تورنتو یا مونترال؟ مقایسه شهر تورنتو با مونترال برای زندگی 2023
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    ممکن است زمانی برسد که باید بین دو شهر بسیار خوب باید یکی را برای مهاجرت به کانادا انتخاب کنید. اگر به قصد تحصیل یا کار به کانادا می روید، این پرسش برای شما ایجاد می‌شود: « تورنتو بهتر است یا مونترال؟» در حالی که تورنتو و مونترال هر دو شهرهایی در سطح کلاس جهانی هستند اما برخی از جهات نسبت به هم تفاوت دارند. به همین خاطر، ما در این بررسی می‌خواهیم شهر تورنتو با مونترال برای زندگی مقایسه کنیم.

    سال تأسیس تورنتو و مونترال

    سال تأسیس تورنتو و مونترال

    تورنتو: در ابتدا یورک نامیده می‌شد که در سال 1793 تأسیس شد. در نهایت یورک در سال 1834 به تورنتو تغییر نام داد تا خود را نیویورک متمایز کند. در اواخر دهه 1800، تورنتو رشد اقتصادی زیادی را تجربه کرد زیرا بورس اوراق بهادار تورنتو افتتاح شد و راه آهن رشد کرد. امروزه تورنتو بزرگ‌ترین شهر کانادا است.

    مونترال: این شهر در سال 1642 به عنوان یک مستعمره متولد شد و در سال 1832 به یک شهر رسمی معرفی گشت. مونترال دومین شهر بزرگ کانادا است و به اصالت فرانسوی خود افتخار می‌کند. گفته می‌شود ژاک کارتیه، کاشف مشهور فرانسوی، کوه معروف رویال را در سال 1535 نامگذاری کرد که گمان می‌رود در نهایت نام مونترال از آنجا گرفته شده باشد. این شهر در اواخر دهه 1800 به دلیل راه‌آهن‌های فراوان به مرکز اقتصادی غالب کانادا تبدیل شد. زمانی که میزبان نمایشگاه بین المللی جهانی در سال 1967 و بازی‌های المپیک تابستانی 1976 بود، در سراسر جهان مشهور شد. امروز می‌توانید در اطراف بندر مونترال قدیمی قدم بزنید و تمام تاریخ شهر را ببینید. این بندر تاریخی جایی است که تاجران خز فرانسوی در اوایل دهه 1600 در آن کار می‌کردند.

    نتیجه: مونترال قدیمی تر از تورنتو است. پس به نظر می‌رسد که مونترال در مقایسه با تورنتو آثار تاریخی بیشتری برای دیدن دارد.

    آب و هوای تورنتو و مونترال

    آب و هوای تورنتو و مونترال

    تورنتو: آب و هوای تورنتو بسیار شبیه به مونترال است زیرا تنها حدود شش ساعت با ماشین از مونترال فاصله دارد. در طول تابستان، آب و هوا در 70 درجه بالا باقی می‌ماند و دمای زمستان به 20 درجه می‌رسد. مانند مونترال، تابستان در تورنتو بهترین زمان برای گردشگری است، بنابراین انتظار می‌رود قیمت‌ها برای اقامتگاه‌ها در این فصل افزایش یابد.

    مونترال: دمای زمستان در مونترال به 20 درجه می‌رسد،اما به نظر می‌رسد که مردم محلی به این موضوع اهمیتی نمی‌دهند. این شهر در طول فصل، میزبان جشنواره‌ها و رویدادهای متعددی است که باعث خوشحالی مردم محلی و بالا نگه داشتن گردشگری می‌شود. دمای تابستان به بالای 70 می‌رسد که این بهترین زمان برای بازدید از مونترال است. هنوز جشنواره‌ها و رویدادهای محلی زیادی در این فصل وجود دارند. تنها نقطه ضعف تابستان این است که زمان اوج گردشگری است و همه جا شلوغ می‌باشد.

    نتیجه: آب و هوا تقریباً یکسان است و هر دو شهر مشابه هستند.

    تمیزی شهر در تورنتو و مونترال

    تمیزی شهر در تورنتو و مونترال

    تورنتو: شهر به اندازه کافی سطل زباله عمومی در گوشه و کنار خیابان ندارد. بسیاری از سطل‌ها باید گزینه بازیافت داشته باشند. با این اوصاف، به ندرت می‌توان با زباله‌های زیادی در خیابان‌های تورنتو روبرو شد. در تورنتو همچنین به دلیل عدم ساخت و ساز، جاده‌ها بسته نیستند که این یک امتیاز عالی محسوب می‌شود.

    مونترال: مونترال از نظر تمیزی افتضاح نیست اما تمیزترین جایی نیز نخواهد بود. ما مقدار زیادی زباله در خیابان‌ها، به ویژه در مناطق مسکونی می‌بینیم. همچنین، ساخت و ساز اغلب باعث بسته شدن جاده ها می‌شود. برخی از این خیابان‌ها بدون دلیل بسته هستند زیرا ماه‌ها هنوز هیچ ساخت ‌و سازی در آنها صورت نگرفته است.

    نتیجه: تورنتو برنده این بخش است. این شهر در مقایسه با مونترال تمیز و منظم‌تر است.

    وضعیت اشتغال در تورنتو و مونترال

    وضعیت اشتغال در تورنتو و مونترال

    تورنتو: در حال حاضر، میانگین نرخ بیکاری در کل کانادا 5.5 درصد است و این نرخ در تورنتو به طور خاص 6.2 درصد می‌باشد و به این معناست که تورنتو بالاتر از میانگین ملی است. در حالی که طی سال گذشته، این نرخ به کاهش خود ادامه داده است اما چندین سال است که این نرخ ثابت نبوده و بین پنج تا بالای هفت در نوسان است. گفته می‌شود که چند عامل مانند جوانی جمعیت و مهاجرت زیاد وجود دارند که به افزایش این نرخ کمک می‌کنند. تورنتو به عنوان یک شهر عالی برای زندگی و کار در نظر گرفته می‌شود اما همه چیز آنقدرها هم که به نظر می‌رسد ساده نیست! بخشی از جذابیت‌های تورنتو موفقیت این شهر است. افراد زیادی می‌خواهند به تورنتو بروند و این به نوبه خود باعث فشار بر بازار کار می‌شود.

    مونترال: مونترال در بازار کار با نرخ بیکاری در حال حاضر 4.7 درصد کمی بهتر عمل می‌کند، نه تنها این میزان بسیار کمتر از میانگین ملی است بلکه شاهد تثبیت نرخ بیکاری در سطح پایینی نیز بوده است. این یک خبر عالی برای هر کسی است که می‌خواهد در مونترال زندگی کند و شغلی پیدا نماید. از نظر آماری احتمال بیشتری وجود دارد که در اینجا سریع‌تر از تورنتو کار پیدا کنید، با این حال، آمار فقط می‌تواند شما را تا این حد مطلع سازد. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در مورد یافتن شغل در مونترال به خاطر بسپارید، این است که باید بتوانید فرانسوی صحبت کنید. اگر فرانسوی شما خوب نیست یا اصلاً فرانسوی نمی‌دانید، برای یافتن شغل به ویژه شغلی با درآمد خوب، مشکل خواهید داشت. برای یادگیری زبان باید وقت بگذارید زیرا این مهم کمک زیادی به شما می‌کند تا شغل خوب و ثابتی پیدا کنید.

    تفریح و سرگرمی در تورنتو و مونترال

    تفریح و سرگرمی در تورنتو و مونترال

    تورنتو: تورنتو به‌ عنوان بزرگ‌‌ترین شهر کانادا، تئاترها و مراکز هنری زیادی را در خود جای داده است که این یک امتیازی بزرگ محسوب می‌شود. این شهر همچنین دارای کلوپ کمدی اسکچ معروف به «The Second City» است. همچنین دارای تعداد زیادی کنسرت، موزه، آکواریوم و البته هاکی در تورنتو وجود دارند.

    مونترال: این شهر همچنین مملوء از جشنواره‌ها و رویدادهای مختلفی در طول سال است. این رویدادها شامل چندین جشنواره فیلم، یک مسابقه اتومبیل رانی، مسابقات رقص، جشنواره‌های هنری، یک مسابقه دوچرخه سواری، سورتمه سواری با سگ و رویدادهای تعطیلات سالانه هستند. مونترال همچنین موزه‌های زیادی دارد، به‌ علاوه کتابخانه ملی کبک، میدان هنرها که تئاتر اصلی هنری آن است و یک تیم هاکی که بیش از هر تیم کانادایی جام منطقه‌ای را برده است.

    نتیجه: در مقایسه با مونترال، تورنتو فاقد جشنواره‌ها و رویدادهای سالانه است و مونترال برنده این بخش است.

    تنوع قومیتی در تورنتو و مونترال

    تنوع قومیتی در تورنتو و مونترال

    تورنتو: نمودار بر اساس آمار سرشماری سال 2016 که توسط آمار کانادا ارسال شده است، نشان می‌دهد که تورنتو حدود 50 درصد تنوع کمتری نسبت به مونترال دارد. با این حال، در 4 سال پس از این سرشماری، تورنتو تنوع قومیتی بیشتری را به خود جذب کرده است.

    مونترال: مونترال یکی از متنوع‌ترین شهرهای جهان از نظر قومیتی و فرهنگی است. این مهم احتمالاً به این دلیل است که سالانه تعداد زیادی مهاجر به این شهر می‌آیند. انتظار می‌رود در آینده نزدیک، مونترال به مانند تورنتو به شهر شلوغی تبدیل شود.

    نتیجه: مونترال برنده این بخش است و در مقایسه با تورنتو از نظر فرهنگی متنوع‌تر می‌باشد.

    هزینه زندگی در تورنتو و مونترال

    تورنتو: یک آپارتمان یک خوابه در شهر، تقریباً 2300 دلار برای شما هزینه خواهد داشت، بنابراین به طور ناگهانی میانگین حقوق آنقدر که شما انتظار دارید بالا نخواهد بود. با داشتن درآمد پایین و قیمت متوسط خانه در حدود 800 هزار دلار، در حالت ایده آل باید در خارج از شهر زندگی کنید تا بتوانید سبک زندگی به صرفه‌تری داشته باشید.

    مونترال: یک آپارتمان یک خوابه حدود 1500 دلار است اما در خارج از شهر ارزان‌تر نیز است. میانگین قیمت خانه برای خرید حدود 421 هزار دلار تخمین زده می‌شود. حقوق در مونترال ممکن است کم باشد اما شکی نیست که به راحتی از پس هزینه‌های زندگی بر خواهید آمد. در هر صورت، هزینه زندگی در تورنتو و مونترال بسته به میزان درآمد متفاوت خواهد بود.

    نتیجه: مونترال در این بخش پیروز می‌شود اما نه با اختلاف زیاد.

    تحصیل در تورنتو و مونترال

    تحصیل در تورنتو و مونترال

    تورنتو: دانشگاه تورنتو در حال حاضر رتبه 20 جهان را دارد که بالاتر از دانشگاه معتبر شهر مونترال یعنی دانشگاه مک گیل است. در همین حال، در رده مطلوب بودن (بر اساس تعدادی از شاخص‌های ارزیابی کیفیت زندگی)، تورنتو بالاترین امتیاز را در کل شاخص بهترین شهرهای دانشجویی در رتبه بندی کواس (QS) و در بین کلیه دانشگاه‌های این کشور برای تحصیل در کانادا دارد، در حالی که مونترال در این زمینه در رتبه نوزدهم قرار دارد.

    مونترال: دانشگاه‌های مونترال با رتبه بندی بین المللی نسبت به دانشگاه‌های تورنتو (16 درصد) به طور قابل‌توجهی درصد بیشتری از دانشجویان بین المللی (۲۷ درصد) را دارند، در حالی که هزینه‌های تحصیل در مونترال نیز کمتر از تورنتو است؛ 143۰۰ دلار آمریکا در سال در مقایسه با میانگین شهریه دانشگاه‌های تورنتو که 217۰۰ دلار آمریکا است.

    نتیجه: در اکثر رتبه بندی‌های ارزیابی، مونترال کمی جلوتر است، البته فقط یک رتبه! انتخاب محل تحصیل بیشتر یک جنبه شخصی است.

    غذا در تورنتو و مونترال

    تورنتو: موقعیت تورنتو به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر کانادا، تنوع فرهنگ‌های غذایی گسترده‌تری را نسبت به مونترال دارد. در این شهر غذاهای مختلف از فرهنگ‌های آسیا، خاورمیانه، آفریقا، و همچنین اروپا را می‌توان امتحان کرد. تورنتو همچنین بهترین شهر برای غذاهای خیابانی در کاناداست. این شهر علاوه بر غذاهای قومی، غذاهای اصلی کانادایی مانند پوتین و تیم هورتون را نیز دارد.

    مونترال: میراث آشپزی فرانسه در مونترال تداعی پیدا کرده است. سرانه رستوران‌ها در مونترال بیشتر از هر جای دیگر در کاناداست. از آنجایی که فرهنگ غذایی در شهر بسیار فراگیر است و گزینههای زیادی برای آن وجود دارد، مطمئناً یک رستوران فرانسوی فوق العاده در محدوده قیمت خود پیدا خواهید کرد. شیرینی‌های مونترال بهترین شیرینی‌های غیر نیویورکی کانادا هستند. علاوه بر این، این شهر دارای کافه‌های پوتین، کافه‌های شیک، کرپ‌ها و سایر نوشی دی‌های دست ساز است.

    نتیجه: هر دو شهر به یک اندازه غذای عالی ارائه می‌دهند اما مونترال از نظر فرهنگ غذا بسیار غنی است.

    جاذبه‌های دیدنی تورنتو و مونترال

    تورنتو: تورنتو دارای برج CN، فروشگاه‌های لاکچری در خیابان بلور، منطقه عصاره ‌گیری، آکواریوم ریپلی و تالار مشاهیر هاکی است. این شهر همچنین کاسا لوما، جزایر تورنتو، باغ‌های گیاه‌ شناسی را دارد.

    مونترال: اگرچه مونترال شهری کمتر شناخته شده است اما مناظر زیادی برای دیدن دارد. این شهر کوه رویال، کلیسای نوتردام، موزه هنرهای زیبا، زیست ‌کره، سنت جوزف، بیودوم، باغ‌های گیاه‌شناسی، پارک تفریحی La Ronde، پیاده ‌روی روی تخته را در امتداد بندر قدیمی مونترال دارند.

    نتیجه: مونترال برنده این بخش است.

    امنیت در تورنتو و مونترال

    هیچ تفاوت قابل توجهی بین این دو شهر در مورد جرم و جنایت وجود ندارد. هم تورنتو و هم مونترال از امن‌ترین شهرهای بزرگ آمریکای شمالی هستند. هر دو شهر داده‌های مشابهی در سراسر جهان دارند، تنها تفاوت واقعی در این که ساکنان مونترال نسبت به ساکنان تورنتو احساس امنیت بیشتری در پیاده‌روی در شب دارند. به طور کلی، مونترال میزان جرم و جنایت خود را در بیست سال گذشته به نصف کاهش داده است.

    نتیجه: هر دو مشابه هم هستند.

    حمل و نقل عمومی در تورنتو و مونترال

    حمل و نقل عمومی در تورنتو و مونترال

     

    مونترال

    تورنتو

    هزینه حمل و نقل ماهانه

    86.50 دلار

     156دلار

    هزینه حمل و نقل واحد

    3.50 دلار

    3.25 دلار

    اشتراک دوچرخه در دسترس است

    بله، 2.99 دلار در هر سفر

    بله، 3.25 دلار در هر سفر

    تعداد فرودگاه‌ها

    1

    2

     

    نتیجه: اعداد دروغ نمی‌گویند، مونترال برای حمل و نقل مقرون به صرفه‌تر است.

    آمار و ارقام مربوط به دو تورنتو و مونترال در جدول زیر آورده شده‌اند:

     

    تورنتو

    مونترال

    جمعیت

    6,196,000

    4.220.566

    تعداد گردشگر

    28 میلیون

    22.1 میلیون

    هزینه هتل (یک شب)

    122 دلار

    221 دلار

     

    کلام آخر

    تورنتو یکی از شناخته شده‌ترین شهرهای کانادا است اما مونترال در طول سال‌ها محبوبیت خود را بازیافته است. هر دوی این شهرها برای زندگی عالی هستند و تفاوت‌هایشان بسیار جزئی می‌باشند. تورنتو شهری پر جنب و جوش‌تر است اما مونترال کمی آرام‌تر به نظر می‌رسد؛ اما پیش بینی می‌شود که مونترال به دلیل خیل عظیم مهاجمان، در آینده نزدیک به شهری شلوغ تبدیل شود. در هر صورت، مهاجرت تحصیلی به کانادا یا مهاجرت کاری به این کشور پهناور، می‌تواند زندگی شما به کلی دگرگون کند.

    سوالات متداول تورنتو یا مونترال؟ مقایسه شهر تورنتو با مونترال برای زندگی 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ