به زودی اجبار به واکسینه بودن کامل برای ورود به کانادا
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    به گزارش ادب ویزا به نقل از از اداره مهاجرت کانادا، از آنجایی که دولت و اداره مهاجرت کانادا واکسن‌های بیشتری را برای سفر و مهاجرت به کانادا مورد تایید قرار داده و انتظار می‌رود این روند همچنان تداوم یابد، بنابراین به زبان محاوره دیگر عذری برای واکسینه نبودن برای سفر به این کشور وجود ندارد. اما باز در این راستا اطلاعات کامل‌تری نیاز به بیان بوده و ضمن اینکه همچنان برخی از معافیت‌ها برای برخی از گروه‌‌های مهاجرتی برقرار است؛ با وبلاگ ادب ویزا همراه باشید تا در ادامه بیشتر موارد اشاره شده را بررسی نماییم.

    اداره مهاجرت کانادا معیارهای جدید و لیست کامل واکسن‌های مورد تایید را که قرار است از شروع ماه دسامبر برای سفر به این کشور مورد تایید و اعمال قرار گیرند را اعلام نمود. (اعمال از تاریخ 30 نوامبر و اجرا از تاریخ 1 دسامبر 2021). در واقع دولت کانادا در تاریخ 30 نوامبر لیستی کامل از واکسن‌های مورد تایید را ارائه خواهد داد که بر مبنای آن اگر مسافر آن واکسن‌ها را زده باشد (2 دوز تزریق)، به عنوان یک شخص کاملا واکسینه شده و مجاز به سفر به کانادا تلقی می‌شود. بنا بر پخش خبری رسانه‌ایی از سوی دولت، تا به الان واکسن‌های سینوفارم، سینوواک و کوواکسین نیز به لیست منتشر شده قدیمی اضافه شده‌اند. اضافه شدن واکسن سینوفارم به لیست واکسن‌های مورد تایید کانادا برای سفر به این کشور (و همچنین به تازگی در کشور استرالیا) از آنجایی که اکثر افراد واکسینه شده در ایران، این نوع واکسن را تزریق کرده‌اند می‌تواند خبر بسیار خوبی باشد. در لیست مذکور قبل از اضافه شدن واکسن‌های فوق صرفا واکسن‌های فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون اند جانسون وجود داشته و مورد تایید دولت و اداره مهاجرت کانادا برای سفر به این کشور بود.

    از تاریخ 15 ژانویه 2022 مسافران مجاز به سفر به کانادا تنها در صورتی اجازه‌ی ورود به خاک کانادا را خواهند داشت که بطور کامل واکسینه شده باشند و همچنین یکی از واکسن‌های مورد تایید این کشور که در بند فوق اعلام شده را زده باشند؛ این لیست مسافران مجاز عبارتند از:

    • دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در کانادا و دارای حداقل سن 18 سال
    • نیروی کار بین‌المللی به استثناء کشاورزان و افراد دخیل در پروسه تولید مواد غذایی (منظور از این استثناء، عدم نیاز به واکسینه کامل بودن است)
    • خانواده افراد کانادایی (شهروند کانادا)، افراد دارای اقامت دائم این کشور و تبعه هندی مورد تائید مقیم در این کشور
    • ورزشکاران
    • و افراد ارائه ‌دهنده خدمات ضروری (مانند رانندگان کامیون و...)

    پس از تکمیل این لیست واکسن و اعمال قانون از 15 نوامبر 2022، ورود افراد واکسینه نشده یا نیمه واکسینه (تزریق 1 دوز) صرفا برای یکسری از گروه‌های استثنایی امکان پذیر خواهد بود که شامل موارد زیر می‌گردد:

    • کشاورزان
    • تولید کنندگان مواد غذایی
    • خدمه نیروی دریایی
    • افرادی که به دلایل بشردوستانه وارد کانادا شده
    • افرادی که به تازگی اقامت دائم کانادا را گرفته‌اند
    • افرادی که به کشور کانادا پناهنده شده و در حال اسکان‌دهی هستند
    • و کودکان و نوجوانان زیر 18 سال

    اما توجه نمایید که گروه‌های استثناء ذکر شده‌ی فوق همچنان شامل پروسه‌های روتین قبلی مانند دادن تست کرونا، قرنطینه 14 روزه در هتل به هزینه خود شخص و سایر الزامات برای سفر بدون دریافت 2 دوز واکسن تایید شده برقرار خواهد بود. به غیر از افراد کاملا واکسینه شده از بین گروه‌های یاد شده و همچنین گروه‌های استثنائی مذکور، کلیه افراد دیگر خارج از این 2 گروه، به کانادا ممنوع‌الورود خواهند بود.

    در تکمیل معیارهای جدید در دست اقدام برای اعمال از تاریخ 30 نوامبر 2021، از تاریخ مذکور کلیه افراد سیتیزن کانادا و یا دارای اقامت دائم این کشور که از سفر به کانادا برمی‌گردند، در صورتی که سفر آن‌ها بیش از 72 ساعت نبوده باشد، نیازی به دادن تست کرونا نخواهند داشت و در غیر این صورت، به محض برگشت به کشور باید نتیجه تست PCR منفی کرونا را ارائه دهند.

    در آغاز هفته جاری نخست وزیر کانادا جاستین ترودو به مقامات آمریکایی اذعان نمود که یک پروسه 3 مرحله‌ایی را برای برداشت الزام تست PCR برای مسافران و مهاجرت به این کشور به اجرا در خواهد آورد که مرحله اول آن موارد مذکور فوق بوده و مرحله دوم، لغو این الزام برای مسافران آمریکایی عازم به کانادا و مرحله سوم لغو آن برای مسافران عازم به کانادا از کل جهان می‌باشد. این تصمیم از آنجا ناشی گردیده که برای هفته‌های متوالی متخصصان پزشکی و همچنین برخی از سیاست‌مداران از جمله اتاق بازرگانی کانادا خواستار لغو تست PCR در شرایط‌هایی مانند اعمال برای مسافران کاملا واکسینه شده و یا برای سفرهای کوتاه مدت و... شده‌اند؛ چرا که تست PCR عموما بین 150 تا 300 دلار هزینه در بر خواهد داشت و این هزینه‌ها به خصوص برای سفرهای میان 2 کشور بسیار زیاد می‌شوند.

    سوالات متداول به زودی اجبار به واکسینه بودن کامل برای ورود به کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (4 پاسخ)
    2022-05-09

    سلام من بلیط سفربرای ۱۴جون به کانادادارم آیانیازبه تست per دارم

    2022-05-10

    سلام. اگه به طور کامل واکسینه باشید خیر نیازی نیست.

    2022-03-22

    با سلام. من واکسن برکت، سینوفارم و دوز سوم استرازنکا را زده ام. 65 سالم هست. آیا برای ورود به کانادا در ماه جون 2022 مشکل نخواهم داشت؟ با تشکر

    2022-03-26

    سلام. چون دو دوز اخیرتون (سینوفارم و استرازنکا) مورد تایید کانادا هست مشکلی نخواهید داشت.

    2022-01-17

    سلام و درود،من قصد سفر به کانادا رو دارم،،ولی واکسنی که تزریق کردم واکسن اسپوتنیک هست،اگه دوز سوم‌رو آستارازانکا،بزنم ،،مشکل ورود به کاناردا حل میشه؟؟

    2022-01-18

    سلام. اداره امور مهاجرت این کشور به این صورت اعلام کرده که حداقل دو دوز تزریق یکی از واکسن‌های آسترازنکا، فایزر و... و حقیقتا تبصره خاصی مانند وضعیت شما حداقل بنده که مشاهده نکردم...

    2021-12-15

    سلام. ممنونم که سوالم را پاسخ می‌دهید برای مسافرانی که ویزای توریستی دارند و هیچ یک از افراد خانواده اقامت کانادا را ندارند مقررات به چه صورت هست؟ اجازه ورود به کانادا را دارند؟ در صورت واکسینه بودن.

    2021-12-18

    سلام. اگه 2 دوز واکسن رو زده باشید و از تزریق دوم 14 روز گذشته باشه بله می توانید.

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ