بهترین جاذبه های توریستی کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    کانادا از جنوب به شمال و از غرب به شرق مملوء از جاذبه های گردشگری متنوع است. این کشور سرزمین بزرگ دشت‌ها و جنگل‌های بارانی معتدل، راکی‌های سَر به فلک کشیده، یخچال‌های طبیعی بلورین و آبدره‌های پیچ در پیچ است.

    درحقیقت، بهترین جاذبه های توریستی کانادا دل در گرو ویژگی‌هایی دارند که این کشور زیبا را به مقصدی پرطرفدار برای ماجراجویی و سفر تبدیل کرده است. کانادا از سرزمین‌هایی است که انسان و طبیعت در آن صلح کرده‌اند و شکوه خود را با افتخار به نمایش می‌گذارند. ما در مقاله دیگری از وبلاگ ادب ویزا به خارق العاده‌ترین شگفتی‌های گردشگری کانادا می‌پردازیم.

    چرا باید از بهترین جاذبه های توریستی کانادا بازدید کنیم؟

    سفر به کانادا چشمان ما را به جهانی فراتر از جهان خودمان باز می‌کند. ایجا کشوری با تنوع زیستی فوق العاده، زیبا و پُر از انرژی و عشق است. شما ممکن است گاهی اوقات جاذبه های توریستی کانادا را در شبکه‌های اجتماعی ببینید اما فقط با سفر به این کشور و کشف جاهای دیدنی آن می‌توان به عمق روح کانادا پی بُرد.

    اکثر افرادی که به کانادا سفر می‌کنند اغلب همدل‌تر هستند و درک و پذیرش تغییرات را دارند. البته، این بدان معنا نیست که افرادی که سفر نمی‌کنند چنین نیستند! اما منظور ما این است که دیدن کانادا می‌تواند به عنوان سفری معنوی تلقی شود که تفکر و کردار انسان را به به کلی تغییر می‌دهد.

    هنگام بازدید از بهترین جاذبه های توریستی کانادا بدون شک با فرهنگ و آداب مردمان این سرزمین پهناور نیز آشنا خواهید شد و یاد می‌گیرید که تنوع جمعیتی را بپذیرید و به آنها احترام بگذارید. شما با جاهای دیدنی زیادی روبرو می‌شوید که هر کدام داستان‌های گوناگونی برای گفتن دارند. بنابراین، اگر نگرشی مناسب نسبت به زندگی و یادگیری دارید، از بهترین جاذبه های گردشگری کانادا دیدن کنید.

    بهترین جاذبه های طبیعی کانادا

    کانادا بدون شک زیباترین مناظر طبیعی جهان را دارد. بیشتر کشور خالی از سکنه است و بسیاری از مناطق روستایی هنوز بکر و دست نخورده هستند. به هر روی، بهترین جاذبه های توریستی کانادا به شرح زیر هستند:

    آبشار نیاگارا (Niagara Falls)

    آبشار نیاگارا

    آبشار نیاگارا قطعاً مشهورترین جاذبه طبیعی کانادا است که سالانه میلیون‌ها گردشگر از آن بازدید به عمل می‌آورند. در واقع سه مجموعه آبشار در این منطقه وجود دارند اما مهمترین و بزرگترین آنها آبشار نعل اسبی است که تقریباً 57 متر ارتقاع دارد. به غیر از ریزش آب‌های خروشان نیاگارا، بسیاری از جاذبه‌های دیگر مانند رستوران‌ها، موزه‌ها، فروشگاه‌ها، پارک‌های آبی و سایر موارد، در نزدیکی این منطقه قرار دارند.

    کیپ برتون (Cape Breton)

    کیپ برتون

    جزیره کیپ برتون در ساحل اقیانوس اطلس، در استان نوا اسکوشیا واقع شده است. معروف‌ترین بخش این منطقه مسیر جاده‌ای کابوت (Cabot) است که لذت رانندگی را دوچندان می‌کند. این بزرگراه به طول 298 کیلومتر (185 مایل) در امتداد ساحل شمالی صخره کیپ برتون قرار دارد.

    این جاده از داخل پارک ملی کوهنوردی کیپ برتون و از کنار رودخانه مارگاری که پُر از ماهی‌های قزل آلا است، عبور می‌کند و هشت اجتماع انسانی مختلف را به هم متصل می‌کند. پَس اگر می‌خواهید از دیدن مناظر طبیعی و خرچنگ‌های دریایی لذت ببرید، کیپ برتون مناسب شماست!

    آبشار آتاباسکا (Athabasca Falls)

    آبشار آتاباسکا

    آتاباسکا آبشاری در پارک ملی جاسپر (غرب شهر ادمونتون) است که به دلیل میزان ریزش آب در تنگه معروف است. به راحتی می‌توانید این آبشار زیبا را از نقاط و مسیرهای مختلف مشاهده کنید.

    حتی هنگامی که در فصول سرد سال سطح رودخانه آتاباسکا در پایین‌ترین مقدار خود قرار می‌گیرد، بازهم مقدار زیادی آب بر روی آبریزها جاری می‌شود. زیبایی نفس گیر آبشار آتاباسکا، این مکان را در لیست بهترین جاذبه های توریستی کانادا قرار می‌دهد.

    چرچیل (Churchill)

    چرچیل

    شهر چرچیل مسیر آسفالت شده ندارد! بنابراین گردشگران باید با قطار یا هواپیما وارد این مکان شگفت انگیز شوند. از ژوئیه تا نوامبر (از 1 مرداد تا 1 آذر)، حدود هزار خرس قطبی به چرچیل مهاجرت می‌کنند، به همین دلیل چرچیل را «پایتخت خرس قطبی جهان» لقب داده‌اند.

    همچنین، در تابستان هزاران نهنگ سفیدِ مهاجر به نزدیک ساحل می‌آیند و بازدیدکنندگان می‌توانند سوار بر کشتی از دیدن آنها لذت ببرند. اگر میزان فعالیت خورشیدی زیاد باشد، گاهی اوقات می‌توان در آسمان چرچیل از دیدن شفق قطبی (نورهای قطب شمالی) لذت بُرد.

    ماسکوکا لیکس (Muskoka Lakes)

    ماسکوکا لیکس

    در طول زمستان امکان ماهیگیری در یخ، سورتمه سواری، اسکی روی زمین و پیاده روی در برف وجود دارند. اما تابستان زمانی است که دریاچه‌های مسکوکا رونق زیادی پیدا کرده و گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کنند.

    مسکوکا مملوء از دریاچه‌های آب شیرین و کلبه‌های دنج است که شرایط تفریح برای چندین هفته را فراهم می‌کند. بسیاری از افراد مشهور به دلیل حفظ حریم خصوصی و لذت از مناظر فوق العاده این منطقه، کلبه‌هایی را در دریاچه‌های مسکوکا خریداری کرده‌اند. مسکوکا لیکس یکی از متفاوت‌ترین مناطق جهان برای زندگی کلبه‌ای است.

    اِس گنگ گوایی (SGang Gwaay)

    اس گنگ گوایی

    روستای نینستینتس در جزیره کوچک اِس گنگ گوایی در ساحل غربی مجمع الجزایر ملکه شارلوت (گوایی هاناس) واقع شده است. این منطقه روزگاری یک جامعه پُر رونق از مردم بومی هایدا بود.

    اما در دهۀ 1880، بیماری به طور کامل جمعیت روستا را نابود کرد. امروزه این مکان بقایای 10 خانه اصلی هایدا در قرن نوزدهم و 32 تیر توتم مرده حکاکی شده را در خود جای داده است. اِس گنگ گوایی شاهدی بر هنر، فرهنگ و تاریخ ملت اول هایدا است.

    بهترین جاهای دیدنی کانادا

    دیدنی‌های کانادا تنها به جاذبه‌های طبیعی محدود نمی‌شوند بلکه می‌توان به داخل شهر رفت و از مکان‌های تاریخی و ساختمان مشهور این کشور بازدید به عمل آورد. با این حال، بهترین جاذبه های توریستی کانادا عبارتند از:

    برج سي إن (CN Tower)‏

    برج سی ان

    درست در قلب مرکز شهر تورنتو برج سی ان قرار دارد. اگر از ارتفاع نمی‌ترسید، با آسانسور شیشه‌ای به بالای برج بروید تا بتوانید چشم اندازهای زیبا از شهر را مشاهده کنید. همراه با نمای شگفت انگیز شهر، برج CN یکی از بهترین رستوران‌های تورنتو به نام رستوران 360 را در خود جای داده است.

    ویژگی مهم رستوران برج سی ان این است که در حین سرو غذا، به آرامی و به اندازه 360 درجه می‌چرخد. یک شب عاشقانه در رستوران 360 برج سی ان می‌تواند به تجربه‌ای فراموش نشدنی تبدیل شود.

    کبک قدیم (Old Québec)

    کبک قدیم

    محوطه شتو فرانتونک (Château Frontenac) یکی از پُربازدیدترین جاذبه‌های کبک قدیم است که در بالای شهر قرار دارد. شتو فرانتونک از مکان‌هایی است که هنگام بازدید از کبک باید دیدن آن را در برنامه سفر خود قرار دهید.

    اگر اهل غذاهای متفاوت هستید، تور 2.5 ساعته غذای کبک قدیم را تجربه کنید که دارای پنج مکان مهم فرهنگی است که میراث تاریخی اروپا را در این محوطه به نمایش می‌گذارد. همچنین موزه‌های زیادی برای بازدید و کسب اطلاعات در مورد تاریخ باستان کبک وجود دارند که مربوط به قرن 17 هستند.

    شهر ویسلر ((Whistler

    شهر ویلسر

    در شمال ونکوور، ویستلر یکی از بزرگترین استراحتگاه‌های اسکی در آمریکای شمالی است. این منطقه میزبان بازی‌های المپیک زمستانی 2010 ونکوور بود و همه چیز را از پیاده روی در برف گرفته تا اسکی و اسنوبورد ارائه می‌دهد. حتی اگر نتوانید فعالیت‌های بدنی را در ویستلر انجام دهید، این دهکده به سبک کلبه‌ای با فروشگاه‌ها و رستوران‌های زیبایش، محلی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت است.

    مونترال (Montréal)

    مونترال

    شهر مونترال به دلیل ویژگی گردشگری متفاوتش در لیست بهترین جاذبه های توریستی کانادا قرار می‌گیرد. مونترال با بوتیک‌های شیک، رستوران‌ها و کافه‌های منحصر به فرد، این احساس را به گردشگران می‌دهد که در حال قدم زدن در پاریس هستند!

    در این شهر بیش از 59 درصد از مردم قادر به صحبت به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی هستند. مونترال شهری مملوء از جشنواره‌ها، هنرهای متعالی، غذاهای خوب، ساختمان‌های زیبا و موزه‌ها است که در بهترین حالت، لذت نهایی از زندگی را تداعی می‌کند.

    فانوس دریایی پگی کاو (Peggy’s Cove)

    فانوس دریایی بگی کاو

    بگی کاو در ساحل استان نوا اسکوشیا واقع شده است و به دلیل داشتن منطقه‌ای برای ماهیگیری، غذاهای دریایی خوش طعم و مناظر زیبا مشهور است. این شهر بیشتر به دلیل فانوس دریایی تاریخی‌اش که در سال 1915 ساخته شده است، شناخته می‌شود.

    فانوس دریایی پگی کاو مکانی مناسب برای گرفتن عکس و لذت بردن از چشم اندازهای طبیعی فوق العاده است. بیش از نیم میلیون گردشگر سالانه به نوا اسکوشیا می‌روند تا فقط از فانوس دریایی معروف این منطقه دیدن کنند و عکس‌های یادگاری بگیرند.

    موزه سلطنتی انتاریو (Royal Ontario Museum)

    موزه سنتی انتاریو

    موزه سلطنتی انتاریو بزرگترین موزه کانادا است و بیش از شش میلیون آثار را در خود جای داده است. اما خودِ ساختمان نیز به همان اندازه آثار داخلش جذاب است. گفته می‌شود طراحی غیرمعمول و کریستالی ساختمان موزه از مجموعه سنگ‌ها و جواهرات داخلش الهام گرفته شده است. نمای چشمگیر ساختمان از 75 درصد شیشه و 25 درصد آلومینیوم براق ساخته شده است. ناگفته نماند، موزه سلطنتی انتاریو برای اولین بار در سال 1914 افتتاح شد.

    کلام آخر

    کانادا به عنوان دومین کشور بزرگ جهان، سرشار از ماجراجویی و زیبایی است. از شهرهای پُر جنب و جوش گرفته تا شگفتی‌های طبیعی نفسگیر، همه چیز برای لذت بردن از بهترین جاذبه های توریستی کانادا در دسترس قرار دارند. پس اگر قصد سفر به این کشور زیبا را دارید، بهتر است برای دریافت ویزای توریستی کانادا از گروه مهاجرتی ادب ویزا اقدام کنید.

    سوالات متداول بهترین جاذبه های توریستی کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ