روش های کاهش هزینه های تحصیل در استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    آیا می‌توان هزینه‌های تحصیل در استرالیا را کاهش داد؟ از هزینه‌های مربوط به شهریه‌های تحصیلی گرفته تا هزینه‌های ویزا، هزینه‌های زندگی و هزینه‌های سفر و تفریح، تحصیل در استرالیا می‌تواند پر هزینه باشد. خوشبختانه، شما حتی اگر در گران‌ترین شهرهای جهان نیز زندگی و تحصیل کنید، باز هم راه‌هایی برای کاهش هزینه‌های تحصیل و زندگی خود خواهید داشت. بنابراین قبل از تهیه مدارک جهت ارائه درخواست پذیرش، ابتدا روش‌های کاهش هزینه‌های تحصیل در استرالیا را بشناسید. در این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا از مراحل ارائه درخواست تا ورود به استرالیا بتوانید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

    1- مطمئن شوید که شرایط لازم برای تحصیل در استرالیا را دارید

    1- مطمئن شوید که شرایط لازم برای تحصیل در استرالیا را دارید

    برای شروع سفر تحصیلی خود به استرالیا، چندی از الزامات وجود دارند که ابتدا باید آن‌ها را برآورده کنید. شما باید مدارک تحصیلی دوره متوسطه که معادل 12 سال تحصیل و دیپلم کامل بوده را تکمیل کرده باشید که این مدرک همان دیپلم دبیرستان خواهد بود. همچنین ارائه مدارک مقاطع تحصیلی ماقبل برای اقدام در هر مقطع تحصیلی بالاتر. اگر از کشوری می‌آیید که زبان انگلیسی، زبان مادری شما نیست، باید در آزمون مهارت زبان انگلیسی نیز شرکت کنید. این موضوع شامل حال دانشجویان ایرانی نیز می‌شود. رایج‌ترین آزمون‌های زبان شامل آیلتس، تافل و PTE هستند. برای هر یک از آزمون‌های یاد شده باید مدارکی که نشان دهنده نمره مورد قبول است را ارائه دهید:

    • آیلتس: حداقل نمره کلی 6.5 و نمرات هر 4 بخش آزمون حداقل 6
    • تافل: حداقل نمره کلی 79 تا 93
    • PTE: حداقل نمره کلی 58 تا 63

    برای صرفه جویی در هزینه‌های خود، سعی کنید نمرات فوق را در اولین آزمون خود به دست آورید؛ چرا که برای هر بار شرکت در آزمون آیلتس و تافل باید دوباره هزینه کامل را پرداخت کنید و وقتتان نیز بیشتر تلف می‌شود. در حقیقت، کاهش هزینه‌های تحصیل شما از همین مرحله آغاز می‌شود.

    2- در مورد یک رشته تصمیم بگیرید و دانشگاه مورد نظر را پیدا کنید

    2- در مورد یک رشته تصمیم بگیرید و دانشگاه مورد نظر را پیدا کنید

    جهت اقدام برای پذیرش تحصیلی از استرالیا، از خود بپرسید که چه رشته‌ای دوست دارید. سپس، دانشگاه‌هایی که رشته مورد نظر شما را ارائه می‌دهند و هزینه‌های مربوط به آن‌ها را پیدا کرده و در جایی فهرست کنید. خوشبختانه، تعدادی از دانشگاه‌ها در استرالیا وجود دارند که دوره‌های تحصیلی مقرون به صرفه‌تری را ارائه می‌دهند. چندی از این دانشگاه‌ها عبارتند از:​

    • دانشگاه کوئینزلند جنوبی
    • دانشگاه فدراسیون استرالیا
    • دانشگاه ویکتوریا
    • دانشگاه تورنس
    • دانشگاه چارلز داروین
    • دانشگاه کاتولیک استرالیایی
    • دانشگاه سان‌شاین کوست
    • دانشگاه سیدنی غربی
    • دانشگاه ولونگونگ
    • دانشگاه کراس جنوبی
    • دانشگاه نیو انگلند

    ایجاد تعادل بین مطالعات و هزینه‌ها می‌تواند برای دانشجویان بین المللی تا حدی طاقت فرسا باشد. هزینه‌های تحصیل بسته به رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاه متفاوت است. ادامه تحصیل در رشته‌های پزشکی، حقوق، MBA و... بیشتر از رشته‌های هنر، علوم و... هزینه دارد. درخواست پذیرش تحصیلی برای یک دانشگاه در استرالیا می‌تواند از طریق وبسایت آن دانشگاه به طور مستقیم توسط شخص یا موسسه مهاجرتی اقدام کننده انجام شود.

    3- بورسیه‌ها و خدمات مربوط به کمک‌های مالی را پیدا کنید

    3- بورسیه‌ها و خدمات مربوط به کمک‌های مالی را پیدا کنید

    ارائه بورسیه تحصیلی بسته به شرایط و معیارها متفاوت خواهد بود. برخی از بورسیه‌ها فقط هزینه‌های تحصیل را پوشش می‌دهند، در حالی که برخی دیگر هزینه‌های تحصیل، زندگی و سفر را نیز شامل می‌شوند. در حالی که بورسیه‌های زیادی وجود دارند، این را هم به یاد داشته باشید که دریافت یکی از بورسیه‌ها آنقدرها که به نظر می‌رسد آسان نیست. هرچقدر شما دانشجوی مستعدتری باشید، شانس بیشتری برای دریافت بورسیه دارید.

    جستجوی خود را به موسسات آموزشی محدود نکنید، زیرا دولت استرالیا، سازمان‌های بین‌المللی و ادارات دولتی نیز بورس تحصیلی ارائه می‌دهند. هر بورسیه مهلت متفاوتی خواهد داشت، بنابراین هنگام درخواست مراقب ددلاین باشید. در ادامه به 2 بورسیه مهم در استرالیا اشاره می‌کنیم که می‌توانند در کاهش هزینه‌های تحصیل شما موثر باشند:

    • بورسیه تحصیلی ارائه شده توسط وزارت امور خارجه: بورسیه تحصیلی کامل برای متقاضیان از کشورهای در حال توسعه که به دنبال مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.
    • بورسیه بین المللی معاونت صدراعظم مک کواری: یک بورسیه تحصیلی جزئی به ارزش 10000 دلار استرالیا در هر ترم ویژه دانشجویان بین‌المللی است.

    4- از شرایط پذیرش دانشگاه مطلع شوید

    4- از شرایط پذیرش دانشگاه مطلع شوید

    هنگامی که رشته و دانشگاه خود را انتخاب کردید، زمان آن فرا رسیده است تا شرایط لازم برای تحصیل در استرالیا را بشناسید. برخی از دانشگاه‌ها ممکن است مدارک ویژه‌ای را درخواست کنند، اما اکثریت دانشگاه‌ها از متقاضیان مدارک زیر را می‌خواهند:

    • مدرک برای اثبات تسلط به زبان انگلیسی
    • مدرک تحصیل قبلی به علاوه ریز نمرات تحصیلی
    • ارائه مدرک برای اثبات تمکن مالی

    در بین موارد فوق، اثبات تمکن مالی برای بررسی هزینه‌های تحصیل و زندگی در استرالیا و صدور ویزا بسیار مهم است. هر دانشگاه یک مبلغ مشخص را برای طور دوره تحصیلی متقاضی در نظر گرفته است که به عنوان حداقل مبلغ محسوب می‌شود. این مبلغ نشان دهنده هزینه‌های لازم برای یک دانشجو جهت تحصیل و زندگی است. شما می‌توانید هزینه بیشتری را برای حساب خود در نظر بگیرید که این موضوع به سبک زندگی‌تان بستگی دارد.

    در نهایت باید مدرک کافی برای اثبات تمکن مالی را فراهم کنید. این مدرک می‌تواند گردش حساب چند ماه اخیر یا سابقه مالی پدر و مادرتان باشد. همچنین، هزینه ویزای دانشجویی از 650 دلار استرالیا برای هر درخواست ویزا شروع می‌شود. بنابراین سعی کنید همه مدارک و شرایط را به موقع ارسال کنید تا مجبور نشوید هزینه درخواست دوباره‌ای را برای ارائه درخواست پذیرش دوباره پرداخت کنید.

    5- درباره شهرهای استرالیا و مسکن اطلاعات بیشتری کسب کنید

    5- درباره شهرهای استرالیا و مسکن اطلاعات بیشتری کسب کنید

    اکنون که نامه پذیرش و ویزای خود را دریافت کرده‌اید، وقت آن است که مکانی برای زندگی پیدا کنید. عوامل زیادی بر هزینه زندگی در شهرهای این کشور در طی پروسه مهاجرت به استرالیا تاثیر می‌گذارند. یکی از عوامل مهم، محل دانشگاه شما خواهد بود. دانشگاه‌های موجود در شهرهای بزرگ مانند سیدنی در مقایسه با مناطق دیگر گران‌تر هستند. کانبرا که پایتخت استرالیا است، مقرون به صرفه‌تر از شهرهای بزرگ است. زندگی در محوطه دانشگاه (خوابگاه) معمولاً گرانتر است. بدین دلیل که امکانات یک خوابگاه بیشتر از اقامتگاه‌های خارج از دانشگاه است.

    از آنجایی که خوابگاه‌ها در استرالیا چندان ارزان نیست و تعداد آن‌ها محدودتر بوده، بسیاری از دانشجویان بین المللی در استرالیا خارج از دانشگاه زندگی می‌کنند. ارزان‌ترین اجاره در استرالیا به شهر و محل مربوط می‌شود. اجاره خانه در محله Murweh در کوئینزلند، 198 دلار استرالیا در هفته هزینه دارد، در حالی که اجاره منزل در پورت پیری در استرالیای جنوبی، 215 دلار در هفته هزینه خواهد داشت. توصیه ما این است که حتی اگر به شهرهای بزرگ می‌روید، در محله‌های ارزان قیمت سکونت کنید. همچنین اجاره خانه‌های مشترک یا زندگی با یک خانواده استرالیایی راه‌هایی عالی برای پرداخت هزینه کمتر هستند.

    محله باید به دانشگاه نزدیک باشد تا هزینه‌های حمل و نقل ماهانه شما کاهش پیدا کند. در این حالت، باید بررسی کنید که آیا نزدیکی به دانشگاه مقرون به صرفه‌تر است یا اجاره یک خانه در جایی دورتر از دانشگاه! برای حمل و نقل در شهر بهتر است از اتوبوس یا مترو استفاده کنید. دانشجویان همچنین می‌توانند برای سفر با وسایل نقلیه عمومی کارت مخصوص دریافت کنند که در نهایت هزینه‌های حمل و نقل آن‌ها را کاهش می‌دهد. به عنوان مثال، در کانبرا کارت‌های امتیاز برای سفر با حمل و نقل عمومی وجود دارند که هزینه‌های رفت و آمد را به 1.61 دلار استرالیا در هر سفر کاهش می‌دهد. استفاده از اوبر یا تاکسی می‌تواند هزینه‌های شما در طول ماه را افزایش دهد.

    6- یک سبک زندگی مناسب انتخاب کنید

    6- یک سبک زندگی مناسب انتخاب کنید

    زندگی در استرالیا شیرین است، حتی اگر بودجه کمی داشته باشید. در حالی که غذا خوردن در استرالیا بسیار هیجان انگیز خواهد بود، هزینه آن برای یک وعده غذایی به تنهایی تا 20 دلار استرالیا می‌رسد. صرف صبحانه یا ناهار بهتر از شام است، زیرا معمولاً ارزان‌تر خواهد بود. آشپزی در خانه همچنان ارزان‌ترین گزینه است. شما می‌توانید مواد غذایی را از سوپرمارکت‌های مقرون به صرفه مانند Coles، Woolworths یا ALDI تهیه کنید. تهیه غذا به صورت شخصی به شما کمک می‌کند تا شرایط مالی خود را مدیریت کنید. با این حال، گاهی اوقات خوردن غذای خوب در رستوران‌های مطرح شهر می‌تواند چیز بدی نباشد.

    7- کار حین تحصیل را در نظر بگیرید

    7- کار حین تحصیل را در نظر بگیرید

    نکته مهم در مورد تحصیل در استرالیا این است که دانشجویان بین المللی اجازه دارند در حین تحصیل به صورت پاره وقت کار کنند. بر اساس ویزای خود (ساب کلاس 500)، معمولا مجاز به کار حداکثر 40 ساعت در هر دو هفته در طول ترم تحصیلی و ساعات کار نامحدود در طول تعطیلات تحصیلی هستید. با این حال، دولت استرالیا به طور موقت به دانشجویان بین المللی اجازه داده است تا بیش از حد معمول کار کنند.

    دانشجویان در استرالیا می‌توانند حدود 30 دلار استرالیا در ساعت درآمد داشته باشند. اگرچه این میزان بسته به نوع شغل متفاوت است، اما بنا به اعلام سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، استرالیا به عنوان نهمین کشور در ارائه متوسط دستمزد بالا در جهان شناخته می‌شود. بنابراین، با کار دانشجویی می‌توانید بسیاری از هزینه‌های خود را برای تحصیل و زندگی در استرالیا کاهش دهید.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    استرالیا هر ساله هزاران دانشجو را از سراسر جهان جذب می‌کند. این کشور دومین مقصد تحصیلی محبوب برای ایرانیان بعد از کانادا است. استرالیا دارای بیش از 43 دانشگاه است که 36 موسسه‌ی این کشور در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS برای سال 2023 رتبه بندی شده‌اند و 7 دانشگاه آن دارای رتبه زیر 100 جهانی هستند. دانشگاه‌های این کشور هر ساله از بیش از چند صد هزار دانشجوی بین المللی استقبال می‌کنند.

    با اینکه تحصیل در استرالیا بسیار هیجان انگیز است، اما هنوز جزء گران قیمت‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. پس ابتدا باید بودجه خود را بررسی کنید و سپس به دنبال روش‌های کاهش هزینه‌های تحصیل در استرالیا باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی و طرح هرگونه سوال با مشاوران ما از طریق شماره 02171400111 در تماس باشید.

    سوالات متداول روش های کاهش هزینه های تحصیل در استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت