استان کبک کانادا بیش از 52 هزار مهاجر می‌پذیرد
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    به گزارش ادب ویزا به نقل از اداره مهاجرت کانادا، مطابق با برنامه مهاجرتی جدید منتشر شده از سمت اداره مهاجرت استان کبک در تاریخ 28 اکتبر 2021 (مطابق با 6 آبان 1400)، این استان در سال 2022 میلادی تا سقف 52500 نفر مهاجر جدید خواهد پذیرفت. طبق آنچه که انتظار می‌رود چیزی در حدود 65 درصد یا بیشتر از این تعداد مهاجر، از طریق برنامه‌های مهاجرتی اقتصادی این استان که عمدتا شامل برنامه نیروی کار ماهر کبک (QSWP) و برنامه تجربه کبکی (PEQ) می‌‌گردد، به این استان مهاجرت نمایند. این برنامه که در طی یک مشورت و همفکری عمومی در تابستان سال 2019 میلادی میان برنامه‌ریزان امور مهاجرتی این استان تنظیم شده، طبق آنچه که توافق گردیده برای تعداد 70 هزار نفر به حالت اجرایی در خواهد آمد و اجرای آن یعنی پذیرش این تعداد مهاجر برای بازه زمانی بین 2020 تا 2022 در نظر گرفته شده که تا به الان به دلیل محدودیت‌های کرونا متاسفانه آنچنان عملی نشده اما به طور قطع در سال آینده میلادی به سرانجام خواهد رسید.

    این برنامه از پذیرش تعداد مهاجر بین 49500 تا 52500 نفر در سال 2022 میلادی در این استان از بین دسته‌بندی‌ها و گروه‌های مهاجرتی متنوعی خبر می‌دهد که علاوه بر آن، مطابق آنچه که از برنامه‌ریزی این طرح در بند فوق مطرح شده، 18 هزار نفر دیگر نیز می‌تواند برای مهاجرت به کانادا به این تعداد اضافه گردد تا به حد نصاب مد نظر توافق شده یعنی 70 هزار نفر برسد و بنابراین تا پایان سال 2022 میلادی، استان کبک می‌تواند پذیرای 70 هزار مهاجر باشد. پذیرش آن 18 هزار مهاجر نیز به دلیل محدودیت‌های کرونا در دو سال اخیر توسط دولت فدرال نتوانسته به مرحله اجرایی درآید. با حضور تعداد 39500 نفری از دسته بندی و گروه مهاجرتی اقتصادی (عمدتا شامل همان نیروی کار ماهر و برنامه تجربه کبکی)، باید گفت که این گروه بیشترین تعداد از افراد جدید‌ مهاجر به این استان را تشکیل خواهند داد.

    همچنین از این تعداد 39 هزار نفری، نیز انتظار می‌رود که استان کبک میزبان 28800 نفر نیروی کار ماهر باشد و از طرفی تعداد 4300 مهاجر تجاری که شامل گروه‌های سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و افراد خوداشتغال می‌گردد نیز برای ورود به کانادا از طریق این استان مد نظر است. مابقی افراد که به تعداد 18600 نفر در نظر گرفته شده است، شامل حال پیوستن اعضای خانواده‌ی مهاجران، پناهنده‌ها، مهاجرت تحصیلی و دیگر برنامه‌های مهاجرت به کانادا خواهد شد.

    سطح و طرح اصلی برنامه مهاجرتی استان کبک هر ساله توسط اداره مهاجرت این استان تنظیم شده که یکی از مواردی که این برنامه سالانه مشخص می‌نماید، گروه‌های مهاجرتی منتخب و همچنین تعداد متقاضیان در نظر گرفته شده برای پذیرش در آن سال یا بازه زمانی مورد نظر است. مطابق توافقی امضا شده در سال 1991 میلادی بین این استان و اداره مهاجرت کانادا، استان کبک به طور مستقل مسئول برنامه‌ریزی پذیرش مهاجرت و مشخص کردن افراد و گروه‌های هدف برای پذیرش و اخذ اقامت دائم یا موقت در این استان می‌باشد و استان کبک تنها استانی در کانادا است که برنامه مستقل فدرالی خود برای امور مهاجرت را دارد و این استان همانند سراسر کانادا، با افزایش روزافزون مهاجر مواجه است. همچنین افزایش تعداد قابل توجه 70 هزار نفری برای پذیرش مهاجر در سال میلادی آینده، توسط حزب حاکم این استان و حزب ائتلاف اونیر کبک یا همان the Coalition Avenir Québec (CAQ) که حزبی سیاسی متشکل از سال 2011 در این استان است، تصمیم‌گیری شده است.

    یکی از دلایل این افزایش برای پذیرش مهاجر توسط حزب مذکور، کاهش قابل توجه میزان پذیرش مهاجر به میزان بیش از 20 درصد در سال 2019 بوده که دلیل این کاهش، ایجاد یک فرصت برای برنامه‌ریزی بهتر جهت پذیرش مهاجران از نظر نوع انتخاب گروه‌های کاندید و کیفیت برنامه‌های مد نظر برای اجرا بود که آنطور که مشهود است، این تنفس و فرصت برای چینش طرح بهتر جوابگو بوده است. البته این را هم باید گفت که دلیل دیگر این کاهش مهاجر پذیری، وجود کمی مشکل در مدیریت و ادغام مهاجران تازه وارد در آن زمان بوده که خوشبختانه به آن‌ها نیز رسیدگی لازم گردیده است. همچنین در راستای این برنامه افزایش پذیرش مهاجرت، یک سری معیارها نیز بهبود بخشیده شده است که یکی از این موارد، افزایش میزان استخدام نیروی کار موقت توسط کارفرمایان فعال در چندی از کسب و کارهای مد نظر در این استان از میزان فعلی 10 الی 20 درصد است تا امکان اخذ اقامت دائم کانادا نیز برای آنان فراهم گردد.

    توصیه می‌گردد که برای آشنایی با برنامه مهاجرتی استان کبک و انواع روش مهاجرت به این استان، این مطلب را حتما مطالعه نمایید: برنامه مهاجرتی استان کبک

    سوالات متداول استان کبک کانادا بیش از 52 هزار مهاجر می‌پذیرد

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ