کاهش امتیاز مورد نیاز برای قبولی در برنامه استانی آلبرتا 2021
  • نویسنده: زهرا قمی
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    کاهش امتیاز مورد نیاز برای قبولی در برنامه استانی آلبرتا

    به گزارش ادب ویزا از اداره مهاجرت کانادا، برنامه‌های مهاجرت استانی (PNP) از مشهورترین روش‌های مهاجرت به کانادا هستند که می‌توانند منجر به اخذ اقامت دائم شوند. هر استان کانادا چندین مسیر برای متقاضیان مهاجرت به آن استان طراحی کرده که علاقه‌مندان می‌توانند در صورت برخورداری از شرایط لازم برای شرکت در آن برنامه درخواست دهند. برخی از این برنامه‌ها به صورت مشترک با اکسپرس اینتری بوده در حالیکه برخی دیگر روند مجزایی را در بر می‌گیرد.

    استان آلبرتا در حال حاضر برای افراد خارجی که قصد مهاجرت به کانادا را از طریق این استان دارند، سه روش مهاجرتی ارائه می‌دهد:

    • مسیر اکسپرس اینتری آلبرتا
    • مسیر خوداشتغالی کشاورزان
    • مسیر ویزای استارت آپ فارغ‌التحصیلان خارجی

    مسیر اکسپرس اینتری بهترین مسیر مهاجرت به آلبرتا محسوب می‌شود که برای شرکت در آن متقاضیان باید ابتدا از طریق سامانه اکسپرس اینتری ثبت‌نام کرده و از طریق یکی از زیرگروه‌های نیروی کار ماهر فدرال، نیروی کار اسکلید تریدز و یا تجربه کار کانادایی پروفایل خود را ایجاد کنند. تمامی متقاضیان در دو مرحله بر اساس فاکتورهایی چون سن، تحصیلات، سوابق شغلی، دانش زبانی و وضعیت تاهل مورد ارزیابی قرار گرفته و امتیاز مشخصی را کسب می‌کنند. افرادی که موفق به اخذ 68 امتیاز در مرحله اول گردند، وارد مرحله دوم شده که به Pool شهرت دارد. مرحله دوم بر اساس سیستم جامع امتیازبندی مهاجرت به کانادا (CRS) تمامی متقاضیان را سنجیده و برای بهترین افراد ITA صادر می‌کند که به معنای دعوتنامه‌ای برای درخواست اقامت دائم کانادا است. افرادی که موفق به کسب تاییده استانی (Nomination) شوند، می‌توانند 600 امتیاز کسب کرده و شانس خود را برای دریافت اقامت دائم کانادا افزایش دهند.

    به منظور کسب تاییدیه استان آلبرتا، متقاضیان باید در یکی از مشاغل مورد نیاز این استان از سابقه شغلی و تحصیلات مناسب برخوردار باشند. بسیاری از حوزه‌های شغلی استان آلبرتا طبق قوانین فدرال نیازی به داشتن LMIA نداشته، یعنی دریافت جاب آفر در آن‌ها برای مهاجران به مراتب ساده‌تر است. علاقه‌مندان شرکت در مسیر مهاجرت استانی آلبرتا نیازی نیست به طور مستقیم برای این استان اقدام کنند، بلکه خود استان بر اساس پروفایل افراد ارزیابی‌های لازم را صورت داده و برای افرادی که می‌توانند در رشد و توسعه آلبرتا تاثیری مثبت بگذارند، NOI یا نامه علاقه‌مندی صادر می‌کند. افرادی که موفق به دریافت NOI شوند، می‌توانند برای برنامه مهاجرتی آلبرتا اقدام کنند.

    در سال 2020 استان آلبرتا تنها در یک نوبت برای انتخاب کاندیداهای خود اقدام کرد و نیمه دوم سال هیچ فردی برای شرکت در برنامه اکسپرس اینتری آلبرتا انتخاب نشد. اما در ماه ژانویه 2021 مجددا این برنامه فعالیت خود را از سر گرفت و طبق اخبار منتشر شده کمترین امتیاز مورد انتخاب 360 بود. این کاهش چشمگیر امتیاز برای قبولی در برنامه مهاجرتی آلبرتا از طریق اکسپرس اینتری به دلیل نیازهای اقتصادی این استان به نیروی کار ماهر و متخصص در دوران پساکرونا است، تا این طریق به احیای اقتصادی خود بپردازد. در 28 ژانویه 2021، صد نفر برای شرکت در مسیر مهاجرتی آلبرتا انتخاب شدند. با توجه به افزایش تعداد افراد انتخابی و کاهش امتیاز مورد نیاز، به نظر می‌رسد که در حال حاضر شرایط مناسبی برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی آلبرتا وجود داشته که علاقه‌مندان می‌توانند از طریق آن اقدام کنند.

    منبع: cicnews.com

    سوالات متداول کاهش امتیاز مورد نیاز برای قبولی در برنامه استانی آلبرتا 2021

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ