انواع مسکن برای دانشجویان در کانادا 2023
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    برای بسیاری از دانشجویان بین المللی، یکی از استرس‌زاترین عوامل تحصیل در کانادا، تعیین محل زندگی است. برخی از دانشجویان ترجیح می‌دهند در محوطه دانشگاه، نزدیک به کلاس‌های خود زندگی کنند، در حالی که دانشجویان دیگر ترجیح می‌دهند که دور از محوطه دانشگاه روزهای تحصیل خود را بگذرانند. اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید، این امکان را دارید تا با انواع مسکن دانشجویی در کشور بزرگ آشنا شوید.

    معرفی انواع مسکن دانشجویی در کانادا

    معرفی انواع مسکن دانشجویی در کانادا

    موسسات آموزشی کانادا خدمات با کیفیتی را برای کمک به دانشجویان در یافتن مسکن دانشجویی ارائه می‌دهند. اکثر دانشگاه‌ها دارای یک دفتر دانشجویی هستند که در آن دانشجویان بین المللی می‌توانند به منابع مربوط به مسکن دانشجویی در داخل و خارج از دانشگاه دسترسی داشته باشند.

    بسیاری از موسسات آموزشی، دارای اقامتگاه‌ها یا خوابگاه‌هایی در محوطه دانشگاه هستند که دانشجویان می‌توانند برای بخشی یا تمام دوره تحصیل خود در آنجا مسکن اجاره کنند اکثر مدارس همچنین دارای یک منبع آنلاین هستند که در آن می‌توان اقامتگاه‌های خارج از دانشگاه را رزرو کرد.

    یکی از مهم‌ترین مواردی که در تعیین محل زندگی شما تاثیر می‌گذارد، بودجه‌ای است که برای اقامت خود رزرو کرده‌اید. قیمت‌ها می‌توانند بسته به نوع اقامتگاهی که انتخاب می‌کنید و مکانی که در آن مستقر هستید، متفاوت باشند. در هر صورت، ما در زیر به تفصیل در مورد مسکن دانشجویی در داخل و خارج از دانشگاه صحبت می‌کنیم:

    محل اقامت در محوطه دانشگاه

    محل اقامت در محوطه دانشگاه

    مؤسسات آموزشی در کانادا، اغلب به دانشجویان این امکان را می‌دهند که اقامتگاه‌های داخل محوطه دانشگاه را اجاره کنند. این اقامتگاه‌ها همان خوابگاه دانشجویی هستند که مزایای بسیاری را به دانشجویان ارائه می‌دهند. زندگی در محوطه دانشگاه به دانشجویان اجازه می‌دهد تا در. بسیاری از دانشجویان، مسکن در محوطه دانشگاه را ترجیح می‌دهند زیرا به آنها اجازه می‌دهد تا در میان همسالان خود زندگی کنند و دوستان جدیدی پیدا کنند. همچنین، به دانشجویان کمک می‌کند تا در نزدیکی کلاس‌های خود زندگی کنند.

    خوابگاه دانشجویی در کانادا به دانشجویان اجازه می‌دهد تا در کافه ‌تری‌های داخل دانشگاه غذا بخورند و زمان کمتری را برای پخت و پز در مسکن بیرون از دانشگاه سپری کنند. گاهی اوقات مسکن در محوطه دانشگاه با مزایای دیگری نیز همراه است، مانند دسترسی به به باشگاه تناسب اندام یا امکانات آبی (استخر) که توسط مدرسه اداره می‌شود. هزینه زندگی در محوطه دانشگاه بستگی به نوع دانشگاه دارد و ممکن است بیشتر یا کمتر از گزینه‌های گران خارج از دانشگاه باشد. هزینه متوسط ​​یک اتاق خوابگاه حدود 3 هزار تا 7500 دلار کانادا در هر سال تحصیلی است.

    اتاق‌های خوابگاه معمولاً مبله هستند اما اغلب آشپزخانه و حمام با دانشجویان دیگر مشترک است. اتاق‌ها نیز گاهی اوقات مشترک هستند اما بر اساس جنسیت از هم جدا می‌شوند. در برخی موارد، برنامه‌های غذایی در هزینه اتاق گنجانده شده‌اند. اقامت در خوابگاه، یک راه ایده آل برای درگیر شدن در فعالیت‌های دانشگاه و ملاقات با دانشجویان دیگر است.

    خوابگاه دانشجویی در کانادا به سه شکل زیر ارائه می‌شود:

    1- خوابگاه سنتی (Traditional Dormitory)

    1- خوابگاه سنتی (Traditional Dormitory)

    خوابگاه سنتی رایجترین نوع اقامت در دانشگاه‌های کانادا است که اغلب به دانشجویان سال اول اختصاص داده می‌شود. این سبک اقامت معمولاً از تعداد زیادی اتاق تک نفری یا مشترک خوابگاهی تشکیل شده است که در دارای امکانات مشترکی است. امکانات مشترک اغلب شامل حمام، و آشپزخانه است.

    اکثر اقامتگاه‌های سنتی وسایل اولیه مانند تخت و تشک، میز، صندلی، چراغ مطالعه، فضای قفسه بندی و فضای کمد را فراهم می‌کنند. بسته به دانشگاه، خوابگاه ممکن است دارای صندلی راحتی، آینه، یخچال و امکانات دیگر نیز باشد.

    2- سوئیت (Suite Style)

    2- سوئیت (Suite Style)

    اقامتگاه به سبک سوئیت، ضمن حفظ فضای اجتماعی اقامتگاه سنتی، حریم خصوصی بیشتری را به دانشجویان ارائه می‌دهد. این سبک اقامت معمولاً اتاق‌های یک نفره یا مشترکی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد که در سوئیت‌هایی با حمام اختصاصی دسته‌ بندی شده‌اند. اقامتگاه‌های سبک سوئیت همچنین می‌توانند دارای یک فضای نشیمن یا آشپزخانه کوچک برای سوئیت‌ها باشند.

    اکثر اقامتگاه‌های سبک سوئیت دارای یک تخت و تشک، میز، صندلی، چراغ مطالعه، فضای قفسه بندی و کمد لباس است. بسته به دانشگاه ممکن است سوئیت‌ها دارای امکانات بیشتری نیز باشند.. آشپزخانه‌ها معمولاً به وسایل اولیه‌ای مانند یخچال، اجاق گاز و مایکروویو مجهز هستند. سایر وسایل رایج سوئیت اغلب شامل میز و صندلی ناهارخوری و وسائل پیشرفته دیگر هستند.

    3- آپارتمان (Apartment)

    3- آپارتمان (Apartment)

    اقامتگاه‌های آپارتمانی سبک زندگی مستقل را ترویج می‌کنند و در عین حال بسیاری از مزایای خوابگاه دانشجویی مانند نزدیکی به کلاس و زندگی با دانشجویان دیگر را ارائه می‌دهند. مسکن آپارتمانی اغلب برای دانشجویان مقطع کارشناسی، دانشجویان کارشناسی ارشد یا دانشجویانی که همسر یا خانواده دارند، مناسب است. این نوع سکونت معمولاً از اتاق خواب‌های تک نفره یا مشترک در یک واحد آپارتمان مستقل تشکیل شده است.

    واحدهای آپارتمانی شامل سرویس بهداشتی، فضای نشیمن یا ناهارخوری و امکانات آشپزخانه هستند. در حالی که اکثر اقامتگاه‌های سبک آپارتمانی مجهز به مبلمان هستند اما معمولاً این اقامتگاه‌ها بدون مبلمان نیز ارائه می‌شوند. در صورت مبله بودن، آپارتمان‌ها اغلب شامل تخت و تشک، میز تحریر، صندلی، چراغ مطالعه، فضای قفسه بندی، کمد لباس، لوازم اولیه آشپزخانه (یخچال، اجاق گاز، مایکروویو) و مبلمان اتاق نشیمن (مبل، میز ناهارخوری و سایر) هستند.

    اقامتگاه‌های خارج از دانشگاه

    اقامتگاه‌های خارج از دانشگاه

    گزینه‌های مسکن خارج از دانشگاه، بسته به محل یک موسسه آموزشی متفاوت خواهد بود. دانشگاه‌ها واقع در کلانشهرهای گران قیمت مانند تورنتو و ونکوور، احتمالاً طیف وسیعی از آپارتمان‌ها را برای اجاره در نزدیکی خود خواهند داشت. دانشگاه‌هایی که در شهرها و شهرک‌های کوچک‌تر واقع شده‌اند، ممکن است گزینه‌های کمتری داشته باشند؛ اگرچه ارزان‌‌تر بودن هزینه مسکن در مناطق کم ‌جمعیت بسیار رایج است.

    معمولاً گزینه‌های مسکن کوتاه‌ مدت و بلند مدت خارج از دانشگاه نیز وجود دارد. مسکن کوتاه مدت معمولا برای دانشجویانی مناسب است که عموماً فاقد توانایی مالی هستند و ممکن است مدت زیادی در کانادا نمانند (برای مثال، دوره‌های تحصیلی یک ساله زبان).

    مسکن خارج از محوطه دانشگاه به دو شکل زیر ارائه می‌شود:

    1- هوم استی (Homestays)

    1- هوم استی (Homestays)

    هوم استی، خانه‌های خانوادگی هستند که از یک دانشجوی بین‌المللی برای اقامت در سال تحصیلی استقبال می‌کنند. این نوع اقامتگاه‌ها همچنان گزینه‌های محبوبی برای دانشجویان بین‌المللی و کسانی که به کانادا مهاجرت تحصیلی کرده‌اند، هستند که برای تحصیل به کانادا می‌آیند. اغلب، چندین خانواده کانادایی توسط یک کالج یا دانشگاه برای میزبانی و پذیرایی از دانشجویان بین المللی قرارداد می‌بندند.

    اقامت در این خانه‌ها دارای مزایای زیادی است. اگر در مورد مهارت‌های زبانی خود مطمئن نیستید، اقامت با یک خانواده کانادایی، کار را برای شما آسان‌تر می‌کند. شما حق داشتن یک اتاق مبله، وعده‌های غذایی خانوادگی را خواهید داشت و به راحتی می‌توانید در فعالیت‌های خانوادگی شرکت کنید و با جامعه تعامل داشته باشید. معمولاً، دانشگاه شما را با خانواده‌هایی هماهنگ می‌کند که علائق و فرهنگ آنها با شما مشابه هستند. قیمت‌ها بسته به موقعیت مکانی می‌تواند بسیار متفاوت باشد اما هزینه متوسط ​​اقامت در خانه بین 400 تا 800 دلار کانادا در ماه است.

    2- اجاره مسکن (Renting)

    2- اجاره مسکن (Renting)

    رایج‌ترین گزینه‌های مسکن کوتاه مدت، املاک اجاره‌ای است. این اقامتگاه‌ها برای افراد مجرد، گروهی از هم اتاقی‌ها یا خانواده‌ها در دسترس هستند. از آنجایی که اجاره می‌تواند گران باشد، بسیاری از دانشجویان زندگی با هم اتاقی‌ها را برای تقسیم هزینه انتخاب می‌کنند. این امر به ویژه در شهرهای بزرگ کانادا صادق است. برای پایین نگه داشتن قیمت‌ها می‌توانید محل اقامت خود را با دانشجویان دیگر به اشتراک بگذارید.

    دانشگاه یا کالج شما ممکن است خدمات مسکن خارج از دانشگاه را ارائه دهد که می‌تواند گزینه‌های اقامتی مقرون به صرفه را در نزدیکی شما معرفی کنند. دانشگاه همچنین می‌توانند به شما در یافتن هم اتاقی کمک کنند. مکان‌های مختلفی برای اجاره وجود دارند که باید آنها را در نظر بگیرید. یک خانه معمولاً برای یک نفر بسیار گران است اما بسیاری از دانشجویان ترجیح می‌دهند که سوئیت‌های مشترکی را اجاره کنند. این سوئیت‌ها یک واحد مستقل با آشپزخانه، حمام و اتاق خواب هستند.

    هنگامی که به دنبال اجاره به صورت خصوصی هستید، هنگام برنامه ریزی بودجه خود باید هزینه گرمایش و سرمایش، برق و سایر قبوض را نیز در نظر بگیرید. میانگین هزینه اقامت مشترک در کانادا 250 تا 700 دلار کانادا به صورت ماهانه است. هزینه متوسط ​​یک سوئیت شخصی بین 400 تا 1500 دلار کانادا به صورت ماهانه است.

    توجه داشته باشید که عقد یک قرارداد قانونی با شخصی که مالک مسکن است، ضروری می‌باشد. چنین قراردادهایی از نظر قانونی الزام آور هستند و مستاجر مسئولیت‌های خاصی مانند پرداخت به موقع اجاره بها و عدم آسیب رساندن عمدی به اموال را بر عهده خواهد داشت. قبل از امضای چنین قراردادی، شرایط را به دقت بررسی کنید و در صورت داشتن هر گونه نگرانی، آن را با دفتر دانشجویان بین المللی دانشگاه خود در میان بگذارید. یکی دیگر از گزینه‌های محبوب مسکن خارج از دانشگاه، برنامه اقامت در خانه است.

    نکات مهم برای اجاره مسکن دانشجویی در کانادا

    نکات مهم برای اجاره مسکن دانشجویی در کانادا

    شما به عنوان کسی که مهاجرت به کانادا کرده، از وبسایت‌های آنلاین و رسانه‌های اجتماعی گرفته تا تبلیغات در تابلوهای اعلانات دانشگاه، شما می‌توانید از راه‌های مختلف برای پیدا کردن مسکن دانشجویی در کانادا بهره ببرید. همه عوامل ذکر شده در زیر می‌توانند بر اساس استان یا شهر متفاوت باشند، بنابراین تحقیقات خود را روی مقصد اصلی خود متمرکز کنید. در زیر به برخی نکات مهم برای اجاره مسکن آورده شده است:

    سپرده تضمینی

    صاحبخانه‌ها ممکن است از شما بخواهند که اجاره ماه اول و آخر یا سپرده تضمینی را هنگام امضای قرارداد اجاره بپردازید. حتماً درباره قوانین محلی تحقیق کرده تا بیش از آنچه باید هزینه پرداخت نکنید و بدانید که در پایان اجاره چه چیزی را می‌توانید پس بگیرید. صاحبخانه‌ها همچنین ممکن است برای اطمینان از اینکه شما می‌توانید اجاره را پرداخت کنید، به مراجع یا گزارش اعتباری نیاز داشته باشند. اگر در ابتدا به نظر برسد که صاحبخانه‌ها فقط مراجع کانادایی را می‌پذیرند، دلسرد نشوید زیرا بسیاری از آنها از دانشجویان بین المللی نیز استقبال می‌کنند.

    دانستن حقوق شخصی

    هر استانی قوانین خاص خود را دارد که حقوق مستاجر را پوشش می‌دهد. عنوان یک دانشجوی بین المللی باید از قوانین استان مقصد خود آشنا شوید. شما باید رفتار و شرایطی که به عنوان مستاجر شایسته آن هستید را دریافت کنید و مطمئن باشید که صاحبخانه شما مسئولیت‌های خود را انجام می‌دهد.

    مالیات و خدمات آب و برق

    مالیات به طور کلی در اجاره شما پوشش داده می‌شود. آب و برق، گاز ممکن است شامل مالیات شوند یا خیر (اگرچه آب معمولاً شامل می‌شود). اگر خدمات مربوط به برق شامل مالیات نمی‌شوند، احتمالاً باید از ارائه ‌دهنده خدمات شهری راه ‌اندازی، یک حساب کاربری  کنید. مهم است از صاحبخانه در مورد این الزامات بپرسید.

    بیمه اجاره مسکن

    در حالی که داشتن بیمه یک الزام قانونی نیست اما ممکن است انجام این کار ایده خوبی باشد. بیمه نامه‌های اجاره کننده همچنین می‌تواند شامل پوششی برای خسارت تصادفی باشد که شما به ملک وارد می‌کنید. پس اگر هزینه پرداخت بیمه را دارید، این کار در اسرع وقت انجام دهید.

    کلام آخر

    دانشگاه‌های کانادا انواع مختلفی از اقامتگاه‌های دانشگاهی را متناسب با نیازهای متنوع دانشجویان ارائه می‌دهند. به طور کلی، انواع اقامتگاه‌ها به سبک سنتی خوابگاه، سوئیت، آپارتمان، خانه شهری یا خانه مشترک طبقه بندی می‌شوند. هر اقامتگاهی متفاوت است اما دانشجو معمولاً در دانشگاه اتاق مخصوص به خود را دارد اما در غیر این صورت با دانشجویان دیگر زندگی می‌کند. برخی از دانشگاه‌ها به دانشجویان اجازه می‌دهد تا با یک خانواده کانادایی زندگی مشترک داشته باشند. در هر صورت، تنوع مسکن دانشجویی در کانادا بسیار بالاست و شما بعد از دریافت ویزا می‌توانید برای اقامت خود برنامه ریزی کنید.

    سوالات متداول انواع مسکن برای دانشجویان در کانادا 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2021-11-05

    رزرو خوابگاه در كالج سنتنيال كانادا به چه صورت انجام پذير است ؟با تشكر

    2021-11-06

    بهتر است یکی دو ماه قبل شروع ترم تحصیلی، از دپارتمان مربوطه در دانشگاه اقدام نمایید تا ظرفیت پر نشود.

    مشاوره رایگان مهاجرت