندارم

    2022-11-12

    سلام. شما با ویزای توریستی اجازه کار نخواهید داشت

    مشاوره رایگان مهاجرت