تحصیل رشته فلسفه در استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات فلسفی زیادی وجود دارند که از تاریخ تمدن تا به امروز، ذهن انسان را به چالش کشیده است. رشته فلسفه نسبت به علوم نظری که به واقعیت‌ها (فیزیک) توجه داشته و ریشه در ذهنیات و متافیزیک دارند. دانشجویان با تحصیل رشته فلسفه در استرالیا می‌توانند به دنبال پاسخ سوالات فلسفی خود باشند و تئوری‌های جدیدی ارائه دهند. تحصیل در استرالیا می‌تواند گام موثری در پیشرفت‌های درسی، شغلی و زندگی خود شما باشند.

    دانشگاه‌هایی که در استرالیا دوره‌های فلسفه ارائه می‌دهند، در بین بهترین‌های جهان قرار دارند و امکانات مختلقی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. مزایای تحصیل رشته فلسفه در استرالیا بسیار زیاد است اما آنچه این کشور را محبوب کرده، وجود مناظر زیبا، جنگل‌های بارانی، بناهای تاریخی و مکان‌های فرهنگی مختلف است. در این مطلب در مورد هزینه، شرایط و بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته فلسفه صحبت می‌کنیم.

    دلایل تحصیل رشته فلسفه در استرالیا

    دلایل تحصیل رشته فلسفه در استرالیا

    هر متقاضی تحصیل در استرالیا دلایل خود را برای تحصیل در این کشور دارد اما برای اکثریت دانشجویان، مواردی که در ادامه بیان می‌شوند به عنوان دلایل اصلی تلقی می‌شود:

    1- بهترین دانشگاه‌های دنیا

    مرکز اصلی سیستم آموزشی هر کشور، دانشگاه‌های آن است. به همین دلیل، استرالیا برخی از بهترین موسسات علمی جهان را در خود جای داده است. این دانشگاه‌ها به دلیل آموزش در بالاترین سطح در جهان شناخته شده هستند و به ویژه در رشته فلسفه، جزء بهترین‌ها هستند. جدای از کیفیت آموزش، آنچه دانشگاه‌های استرالیا را از بسیاری از موسسات دیگر متمایز می‌کند، امکانات نوآورانه، سطح بالای تجربه تحصیلی همه دانشجویان بین المللی و تعداد زیادی دوره‌های مرتبط به رشته فلسفه است.

    بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل فلسفه در استرالیا

    برخی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل در رشته فلسفه عبارتند از:

    • دانشگاه ملی استرالیا
    • دانشگاه سیدنی
    • دانشگاه موناش
    • دانشگاه ملبورن
    • دانشگاه آدلاید
    • دانشگاه نیو ساوت ولز
    • دانشگاه لا تروب
    • دانشگاه ولونگونگ
    • دانشگاه مک کواری
    • دانشگاه کوئینزلند

    2- سیستم آموزشی قوی

    یکی از نقاط قوت سیستم آموزش عالی استرالیا، کادر علمی آن است. متخصصان و اساتید با تجربه در رشته فلسفه کاملا از آنچه دانشجویان برای موفقیت در رشته خود نیاز دارند آگاه هستند. بنابراین برای برآوردن نیازهای آن‌ها آمادگی کاملی دارند. شما نه تنها فرصت بهره‌مندی از تخصص اساتید خود را خواهید داشت، بلکه از یک محیط آموزشی قوی یا امکانات آموزشی و رفاهی متعدد نیز بهره‌مند خواهید شد. وجود برنامه‌های آموزشی مطابق معیارهای روز دنیا، ارائه انواع بورسیه‌های تحصیلی، خوابگاه‌های دانشجویی و سایر موارد، از مزایای تحصیل در استرالیا هستند.

    3- فرهنگ قومیتی متنوع

    میلیون‌ها نفر در طول سال‌ها به استرالیا مهاجرت کرده‌اند؛ زیرا استرالیا از نظر قومیتی کشوری متنوع و پرجنب و جوش است. می‌توان گفت که این تنوع فرهنگی است که بیش از همه استرالیا را محبوب کرده است. شما به عنوان دانشجوی خارجی می‌توانید با دانشجویان از سراسر جهان دیدار کنید و مهارت‌های ارتباطی و مردم شناسی خود را تقویت کنید. وجود محیطی که شما را جزئی از خود می‌داند، باعث تعلق خاطر آدم می‌شود. بسیاری از دانشجویان بعد از از فارغ التحصیلانی به فکر ماندن در استرالیا و دریافت اقامت دائم هستند.

    مدت زمان تحصیل رشته فلسفه در استرالیا

    مدت زمان تحصیل رشته فلسفه در استرالیا

    دانشگاه‌های استرالیا دوره‌های فلسفه را در دو مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهند. بنابراین، مدت اتمام مدرک شما عمدتاً به مقطع تحصیلی شما بستگی دارد. یک مدرک کارشناسی در فلسفه به 3 سال تحصیل تمام وقت در استرالیا نیاز دارد. این مقطع در برخی از دانشگاه‌ها ممکن است تا 4 سال هم طول بکشد.

    تحصیلات تکمیلی در رشته فلسفه در استرالیا حداقل به یک سال تحصیل تمام وقت نیاز دارد. در برخی از دانشگاه‌ها، دوره کارشناسی ارشد در رشته فلسفه 2 سال طول می‌کشد. اگر مایل به ادامه تحصیل در مقطع دکتری هستید. شما باید حداقل سه سال مطالعه تمام وقت را برای دریافت مدرک خود بگذرانید.

    هزینه تحصیل رشته فلسفه در استرالیا

    هزینه تحصیل رشته فلسفه در استرالیا

    هزینه مهاجرت تحصیلی به استرالیا در مقایسه با سایر کشورها متفاوت است. دانشگاه‌های استرالیا از دانشجویان خود بر اساس دروسی که می‌خوانند هزینه دریافت می‌کنند. مدرک فلسفه در مقطع کارشناسی معمولا از 15 هزار دلار استرالیا تا 33 هزار دلار استرالیا در سال هزینه دارند.

    هزینه تحصیلات تکمیلی در رشته فلسفه برای دانشجویان بین المللی از 22 هزار دلار استرالیا تا 30 هزار دلار استرالیا متغیر است. شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی، باید سایر هزینه‌ها را نیز پوشش دهید که شامل هزینه‌های درخواست ویزا، هزینه‌های سفر، پوشش درمانی، اقامت و ورود به استرالیا هستند.

    الزامات تحصیل رشته فلسفه در استرالیا

    الزامات تحصیل رشته فلسفه در استرالیا

    برای واجد شرایط بودن برای پذیرش در یک دوره تحصیلی در رشته فلسفه، باید نشان دهید که ابتدا شرایط زبان انگلیسی را دارید. این امر بسیار مهم است زیرا زبان آموزشی در دانشگاه‌های استرالیا انگلیسی است. برای نشان دادن تسلط خود به زبان انگلیسی ممکن است از شما خواسته شود که نمرات تافل، آیلتس، آزمون کمبریج یا موارد دیگر را بسته به شرایط دانشگاه مورد نظر خود ارسال کنید.

    بخشی از الزامات پذیرش ارائه مدارک تحصیلی قبلی شما خواهند بود. این مدارک می‌توانند دیپلم دبیرستان یا مدرک لیسانس و سایر مقاطع تحصیلی بالاتر باشند. علاوه بر این، برخی از دانشگاه‌ها ممکن است از شما بخواهند که رزومه خود را ارسال کنید و تجربه کاری داشته باشید (مقطع ارشد و دکتری). همچنین ثابت کنید که از نظر مالی مشکل ندارید؛ یعنی مدرکی داشته باشید که نشان دهید توانایی پرداخت کل هزینه‌های تحصیلی خود را دارید. همچنین ارائه مدارکی دیگری مانند پاسپورت معتبر، توصیه نامه نیز ضروری خواهند بود.

    مراحل درخواست تحصیل رشته فلسفه در استرالیا

    مراحل درخواست تحصیل رشته فلسفه در استرالیا

    استرالیا یک پورتال درخواست متمرکز جامع ندارد که دانشجویان بتوانند از آن برای درخواست پذیرش در دانشگاه‌های انتخابی خود استفاده کنند. بنابراین، دانشجویان بین المللی باید مستقیما به دانشگاه انتخابی خود به صورت آنلاین یا از طریق پست درخواست دهند. اطلاعات مربوط به فرآیند درخواست نیز معمولا در وبسایت دانشگاه موجود است.

    مراحل معمول ارائه درخواست پذیرش عبارتند از:

    1. دانشگاه خود را انتخاب کنید.
    2. شرایط دانشگاه را بررسی کنید. مطمئن شوید که تمام شرایط را برآورده می‌کنید.
    3. مدارک خود را آماده کنید.
    4. فرم درخواست را پر کنید.
    5. قبل از پایان مهلت درخواست خود را ارئه داده و مدارک خود را ارسال کنید.
    6. منتظر تایید یا عدم تایید درخواست خود باشید.
    7. در صورت تایید پذیرش، برای ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کنید.

    نکته: درخواست خود را بهتر است هرچه سریع‌تر ارسال کنید. هر دانشگاه یک مهلت (ددلاین) مشخصی را تعیین می‌کند که متقاضیان باید درخوست‌های خود را ارسال کنند.

    چشم انداز شغلی فارغ التحصیلان رشته فلسفه در استرالیا

    چشم انداز شغلی فارغ التحصیلان رشته فلسفه در استرالیا

    اگرچه مشاغل برای رشته فلسفه در استرالیا شاید آنقدر گسترده نباشد اما دانشجویانی که مهاجرت به استرالیا می‌کنند، هنوز هم می‌توانند مهارت‌های خود را در محیط‌های مختلف شغلی افزایش دهند. این واقعیت که فارغ التحصیلان فلسفه در حل مسائل، سازماندهی اطلاعات، تفکر انتقادی و تجزیه و تحلیل اطلاعات ماهر هستند، آنها را به نامزدهای ایده‌آل در چندین بخش شغلی تبدیل می‌کند.

    به عنوان یک فارغ التحصیل فلسفه، می‌توانید در آموزش، بخش‌های دولتی، انتشارات، روزنامه نگاری، حقوق، مشاوره و غیره کار کنید. بسته به حرفه‌ای که انتخاب می‌کنید، این امکان را دارید از 25 هزار دلار استرالیا تا 83 هزار دلار استرالیا در سال درآمد کسب کنید. توجه به این نکته ضروری است که حقوق شما پس از فارغ التحصیلی ممکن است لزوما با حقوق ذکر شده در بالا یکسان نباشد. با این حال، به احتمال زیاد می‌توانید حقوق خوبی دریافت کنید و زندگی مناسبی داشته باشید.

    کلام آخر

    رشته فلسفه در فلسفه ذهن، فلسفه علم، فلسفه اخلاق و سیاسی، معرفت شناسی، منطق و متافیزیک، فلسفه اروپایی و فلسفه آسیایی تمرکز دارد. شما یاد می‌گیرد تا که چگونه فکر کرده و علت و معلول را درک کنید. با تحصیل رشته فلسفه در استرالیا می‌توانید مهارت و دانش خود را گسترش دهید و در رشته فلسفه حرفی برای گفتن داشته باشید. دانشگاه‌های برتر استرالیا می‌توانند امکانات متعددی را ارائه دهند تا دانشجویان بیش از هر عاملی به درس خواندن تمرکز داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم مشاوران گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته فلسفه در استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ