چطور از کارفرمایی در کانادا جاب آفر دریافت کنیم؟
  • نویسنده: زهرا قمی
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    یکی از اصلی‌ترین روش‌های مهاجرت کاری به کانادا از طریق پیدا کردن کارفرمایی معتبر در این کشور و اخذ جاب آفر است. اما این موضوع فرآیندی دشوار را شامل شده که ممکن است از عهده بسیاری افراد خارج باشد. در هر مرحله از این فرآیند، نکات مهمی هستند که باید مد نظر قرار بگیرند تا متقاضی در روند مهاجرت خود دچار مشکلی نشود.

    مرحله اول: اطلاعات از شرایط بازار کار و شرایط مورد نیاز دسته شغلی خود در کانادا

    سیستم طبقه‌بندی ملی کانادا (NOC) هر یک از دسته‌های شغلی را در طبقه‌ای جای داده و شرایط مورد نیاز برای هرکدام را شرح داده است. متقاضیان مهاجرت به کانادا ابتدا باید از طریق این سیستم نسبت به وضعیت حوزه شغلی خود آگاه شده و شرایط مورد نیاز آن را بسنجند. به طور مثال دسته شغلی مهندسان مکانیک (NOC:2232) طبق این سیستم شامل عناوین شغلی تکنسین هوانوردی، طراح گرمایشی، تکنسین تهویه و فن گرمایشی، طراح ماشین آلات، تکنسین مهندسی دریایی، تکنسین مهندسی مکانیک، تکنسین مکانیک، طراح ابزار و قالب و تکنسین ایستگاه حرارتی می‌شود. علاوه بر عناوین شغلی، امکان مشاهده شرح وظایف و حداقل شرایط مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا نیز فراهم است. داشتن حداقل مدرک کاردانی، دو سال سابقه کاری مرتبط و داشتن برخی گواهی‌های استانی نظام مهندسی در این دسته به عنوان شرایط مورد نیاز ذکر شده است.

    متقاضیان می‌توانند از طریق جستجوی شغل خود در این سیستم، اطلاعات اولیه مورد نیاز را کسب کرده تا با اطلاعات جامع‌تری برای مهاجرت کاری به کانادا اقدام کنند.

    مرحله دوم: پیدا کردن کارفرما

    پیدا کردن کارفرما یکی دیگر از مراحل اولیه مهاجرت کاری به کاناداست. کارفرمایان در کانادا موظفند تا مجوز LMIA داشته باشند، بدین معنا که پیش از این، مراحل مورد نیاز برای استخدام نیروی کار بین‌المللی را طی کرده و حال به لحاظ قانونی می‌توانند جاب آفری معتبر برای متقاضیان خارجی صادر کنند. توجه داشته باشید که اولویت استخدام شرکت‌ها ابتدا با شهروندان کانادایی و یا دارندگان اقامت دائم این کشور است و تنها در صورتی کارفرمایان می‌توانند نیروی کاری خارجی استخدام کنند که از این دو گروه متقاضی واجد شرایطی پیدا نکنند. به همین دلیل دریافت جاب آفر فرآیندی سخت و پیچیده است. البته برخی از برنامه‌های مهاجرتی، همچون برنامه PNP استان ساسکاچوان نیازی به داشتن مجوز LMIA نبوده و افرادی که در مشاغل مورد نیاز این استان مشغول به کار باشند، می‌توانند برای شرکت در برنامه اقدام کنند.

    ساده‌ترین روش‌ پیدا کردن کارفرمایان در کانادا از طریق وبسایت‌های اینترنتی کاریابی است که در آن‌ها به صورت روزانه موقعیت‌های استخدامی جدید پست می‌شود. Canada Job Bank، eJobbo، Career Builder، Eluta، Monster، Indeed و Workpolis مشهورترین سایت‌های کاریابی در کانادا هستند که متقاضیان می‌توانند از طریق آن‌ها از جدیدترین آگهی‌های استخدام باخبر شوند.

    مرحله سوم: آپدیت کردن رزومه و کاورلتر

    رزومه کاری و کاورلتر اصلی‌ترین مدارک مورد نیاز برای دریافت جاب آفر در کانادا هستند. اگر تا به حال رزومه خود را ننوشته‌اید، همین حالا شروع به نگارش آن کنید. اگر هم رزومه‌ای از قبل دارید، به خاطر داشته باشید که باید با توجه به موقعیت شغلی که برای آن اپلای می‌کنید، آپدیت گردد. رزومه کاری معمولا شامل سوابق تحصیلی، شغلی و مهارت‌های حرفه‌ای فرد می‌شود که او را به عنوان یک کاندیدای واجد صلاحیت به کارفرما معرفی می‌کند. کاورلتر نیز نامه کوتاهی است که در آن با توجه به دستاوردها و سوابق خود باید از دلایل انتخاب این موقعیت شغلی نوشته و به کارفرمای خود نشان دهید که استخدام شما چه مزایایی می‌تواند برای شرکت او در بر داشته باشد.

    مرحله چهارم: اپلای برای شغل و مصاحبه با کارفرما

    پس از اپلای برای موقعیت شغلی مورد نظر و ارسال رزومه خود، ممکن است که کارفرمای مربوطه به شما ایمیل زده تا تقاضای مدارک بیشتر و یا حتی مصاحبه کند. این مرحله مهم‌ترین و اصلی‌ترین مرحله در دریافت جاب آفر است. اگر در جلسه مصاحبه کاری خود بتوانید کارفرما را با دانش و توانایی خود تحت تاثیر قرار دهید، شانس بالایی در دریافت جاب آفر خواهید داشت. توجه داشته باشید که مصاحبه‌ها اغلب به صورت آنلاین بوده و ممکن است برخی از کارفرمایان از شما نمونه کار نیز درخواست کنند. پس از گذشت چند روز از زمان مصاحبه، می‌توانید منتظر دریافت جاب آفر و یا رد درخواست خود باشید.

    مرحله پنجم: ثبت درخواست مهاجرت

    پس از دریافت جاب آفر بخش اصلی فرآیند مهاجرت کاری به کانادا به پایان رسیده است. حال باید با توجه به روش انتخابی خود برای اخذ ویزا یا اقامت دائم اقدام کنید. افرادی که قصد دریافت ویزای کاری موقت یا شرکت در پایلوت آتلانتیک را دارند، می‌توانند پس از دریافت جاب آفر مستقیما برای ویزا اقدام کنند. اما افرادی که در سامانه اکسپرس اینتری و یا برنامه‌های مهاجرت استانی ثبت‌نام کرده‌اند، پس از دریافت جاب آفر باید مراحل دیگر مرتبط با برنامه مهاجرتی خود را طی کرده تا اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. لازم به ذکر است که اگرچه اخذ اقامت دائم از طریق پایلوت آتلانتیک یا PNP ساده‌تر است، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از طریق ثبت‌نام در اکسپرس اینتری برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند. این سیستم امتیازبندی که بر اساس رقابت بین متقاضیان برقرار شده، تنها بهترین افراد را بر اساس امتیازات به دست آمده برای اخذ اقامت دائم کانادا انتخاب می‌کند. در آخرین دراو اکسپرس اینتری در سال 2020، حداقل امتیازی که موفق به کسب اقامت از این طریق شد، 461 امتیاز داشت.

    مشاوره دریافت جاب آفر در کانادا

    موسسه مهاجرتی ادب برای آن دسته از متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارند، از طریق مشاوره تلفنی و حضوری، شرایطشان را بررسی کرده و بهترین روش مهاجرتی را متناسب با پرونده آن‌ها پیشنهاد می‌دهد. همچنین تمامی فرآیند اخذ اقامت دائم کانادا از مراحل اولیه همچون بررسی بازار کار متقاضی تا نگارش رزومه، ارتباط با کارفرما، دریافت جاب آفر و اخذ اقامت توسط این موسسه انجام می‌شود. برای مشاوره رایگان مهاجرت کاری به کانادا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

    سوالات متداول چطور از کارفرمایی در کانادا جاب آفر دریافت کنیم؟

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (6 پاسخ)
    2023-07-29

    سلام وقت بخیر در صورت داشتن کارفرما در حوضه ی آشپزی و قنادی چه مدارک دیگه ای باید تهیه کنم

    2023-08-02

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا و استرالیا است.

    2023-05-27

    سلام وقت بخیر من فوق دیپلم برق هستم و با سابقه ی کاری حدود 5سال در پتروشیمی پالایشگاه و در حال حاضر هم در شرکت نفتی با سمت برقکار در حال کار هستم میخواستم بدونم آیا کارفرمای هست که با ارتباط با ایشون بتونم جاب آفر کاری بگیرم

    2023-05-29

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است و پیشنهاد ما هم برای شما و برای این کشور حتما تحصیلی می‌باشد

    2023-04-11

    من در افغانستان زندگی میکنم راننده کامیون هستم میخواهم به کانادا مهاجرت کنم هیچ کار فرمای را نمی شناسم اگر امکان دارد یک کار فرمای را به من معرفی کنید ممنون

    2023-04-16

    سلام. فقط تحصیلی اقدام داشته و متاسفانه برای اتباع اقدام نداریم.

    2021-12-30

    سلام ایا تیم حقوقی شما میتواند یک کار فرما میدا کند برای ما و هزینش چقدر است

    2022-01-03

    سلام. متاسفانه در حال جاضر ویزای کاری رو کار نمیکنیم...

    2021-07-30

    سلام وقت بخیر برای مشاغلی مثل کارگری هم جاب‌آفر وجود دارد؟ کارگر ساده مزرعه، کار در انبار و...؟

    2021-10-26

    سلام. با ارتباط مستقیم با کارفرمایان اگه بتونید پیشنهاد شغلی دریافت نمایید بله میشه

    2021-03-10

    با سلام، می خواستم در مورد خدمات جاب آفر پایلوت آتلانتیک با شما صحبت کنم. با تشکر

    2021-04-05

    سلام وقت شما بخیر لطفا با شماره های دفتر جهت ارتباط با کارشناسان تماس بگیرید

    مشاوره رایگان مهاجرت