کالج های تورنتو
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    هر سال کانادا رکورد خود را در پذیرش و استقبال از دانشجویان بین المللی در مرزهای خود می‌شکند. در سال 2023 چیزی بیش از 700 هزار دانشجوی بین المللی اجازه تحصیل در کانادا را داشتند. در میان تمام شهرهای این کشور، تورنتو به تنهایی میزبان یکی از بزرگترین جمعیت دانشجویی این کشور است. این شهر توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند، زیرا نه تنها موسسات علمی شناخته شده‌ای دارد بلکه یکی بهترین شهرهای جهان برای زندگی است. تحصیل در کالج‌های تورنتو می‌تواند مزایای زیادی برای دانشجویان خارجی داشته باشد. در مقاله از وبسایت «ادب ویزا» در مورد کالج‌های شهر تورنتو کانادا صحبت می‌کنیم.

    تفاوت کالج با دانشگاه در تورنتو

    تفاوت کالج با دانشگاه در تورنتو

    کالج یک موسسه آموزش عالی است که مدارک دیپلم، گواهینامه، کاردانی و حتی لیسانس و دیپلم ارشد را ارائه می‌دهد. کالج‌ها می‌توانند دولتی یا خصوصی باشند. کالج‌ها معمولاً کوچک‌تر از دانشگاه‌ها هستند و اغلب مدرک‌هایی را برای رشته‌های تحصیلی تخصصی ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، بسیاری از کالج‌های تورنتو در زمینه‌هایی مانند فنی و مهندسی، بهداشتی و درمانی و فناوری مدرک اعطا می‌کنند. هدف از وجود کالج‌ها، برطرف کردن نیازهای بازار کار با پرورش نیروهای ماهر و تکنسین‌های برجسته است.

    دانشگاه نیز یک موسسه آموزش عالی است که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مدرک ارائه می‌دهد. برخی از دانشگاه‌ها برخلاف کالج‌ها ده‌ها هزار دانشجو را در هر سه مقطع تحصیلی اصلی ثبت نام می‌کنند. دانشگاه‌ها از نظر وسعت، تعداد رشته‌ها و سایر موارد گسترده‌تر از کالج‌ها هستند. بسیاری از دانشگاه‌ها فرصت‌های تحقیقاتی پیشرفته‌تری را نسبت به کالج‌ها ارائه می‌دهند. برای دریافت صلاحیت در بسیاری از رشته‌های مهندسی و پزشکی به تحصیل در دانشگاه و دریافت مدرک نیاز است.

    دلایل تحصیل در کالج‌های تورنتو

    • چند فرهنگی: چند فرهنگی بودن در رگ‌های شهر جریان دارد. تورنتو یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است که مهاجران زیادی را از اقصی نقاط جهان به خود جذب می‌کند.
    • شهریه کم: شهریه و طول زمان تحصیل در کالج‌ها کمتر از دانشگاه‌هاست، زیرا کارفرمایان به مهارت‌ها بیش از مدرک توجه می‌کنند؛ بنابراین با پرداخت هزینه به مراتب کمتر می‌توان مدرک معتبر گرفت.
    • موقعیت مکانی: تورنتو از نظر موقعیت مکانی با نزدیک بودن به مرزهای ایالات متحده و سایر شهرهای اصلی کانادا مانند مونترال، اتاوا و غیره، مزیت نزدیکی به شهرهای مهم را دارد.
    • اقتصاد قوی: تورنتو به عنوان مرکز مالی کانادا شناخته می‌شود. تورنتو در مقایسه با سایر شهرهای کانادا، شاهد رشد تصاعدی در فرصت‌های شغلی و رشد تولید ناخالص داخلی بوده است. تورنتو 20 درصد از تولید ناخالص داخلی کانادا را تشکیل می‌دهد.
    • اشتغال سریع: گزارشهای اخیر نشان می‌دهند که کالج‌های تورنتو در حال تبدیل شدن به مقصدی محبوب‌تر برای آموزش علمی-کاربردی هستند. فارغ التحصیلان به سرعت جذب بازار کار می‌شوند و برای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم اقدام می‌کنند.
    • امنیت و ایمنی: تورنتو یکی از امن‌ترین شهرهای کاناداست. شهر گام‌های فعالانه زیادی مانند توسعه زیرساخت‌ها، طرح‌های اجتماعی و اجرای عدالت برای همه ساکنان (بومی و مهاجر) برداشته است.

    بهترین کالج‌های تورنتو کانادا

    بهترین کالج‌های تورنتو کانادا

    تورنتو در حال حاضر به عنوان یکی از قابل زندگی‌ترین شهرهای جهان رتبه بندی شده است، اما نقش بزرگ آن در اقتصاد کانادا باعث شده تا فرصت‌های بی‌نظیری را برای فارغ التحصیلان کالج‌ها فراهم کند. تورنتو برخی از بهترین کالج‌های کانادا دارد و می‌تواند شهری عالی برای زندگی و تحصیل باشد؛ اما کدام کالج برای شما مناسب است؟ در ادامه به کالج‌های برتر تورنتو اشاره می‌کنیم:

    کالج هامبر (Humber College)

    کالج هامبر درهای خود را برای ارائه دوره‌های تحصیلی قوی در سال 1967 باز کرد و به یکی از بهترین کالج‌های تورنتو تبدیل شد. با تمرکز عمیق بر یادگیری پلی تکنیک، کالج هامبر قصد دارد بر توسعه حرفه‌ای و یادگیری متمرکز از طریق ارائه مدارک دیپلم، گواهینامه‌ها و برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد تمرکز کند. نرخ پذیرش کالج‌ هامبر حدود 70 درصد است. با نرخ پذیرش بالا می‌توانید به راحتی از این کالج پذیرش بگیرید. 82 درصد از فارغ التحصیلان کالج‌ هامبر ظرف شش ماه کار پیدا می‌کنند و 93 درصد کارفرمایان از استخدام فارغ التحصیلان این کالج رضایت دارند.

    دوره‌های برتر کالج‌ هامبر عبارتند از:

    • تجارت بین المللی
    • برنامه نویسی کامپیوتر
    • بازاریابی
    • مدیریت هتلداری و گردشگری

    کالج سنتنیال (Centennial College)

    کالج سنتنیال یا کالج صد ساله نیز یکی از بهترین کالج‌های تورنتو است و دانشجویان بسیاری را از طریق دوره‌های دیپلم و برنامه‌های گواهینامه به بازار کار معرفی کرده است. این کالج به دلیل تعهد خود به یک محیط یادگیری فراگیر و مجموعه‌ای از جمعیت دانشجویی متنوع شناخته می‌شود. کالج سنتنیال همچنین میزان بسیار بالای رضایت دانشجویی دارد. این کالج از نظر رضایت فارغ التحصیلان از کالج‌ها در تورنتو در رتبه اول قرار گرفته است. همچنین دارای 96.3 درصد میزان رضایت کارفرمایان است، بدین معنا که مشاغل از فارغ التحصیلان کالج سنتنیال رضایت بالا دارند.

    دوره‌های برتر کالج سنتنیال عبارتند از:

    • فناوری اطلاعات
    • روابط عمومی
    • طراحی گرافیک
    • هوافضا

    کالج سنکا (Seneca College)

    کالج سنکا (Seneca College)

    کالج سنکا یک کالج عمومی در تورنتو کانادا است. این کالج در اواخر سال 1967 افتتاح شد. کالج سنکا بیش از پنج پردیس در تورنتو و پیتربورو دارد. سنکا یکی از بهترین کالج‌های تورنتو برای تحقیقات کاربردی است که در شش حوزه از جمله علوم زیستی، علوم داده، مهندسی، طراحی و انیمیشن، علوم بهداشتی، تجارت و امور مالی تمرکز دارد. این کالج به طور داوطلبانه در پروژه‌های تحقیقاتی مانند پایداری، سلامت روان، امنیت سایبری، فناوری‌ها و محصولات علوم زیستی حضور قوی دارد. بیش از 76 درصد از فارغ التحصیلان سنکا ظرف کمتر از شش ماه در زمینه تخصص خود کار خود پیدا می‌کنند و کارفرمایان 75 درصد میزان رضایت از فارغ التحصیلان سنکا دارند.

    دوره‌های برتر کالج سنکا عبارتند از:

    • حسابداری
    • هنرهای لیبرال
    • دارایی و مالی
    • پرستاری

    کالج جورج براون (George Brown)

    کالج جورج براون یک کالج دولتی برای هنرهای کاربردی و فناوری است. این کالج در سال 1968 با سه پردیس از جمله پردیس کاسا لوما، پردیس سنت جیمز و پردیس واترفرانت در تورنتو شروع به کار کرد. کالج جورج براون بیش از 170 دوره تحصیلی مختلف را به بیش از 30 هزار دانشجوی تمام وقت و پاره وقت ارائه می‌دهد. این یکی از بهترین کالج‌های تورنتو است. 81 درصد از دانشجویان کالج جورج براون ظرف شش ماه پس از فارغ التحصیلی شغل پیدا می‌کنند و بیش از 83 درصد از کارفرمایان از فارغ التحصیلان این کالج راضی هستند.

    دوره‌های برتر کالج جورج براون عبارتند از:

    • مدیریت کسب و کار
    • فناوری معماری
    • ساخت و ساز
    • هنر آشپزی

    کالج آلگون‌کوین (Algonquin College)

    کالج آلگون‌کوین یک کالج دولتی در تورنتو است که به عنوان یکی از معتبرترین و بزرگترین موسسات پلی تکنیک در شرق انتاریو شناخته می‌شود. این کالج در سال 1967 تاسیس شد تا به دانشجویان کمک کند تا از طریق برنامه‌های لیسانس، فوق لیسانس، گواهینامه، دیپلم و دیپلم پیشرفته در بازار کار به موفقیت برسند. کالج آلگون‌کوین از 200 دوره مختلف را ارائه می‌دهد که متناسب با نیازهای دانشجویان است. شعار این کالج «تبدیل امیدها و رویاها به موفقیت مادام العمر» است که نشان دهنده ماموریت این کالج در ارائه آموزشی علمی و تجربی برای موفقیت در بازار کار است. تقریباً 85 درصد از فارغ التحصیلان ظرف شش ماه در رشته خود کار پیدا می‌کنند و 100 درصد کارفرمایان از استخدام فارغ التحصیلان کالج آلگون‌کوین رضایت دارند.

    دوره‌های برتر کالج آلگون‌کوین عبارتند از:

    • مدیریت تجارت بین الملل
    • تحقیق و تحلیل بازاریابی
    • مدیریت زنجیره تامین
    • پرستاری

    کالج هنر و طراحی انتاریو (OCAD)

    کالج هنر و طراحی انتاریو (OCAD)

    کالج هنر و طراحی انتاریو یکی از قدیمی‌ترین و بهترین کالج‌های تورنتو است که به علاقه‌ مندان به تعالی هنری و طراحی اختصاص دارد. این دانشگاه در سه جبهه هنر، طراحی و رسانه خدمات آموزشی ارائه می‌دهد. کالج هنر و طراحی انتاریو با داشتن میراثی طولانی از سال 1876 هنوز به دلیل رویکرد مبتکرانه خود در آموزش در سراسر جهان به رسمیت شناخته می‌شود. این کالج به دانشجویان اجازه می‌دهد تا اشتیاق خود به هنر را در کار خود پرورش دهند. دانشجویان تشویق می‌شوند تا علاقه خود را از طریق کارگاه‌های آموزشی، همکاری با هنرمندان و اساتید برجسته کشف و هدایت کنند.

    دوره‌های برتر کالج هنر و طراحی انتاریو عبارتند از:

    • فیلم سازی
    • تئاتر و سینما
    • عکاسی
    • طراحی گرافیک

    کالج بورئال (Boreal College)

    کالج بورئال که از سال 1995 شروع به فعالیت نموده، یکی از کالج‌های جوان انتاریو محسوب می‌شود؛ اما با هفت پردیس در سراسر انتاریو از جمله پردیس تورنتو سرعت رشد بالایی داشته است. بورئال یکی از دو کالج فرانسوی زبان با بودجه عمومی در کل استان است و ماموریت دارد نیروی کار دو زبانه بسیار ماهر را به بازار معرفی کند. دانشجویان می‌توانند تحصیلات پس از متوسطه را به طور کامل به زبان فرانسوی دنبال کنند و همچنین واژگان تخصصی رشته‌های انتخابی خود را به زبان انگلیسی بیاموزند. تقریباً 91 درصد از فارغ التحصیلان ظرف شش ماه پس از فارغ التحصیلی کار پیدا می‌کنند.

    دوره‌های برتر کالج بورئال عبارتند از:

    • فیلم سازی
    • تئاتر و سینما
    • عکاسی
    • طراحی گرافیک

    مدرسه مدیریت تورنتو (Toronto School of Management)

    مدرسه مدیریت تورنتو (TSoM) در خیابان کالج در مرکز شهر تورنتو قرار دارد. اگرچه از کالج‌های نسبتاً جدید محسوب می‌شود و برای اولین بار درهای خود را در سال 2017 به روی دانشجویان باز کرد؛ اما به دلیل تمرکز عملی، برنامه‌های قوی و رضایت دانشجویان به سرعت مشهور شد. این مدرسه به طور خاص به رشته‌های مدیریتی اختصاص یافته است و فارغ التحصیلان آن بازار کار رشته‌های این حوزه را پوشش می‌دهند. 2000 دانشجوی مدرسه مدیریت تورنتو از بیش از 130 کشور جهان پذیرش گرفته‌اند. تقریبا 75 درصد از دوره‌های تحصیلی گواهینامه و دیپلم شامل موقعیت‌های 12 تا 36 هفته کار تجربی در محیط‌های واقعی است.

    دوره‌های برتر مدرسه مدیریت تورنتو عبارتند از:

    • امنیت سایبری
    • دیجیتال مارکتینگ
    • مهمانداری و گردشگری
    • کسب و کار

    کالج لویالیست (Loyalist College)

    کالج لویالیست (Loyalist College)

    کالج لویالیست با جمعیت دانشجویی فقط 3600 نفر یکی از کالج‌های کوچک تورنتو است. همین تعداد کم دانشجو باعث شده تا کالج روی هر دانشجو به صورت جداگانه حساب باز کند و آموزش قوی ارائه دهد. این کالج سال‌های اخیر چندین پردیس جدیدی را در پورت هوپ در تورنتو باز کرده است که به طور خاص به دانشجویان بین المللی خدمات می‌دهد. اکثر دوره‌های ارائه شده در پردیس تورنتو شامل 14 هفته کارآموزی است که به دانشجویان زمان لازم را برای افزایش مهارت‌ها در محیط واقعی می‌دهد. کالج لویالیست با بالاترین نرخ اشتغال فارغ التحصیلان در انتاریو را دارد که تقریبا 94 درصد است. این کالج همچنین بالاترین میزان رضایت کارفرمایان با 100 درصد امتیاز را به خود اختصاص داده است.

    دوره‌های برتر مدرسه مدیریت تورنتو عبارتند از:

    • محاسبات ابری
    • فروش و بازاریابی
    • توسعه نرم افزار
    • مدیریت پروژه

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    یک نظرسنجی اخیر توسط شورای تجارت کانادا نشان داد که کارفرمایان به دنبال مهارت‌های فنی هستند و به استخدام فارغ التحصیلان کالج‌های تورنتو علاقه نشان می‌دهند. کالج‌ها می‌توانند به دلیل هزینه کم و طول مدت تحصیل کوتاه از موسسات پیشرو برای مهاجرت تحصیلی به کانادا باشند. دانشجویان می‌توانند بعد از دریافت مدرک معتبر به سرعت جذب بازار کار شوند و برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول کالج های تورنتو

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت