تحصیل رشته ریاضی در استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    ریاضیات زبانی است که در سطح جهانی و در قالب علم صحبت می‌شود. این رشته تحصیلی تقریباً در اکثر حوزه‌ها اعم از معماری، ورزش، تجارت، هنر و فناوری و... حضوری قوی دارد. به همین دلیل است که بسیاری از کشورهای جهان مانند استرالیا به ریاضیات اهمیت زیادی می‌دهند. تحصیل رشته ریاضی در استرالیا فرصت‌های زیادی را برای دانشجویان جهت کسب بالاترین سطح تدریس و امکانات آموزشی فراهم می‌کند. دانشگاه‌های برتر استرالیا از ذهن‌های با استعداد دعوت می‌کنند تا به این کشور بپیوندند تا بتوانند در تغییرات جهانی سهمی بزرگ داشته باشند. در این بررسی به طور کامل در مورد شرایط و هزینه‌های تحصیل در استرالیا و در رشته ریاضی صحبت می‌کنیم.

    رشته ریاضی چیست؟

    رشته ریاضی چیست؟

    ریاضیات به عنوان مطالعه الگوها اعم از عملی و انتزاعی، تفکر تحلیلی، استدلال منطقی و مهارت‌های حل مسئله است. به دلیل قدرت و تطبیق پذیری این رشته، ریاضیات اغلب «پادشاه علوم» نامیده می‌شود. هیچ زمینه‌ای از تحقیق علمی وجود ندارد که خود را از طریق زبان ریاضیات بیان نکند.

    انواع مهارت‌های تفکر تحلیلی و منطقی که فرد در حین مطالعه ریاضیات به دست می‌آورد، دقیقاً مهارت‌هایی است که شرکت‌ها در تمام جهان برای استخدام افراد به کار می‌برند. مدرک کارشناسی در ریاضیات می‌تواند پایه و اساس پیشرفت و کسب تخصص در این حوزه باشد. مدرک لیسانس ریاضی در استرالیا معمولاً حدود سه سال طول می‌کشد و می‌توان آن را به کارشناسی ارشد و دکترا نیز ارتقا داد‌. موارد زیر تنها برخی از واحدهای درسی هستند که می‌توانید در این رشته بگذرانید:

    • ریاضیات کاربردی
    • ریاضیات محاسباتی
    • ریاضیات مالی
    • ریاضیات صنعتی
    • انفورماتیک
    • مدل سازی ریاضی
    • علوم ریاضی
    • ریاضیات پزشکی
    • ریاضیات محض
    • آمار

    دلایل تحصیل رشته ریاضی در استرالیا

    دلایل تحصیل رشته ریاضی در استرالیا

    تحصیل در استرالیا یک تجربه هیجان انگیز و غنی است. این کشور به عنوان سومین مقصد محبوب در جهان برای دانشجویان بین المللی محسوب می‌شود. تقریباً 700 هزار دانشجو در این استرالیا تحصیل می‌کنند و از زندگی در این کشور پیشرفته لذت بسیار می‌برند. استرالیا دارای کیفیت زندگی بالا، تنوع فرهنگی و سیستم آموزشی در سطح جهانی است. پس جای تعجبی ندارد که چرا بسیاری از دانشجویان به استرالیا مهاجرت می‌کنند. در ادامه در مورد دلایل تحصیل رشته ریاضی در استرالیا بیشتر صحبت می‌کنیم:

    • کیفیت آموزش: استرالیا خانه برخی از بهترین دانشگاه های جهان است. بر اساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2023، چندین دانشگاه استرالیا در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. این بدین معناست که می‌توانید بالاترین سطح آموزشی را در دانشگاه های استرالیا به دست آورید.
    • تنوع فرهنگی: استرالیا دارای فرهنگ غنی و متنوعی است که در غذا، هنر و شیوه زندگی آرام آن منعکس شده است. شما این فرصت را خواهید داشت که در طول تحصیل در استرالیا خود را در این فرهنگ غرق کنید و با تاریخ و سنت‌هایش آشنا شوید.
    • فرصت‌های حرفه‌ای: استرالیا دارای اقتصاد قوی است و تقاضای بالایی برای متخصصان ماهر دارد. اگر در استرالیا تحصیل کنید و درنهایت از یک دانشگاه استرالیا فارغ التحصیل شوید، شانس خوبی برای یافتن شغل خوب در این کشور خواهید داشت.
    • تفریحات در فضای باز: استرالیا به سبک زندگی در فضای باز معروف است و فرصت‌های زیادی برای دانشجویان برای لذت بردن از فعالیت‌های در فضای باز ارائه می‌دهد. تفریحات در فضای باز شامل موج سواری، پیاده روی و کمپینگ هستند. اگر عاشق فضای باز هستید، زندگی در استرالیا را دوست خواهید داشت.
    • خدمات پشتیبانی دانشجویی: دانشگاه‌های استرالیا خدمات پشتیبانی مختلفی را برای کمک به موفقیت دانشجویان ارائه می‌دهند که شامل حمایت تحصیلی، مشاوره شغلی و خدمات بهداشتی. این خدمات به شما این امکان را می دهد که از زمان خود در استرالیا نهایت استفاده را ببرید و به اهداف علمی و حرفه ای خود برسید.
    • بورسیه تحصیلی: بورسیه های زیادی برای دانشجویان بین المللی علاقه مند به تحصیل در استرالیا وجود دارد. این بورسیه‌ها می‌توانند هزینه‌های شهریه و زندگی را جبران کرده و تحصیل در استرالیا را برای شما مقرون به صرفه‌تر کنند.
    • پشتیبانی از زبان انگلیسی: اگر انگلیسی زبان مادری شما نیست، خواهید دید که بسیاری از دانشگاه‌های استرالیا از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کنند. شما مهم می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های خود را ارتقا دهید و در تحصیلاتتان موفق‌تر عمل کنید.
    • فرصت‌های کارآموزی: بسیاری از دانشگاه‌های استرالیا برنامه‌های کارآموزی را برای کمک به دانشجویان در کسب تجربه عملی در رشته تحصیلی خود ارائه می‌دهند. این برنامه‌ها می‌توانند راه بسیار خوبی برای کسب مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار داشته باشد.

    تحصیل رشته ریاضی در بهترین دانشگاه‌های استرالیا

    تحصیل رشته ریاضی در بهترین دانشگاه‌های استرالیا

    استرالیا دارای سیستم آموزشی بسیار قوی است که تعدادی از برترین دانشگاه‌های جهان را در خود جای داده است. دریافت مدرک از دانشگاه‌های برتر استرالیا می‌تواند شانس شما را برای یافتن شغل در هر نقطه از جهان افزایش دهد. دانشگاه‌های استرالیا به دلیل شهرت علمی، قدرت تحقیقاتی، زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی و نرخ بالای دانشجویان بین المللی، بسیار شناخته شده هستند. بسیاری از دانشگاه‌های استرالیا در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. در ادامه نگاهی دقیق‌تر به بهترین موسسات علمی استرالیا در رشته ریاضی که توسط نظام رتبه بندی کیو اس (QS) برای سال 2023 لیست شده‌اند، نگاهی میندازیم:

    دانشگاه

    رتبه

    دانشگاه ملی استرالیا

    30

    دانشگاه ملبورن

    33

    دانشگاه سیدنی

    41

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    45

    دانشگاه کوئینزلند

    50

    دانشگاه موناش

    57

    دانشگاه وسترن استرالیا

    90

    دانشگاه آدلاید

    109

    دانشگاه صنعتی سیدنی

    137

    دانشگاه ولونگونگ

    185

    شرایط تحصیل رشته ریاضی در استرالیا

    شرایط تحصیل رشته ریاضی در استرالیا

    برای تحصیل در رشته ریاضی در استرالیا باید واجد شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی باشید. برخی از شرایط عمومی وجود دارند که همه موسسات آموزشی استرالیا باید آنها را اعمال کنند. این شرایط عبارتند از:

    • داشتن مدرک تحصیلی قبلی به علاوه ریزنمرات (دیپلم دبیرستان، لیسانس یا فوق لیسانس)
    • اثبات برای تمکن مالی برای طول دوره تحصیل
    • تکمیل فرم درخواست به علاوه پرداخت هزینه درخواست
    • داشتن مهارت زبان انگلیسی و اخذ مدارک آیلتس، تافل، PTE و سایر موارد

    همچنین بسیاری از دانشگاه‌ها از دانشجویان می‌خواهند که مدارکی مانند توصیه نامه، انگیزه نامه، رزومه تحصیلی و پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار را ارسال کنند.

    هزینه تحصیل رشته ریاضی در استرالیا

    هزینه تحصیل رشته ریاضی در استرالیا

    رشته

    دانشگاه

    مدت تحصیل

    نمره آیلتس

    هزینه تحصیل کل دوره

    لیسانس ریاضی

    دانشگاه موناش

    3 سال

    6.5

    142500 دلار استرالیا

    لیسانس ریاضی

    دانشگاه ملی استرالیا

    3 سال

    6.5

    131370 دلار استرالیا

    لیسانس ریاضی

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    3 سال

    6.5

    142845 دلار استرالیا

    فوق لیسانس ریاضی

    دانشگاه ملبورن

    2 سال

    6.5

    96256 دلار استرالیا

    فوق لیسانس ریاضی

    دانشگاه کوئینزلند

    2 سال

    6.5

    85384 دلار استرالیا

    فوق لیسانس ریاضی

    دانشگاه موناش

    2 سال

    6.5

    89 هزار دلار استرالیا

    دکترا ریاضی

    دانشگاه کرتین

    4 سال

    6.5

    152 هزار دلار استرالیا

    دکترا ریاضی

    دانشگاه ملی استرالیا

    4 سال

    6.5

    197320 دلار استرالیا

    دکترا ریاضی

    دانشگاه ولونگونگ

    4 سال

    6.5

    142848 دلار استرالیا

    بورسیه برای تحصیل رشته ریاضی در استرالیا

    بورسیه برای تحصیل رشته ریاضی در استرالیا

    کلیه دانشجویان از جمله دانشجویانی که به این کشور مهاجرت تحصیلی کرده، می‌توانند از انواع بورسیه تحصیلی برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های استرالیا استفاده کنند. استرالیا چندین بورسیه تحصیلی مبتنی بر شایستگی و نیاز را به ارزش 200 میلیون دلار به دانشجویان خارجی ارائه می‌دهد. دانشجویان بین المللی می‌توانند برای بورسیه‌هایی که توسط دولت استرالیا، سازمان‌های دولتی و خصوصی و برخی موسسات آموزش عالی ارائه می‌شود، درخواست دهند. معیارهای درخواست برای هر بورسیه متفاوت است. دانشجویان بین المللی می‌توانند از این کمک‌های مالی برای تحصیل در استرالیا و هزینه‌های خود را کاهش دهند.

    بورسیه‌های تحصیلی نیز توسط برخی دانشگاه‌ها مانند دانشگاه ملبورن، دانشگاه آدلاید، دانشگاه سیدنی، دانشگاه RMIT و دانشگاه دیکین ارائه می‌شوند. این بورسیه‌ها مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را پوشش می‌دهند. به غیر از بورسیه‌های تحصیلی خاص دانشگاه، برخی از بهترین کمک‌های مالی که بیشترین مزایا را دارند، عبارتند از:

    • Global Excellence Scholarship
    • Australian Government Research and Training Program (AGRTP)
    • Australia Award Scholarship
    • Destination Australia International Scholarship
    • Scholarships by Australian Embassy

    کار حین تحصیل برای رشته ریاضی در استرالیا

    کار حین تحصیل برای رشته ریاضی در استرالیا

    دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل به صورت پاره وقت کار کنند. این یکی از مزایای بزرگ تحصیل در استرالیا برای دانشجویان بین المللی از جمله دانشجویان ایرانی است. دانشجویان می‌توانند حداکثر 40 ساعت در طول دوره خود مشغول به کار شوند و ساعت‌های نامحدودی رادر طول تعطیلات کار کنند. کسانی که به دنبال مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری هستند، هیچ محدودیتی در ساعات کاری ندارند.

    دانشجویان می‌توانند در حین اقامت با ویزای دانشجویی در استرالیا به راحتی شغل پاره وقت پیدا کنند و  در حین دریافت حقوق برای کار، ارتباطات و سایر مهارت‌های مهم بین فردی خود را توسعه دهند. آنها می‌توانند شغل‌هایی را در محوطه دانشگاه، در فروشگاه‌های مواد غذایی، مغازه‌های خرده فروشی و سایر موارد پیدا کنند. حداقل دستمزد حدود 18 دلار استرالیا در ساعت است. دانشجویان می‌توانند از این درآمد برای پرداخت هزینه‌های اقامت، غذا و سفر خود استفاده کنند.

    ویزای کار پس از تحصیل رشته ریاضی در استرالیا

    ویزای کار پس از تحصیل رشته ریاضی در استرالیا

    یکی دیگر از مزایای مهم تحصیل در استرالیا، ویزای کار پس از تحصیل (PSW) است که در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می‌گیرد. فارغ التحصیلان دانشگاه‌های استرالیا برای درخواست این ویزا نیازی به اسپانسر شغلی ندارند (جاب آفر) و می‌توانند پس از اتمام تحصیلات خود به مدت دو تا چهار سال در استرالیا زندگی و کار کنند.

    این ویزا که به عنوان مجوز کار پس از تحصیل یا ویزای فارغ التحصیلی موقت (زیر کلاس 485) شناخته می‌شود، به دانشجویان بین المللی حقوق کار طولانی مدت پس از تحصیل می‌دهد. همین امر باعث شده است تا این ویزا به یکی از بهترین ویزاهای موجود برای دانشجویان بین المللی تبدیل شود. این ویزا به دانشجویان اجازه می‌دهد تا خانواده خود را به استرالیا بیاورند.

    فرصت‌های شغلی برای فارغ التحصیلان رشته ریاضی

    فرصت‌های شغلی برای فارغ التحصیلان رشته ریاضی

    لازم به ذکر است که کسانی که مهاجرت به استرالیا کرده و در رشته ریاضی تحصیل می‌کنند، بدانند که از زیست شناسی گرفته تا مهندسی تا صنعت مالی، ریاضیات و آمار در در همه حوزه‌های نقش مهمی دارد. به عنوان یک ریاضیدان یا آماردان، شما این فرصت را دارید که تقریباً در هر زمینه‌ای شغلی مشارکت کنید. مهارت‌های ریاضی انعطاف پذیر و قابل انتقال هستند و تقریباً در هر صنعتی در سراسر جهان قابل استفاده خواهند بود. با مطالعه ریاضیات و آمار، تفکر منطقی، حل مسئله و مهارت‌های تحلیلی خود را بهبود می‌بخشید.

    حل مسائل ریاضی و آماری نیازمند خلاقیت و هوش بالاست. این مهارت‌ها توسط کارفرمایان ارزشمند تلقی می‌شوند. چشم انداز استخدام برای فارغ التحصیلان رشته ریاضی در استرالیا بالاتر از حد متوسط است، به طوری که 84 درصد از فارغ التحصیلان در عرض چهار ماه پس از اتمام دوره کار پیدا می‌کنند. میانگین حقوق فارغ التحصیلان 91857 دلار استرالیا است. شما همچین می‌توانید در موقعیت‌های شغلی زیر مشغول به کار شوید:

    • رمزنگار
    • ریاضیدان
    • اقتصاددان
    • برنامه ریز مالی
    • تحلیلگر
    • سرمایه گذاری
    • ژئودیزیست
    • دانشمند داده
    • مدل ساز ریاضی
    • تحلیلگر مالی کمی
    • مدل ساز ریاضی
    • مهندس الگوریتم
    • تحلیلگر کنترل موجودی
    • تحلیلگر تحقیقات عملیات

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    ریاضیات به جبر و نظریه اعداد، تحلیل تابعی، ریاضیات کاربردی، تجزیه و تحلیل هندسی، آمار و توپولوژی، متغیرهای مختلط، حساب دیفرانسیل و انتگرال، جبر خطی، معادلات دیفرانسیل، هندسه مدرن و ساختار ریاضی برای علوم کامپیوتر متمرکز است. شما می‌توانید همه این واحدهای درسی را با تحصیل در استرالیا سپری کنید و به یک متخصص در این حوزه تبدیل شوید.

    تحصیل رشته ریاضی در استرالیا می‌تواند مزایای زیادی برای شما داشته باشد. شما این امکان را دارید بعد از فارغ التحصیلی جهت اقامت دائم در این کشور بمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی و طرح هرگونه سوال با مشاوران ما از طریق شماره 02171400111 برای طرح هرگونه سوال تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته ریاضی در استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ