تحصیل رشته نجوم در استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    نجوم شاخه‌ای از علوم فضایی است که به کشف اسرار پیچیده جهان، مطالعه اجرام آسمانی و درک قوانین حاکم بر فضا و زمان تمرکز دارد. علاقه‌مندان به نجوم برای درک مفاهیم پیچیده جهان به دانش تخصصی نیاز دارند. استرالیا که به دلیل دانشگاه‌های معتبر خود در جهان شناخته می‌شود به مقصد اصلی برای دانشجویان علاقه‌مند به نجوم تبدیل شده است. دانشجویانی که قصد کشف کیهان را دارند، این امکان را خواهند داشت برای تحصیل در استرالیا و رشته نجوم درخواست خود ارائه دهند. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» در مورد شرایط و هزینه تحصیل رشته نجوم در استرالیا صحبت می‌کنیم.

    رشته نجوم چیست؟

    هدف نجوم، درک جهان ما با استفاده از مشاهدات، آزمایش‌ها و مطالعات نظری و عددی است. نجوم رشته‌ای است که بر کاربرد نوآورانه فیزیک تکیه دارد و در عین حال بر تعدادی دیگر از رشته‌های علمی و فناوری تمرکز خواهد داشت. دوره‌ها و برنامه‌های علوم نجومی و فضایی می‌توانند دانشجویان را قادر سازد تا وضعیت نجوم و فیزیک مدرن را بررسی کنند. همچنین این امکان را دارند دانش و مهارت‌های حرفه‌ای در اخترفیزیک ستاره‌ای، علوم سیاره‌ای، فیزیک خورشیدی، علوم فضایی و فیزیک را به دست آورند.

    شرایط تحصیل رشته نجوم در استرالیا

    متقاضیان مهاجرت تحصیلی به استرالیا ابتدا باید شرایط هر دانشگاه را برای اخذ پذیرش بررسی کنند. همه موسسات علمی در استرالیا یک سری شرایط خصوصی و عمومی دارند. شرایط خصوصی در هر دانشگاه متفاوت از دیگری است، اما شرایط عمومی معیارهایی هستند که در همه دانشگاه از دانشجویان درخواست می‌شوند. شرایط عمومی برای رشته نجوم در استرالیا شامل ارائه آخرین مدرک تحصیلی، اثبات مهارت زبان انگلیسی و ارائه گواهی اثبات تمکن مالی است.

    دانشجویان باید آخرین مدرک تحصیلی خود را ارائه دهند. برای مثال، اگر برای تحصیل لیسانس نجوم در استرالیا درخواست می‌دهید باید مدرک دیپلم متوسط خود را ارائه دهید. از سویی دیگر باید مهارت زبان انگلیسی قوی داشته باشید. مقاطع تحصیلی مختلف از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری نجوم به نمره آزمون‌های آیلتس، تافل و غیره نیاز دارند. در نهایت باید گواهی از موجودی حساب یا گردش حساب نیز ارائه دهید تا دانشگاه مطمئن شود که می‌توانید از پس شهریه و هزینه‌های تحصیل خود برآیید.

    مدارک لازم برای تحصیل رشته نجوم در استرالیا

    بعد از اینکه شرایط تحصیل رشته نجوم در استرالیا را بررسی کرده و دیدید که واجد شرایط هستید، اکنون باید مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. مدارک لازم عبارتند از:

    • آخرین مدرک تحصیلی به علاوه ریزنمرات
    • توصیه نامه
    • انگیزه نامه
    • پاسپورت معتبر
    • عکس در اندازه پاسپورت
    • رزومه تحصیلی
    • رزومه کاری (ارشد و دکتری در صورت الزام)
    • مقالات ISI برای مقطع دکتری
    • گواهی اثبات مهارت زبان
    • گواهی اثبات تمکن مالی

    دوره‌های تحصیل رشته نجوم در استرالیا

    دوره‌های تحصیل رشته نجوم در استرالیا

    نجوم رشته پیچیده‌ای است که به انجام محاسبات فیزیک و ریاضیات در سطح بالا نیاز دارد؛ بنابراین، تکمیل مدرک دانشگاهی ضروری است، زیرا شما را با سطح بالایی از مهارت‌های فنی و ویژگی‌های شخصیتی برای انجام دقیق و کارآمد کارها مجهز می‌کند. پس باید حداقل مدرک لیسانس نجوم را دریافت کنید.

    همه مقاطع تحصیلی یا مدارک مختلف در دانشگاه‌های استرالیا ارائه می‌شوند. دانشجویان برای لیسانس تمام وقت در نجوم باید سه سال درس بخوانند. دوره‌های کارشناسی شامل نجوم با گرایش فیزیک یا اخترفیزیک هستند. اگر متقاضیان علاقه‌مند به ادامه تحصیل بودند، این امکان را دارند یک دوره کارشناسی ارشد یا دکتری تمام وقت 1.5 تا 2 ساله را در نجوم یا اخترفیزیک مطالعه کنند.

    هزینه تحصیل رشته نجوم در استرالیا

    شهریه برای تحصیل رشته نجوم در استرالیا طبق جدول زیر است:

    دوره

    دانشگاه

    مدت تحصیل

    شهریه سالانه

    لیسانس نجوم

    دانشگاه ملی استرالیا

    سه سال

    50 هزار دلار استرالیا

    لیسانس فضا و نجوم

    دانشگاه آدلاید

    سه سال

    48 هزار دلار استرالیا

    لیسانس فضا و نجوم

    دانشگاه کوئینزلند جنوبی

    سه سال

    35 هزار دلار استرالیا

    فوق لیسانس نجوم

    دانشگاه تاسمانی

    یک سال

    38 هزار دلار استرالیا

    فوق لیسانس نجوم

    دانشگاه ملی استرالیا

    دو سال

    50 هزار دلار استرالیا

    فوق لیسانس علوم زمین و سیاره

    دانشگاه کرتین

    دو سال

    39 هزار دلار استرالیا

    دکتری فضا و نجوم

    دانشگاه ملی استرالیا

    دو سال

    40 هزار دلار استرالیا

    دیپلم اخترفیزیک

    دانشگاه کوئینزلند جنوبی

    یک سال

    37 هزار دلار استرالیا

    بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته نجوم در استرالیا

    بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته نجوم در استرالیا

    در ادامه به دانشگاه‌های برتر استرالیا در رشته نجوم اشاره می‌کنیم:

    دانشگاه ملی استرالیا

    شهرت دانشگاه ملی استرالیا در حوزه اخترفیزیک در جهان بسیار بالاست. این موسسه که در قلب شهر کانبرا پایتخت این کشور قرار دارد، دوره‌هایی را ارائه می‌دهد که اصول نظری را با تجربه عملی ترکیب می‌کنند. هر دوره در این دانشگاه یک سفر آموزشی منحصر به فرد است که دانشجویان را به کاوش در اسرار عمیق کیهان دعوت می‌کند. رویکرد موسسه به یادگیری برای پرورش تفکر انتقادی، مهارت‌های تحلیلی و نوآوری طراحی شده است. دوره‌ها مملوء از برنامه‌های کاربردی هستند و به دانشجویان فرصت‌هایی برای شرکت در تحقیقات پیشرفته، کارآموزی و کارگاه‌های آموزشی را ارائه می‌دهند.

    دانشگاه استرالیای غربی

    شهر زیبای پرث محل استقرار دانشگاه استرالیای غربی است که به عنوان مقصدی برای اختر فیزیکدانان و منجمان مشتاق شناخته می‌شود. دانشجویان با اخذ پذیرش از این دانشگاه به کاشفانی تبدیل می‌شوند که به بررسی فضای ناشناخته کیهان می‌پردازند. دانشگاه استرالیای غربی با روش‌های آموزشی نوآورانه، امکانات پیشرفته و تحقیقات پیشگامانه، جایگاه خود را در دنیای نجوم تثبیت کرده است. دانشجویان در محیطی پرورش می‌یابند که خلاقیت، نوآوری و اکتشاف موج می‌زند. آن‌ها تشویق می‌شوند تا ناشناخته‌ها را به چالش بکشند و شگفتی‌های جهان ما را درک کنند.

    دانشگاه موناش

    دانشگاه موناش در قلب ویکتوریا به عنوان یک مقصد عالی برای دانشجویان رشته نجوم شناخته می‌شود. هر دوره آموزشی سفری در میان ستارگان، سیارات، کهکشان‌ها و فراتر از آن است. دانشجویان در یک تجربه یادگیری عمیق غوطه ور می‌شوند تا دست به نوآوری بزنند. دوره‌های آموزشی موناش طیف متنوعی از موضوعات از اخترفیزیک ستاره‌ای گرفته تا تشعشعات کیهانی را در بر می‌گیرند و دانشجو را به یک متخصص چند وجهی تبدیل می‌کنند. به طور کلی، دانشگاه موناش فقط یک دانشگاه نیست، بلکه یک مرکز تحقیقاتی است که در آن دانش با نیازهای کاربردی جامعه ترکیب می‌شود.

    کار بعد از تحصیل رشته نجوم در استرالیا

    تقاضا برای حوزه نجوم به سطح سرمایه گذاری، بودجه دولتی و فرصت‌های تحقیقاتی یک کشور خاص بستگی دارد. با توجه به سرمایه گذاری قابل توجه دولت و صنایع استرالیا در فناوری علوم فضایی و برنا‌مه‌های آژانس فضایی برای افزودن 20 هزار شغل حدید به بخش فضایی تا سال 2030، رشد و چشم انداز آینده برای این شغل بسیار مطلوب به نظر می‌رسد. در سال‌های آینده، چندین شغل جدید در فناوری‌های ارتباطات، ایستگاه‌های زمینی، خدمات، آگاهی از موقعیت فضایی، نظارت بر زباله‌ها، خدمات رصد زمین و تحقیق و توسعه در حوزه فیزیک و نجوم در دسترس خواهد بود.

    اخترشناسان و منجمان معمولاً در داخل یک رصدخانه یا یک دفتر کار می‌کنند تا یافته‌های تحقیقاتی خود را جمع آوری، ثبت و منتشر کنند. آن‌ها در تیم‌های بزرگی از دانشمندان برای مطالعه موقعیت و حرکت، خواص فیزیکی و شیمیایی و منشاء و تکامل اجرام کیهانی مشغول به کار می‌شوند. همچنین این متخصصان ممکن است برای انجام مشاهدات نیاز داشته باشند مسافت‌های طولانی را تا رصدخانه‌ها طی کنند. برخلاف باور عمومی، اخترشناسان بیشتر از رصد با استفاده از تلسکوپ، زمان بیشتری را روی کامپیوتر صرف می‌کنند. فرصت‌های شغلی برای ستاره شناسان و منجمان عبارتند از:

    • سازمان‌های دولتی، سازمان‌های تحقیقات و صنعتی مشترک المنافع
    • اداره هواشناسی
    • رصدخانه‌هایی مانند تاسیسات ملی تلسکوپ استرالیا و رصدخانه نجوم استرالیا
    • آژانس‌های فضایی ملی
    • مراکز علمی، دانشگاهی و افلاک نماها

    منجمان اخترشناسان واجد شرایط می‌توانند در موقعیت‌های شغلی زیر کار کنند:

    • مشاور صنعت فضایی
    • مهندس ماهواره
    • تحلیلگر ردیابی زباله‌های فضایی
    • مدیر پروژه
    • مهندس پرتاب
    • کنترلر پرواز
    • تحلیلگر هواشناسی فضا

    به گفته Salary Expert، متوسط حقوق یک ستاره شناس و منجم 157180 دلار استرالیا در سال یا معادل 76 دلار در ساعت در استرالیاست. پتانسیل درآمد این متخصصان ممکن است با کسب تجربه بیشتر افزایش یابد. میانگین حقوق بر اساس سابقه می‌تواند‌ بدین ترتیب باشد:

    • منجمان با یک تا سه سال تجربه: 108910 دلار استرالیا در سال
    • منجمان با بیش از هشت سال تجربه: 196039 دلار استرالیا در سال

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    تلاش برای کشف رازهای کیهان با انتخاب کشور و دانشگاه مناسب آغاز می‌شود. در مناظر آرام و زیبای استرالیا، دانشگاه‌های زیادی وجود دارند که از دانشجویان استقبال خواهند کرد. هر دانشگاه با نقاط قوت، مشارکت و فرصت‌های منحصر به فرد خود نوید آینده‌ای را می‌دهد که در آن دانشجویان مستعد نه تنها دیده شوند، بلکه مورد تحسین نیز قرار گیرند. تحصیل رشته نجوم در استرالیا می‌تواند‌ درهای زیادی به روی دانشجویان بین المللی باز کند. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته نجوم در استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت