خوابگاه‌ های دانشجویی در استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    تعداد قابل توجهی از دانشگاه‌های استرالیا به دانشجویان خوابگاه ارائه می‌دهند تا ارتباط آن‌ها با فضای دانشگاه را تقویت کنند. خوابگاه‌‌های دانشجویی در استرالیا می‌توانند امکانات لازم برای زندگی راحت دانشجویان را فراهم کنند، اما هر کدام از نظر هزینه و جزئیات با هم متفاوت هستند.

    خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان در استرالیا شامل اقامتگاه‌های داخل دانشگاه، سالن‌های اقامتی یا آپارتمان‌های بیرون از دانشگاه هستند. انتخاب اینکه چه نوع خوابگاه و با شرایطی به دانشجویان ارائه می‌شود، همه چیز به دانشگاه انتخابی و مورد نظر شما بستگی دارد. در این مطلب به طور کامل در مورد خوابگاه‌‌های دانشجویی در این کشور برای متقاضیان تحصیل در استرالیا صحبت می‌کنیم.

    مزایای زندگی در خوابگاه‌‌های دانشجویی استرالیا

    مزایای زندگی در خوابگاه‌‌های دانشجویی استرالیا

    اگر در حال آماده شدن برای تحصیل در استرالیا هستید، باید به فکر محل زندگی خود در طول زمان درس خواند باشید. گزینه‌های اسکان زیادی برای دانشجویان در استرالیا وجود دارند که هر کدام بسته به نیاز شما مزایای خاص خود را دارند. یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای اقامت دانشجویان، زندگی در خوابگاه (اقامت در پردیس دانشگاهی) است. در ادامه به فواید زندگی در خوابگاه‌‌های دانشجویی استرالیا اشاره می‌کنیم:

    • یکی از مزایای اصلی زندگی در محوطه دانشگاه، فاصله کوتاه با کلاس‌های شماست. این مورد بدین معناست که برای رفتن به دانشگاه هر روز مجبور نخواهید بود زود از خواب بیدار شوید و از حمل و نقل عمومی استفاده کنید.
    • با زندگی در محوطه دانشگاه می‌توانید از امکانات پردیس مانند کتابخانه، کامپیوتر، خدمات درمانی، مشاوره روانشناسی و امکانات ورزشی و تفریحی استفاده کنید. همچنین به راحتی به خدماتی مانند پشتیبانی تحصیلی و شغلی دسترسی دارید.
    • در خوابگاه دانشجویی راحت بیشتری دارید و می‌توانید به جای یافتن اقامتگاه جدید و بررسی اجاره خانه‌ها، تمرکز خود را معطوف به درس خواند کنید. وجود آسودگی ذهنی برای دانشجویان به موفقیت در تحصیل کمک می‌کند.
    • مزیت اصلی زندگی در یک سالن محل اقامت یا کالج، زندگی اجتماعی آن‌ها است. شما با دانشجویان مختلف از سراسر جهان دیدار می‌کنید و دوستی‌های عمیقی با آن‌ها برقرار می‌کنید. این موضوع در توسعه شخصیتی و ارتباطی کمک زیادی به شما می‌کند.
    • زندگی در محوطه دانشگاه می‌تواند گزینه مقرون به صرفه‌تری نسبت به سایر انواع اقامتگاه باشد. بدین دلیل که در هزینه‌هایی مانند حمل و نقل، قبوض ماهانه (مانند گاز، برق، آب و اینترنت) و وعده‌های غذایی صرفه جویی می‌کنید.
    • کلیه خدمات دانشگاهی نزدیک به شما هستند و اگر مشکلی پیش بیاید، دفتر دانشجویان و نگهبانان همیشه آماده کمک خواهند بود. بنابراین در موارد اورژانسی می‌توانید به خدمات سریع در محل دسترسی داشته باشید.

    معایب زندگی در خوابگاه‌‌های دانشجویی استرالیا

    معایب زندگی در خوابگاه‌‌های دانشجویی استرالیا

    زندگی در خوابگاه‌‌های دانشجویی استرالیا می‌تواند معایبی نیز داشته باشد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

    • این نوع اقامت می‌تواند گران باشد، اگرچه هزینه‌ها بین موسسات مختلف متفاوت است. توجه داشته باشید که در حالی که برخی از خدمات مانند اینترنت ممکن است در هزینه گنجانده شوند، برخی دیگر مانند تمیز کردن اتاق‌ها شاید هزینه‌ای نداشته باشند.
    • ممکن است دانشگاه از شما بخواهد که از یک سری قوانین پیروی کنید. این به مواردی مانند مهمانی‌ها شامل حداکثر تعداد مهمان‌های مجاز و سطح سر و صدا و همچنین استفاده شما از امکانات و تجهیزات مشترک در خوابگاه دانشجویی مربوط می‌شود.
    • دانشجویان دوست دارند آزادی عمل زیادی داشته باشند و هر زمان که دوست دارند به اقامتگاه خود بیایند. خوابگاه‌ها اغلب زمان ورود و خروج مشخصی دارند و تحت نظارت و کنترل هستند.
    • اکثر خوابگاه‌های دانشجویی در استرالیا به صورت مشترک ارائه می‌شوند و سطح حریم خصوصی در آن‌ها پایین است. بنابراین برخی از دانشجویان به حریم خصوصی بیشتر نیاز دارند و به سراغ مسکن در خارج از دانشگاه می‌روند.

    شرایط خوابگاه‌‌های دانشجویی در استرالیا

    شرایط خوابگاه‌‌های دانشجویی در استرالیا

    هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا اقدام می‌کنند، متاسفانه محل اقامت کافی در محوطه دانشگاه برای اسکان همه متقاضیان وجود ندارد. برخی از دانشگاه‌ها تنها به دانشجویان کارشناسی خوابگاه ارائه می‌دهند و بیشتر آنها فقط دانشجویان سال اول کارشناسی را حمایت می‌کنند، زیرا دانشجویان سال اول برای شناخت فضای دانشگاه و زندگی در کشور جدید به پشتیبانی بیشتری نیاز دارند. دانشگاه از دانشجویان می‌خواهد که پس از سال اول خوابگاه را ترک کنند تا زندگی مستقل را تجربه نمایند.

    همه اتاق‌ها خوابگاه‌های دانشجویی کاملاً مبله هستند و نیازی به پرداخت هزینه جداگانه برای دسترسی به اینترنت یا سایر قبوض آب و برق وجود ندارد. دانشگاه‌ها همچنین ترانسفر فرودگاهی برای دانشجویان در نظر گرفته‌اند تا آن‌ها را مستقیم فرودگاه به خوابگاه بیاورند. هزینه اقامت در پردیس دانشگاهی اغلب گران‌تر از اجاره مسکن در خارج دانشگاه است، اما راحتی بیشتری را به دانشجویان ارائه می‌دهد و حتی در هزینه‌های ماهانه امکان صرفه جویی را فراهم می‌کند. رقابت برای دریافت اتاق در خوابگاه دانشجویی بسیار بالاست. مهم است که رزرو خوابگاه را در اسرع وقت انجام دهید.

    برای رزرو یک اتاق در محوطه دانشگاه، باید درخواستی را به دانشگاهی که قصد تحصیل در آن دارید ارسال کنید. برای استفاده از خوابگاه دانشجویی در استرالیا باید به وب سایت دانشگاه بروید و به دنبال عناوینی مانند «Student Accommodation» یا «on Campus Housing» بگردید. سپس باید یک فرم آنلاین را تکمیل کنید، درخواست خود را ارسال کنید و منتظر بمانید. اگر درخواست شما پذیرفته شود، باید قرار دارد «Residency Agreement» را به همراه اولین پرداخت اجاره امضا کرده و برگردانید.

    انواع خوابگاه‌های دانشجویی در استرالیا

    انواع خوابگاه‌های دانشجویی در استرالیا

    دانشگاه‌های استرالیایی انواع مسکن دانشجویی را در محوطه دانشگاه به متقاضیان ارائه می‌دهند. در ادامه به انواع خوابگاه‌های دانشجویی در استرالیا اشاره می‌کنیم:

    1- کالج مسکونی (Residential Colleges)

    کالج مسکونی در پردیس دانشگاه یا نزدیک به دانشگاه است که به عنوان محل سکونت برای دانشجویان و همچنین کارکنان دانشگاه عمل می‌کند. کالج مسکونی بهترین گزینه برای دانشجویان در سال اول تحصیل در استرالیا است، زیرا دسترسی آسان به کتابخانه‌های دانشگاه، اتاق‌های مطالعه و اتصال به اینترنت را فراهم می‌کند. علاوه بر این، کالج مسکونی نیازهای اولیه دانشجویان مانند وعده‌های غذایی، نظافت اتاق، لباسشویی و غیره را ارائه می‌دهند.

    کالج‌های مسکونی فرصت‌های تفریحی، ورزشی، آکادمیک و فرهنگی متعددی را ارائه می‌دهند و انتظار دارند همه دانشجویان از بازی در تیم‌های ورزشی کالج گرفته تا نقش آفرینی در نمایش‌های سالانه کالج شرکت کنند. هزینه این نوع خوابگاه دانشجویی با احتساب آب و برق بین 200 تا 750 دلار استرالیا در ماه است.

    2- سالن‌های اقامتی (Halls of residence)

    دومین گزینه محبوب در بین دانشجویان بین المللی که مهاجرت به استرالیا کرده، سالن‌های اقامتی است. این مسکن در داخل پردیس دانشگاهی یا نزدیک به دانشگاه قرار دارد که برای دانشجویان استرالیایی نیز مناسب است. سالن اقامتی به افزایش تعامل و ارتباطات اجتماعی بین دانشجویان کمک می‌کند و در عین حال به دانشجویان امکان دسترسی آسان به رویدادهای فرهنگی مربوط به دانشگاه را می‌دهد.

    دانشجویان می‌توانند یک اتاق خواب یک نفره اجاره کنند و از امکاناتی مانند آشپزخانه و حمام بهره‌مند شوند. آنها همچنین می‌توانند اتاق‌هایی با امکانات خصوصی را انتخاب کنند. علاوه بر این، هزینه دسترسی به اینترنت، گاز، آب و برق نیز در اجاره گنجانده شده است تا هزینه ماهانه این نوع خوابگاه‌ها بین 320 تا 1000 دلار استرالیا متغیر باشد.

    3- آپارتمان‌های دانشجویی (Managed Apartments)

    این‌ها اقامتگاه‌هایی هستند که به طور خاص برای اسکان دانشجویان در بیرون از دانشگاه اختصاص داده شده‌اند. آپارتمان‌های دانشجویی تحت نظارت دانشگاه مدیریت می‌شوند که اغلب یک بلوک ساختمانی هستند که بین 100 تا 400 دانشجو را میزبانی می‌کنند. علاوه بر این، شما می‌توانید بین اتاق‌های یک نفره یا دو نفره با آشپزخانه و حمام مشترک یکی را انتخاب کنید.

    دانشجویان حتی می‌توانید اتاق‌های مشترک بزرگ‌تری برای چهار یا پنج دانشجو را اجاره کنید. هزینه این نوع خوابگاه دانشجویی در استرالیا حدود 200 و 500 دلار استرالیا در هفته است. دانشجویان به تمام امکانات از جمله اینترنت، برق، آب و گاز و همچنین تهویه مطبوع و گرمایش دسترسی دارند.

    علاوه بر این، آن‌ها به امکانات خشکشویی، فضای مطالعه و همچنین امنیت و پشتیبانی 24 ساعته در محل دسترسی خواهند داشت. دانشجویان همچنین می‌توانند یک تقویم کامل از رویدادهای اجتماعی و فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی را تجربه کنند.

    هزینه خوابگاه‌‌های دانشجویی در استرالیا

    هزینه خوابگاه‌‌های دانشجویی در استرالیا

    هزینه اقامت در پردیس دانشگاهی بسته به شهر و نوع دانشگاه متفاوت است. برای مثال، خوابگاه بین المللی دانشگاه سیدنی 8300 دلار استرالیا در هر ترم هزینه دارد، در حالی که دانشگاه کوئینزلند ماهانه 2565 دلار استرالیا برای خوابگاه دریافت می‌کند. هزینه خوابگاه دانشجویی در دانشگاه استرالیا به طور متوسط بین 440 تا 1180 دلار استرالیا در ماه متغیر است.

    اجاره یک آپارتمان یک خوابه در شهرهایی مانند ملبورن و سیدنی می‌تواند بسیار گران‌تر از خوابگاه در دانشگاه باشد که همین امر زندگی در پردیس را به گزینه‌ای جذاب تبدیل کرده است. توصیه ما این است که اگر می‌خواهید گزینه‌ای را که به بهترین وجه با اولویت و بودجه شما سازگار است را پیدا کنید، تحقیقات زیادی انجام دهید.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    اگر برای تحصیل در استرالیا برنامه دارید، باید گزینه‌های اقامتی را در نظر بگیرید. خوابگاه‌های دانشجویی محبوب‌ترین گزینه‌های اقامتی هستند و معمولا تجربه غنی را به دانشجویان ارائه می‌دهند. هزینه خوابگاه دانشجویی اغلب بالاتر از اقامت در خارج از دانشگاه است، اما راحتی بیشتری را به دانشجویان می‌دهد.

    بیشتر موسسات علمی در استرالیا به دانشجویان سال اول خوابگاه می‌دهند. به طور کلی، خوابگاه در استرالیا محدود است و دانشجویان سال‌های بالاتر مجبور به اجاره خانه در آپارتمان‌های خصوصی خواهند بود. اگر متقاضی تحصیل در استرالیا هستید، برای طرح هرگونه سوال در مورد انتخاب دانشگاه یا کالج، نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول خوابگاه‌ های دانشجویی در استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت