هزینه تحصیل در ملبورن
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    ملبورن که به دلیل جنبه‌های فرهنگی و هنری خود مشهور است، یکی از شهرهای دانشجویی استرالیا نیز محسوب می‌شود. دانشجویان بسیاری هر ساله به ملبورن می‌آیند تا بتوانند زندگی و تحصیل در این شهر خاص را تجربه کنند. با این حال، ملبورن از شهرهای گران قیمت جهان محسوب می‌شود و متقاضیان برای زندگی در این شهر باید بودجه کافی داشته باشند. هزینه‌های یک دانشجو شامل شهریه و مخارج معمول زندگی از جمله غذا، اجاره، رفت و آمد و سایر موارد می‌شود. در مقاله دیگری از وبسایت «ادب ویزا» به طور کامل در مورد هزینه تحصیل در ملبورن برای تحصیل در استرالیا صحبت می‌کنیم.

    بررسی اجمالی هزینه تحصیل در ملبورن

    بررسی اجمالی هزینه تحصیل در ملبورن

    جدولی که در ادامه آمده است، یک نمای کلی از هزینه‌های تحصیل و زندگی در ملبورن را ارائه می‌دهد. همه ارقام تقریبی هستند و ممکن است بسته به موقعیت مکانی شما در شهر ملبورن متفاوت باشند. بنابراین قبل از مهاجرت تحصیلی به استرالیا بهتر است هزینه‌ها را بررسی کنید.

    نوع هزینه

    مقدار هزینه

    اجاره هفتگی یک آپارتمان

    430 دلار استرالیا

    هزینه ماهانه رفت و آمد

    175 دلار استرالیا

    پوشش بیمه دانشجویان خارج از کشور

    حداقل 400 دلار استرالیا

    میانگین ماهانه خواربار

    257 دلار استرالیا

    غذا در یک رستوران متوسط

    20 دلار استرالیا

    غذا در یک رستوران سطح بالا

    50 دلار استرالیا

    هزینه تحصیل

    بین 20 هزار تا 45 هزار دلار استرالیا

    تفریح و سرگرمی

    100 تا 200 دلار استرالیا

    میانگین هزینه زندگی برای یک دانشجو در ملبورن حدود 2 هزار دلار استرالیا در ماه است. با این حال، این مبلغ می‌تواند بسته به سبک زندگی و عادات خرج کردن شما متفاوت باشد. اگر بودجه کمی دارید، این امکان را خواهید داشت به راحتی با حدود 1500 دلار استرالیا در ماه در ملبورن زندگی کنید.

    هزینه اقامت در ملبورن

    ملبورن که ایالت ویکتوریا قرار دارد، پس از سیدنی به عنوان دومین شهر گران قیمت برای اجاره خانه شناخته می‌شود. طبق گفته وزارت بهداشت و خدمات انسانی دولت ویکتوریا، متوسط هزینه هفتگی اجاره در منطقه مترو ملبورن 430 دلار است. با این حال، هنوز هم می‌توان مسکن دانشجویی مقرون به صرفه در شهر پیدا کرد، به خصوص اگر یک استودیو یا آپارتمان مشترک را انتخاب کنید.

    متوسط اجاره هفتگی برای یک اتاق در یک خانه مشترک در داخل شهر ملبورن 275 دلار استرالیا در هفته (فقط اتاق) است. اگر به دنبال اجاره فضای خصوصی هستید، باید به طور متوسط ​​450 دلار استرالیا در هفته برای یک استودیو و 500 دلار استرالیا در هفته برای یک آپارتمان یک خوابه بپردازید. همچنین دانشجویان این امکان را دارند برای یک سال یا بیشتر در خوابگاه دانشگاه اقامت کنند. هزینه اقامت در خوابگاه می‌تواند تا 750 دلار استرالیا در هفته افزایش یابد.

    نکات مهمی که هنگام جستجوی مکانی برای زندگی باید در نظر بگیرید:

    • اقامتگاهی را انتخاب کنید که به اندازه کافی به دانشگاه، محل کار و حمل و نقل عمومی نزدیک باشد. شما می‌توانید از گوگل مپ برای بررسی موقعیت مکانی استفاده کنید.
    • فضای عالی را فراموش نکنید! برای حفظ تناسب اندام و تفریح، فضاهای اطراف مانند مانند پارک‌ها یا محیط‌های پیاده روی را بررسی کنید.
    • نزدیک بودن به رستوران‌ها و کافه‌ها می‌تواند تفاوت بزرگی در زندگی اجتماعی شما ایجاد کند. این مکان‌ها راهی دوستیابی و درک فرهنگ مردم شهر است.
    • احساسی را که منظره از پنجره خانه در شما ایجاد می‌شود را دست کم نگیرید. زیبایی فضایی که در آن زندگی می‌کنید، سرزندگی را در شما تداعی می‌کند.

    هزینه تحصیل در ملبورن

    هزینه تحصیل در ملبورن

    هزینه تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا بسته به رشته، مقطع تحصیلی، موسسه و سایر موارد متفاوت است. با این حال، دانشجویان بین المللی معمولا بین 20 هزار تا 45 هزار دلار استرالیا در سال برای مدرک لیسانس و 22 هزار دلار تا 50 هزار دلار استرالیا در سال برای مدرک فوق لیسانس و دکتری پرداخت می‌کنند. دانشجویان علاوه بر شهریه دانشگاه باید هزینه مواد آموزشی مانند کتاب‌های درسی، لپ تاپ و سایر موارد را نیز در نظر بگیرید.

    از دانشگاه‌های معتبر شهر ملبورن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه ملبورن
    • دانشگاه موناش
    • دانشگاه RMIT
    • دانشگاه دیکین
    • دانشگاه فناوری سوینبرن
    • دانشگاه لاتروب

    هزینه حمل و نقل در ملبورن

    سیستم حمل و نقل عمومی ملبورن شامل تراموا، مترو و اتوبوس است. این سیستم که بسیار پویاست، راهی مناسب برای کاوش در شهر محسوب می‌شود و نسبتاً مقرون به صرفه است. شما بهتر است خرید یک کارت myki را در نظر بگیرید که برای دانشجویان تخفیف قائل می‌شود. هزینه یک سفر با تراموا یا مترو 4.40 دلار استرالیاست. شما می‌توانید برای صرفه‌ جویی در هزینه، یک بلیط هفتگی یا ماهانه خریداری کنید.

    هزینه تخمینی ماهانه برای حمل و نقل برای یک نفر حدود 175 دلار استرالیاست. اگر به دوچرخه علاقه دارید، باید بدانید که ملبورن «پایتخت دوچرخه سواری استرالیا» است. دوچرخه سواری نه تنها به صرفه جویی در هزینه‌ها کمک می‌کند، بلکه به شما امکان می‌دهد از خیابان‌های زیبای شهر نیز لذت ببرید؛ اما اگر دانشگاه شما دور از محل اقامت‌تان است، سایر گزینه‌های حمل و نقل مانند مترو را در بگیرید.

    هزینه غذا در ملبورن

    هزینه غذا در ملبورن

    ملبورن یک فرهنگ غذایی منحصر به فرد با تنوع گسترده دارد. شما می‌توانید یک وعده غذایی معمولی را تنها با 20 دلار نوش جان کنید، اگرچه رستوران‌های سطح بالای شهر گران‌تر هستند و وعده‌های غذایی آنها از حدود 50 دلار شروع می‌شود. طبخ غذا در خانه می‌تواند به کاهش هزینه‌ها کمک کند.

    طبق گفته وبسایت Budget Direct، میانگین هزینه هفتگی یک خانواده چهار نفره برای غذا در ایالت ویکتوریا 257 دلار استرالیاست، اما به عنوان یک دانشجو احتمالاً نیازی به خرج کردن این مقدار نخواهید داشت. علاوه بر وجود سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای بزرگ مانند کولز، آلدی و وولورث، سعی کنید برای صرفه‌ جویی در هزینه از بازارهای محصولات محلی خرید کنید. با این حال، میانگین هزینه مواد غذایی برای یک نفر در هفته حدود 100 دلار استرالیاست

    هزینه بیمه دانشجویی در ملبورن

    پوشش سلامت دانشجویان خارج از کشور (OSHC) یکی از اصلی‌ترین هزینه‌هایی است که برای مهاجرت به استرالیا به عنوان یک دانشجوی بین المللی باید در نظر بگیرید. این نوع بیمه برای اطمینان از پوشش درمانی در صورت بیماری یا آسیب دیدگی در حین تحصیل در استرالیا ایجاد شده است. حداقل هزینه بیمه حدود 400 دلار استرالیا برای 12 ماه محاسبه می‌شود. هزینه می‌تواند بر اساس سطح پوشش، مدت بیمه نامه و سن و سلامت هر دانشجو متغیر باشد.

    هزینه تفریح و سرگرمی در ملبورن

    هزینه تفریح و سرگرمی در ملبورن

    ملبورن به ‌خاطر گالری‌های هنری، تئاتر، موسیقی زنده و رویدادهای ورزشی مشهور است. خوشبختانه، دانشجویان می‌توانند از بسیاری از این سرگرمی‌ها لذت ببرند، بدون اینکه جیب پول خود را خالی کنند. بسیاری از موزه‌ها و گالری‌ها مانند گالری ملی ویکتوریا در روزهای خاصی به دانشجویان تخفیف می‌دهد. کتابخانه ایالتی ویکتوریا نیز به دلیل موقعیت مناسب در مرکز شهر و عضویت رایگان، مکانی پربازدید برای دانشجویان است.

    اتحادیه‌های دانشجویی در دانشگاه، به دانشجویان بلیط‌های تخفیف‌دار برای تماشای تئاتر، کنسرت‌ها و رویدادهای ورزشی ارائه می‌دهد. متوسط هزینه ماهانه برای تفریح و سرگرمی در ملبورن 100 تا 200 دلار استرالیاست. با این وجود، اگر بخواهید در این شهر فرهنگی بمانید، بهتر است بودجه‌ای را برای تفریح و سرگرمی کنار نگذارید.

    نکات مهم برای صرفه جویی هزینه تحصیل در ملبورن

    وقتی بتوانید مسائل مالی خود را مدیریت کنید، این امکان را خواهید داشت تا از هر لحظه زندگی در ملبورن نهایت لذت را ببرید. در عین حال که وضعیت مالی خود را کنترل می‌کنید، هر نقطه از ملبورن را کاوش کنید. با این حال، با ارائه برخی نکات مهم به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید در هزینه تحصیل در ملبورن صرفه جویی کرده و مسائل مالی خود را مدیریت کنید:

    تخفیف دانشجویی

    کارت دانشجویی می‌تواند گزینه خوبی برای پس انداز کردن باشد. از تخفیف‌های دانشجویی ارائه شده توسط مشاغل محلی، سینماها، حمل و نقل عمومی و حتی برخی از فروشگاه‌های مواد غذایی استفاده کنید. علاوه بر این، پیوستن به یک اتحادیه یا انجمن دانشجویی در دانشگاه را در نظر بگیرید که تخفیف‌های زیادی را برای دانشجویان لحاظ می‌کنند.

    کار نیمه وقت

    ویزای تحصیلی استرالیا به دانشجویان بین المللی اجازه می‌دهد تا در طول تحصیل به صورت پاره وقت کار کنند. داشتن یک شغل پاره وقت نه تنها به پوشش هزینه‌های زندگی کمک می‌کند، بلکه تجربه کاری ارزشمندی را نیز فراهم می‌کند. بازار کار ملبورن متنوع است و فرصت‌های شغلی مختلفی را در خرده فروشی، مهمان نوازی و حتی کارآموزی در رشته تحصیلی اصلی شما ارائه می‌دهد. اقتصاد قوی و بازار کار پویای ملبورن، کاریابی را برای دانشجویان آسان‌تر می‌کند.

    نکات مهم دیگر برای صرفه جویی در هزینه‌ها شامل موارد زیر هستند:

    • محل اقامت را با دانشجویان دیگر به اشتراک بگذارید.
    • به جای صرف غذا در بیرون از خانه، برای خودتان آشپزی کنید.
    • به جای تاکسی یا اوبر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.
    • از فعالیت‌های رایگان یا کم هزینه در شهر مانند بازدید از موزه‌ها و پارک‌ها استفاده کنید.

    دلایل اصلی برای تحصیل در ملبورن

    دلایل اصلی برای تحصیل در ملبورن

    • ملبورن به عنوان قابل زندگی‌ترین شهر استرالیا و دهمین شهر برتر جهان برای زندگی در سال 2023 شناخته می‌شود.
    • ملبورن دو دانشگاه از جمله دانشگاه ملبورن (رتبه 14) و دانشگاه موناش (42) را در فهرست 100 دانشگاه برتر جهان در رتبه بندی QS 2024 دارد.
    • ملبورن یکی از طولانی‌ترین شبکه‌های تراموا در جهان را دارد و بسیاری از ایستگاه‌های آن رایگان هستند.
    • فرهنگ قهوه خوری در ملبورن بسیار مشهور است، پس اگر عاشق قهوه هستید، این شهر را دوست خواهید داشت.
    • ملبورن یک مرکز تجاری در سطح جهانی است و درصد قابل توجهی از شرکت‌های مشهور جهانی در این شهر مستقر هستند.
    • ملبورن میزبان چندین رویداد ورزشی مهم از جمله مسابقات آزاد استرالیا و جایزه بزرگ فرمول یک استرالیاست.
    • ملبورن از نظر امنیت و بهداشت در بین 20 شهر برتر جهان قرار دارد. به همین دلیل است که افرادی زیادی هر ساله به این شهر مهاجرت می‌کنند.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    شهرت ملبورن به عنوان یک مرکز جهانی برای نوآوری و کارآفرینی، درها را به روی تمامی دانشجویان جهان باز کرده است. تحصیل در ملبورن یک سفر به یاد ماندنی و پرارزش را نوید می‌دهد. اگر ملبورن را به عنوان مقصد تحصیلی خود در نظر بگیرید، وارد ماجراجویی جدیدی می‌شوید که آینده شما را شکل خواهد داد و خاطرات مادام العمری را ایجاد می‌کند. با این حال، قبل از مهاجرت به استرالیا بهتر است در مورد هزینه تحصیل در ملبورن اطلاعات خود را کامل کنید. برای طرح هرگونه س,ال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول هزینه تحصیل در ملبورن

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت