کالج های ونکوور
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    هنگامی که به تحصیل در کانادا فکر می‌کنید، توصیه می‌کنیم نیم نگاهی به کالج‌های شهر ونکوور نیز داشته باشید. کالج‌های این شهر در جهت ارائه بهترین فضای آموزشی برای انجام تحقیقات و دانش عملی به دانشجویان خدمت می‌کنند. کالج‌ها برای ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان پاسخی به نیازهای نیروی کار در اقتصاد کانادا طراحی شده‌اند. در این موسسات مدارکی مانند دیپلم، گواهینامه و لیسانس اعطا می‌شوند. رشته‌های تحصیلی ارائه شده در کالج‌ها محدود هستند و اغلب به حوزه‌های فنی و کاربردی اختصاص داده شده‌اند. با این حال، اگر می‌خواهید با کالج‌های ونکوور برای تحصیل در کانادا بیشتر آشنا شوید، این مقاله از «ادب ویزا» را تا پایان بخوانید.

    کالج اجتماعی ونکوور (Vancouver Community College)

    کالج اجتماعی ونکوور (Vancouver Community College)

    دانشجویان از بیش از 150 کشور جهان در پردیس کالج اجتماعی ونکوور مشغول به تحصیل هستند. در این کالج اکثر دوره‌ها با مهارت‌های مورد نیاز برای محل کار ارائه می‌شوند تا دانشجویان بتوانند در زمینه‌های کاری در دنیای واقعی موفق عمل کنند. کوین چرکاس (Kevin Cherkas) تنها یک نمونه از یک فارغ التحصیل موفق کالج اجتماعی ونکوور است. او اکنون یک سرآشپز مشهور است و زمانی برای سرآشپز مشهور جهان «دانیل بولود» کار می‌کرد.

    صرف نظر از اینکه دانشجویان به دنبال چه رشته‌ای هستند، مطمئنا می‌توانند انتظار داشته باشند که امکانات پیشرفته و اعضای هیئت علمی متخصص را در کالج اجتماعی ونکوور مشاهده کنند. دوره‌های تحصیلی محبوب این کالج شامل آشپزی، مهمان نوازی، مدیریت، کسب و کار و علوم بهداشتی با گواهینامه‌های یک ساله، دیپلم دو ساله و مدارک لیسانس چهار ساله هستند.

    موسسه فناوری بریتیش کلمبیا (British Columbia Institute of Technology)

    یکی از بهترین کالج‌های ونکوور، موسسه فناوری بریتیش کلمبیاست که با معرفی نیروهای متخصص در بازار کاری به ارزش بیش از 800 میلیون دلار، به اقتصاد کانادا کمک می‌کند. پردیس این کالج از تقریبا 50 هزار دانشجو و شش دانشکده تشکیل شده است که در رشته‌های محاسبات و مطالعات آکادمیک، ساخت و ساز و محیط زیست، انرژی، حمل و نقل و علوم بهداشت تحصیل می‌کند.

    96 درصد از فارغ التحصیلان موسسه فناوری بریتیش کلمبیا شاغل هستند و 97 درصد از کارآموزان ظرف یک سال پس از فارغ التحصیلی از موسسه وارد بازار کار می‌شوند. فارغ التحصیلان آن‌ها موفقیت قابل توجهی را تجربه می‌کنند. این موسسه بر پاسخگویی به خواسته‌های کارفرمایان محلی متمرکز است؛ از جمله تمرکز بر رفع نیاز نیروی کار متخصص مانند تکنسین‌های سیستم‌های امنیتی و توسعه دهندگان سیستم‌های نرم افزاری.

    کالج کموسان (Camosun College)

    کالج کموسان (Camosun College)

    کالج کموسان آموزش‌هایی را ارائه می‌دهد که فراتر از کلاس درس خواهد رفت. بیش از 85 درصد دوره‌ها و برنامه‌های این کالج شامل آموزش تجربی و فرصت‌های یادگیری کاربردی است. کالج کموسان با دو پردیس در ویکتوریا به دانشجویان مدارکی مانند گواهینامه، دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس را در رشته‌های پرستاری، ورزش درمانی، فناوری محیطی، عدالت کیفری، حسابداری و بسیاری دیگر ارائه می‌دهد.

    کالج کموسان از طریق دانشکده تجارت و فناوری خود، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان آموزش فنی و حرفه‌ای در استان بریتیش کلمبیاست. مجتمع آموزشی و نوآوری Trades اخیرا توسط کالج افتتاح شده است که فضای بزرگ برای کلاس، آزمایشگاه و حیاط را در محوطه بین شهری ارائه می‌دهد. این مجتمع آموزشی حدود 20 دوره در رشته‌های مختلف آموزشی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

    مدرسه هنر و طراحی امیلی کار (Emily Carr University of Art and Design)

    این مدرسه که به نام هنرمند کانادایی امیلی کار (Emily Carr) نامگذاری شده، یکی از قدیمی‌ترین کالج‌های ونکوور است و تنها موسسه‌ای محسوب می‌شود که به طور خاص به آموزش حرفه‌ای در هنر، طراحی و رسانه اختصاص دارد. امیلی کار در سال 2021 به عنوان برترین دانشگاه هنر و طراحی در کانادا انتخاب شد و در رتبه 30 در کل جهان قرار گرفت. این کالج میزبان دانشجویان بین المللی از بیش از 50 کشور مختلف در جهان است که مهاجرت به کانادا را برای آینده تحصیلی و تخصصی خود انتخاب کرده‌اند.

    در سال 2009، دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار با استودیو Kerner برای ایجاد یک استودیوی تحقیقاتی سه بعدی استریوسکوپی متخصص در ساخت فیلم‌های سه بعدی همکاری کرد. در این مدرسه می‌توانید در رشته‌های متنوع هنری مانند طراحی صنعتی، طراحی تعاملی، طراحی ارتباطات، انیمیشن دو بعدی و سه بعدی، هنر فیلم و نمایش، عکاسی، هنرهای تجسمی (سفال سازی، طراحی، نقاشی، رسانه چاپ، مجسمه سازی)، نقاشی، عکاسی و سایر موارد تحصیل کنید.

    کالج داگلاس (Douglas College)

    کالج داگلاس (Douglas College)

    کالج داگلاس که در سال 1970 تاسیس شد، سالانه نزدیک به 25 هزار دانشجو را آموزش می‌دهد. کالج دو پردیس اصلی در مترو ونکوور (نیو وست مینستر و کوکیتلام) و همچنین چندین مرکز آموزشی کوچکتر در ساری، برنابی و میپل ریج استان بریتیش کلمبیا دارد. دو پردیس اصلی به طور مستقیم در خطوط ریلی SkyTrain قرار دارند که رفت و آمد را برای دانشجویان میسر می‌کند. این کالج صدها دوره، برنامه و کارگاه آموزشی کوتاه مدت را ارائه می‌دهد.

    کالج داگلاس با ارائه بیشترین مدرک لیسانس و فوق لیسانس در بین هر کالج دیگری در ونکوور، بزرگترین کالج اعطای مدرک تخصصی در بریتیش کلمبیاست. این کالج دوره‌های مدیریت بازرگانی، علوم بهداشتی، علوم انسانی و اجتماعی، علم و فناوری و زبان، ادبیات و هنرهای نمایشی را به دانشجویان بومی و بین المللی ارائه می‌دهد. تمرکز کالج کمک به دانشجویان برای ورود به بازار کار و ادامه تحصیل در مدارج بالاتر در دانشگاه سایمون فریزر و دانشگاه بریتیش کلمبیا است.

    کالج لانگارا (Langara College)

    لانگارا که به عنوان «خانه تعالیم» شناخته می‌شود، نام خود را از اولین ملت مسکوام (Musqueam) می‌گیرد که در ونکوور واقع شده‌اند. نام این منطقه به نام دریاسالار خوان دی لانگارا از اسپانیا گرفته شد که کمک‌های ارزشمند زیادی در زمینه نقشه برداری انجام داد. لانگارا یکی از بهترین کالج‌های ونکوور است که در رشته‌های هنر، کسب و کار، علم و فناوری، علوم انسانی و علوم اجتماعی و سلامت خدمات آموزشی ارائه می‌دهد.

    دانشجویان می‌توانند از تخصص اعضای هیئت علمی در رشته خود نهایت استفاده را ببرند. به عنوان مثال، «کاترین شاو» کارگردان و بازیگر کانادایی بر استودیوی 58 در دانشکده هنرهای تئاتر لانگارا نظارت دارد که به عنوان یکی از پنج مدرسه برتر تئاتر در کانادا رتبه بندی شده است. این مدرسه در هر ترم فقط 16 نفر را برای یک دوره دو ساله یا سه ساله بازیگری از میان صدها بازیگر می‌پذیرد.

    کالج نورثرن لایتز (Northern Lights College)

    کالج نورثرن لایتز (Northern Lights College)

    کالج نورثرن لایتز با پردیس‌ها و مراکز آموزشی متعدد، تمرکز زیادی بر کسب و کار و همچنین آموزش‌های مرتبط با بخش انرژی دارد. این کالج یک مجموعه آموزشی قوی دارد که شامل دوره‌های آنلاین و همچنین دوره‌هایی برای اعطا گواهینامه‌های رانندگی کامیون‌های بزرگ و بازرسی وسایل نقلیه تجاری است. شناخته شده‌ترین دوره کالج نورثرن لایتز برنامه تعمیر و نگهداری هواپیما است.

    این دوره تحصیلی در پردیس مرکز فناوری‌های انرژی برگزار می‌شود که روی سیستم‌های انرژی بادی، خورشیدی، زیست توده و زمین گرمایی کار می‌کند و میزبان برنامه تکنسین تعمیر و نگهداری توربین‌های بادی کالج است. در همین حال، پردیس فورت سنت جان به عنوان مرکز آموزش عالی نفت و گاز خدمت می‌کند. کالج نورثرن لایتز مانند بسیاری از کالج‌های ونکوور، تمرکز زیادی بر ارائه مهارت‌های لازم برای بازار کار استان دارد.

    کالج سلکرک (Selkirk College)

    تحصیل در کالج سلکرک در دوره‌های پاره وقت، تمام وقت و آنلاین در بسیاری از زمینه‌ها از جمله هنر، علوم، تجارت، بهداشت، محیط زیست، مهمان نوازی و گردشگری و مدیریت می‌تواند‌ راهی عالی برای کسب مهارت‌های لازم در بازار کار باشد. این کالج هشت پردیس دارد که همگی در منطقه West Kootenay قرار دارند. برای کسانی که از پیاده‌روی، شنا، اسنوبرد یا استراحت در ساحل لذت می‌برند، موقعیت این منطقه عالی است.

    کالج سلکرک یک کتابخانه بزرگ با 50 هزار جلد کتاب چاپی و همچنین 250 هزار کتاب الکترونیکی توانسته با دانشگاه‌های بزرگ استان رقابت کند. این کالج خدمات زیادی را به دانشجویان ارائه می‌دهد که از آن‌ها می‌توان به خدمات ارزیابی تحصیلی، مرکز شغلی، مربیگری برای موفقیت، خدمات مشاوره، مرکز سلامتی و سایر موارد اشاره کرد. همچنین فارغ التحصیلان برجسته کالج سلکرک شامل میچ مرت تهیه کننده موسیقی و جودی کامرون خلبان شرکت هواپیمایی کانادایی است.

    کالج کوست مونتین (Coast Mountain College)

    کالج کوست مونتین (Coast Mountain College)

    کالج کوست مونتین یک موسسه آموزشی مدرن مستقر در ونکوور کاناداست. این کالج که به بخش وسیعی از جوامع محلی خدمت می‌کند و پذیرای دانشجویان از سراسر جهان است، به دلیل ارائه دوره‌های قوی در مکانی سرسبز کمک می‌کند. کالج کوست مونتین پنج پردیس دارد که شامل تراس، پرنس روپرت، اسمیترز، هازلتون و هایدا گوایی هستند. پردیس اصلی در تراس است که بسیاری از امکانات اصلی کالج را ارائه می‌دهد.

    کالج کوست مونتین تعدادی زیادی دوره‌های تخصصی از جمله کارآموزی و مطالعات میدانی و همچنین دوره‌هایی را ارائه می‌کند که به عنوان مسیری برای تحصیل در سطح دانشگاه طراحی شده‌اند. از دوره‌های محبوب این کالج می‌توان به علوم سیاسی و اجتماعی، مطالعات محیطی، فناوری های مکانیک و تعمیرات، علوم اجتماعی و علوم زمین اشاره نمود. کالج کوست مونتین امکانات پشتیبانی گسترده‌ای از جمله کمک به اسکان، امور مالی، دسترسی و مسائل شغلی اختصاص به دانشجویان ارائه می‌دهد.

    مدرسه فیلم ونکوور (Vancouver Film School)

    مدرسه فیلم ونکوور یک کالج خصوصی شغلی واقع در مرکز شهر ونکوور است که از سال 1987 فعالیت می‌کند. این کالج امکانات پیشرفته‌ای را برای تولید فیلم، تلویزیون، انیمیشن و طراحی دیجیتال و سایر موارد ارائه می‌دهد. محبوب‌ترین دوره تحصیلی مدرسه فیلم ونکوور، دیپلم فیلمسازی است. دانشجویان در طول سال به بررسی پنج رشته فیلم سازی می‌پردازند و می‌توانند در دو مورد از پنج جریان خلاق اصلی تخصص پیدا کنند. این پنج جریان شامل کارگردانی، فیلمبرداری، تولید، طراحی تولید و پس از تولید هستند.

    مدرسه فیلم ونکوور بر این فلسفه استوار است که طول دوره تحصیلی بر تئوری و تولید عملی تمرکز دارد تا به دانشجویان مهارت‌های لازم را برای ورود به بازار کار ارائه دهد. این مدرسه با موسسات آموزش عالی منتخب در کانادا و خارج از کشور همکاری می‌کند تا به دانشجویان این فرصت را بدهد که در عرض دو سال هم دیپلم پیشرفته و هم مدرک لیسانس بگیرند.

    کالج اوکاناگان (Okanagan College)

    کالج اوکاناگان (Okanagan College)

    اوکاناگان که از بهترین کالج‌های ونکوور محسوب می‌شود، طیف وسیعی از دوره‌های آکادمیک، فنی و حرفه‌ای و کارآموزی را ارائه می‌دهد. این کالج بیش از 120 برنامه در طیف گسترده‌ای از زمینه‌های تحصیلی مختلف را ارائه می‌دهد. چهار پردیس اصلی کالج در پنتیکتون، کلونا، ورنون و سالمون آرم واقع شده‌اند. بیش از 20 هزار دانشجو هر ساله به کالج اوکاناگان می‌آیند تا گواهینامه‌های فنی و دوره‌های انتقال به دانشگاه را بگذرانند.

    دوره‌هایی که مورد توجه ویژه دانشجویان بین المللی قرار دارند، شامل آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم و لیسانس چهار ساله در زمینه اطلاعات کامپیوتری و کسب و کار هستند. برنامه انتقال کالج شامل دوره‌هایی در ادبیات، شیمی، فیزیک، تاریخ، روانشناسی، زیست شناسی و مطالعات جنسیت است که به عنوان راهی برای انتقال دانشجویان به مدارج بالای علمی در دانشگاه‌های مطرح کاناداست.

    نورثرن آیلند (North Island College)

    کالج شمالی جزیره که در جزیره ونکوور قرار دارد به عنوان یک موسسه آموزش از راه دور شروع به کار کرد، اما به یک موسسه جامع بعد از دوره متوسطه با طیف وسیعی از دوره‌های آموزشی آکادمیک و حرفه‌ای تبدیل شد. این کالج طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در زمینه‌هایی مانند هنر، علم و فناوری گردشگری تجاری و هنرهای زیبای، طراحی و توسعه تجارت و خدمات انسانی ارائه می‌دهد.

    مدارک گواهینامه‌های یک ساله تا مدارک چهار ساله لیسانس در این کالج به دانشجویان ارائه می‌شوند. مدارک گواهینامه فوق لیسانس (بعد از لیسانس) در رشته‌های مراقبت و رشد در دوران کودکی و طراحی جواهرات نیز ارائه می‌شوند. دوره‌های آموزش زبان (Pathway) نیز در دسترس هستند که می‌توانند به دانشجویان برای ورود به دوره‌های آکادمیک در دانشگاه‌های بزرگ‌تر کمک زیادی کنند.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    ونکوور یکی از سرسبزترین و پیشرفته‌ترین شهرهای در حال توسعه در کاناداست. این شهر به خاطر جمعیت فرهنگی متنوع از مردم سراسر جهان و مناظر شگفت انگیزش شهرت دارد. پس جای تعجب نیست که واحد اطلاعات اکونومیست (EIU) ونکوور را به عنوان سومین شهر قابل زندگی در جهان رتبه بندی کرده است. ونکوور شهری دانشجویی محسوب می‌شود که دانشگاه‌ها و کالج‌هایش اعتبار بالایی در جهان دارند. با بررسی کالج‌های ونکوور می‌توانید موسسه مورد نظر خود را مطابق با نیازهایتان پیدا کنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول کالج های ونکوور

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت