مشاغل مورد نیاز استرالیا 2023
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    استرالیا به عنوان کشوری که سالیان سال به یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی در جهان و در رقابت با کانادا، آمریکا، آلمان و... قرار گرفته، مقصد مهاجرتی رویایی و نهایی بسیاری از مردم دنیا و به ویژه مردمان از کشورهای در حال توسعه از جمله ایران می‌باشد. بنابراین هر کسی که آینده‌ی خود را در کشوری دیگر می‌بیند، برای مهاجرت به این کشور از هر طریقی که ممکن باشد دریغ نمی‌کند. از بین روش‌های متعدد مهاجرت به استرالیا، دو روش تحصیل در استرالیا و روش مهاجرت کاری به این کشور از میان دیگر روش‌های مهاجرتی به این کشور از محبوبیت بسیار بیشتری برخوردار هستند.

    اگرچه که به نسبت دیگر مقاصد مهاجرتی محبوب انگلیسی زبان مانند آمریکا، کانادا، انگلیس و... مهاجرت کاری به استرالیا کمی راحت‌تر از مقاصد مثال زده شده صورت گرفته اما همانند همین کشورهای یاد شده و در کل برای هر مقصد مهاجرتی محبوب، مهاجرت تحصیلی به استرالیا نیز به ده‌ها دلیل نه تنها نسبت به مهاجرت کاری به این کشور ارجحیت بسیار بیشتری داشته و بلکه از منظر اخذ پذیرش تحصیلی و صدور ویزا، از سهولت و تضمین بیشتری نیز برخوردار است. حال فارغ از این بحث‌ها، چه کسی که از طریق تحصیل به این کشور مهاجرت کرده یا چه کار، در انتها می‌بایست به کاری در این کشور مشغول شده و بدین ترتیب وارد پروسه‌ی اخذ اقامت دائم و شهروندی این کشور شود و بنابراین بهتر است تا با آخرین به روز رسانی از مشاغل مورد نیاز در استرالیا آشنا شود و در این لیست ما به بررسی مشاغل مورد نیاز استرالیا در سال جاری میلادی خواهیم پرداخت.

    1- مدیران ساخت و ساز

    1- مدیران ساخت و ساز

    اگر شما عاشق ساخت و ساز و بناها و رشته‌های مربوط به این حوزه هستید و حس می‌کنید که پتانسیل رهبری برای ساخت و سازها به ویژه سازه‌های بزرگ را دارید پس بدانید که فرصتی عالی برای پیشرفت شغلی خود به عنوان مدیر ساخت و ساز در کشور استرالیا خواهید داشت. چرا که در استرالیا تقاضای بالایی برای استخدام مدیران ماهر و متخصص برای شرکت در انواع پروژه‌های مسکونی، تجاری و صنعتی وجود دارد. با استخدام در این منصب شغلی دلپذیر، شما تمام جنبه‌های فرآیند ساخت و ساز یک بنا را برنامه ریزی، مدیریت و نظارت خواهید نمود؛ از برنامه ریزی و طراحی ابتدایی گرفته تا توسعه، ساخت و ساز و تا مراحل عملیاتی روزانه در محل کار. برای تبدیل شدن به یک مدیر ساخت و ساز در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در استرالیا می‌توان تحصیل نمود که تحصیل در دانشگاه‌های این کشور برای این تخصص، یک راه عالی برای توسعه مهارت‌های مدیریتی است. برای پیشرفت بیشتر مهارت‌های خود، اخذ مدرک کارشناسی مدیریت ساخت و ساز به شما این تخصص را میدهد تا در پروژه‌های بزرگ در مقیاس بزرگ نقش پیشرویی را داشته و هرچه این دانش و مدرک تحصیلی بالاتر رود وسعت کار شما نیز بیشتر خواهد شد.

    مدیر ساخت و ساز یک نقش شغلی اصلی و کلیدی در بخش ساخت و ساز استرالیا است و این کشور به دلیل پهناوری بیش از حد خود هیچگاه از پروژه‌های ساخت و ساز بناها و راه‌سازی و... اشباح نخواهد شد! مطابق با پیش بینی نرخ رشد شغلی برای این پوزیشن شغلی در 5 سال آینده 12 درصد خواهد بود. معمولا درآمد مدیران ساخت و ساز در استرالیا به طور متوسط ​​سالانه بین 125 تا 145 هزار دلار استرالیا در سال بوده و برای افراد خبره در این زمینه این درآمد تا 200 هزار دلار استرالیا در سال نیز می‌تواند برسد.

    2- پرستاران

    2- پرستاران

    نیاز و درخواست کشورهای بزرگ و پیشرفته همواره برای کادر پزشکی و پرستاران در مناصب شغلی همیشه به وضوح وجود داشته و این نیاز در دوران همه گیری کرونا از سال 2020 بیشتر از هر زمان دیگری به چشم آمده بود و همچنان با گذر از آن دوران، این نیاز به وفور در استرالیا دیده می‌شود؛ چرا که پرستاران در دنیا و در استرالیا نقش اساسی در مراقبت‌های بهداشتی را ایفا کرده و باید گفت که این شغل مناسب برای افرادی بوده که ذاتا مراقب هستند و از مراقبت کردن از دیگران به عنوان شغل خود لذت می‌برند، عاشق شغل خود بوده و در انجام وظایف و جزئیات، مهارت بالا، لازم و کافی دارند. شما به عنوان یک پرستار دارای مجوز معتبر پزشکی در استرالیا، می‌توانید در طیف وسیعی از مناطق مختلف، از اورژانس گرفته تا مراقبت از سالمندان، سلامت روان، مراقبت از کودکان، مطب عمومی و دیگر مشاغل آزاد شغلی موجود دیگر به کار مشغول شوید. اگر که می‌خواهید از طریق تحصیل، مهاجرت به استرالیا نمایید باید گفت که برای تبدیل شدن به یک پرستار با مجوز پزشکی، می‌بایست دوره لیسانس پرستاری را تکمیل کرده یا در شاخه مربوط به خود ادامه تحصیل دهید. شما همچنین می‌توانید از طریق دوره‌های TAFE در استرالیا با مدرک پرستاری HLT54121 شروع به کار نمایید که این مدرک و گواهی به شما این امکان را داده تا در حین ادامه تحصیل به عنوان یک پرستار دارای مجوز و پروانه پزشکی بتوانید همزمان شروع به کار کنید. متوسط حقوق یک پرستار در استرالیا بین 75 تا 95 هزار دلار استرالیا در سال می‌باشد.

    3- برنامه‌نویس و توسعه دهنده نرم افزار

    3- برنامه‌نویس و توسعه دهنده نرم افزار

    اگر شما هم زندگی رویایی و آینده خود را در برنامه نویسی و کد زنی می‌بینید، برای تحصیل و اشتغال در کشور استرالیا شخص خوش شانسی خواهید بود. توسعه‌دهندگان نرم ‌افزار و اپلیکیشن‌های انواع دستگاه‌ها (گوشی، تبلت، کامپیوترها و...) همیشه برای استخدام، آن هم با حقوق‌های بسیار بالا و خوبی تقاضای بسیار بالایی برای استخدام دارند و بنابراین این دسته از افراد فرصت‌های فراوانی برای استفاده از مهارت‌های فنی و حل مسئله به روش‌های جالب و خلاقانه خود را خواهند داشت. در استرالیا شما به ‌عنوان یک برنامه ‌نویس، می‌توانید برای توسعه، آزمایش و به ‌روزرسانی اپلیکیشن‌های وب و موبایل و برنامه‌های نرم‌افزاری در طیف وسیعی از صنایع گوناگون فعالیت نمایید و با انجام کاری که به آن علاقه دارید، درآمد بالایی را کسب کرده و رضایت شغلی بالایی داشته باشید. تحصیل در رشته آی تی یا همان فناوری اطلاعات نیز یک راه عالی برای توسعه مهارت‌ها و تجربه شما در برنامه نویسی، مهندسی نرم افزار و توسعه اپلیکیشنها می‌باشد. برای این تخصص نیز یک دوره آموزشی TAFE مانند Certificate III در فناوری اطلاعات با کد ICT30120 وجود داشته که می‌تواند به شما برای توسعه برنامه‌های کاربردی وب پایه، همراه با سایر مهارت‌های فناوری اطلاعات کمک نماید. یک متخصص توسعه دهنده نرم افزار دارای نقش شغلی قابل توجه و اصلی در بخش فناوری اطلاعات بازار کار استرالیا می‌باشد. رشد شغلی برای این نقش بسیار قوی است و پیش بینی می‌شود در پنج سال آینده 30 درصد افزایش یابد. توسعه دهندگان نرم افزار در استرالیا به طور متوسط حقوقی بین 95 تا 115 هزار دلار استرالیا در سال را دریافت می‌نمایند.

    4- مراقبت از کودک، افراد مسن و معلول

    4- مراقبت از کودک، افراد مسن و معلول

    اگر شما فردی سازگار و اخت با مردم و به ویژه کودکان، افراد مسن و یا افراد کم توان بوده و دارای روحیه‌ای دلسوز، انعطاف پذیر هستید و مراقبت کردن از این دسته از افراد را دوست دارید، کار در حوزه‌های مربوط به حمایت، مراقبت و پشتیبانی از کودکان، سالمندان یا معلولان می‌تواند یک مسیر شغلی کاملی برای شما باشد. در این رابطه این را هم باید گفت که همیشه تقاضای زیادی برای مراقبت‌های ماهر و کارگران در این زمینه در مناطق مسکونی، مراقبت‌های بهداشتی و اجتماعی سراسر استرالیا وجود دارد. کسانی که در این زمینه‌ها فعالیت دارند، تغییر واقعی در زندگی افراد ایجاد خواهند نمود و در واقع استقلال، رفاه، آسایش و راحتی افراد در جامعه را تامین خواهند کرد. بنابراین دور از انتظار نیست که افراد شاغل در این حوزه از حقوق و مزایای بالایی برخوردار باشند.

    همچنین مراقبت از کودکان می‌تواند شغلی سرگرم کننده و در عین حال واقعا ارزشمند باشد و این تخصص با فرصت‌های شغلی فراوانی در مراکز مراقبت از کودکان، خدمات اجتماعی، برنامه‌های آموزشی و خانه‌های شخصی دیده می‌شود. یک متخصص مراقبت از سالمندان، کودکان و افراد کم توان دارنده نقش اصلی شغلی در بخش خدمات اجتماعی کشور استرالیا به حساب می‌آید. همچنین این را هم باید اضافه نمود که رشد شغلی برای این حرفه بسیار بالا بوده و انتظار می‌رود تا پنج سال آینده، 24.7 درصد رشد شغلی در این حرفه افزایش یابد. متوسط ​​حقوق یک کارگر مراقبت از سالمندان بین 50 تا 70 هزار دلار استرالیا در سال می‌باشد که اکثر افراد شاغل در این حرفه تا سطح گواهی III و IV در پشتیبانی فردی یا موارد مشابه تحصیل کرده‌اند.

    5- معلم و آموزگار کودکان

    5- معلم و آموزگار کودکان

    اگر شما شخصی با علاقه و ارتباط خوبی با کودکان و بچه‌ها هستید، پس بدانید که در کشور استرالیا فرصت‌های شغلی زیادی در آموزش دوران کودکی و برای کار در مهدکودک‌ها و مراکز نگهداری از کودکان برای شما وجود دارد. شما به عنوان یک فرد شاغل در این حرفه باید بدانید که در شکل دادن به آینده کودکان تفاوت قابل توجهی را ایجاد خواهید نموده و به پرورش، رشد آموزشی، اجتماعی و عاطفی کودکان از طریق ترکیبی از یادگیری و بازی و سرگرمی کمک قابل توجهی خواهید نمود. برای اشتغال در این حرفه باید حداقل مدرک تحصیلی دانشگاه معادل با کارشناسی ارشد خود را در آموزش ابتدایی دوران کودکی یا دیگر شاخه‌های مربوطه تکمیل نمایید. متوسط حقوق معلم کودکان در استرالیا بین 59 تا 78 هزار دلار استرالیا در سال می‌باشد.

    6- مدیر و دستیار فروش

    6- مدیر و دستیار فروش

    مدیر فروش و مدیر بازاریابی و همچنین دستیاری و معاونت در سمت‌های نامبرده یک نقش اصلی شغلی را در بخش مارکتینگ و بازاریابی کشور استرالیا ایفا می‌کنند. برای حرفه‌های مرتبط با مدیر فروش و مدیر بازاریابی انتظار می‌رود که میزان تقاضا و همچنین مشاغل در دسترس با حقوق‌های خوب و رضایت شغلی بالا در طی 5 سال آینده به میزان 21.1 درصد رشد نماید. در حال حاضر میانگین حقوق یک مدیر بازاریابی بین 70 تا 110 هزار دلار استرالیا در سال متغیر می‌باشد. البته مشاغل مربوط به بازاریابی در بسیاری از موارد اینطور بوده که لزوما نیاز به تحصیل دانشگاهی شخص نداشته و بلکه بیشتر تجربه، سطح ارتباط اجتماعی فرد و هوش و ذکاوت وی تاثیرگذاری مستقیم دارد اما سپری کردن دوره‌های تحصیلی برای این حرفه در دانشگاه‌های استرالیا برای حقوق و مزایا و امنیت شغلی بیشتر اکیدا توصیه می‌شود.

    7- آشپز

    7- آشپز

    آشپزی یک هنر است و کسانی که در این حوزه فعالیت داشته و به آن علاقه دارند، می‌توانند اشتیاق خود را برای پخت غذاهای عالی به یک شغل خلاقانه و با بازار شغلی قوی شروع کرده و همچنین در درجات بالاتر به عنوان یک سرآشپز حرفه‌ای فعالیت نمایید. همچنین این صنعت مستقیما با حرفه‌های مربوط به گردشگری و مهمان نوازی در تعامل است و بنابراین صنعت مهمان‌نوازی پر از فرصت‌ها برای سرآشپزها نیز ایجاد می‌نماید حال چه می‌خواهد در یک رستوران بزرگ و مجلل بوده یا چه در یک فست فودی کوچک در نقطه‌ای زیبا از شهر یا در یک هتل، یک رویداد شامل پذیرایی و... علاوه بر این موارد شما می‌توانید خود را مشغول برنامه‌ریزی منوها، تامین مواد اولیه، مدیریت کارکنان و طیف وسیعی از وظایف دیگر نمایید تا آشپزخانه‌ای که شما مسئولیت آن را دارید به خوبی فعالیت نماید. برای سرآشپز شدن نیازی به مدرک رسمی ندارید اما داشتن مدارک فنی و حرفه‌ای و ترجیحا از دانشگاه‌ها یا کالج‌های معبر این کشور بسیار مسیر شغلی شما را بهتر خواهد نمود، مهارت در دوره‌هایی مانند Certificate III در آشپزی تجاری با کد SIT30816 بسیار رایج است. سطح بعدی در این زمینه گواهینامه IV در آشپزی تجاری با کد SIT40516 می‌اشد که مهارت‌های شما را بیشتر از قبل ارتقا می‌بخشد. متوسط حقوق آشپز در استرالیا بین 58 تا 70 هزار دلار استرالیا در سال می‌باشد و این حقوق برای سرآشپزان حرفه‌ای به بیش از 80 هزار دلار هم خواهد رسید. سالانه بسیاری هستند که برای گذراندن دوره‌های آشپزی به استرالیا مهاجرت تحصیلی می‌کنند.

    8- تحلیلگران تجارت و سیستم های فناوری اطلاعات و ارتباطات

    8- تحلیلگران تجارت و سیستم های فناوری اطلاعات و ارتباطات

    اگر شما نیز به داده‌های کامپیوتری و کار با آن‌ها، مدیریت و تجزیه و تحلیل آن‌ها علاقه دارید پس باید بدانید که از آنجایی که کسب و کارها در این حرفه و در کل در بازار کار این کشور به طور فزاینده‌ای توسط اطلاعات و فناوری هدایت شده بنابراین جای تعجب ندارد که تقاضای بسیار بالایی برای کارشناسانی وجود داشته باشد که بتوانند از داده‌ها برای حل مشکلات تجاری در صنایع و زمینه‌های مختلف استفاده کنند و با مهارت‌هایی در زمینه علم داده و تجسم، یادگیری و فهم ماشینها، فناوری فضای ابری و مدیریت پروژه فناوری اطلاعات، راه‌حل‌هایی پیدا کنند تا سیستم‌ها و فرآیندهای آن‌ها را بهبود بخشند و فرصت‌های جدیدی برای موفقیت کسب ‌و کارها ایجاد نمایند. رشد شغلی برای این حرفه بسیار قوی بوده و انتظار می‌رود که تا پنج سال آینده حرفه‌های مربوط به تحلیلگران تجارت و سیستم های فناوری اطلاعات و ارتباطات تا 27.7 درصد رشد افزایشی داشته باشند. متوسط ​​دستمزد یک تحلیلگر کسب و کار فناوری اطلاعات معمولاً بین 85 تا 120 هزار دلار استرالیا در سال می‌باشد.

    9- برقکار

    9- برقکار

    ترکیبی از حرفه‌ی مربوط به برق و الکتریسیته، دستگاه‌های الکتریکی و الکترونیکی و از سوی دیگر علم ریاضیات و محاسبات دقیق مهندسی، آنچه است که برق کاران با آن‌ها در تعامل خواهند بود. حال می‌تواند شخص یک فرد صرفا فنی بدون مدرک دانشگاهی باشد یا حداکثر دارای یک مدرک و گواهی فنی حرفه‌ای بوده تا افرادی که دارای تحصیلات بالای دانشگاهی هستند که البته صحبت ما بیشتر در این مطلب با افرادی که فنی‌تر و کسانی مستقیما و به صورت عملی‌تر با حرفه برقکاری تعامل و تجربه داشته، می‌باشد و حرفه‌های مربوط به برق دارای زمینه‌های شغلی با انعطاف پذیری زیاد، پتانسیل رشد بسیار خوب و درآمدهای عالی هستند. شما به عنوان یک برقکار می توانید حتی کسب و کار خود را راه اندازی کرده یا شغلی را در طیف وسیعی از تنظیمات خانگی، تجاری یا صنعتی، از جمله صنایع تولیدی، ساخت و ساز و معدن پیدا نمایید. متوسط حقوق یک برقکار در استرالیا در حدود 87 هزار دلار استرالیا در سال می‌باشد.

    10- مهندسان عمران

    10- مهندسان عمران

    مهندسان عمران به برنامه ریزی، طراحی، ساخت و نگهداری زیر ساخت‌هایی که جوامع ما برای عملکرد به آن‌ها نیاز داشته، کمک می‌نماید؛ مانند جاده‌ها، پل‌ها، راه آهن‌ها و سیستم‌های انتقال آب و... که درباره مباحث ذکر شده اگر صحبت کشور استرالیا در میان باشد به دلیل وسعت و پهناوری بسیار زیاد این کشور و نیاز بسیار زیاد و تمام نشدنی آن به حرفه‌های ذکر شده به صورت روز افزون، باید گفت متخصصین در این رشته و حرفه بسیار از فرصت و آینده شغلی عالی بهره‌مند خواهند بود. اگر شما هم عاشق ریاضیات و علوم بوده و در حل مسائل خوب هستید و از مدیریت پروژه ها لذت می‌برید، رشته مهندسی عمران می‌تواند یک مسیر شغلی عالی برای شما باشد. به عنوان یک مهندس عمران، شما می‌توانید دفتر کار خود را اداره کرده یا برای مشاغل دولتی، شرکت های مشاوره صنعت خصوصی یا شرکت های ساختمانی بزرگ کار یا همکاری نمایید. متوسط حقوق یک مهندس عمران در استرالیا بین 95 تا 110 هزار دلار استرالیا در سال می‌باشد.

    سوالات متداول مشاغل مورد نیاز استرالیا 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2022-12-30

    با سلام شما بدید درآمد ۵۹۰۰ دلار در سال و هزینه زندگی و مسکن ۳۰۰۰ دلار در ماه که میشه سالی ۳۶۰۰۰ دلار فکر کنم ۵۹۰۰ در ماه باشه یا ۵۹۰۰۰ در سال

    2023-01-01

    سلام. کدام قسمت منظورتون هست دقیقا؟

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ