معرفی شهر اتاوا، کانادا | Ottawa
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    اتاوا پایتخت کشور کانادا و چهارمین شهر بزرگ این کشور است. یک ویژگی خاص اتاوا که در فرهنگ این شهر منعکس شده است، چند فرهنگی بودن جمعیت مهاجرانش است. مهاجرت به کانادا به ویژه شهر اتاوا رو افزایش است و افراد بسیاری با فرهنگ‌های مختلف هر ساله وارد پایتخت کانادا می‌شوند. اما چه مواردی باعث می‌شوند اتاوا تا این اندازه برای مهاجران جذاب به نظر برسد؟ ما در مقاله دیگری از ادب ویزا به معرفی شهر اتاوا کانادا می‌پردازیم.

    بهترین فرصت برای تحصیل در کانادا و استرالیا؛ برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید: 02171400111

    راهنمای کامل تحصیل در کانادا

    اتاوا کجاست؟

    اتاوا (Ottawa) شهری پر جنب و جوش و جوان است که به عنوان پایتخت کانادا شناخته می‌شود. اتاوا در قسمت شرقی انتاریوی جنوبی واقع شده است و در مرز کبک قرار دارد. با تورنتو 5 ساعت رانندگی و با مونترال دو ساعت راه است.

    پایتخت کانادا در کرانه جنوبی رودخانه اتاوا قرار دارد و تنها یک ساعت رانندگی برای رسیدن به مرز ایالات متحده نیاز است. نزدیکترین گذرگاه مرزی پل بین المللی Prescott – Ogdensburg است.

    نقشه شهر اتاوا را در عکس زیر مشاهده می‌کنید:

    نقشه اتاوا

    تاریخچه اتاوا

    اتاوا با گاتینو و کبک هم مرز است که با یکدیگر منطقه پایتخت ملی (NCR) را تشکیل می‌دهند. این شهر در سال 1826 به نام بی‌تاون (Bytown) تأسیس شد و در سال 1855 به اتاوا تغییر نام داد و به مرکز سیاسی و فنآوری کانادا تبدیل شد. پایتخت کانادا در ابتدا یک شهرک مسیحی ایرلندی و فرانسوی بود که بعدها به مکانی چند فرهنگی با جمعیت متنوع از اقلیت‌های مختلف تبدیل شد.

    پایتخت کانادا قبل از اتاوا چندین شهر مختلف بودند. اولین آنها کینگستون از سال 1841 تا 1844 بود. سپس از 1844 تا 1849 کبک پایتخت شد و بعد از آن پایتخت در طول سال‌های 1849 تا 1852 به تورنتو رفت.

    سپس شهر کبک دوباره از سال 1852 تا 1856 پایتخت شد. در سال 1858 پایتخت مجدداً به تورنتو منتقل شد اما عمرش کوتاه بود و دوباره به کبک برگشت. پایتخت تا سال 1866 در شهر کبک باقی ماند. سپس در سال 1867 «ملکه ویکتوریا» از اتاوا به عنوان پایتخت نام بُرد و مجلس کانادا را در این شهر احداث کرد.

    اتاوا

    زبان مردم اتاوا

    زبان اصلی تجارت در اتاوا انگلیسی است. هم دولت اتاوا و دولت فدرال دو زبانه بودن شهر را تشویق می‌کنند و در این راه سخت تلاش می‌کنند تا به شهروندان به هر دو زبان خدمات ارائه دهند.

    تقریباً نیمی از مردم اتاوا و مناطق اطرافش آنگلوفون (انگلیسی-کانادایی) هستند، در حالی که یک سوم جمعیت را فرانکوفون (فرانسوی-کانادایی) تشکیل می‌دهند. ساکنان اتاوا حضور یک جامعه فعال فرانکوفونی را هم در داخل شهر و هم در همسایگی خود غنیمت می‌شمارند.

    در داخل اتاوا، ونیر (Vanier) یک محله قدیمی فرانکوفونی است که با رودخانه ریدو هم مرز است. اتاوا همچنین دارای یک دانشگاه کاملاً دو زبانه به نام «دانشگاه اتاوا» است که براساس رتبه بندی‌های مختلف، در بین 250 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

    جمعیت اتاوا

    در سرشماری سال 2016 جمعیت شهر 934.243 نفر بود. همچنین، کلانشهر اتاوا- گاتینو ((CMA 1.323.783 نفر جمعیت دارد. رده بندی کیفیت زندگی مرسر (Mercer) اتاوا را دومین شهر با کیفیت زندگی بالا نسبت به شهرهای بزرگ قاره آمریکا و چهاردهمین در جهان رتبه بندی کرده است.

    اوتاوا به دلیل تنوع غنی قومی، زبانی و مذهبی و استعدادهای بنیادی قوی که دارد، به عنوان یکی از مقاصد معروف مهاجرتی در جهان شناخته می‌شود. درواقع، از هر چهار شهروند اتاوا یک نفر مهاجر است. جمعیت مهاجران هر ساله در حال رشد است. مهاجران اتاوا 53 درصد تازه واردان از آسیا و خاورمیانه، 17 درصد از آفریقا و 15 درصد از اروپا را تشکیل می‌دهند.

    هر ساله افراد قابل توجهی هستند که برای مهاجرت به کانادا، اتاوا را برای زندگی انتخاب می‌کنند. زندگی در اوتاوا به این معناست که شما در دومین شهر تمیز کانادا و سومین شهر تمیز جهان زندگی خواهید کرد. در سال 2017، این شهر از نظر مجله مانی‌سنس (MoneySense) به عنوان بهترین جامعه شهری در کانادا برای زندگی شناخته شد.

    معرفی شهر اتاوا

    آب و هوای اتاوا

    اوتاوا شهری چهار فصل است. در این شهر زمستان بسیار سردتر از آن است که بسیاری از مهاجران فکرش را می‌کنند! سرما از نوامبر (10 آبان) به بعد شروع می‌شود و از دسامبر تا مارس (از 10 آذر تا 10 اسفند) و گاهی اوقات تا آوریل (اواسط فروردین) برف می‌بارد.

    انتظار می‌رود هوای سرد تا آوریل ادامه داشته باشد، پس مهم است برای مقابله با سرما لباس گرما مناسب تهیه شود. حداقل دمای متوسط در ​​ژانویه (دی ماه) منفی 14 درجه سانتی‌گراد (5.4 درجه فارنهایت) است.

    بهار کوتاه است و فقط از آوریل تا مه (فروردین و اردیبهشت ماه) را شامل می‌شود. بهار با بارش ملایم باران و هوای معتدل همراه است. تابستان سوزان و گرم است و از ژوئن تا سپتامبر (10 خرداد تا 10 شهریور) ادامه دارد.

    دمای روز در تابستان 30 درجه سانتی گراد (86 درجه فارنهایت) یا بالاتر است که امری عادی می‌باشد. رطوبت در تمام تابستان به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. پاییز از سپتامبر تا نوامبر (از 10 شهریور تا 10 آذر) ادامه دارد و اغلب زیباترین چشم اندازهای شهر را نمایان می‌کند.

    زمستان در اوتاوا لذت بخش است؛ کانال ریدو (Rideau) به طولانی‌ترین پیست اسکیت در جهان تبدیل شده است و فعالیت‌های زمستانی در آن به راحتی قابل دسترسی است. اسکی و پیاده روی با کفش برفی با طی زمان 20 دقیقه‌ای از مرکز شهر قابل استفاده است.

    برای لذت بردن از تابستان، اتاوا پارک‌های عمومی و مناطق سَرسبز بسیاری دارد و جشنواره‌های تابستانی به طور معمول در زیر تابش آفتاب برگزار می‌شوند. بهار و پاییز برای برپایی پیک نیک و پیاده روی در پارک‌های محلی مثل پارک گاتینو در سمت کبک، بسیار ایده آل است.

    هزینه زندگی در اتاوا

    اتاوا شهری امن، تمیز و استقبال کننده است اما هزینه‌های زندگی در آن بالاتر از حد متوسط هستند. بسته به موقعیت مکانی شما، اجاره خانه در اتاوا می‌تواند از 700 تا 1400 دلار در ماه یا حتی بیشتر هم باشد. این مهم به اولویت، تعداد افراد و معیارهای دیگر بستگی دارد.

    با این وجود، مسکن ارزان‌تر نیز در پایتخت کانادا پیدا می‌شود که بیشتر به دلیل وجود دانشگاه‌های معروف اعم از «اتاوا» و «کارلتون» است. آب، برق، اینترنت و موارد دیگر غالباً شامل اجاره می‌شوند.

    با این وجود مواد غذایی و غذا خوردن در بیرون برای افرادی که در اوتاوا زندگی می‌کنند گران است. یک نوشیدنی مخصوص را می‌توان با هزینه‌ای کمتر از 6 دلار خریداری کرد، اما نوشیدنی‌های خارجی در مناطق توریستی و پُرطرفدار تا 9 دلار قیمت دارند.

    انعام دادن نوعی روش مرسوم در این شهر محسوب می‌شود (15 تا 20 درصد برای خدمات خوب) و نرخ مالیات فروش محلی 13 درصد است (مالیات‌های فدرال و استان‌ها به طور مشترک).

    حمل و نقل در اتاوا

    پایتخت اتاوا به لطف سیستم اتوبوسرانی کارآمدش یعنی OCTranspo اداره می‌شود. نرخ استاندارد اتوبوس 3.50 دلار است. بلیط ماهانه بسته به وضعیت فرد (دانشجو یا بزرگسال) از 43.25 دلار تا 116.50 دلار در ماه است. بیشتر مناطق اصلی شهر دارای یک مسیر اصلی اتوبوس هستند.

    یک مسیر اتوبوس در طول شب به فرودگاه سرویس می‌دهد. خطوط دیگر اتوبوس تا حدود ساعت یک بامداد کار می‌کنند. یک مسیر اتوبوس جداگانه به منطقه گاتینو سرویس می‌دهد اما قبل از عبور از روی پل از مرکز شهر اتاوا عبور می‌کند.

    اگرچه رانندگی در اتاوا کاری دشوار به نظر می‌رسد اما به خوبی سازمان یافته است و مستعد ایجاد ترافیک نیست. کانادایی‌ها در سمت راست جاده رانندگی می‌کنند و بعضی از قوانین ممکن است رانندگان جدید را سردرگم کند. رانندگان کانادایی معمولاً افرادی مؤدب و صبور هستند.

    جاذبه های اتاوا

    اقتصاد و کار در اتاوا

    استعداد و دانش در قلب توسعه اقتصادی اتاوا قرار دارد. این شهر بیشترین تعداد افراد با تحصیلات متوسطه در کانادا را به خود اختصاص داده است. بیش از نیمی از جمعیت بزرگسال اتاوا (51 درصد) دارای مدرک دانشگاهی هستند.

    اتاوا با داشتن 4/26 درصد از کل اشتغال در زمینه دانش، بالاتر از دیگر شهرهای کانادا است. سیستم آموزش و پرورش استثنایی، امکانات آموزشی مدرن و زیرساخت‌های تحقیقاتی پیشرفته که توسط دانشگاه‌های معتبر و مؤسسات دولتی و خصوصی مدیریت می‌شوند، بخشی از مزایای زندگی در پایتخت کانادا هستند.

    بخشی از قدرت اقتصاد اتاوا تنوع صنایع آن است. بخش‌های دانش بنیان با به کارگیری بیش از 75000 کارمند در 1922 شرکت، به رشد خود ادامه می‌دهند. حوزه‌های شغلی مربوط به خدمات نرم افزار، پزشکی، مهندسی هوافضا، تجارت الکترونیک، ارتباطات و فنآوری اطلاعات بیش از موارد دیگر پررونق هستند.

    چیزهای جالب درباره اتاوا

    اتاوا شهری دوچرخه دوست است! بسیاری از جاده‌های اصلی دارای خطوط ویژه دوچرخه سواری هستند. دوچرخه سواران می‌توانند از مسیر مخصوص خود لذت ببرند. بسیاری از افراد بومی پایتخت کانادا از یک سبک زندگی سالم برخوردار هستند و در بیشتر ساعات روز مشغول دویدن، دوچرخه سواری یا اسکیت هستند.

    زندگی در اتاوا به معنای زندگی در قلب زندگی سیاسی کانادا است. این شهر پایتخت و مرکز دولت است. بسیاری از شهروندان کانادا در مشاغل دولتی کار می‌کنند و بسیاری از رستوران‌ها به دلیل داشتن مشتری سیاسی معروف هستند. همچنین، از ابراز عقیده و شروع بحث نترسید! بحث سیاسی در کانادا در بین مردم رایج و آزاد است.

    برخی از قدیمی‌ترین و زیباترین ساختمان‌های کانادا در اتاوا قرار دارد. قدم زدن در امتداد خیابان اسپارکس (Sparks) یا خیابان ولینگتون (Wellington) در مقابل ساختمان پارلمان می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده باشد. می‌توانید از تور رایگان پارلمان برای دیدن منظار پانوراما از اتاوا و گاتینو و مناطق آن سوی رودخانه در کبک لذت ببرید.

    زمستان اتاوا

    کلام آخر

    اوتاوا شهری چند فرهنگی با جمعیت مهاجر زیاد و رو به رشد است. این شهر موتور اصلی اقتصاد کانادا است که در صنایع، دولت و بخش‌های مهم مانند بهداشت و آموزش، فرصت‌های شغلی بسیاری را ارائه می‌دهد. پایتخت کانادا خانه مراکز تحقیقاتی در سطح جهانی، مؤسسات درجه یک علمی و فعالیت‌های شرکت‌های بزرگ بین المللی است.

    اگر قصد مهاجرت به اتاوا را دارید و می‌خواهید شرایط ویزای توریستی و کاری کانادا و نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این شهر را جویا شوید، می‌توانید با تیم پشتیبانی مجرب گروه مهاجرتی ادب ویزا تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی شهر اتاوا، کانادا | Ottawa

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (4 پاسخ)
    2023-11-09

    اگر بخوام برای دانشگاه به کانادا سفر کنم باید چه کار کنم

    2023-11-11

    سلام. در صورت داشتن شرایط اولیه مانند مدرک تحصیلی، مدرک زبان و تمکن مالی مناسب میتونیم به راحتی براتون اقدام کنیم که در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-09-26

    سلام. بنده برای مهاجرت به اتاوا باید چیکار کنم.دختر ۹ ساله دارم خودمم ۴۱ سالمه. بیشتر بخاطر ادامه تحصیل دخترم و همچنین کار برای خودم ممنون راهنمایی کنید؟

    2023-09-30

    سلام. یا برای پذیرش تحصیلی شما یا پذیرش تحصیلی دخترتون میتونیم اقدام کنیم که در این حالت اجازه ی کار هم خواهید داشت؛ در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-05-21

    قصد مهاجرت به کانادا رو دارم

    2023-05-22

    سلام. برای تحصیل میتونیم براتون اقدام کنیم، اطلاعات بیشتر: 02171400111

    2022-11-11

    با سلام و احترام بنده خانمی ۴۳ساله بهمراه دخترم ۱۶ساله ویزای توریستی گرفتیم .همسرم و دختر بزرگم ۲۲ ساله ویزا نشدند . الان ما به اتاوا بیاییم میتونم پرستار بچه بشم ؟ یا هر کاری که بتونم اونها رو بیارم؟ دختر ۲۲ ساله ام و چطور میتونم بیارم؟ و چقدر زمان میبره ممنون از اینکه با دقت پاسخ میدید لیسانس زبان ، ۲۰سال سابقه تدریس ،ایلتس ۶ سابقه پرستاری ندارم

    2022-11-12

    سلام. شما با ویزای توریستی اجازه کار نخواهید داشت

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ