مقایسه کامل زندگی در استرالیا و آمریکا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    استرالیا و آمریکا مقاصد محبوب برای مهاجران از اقصی نقاط جهان هستند که به دنبال مهاجرت برای کار، اقامت یا تحصیل به این کشورها سفر می‌کنند. در حالی که هر دو کشور شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند اما هر دو مزایا و معایب مختص به خود را خواهند داشت. در این بررسی به مقایسه کامل زندگی در استرالیا و آمریکا می‌پردازیم تا به شما و متقاضیان مهاجرت به استرالیا یا آمریکا، اطلاعات کاملی در مورد شرایط کار، زندگی، هزینه‌ها، سیستم بهداشتی و غیره ارائه دهیم.

    مقایسه آمریکا و استرالیا برای مهاجرت

    مقایسه آمریکا و استرالیا برای مهاجرت

    شاخص‌ها

    استرالیا

    آمریکا

    هزینه زندگی یک نفر

    1947 دلار

    2112 دلار

    هزینه زندگی خانواده

    4459 دلار

    4790 دلار

    اجاره یک نفره

    1094 دلار

    1325 دلار

    اجاره خانوادگی

    1701 دلار

    2220 دلار

    هزینه غذا

    495 دلار

    543 دلار

    هزینه های حمل و نقل

    226 دلار

    98.8 دلار

    حقوق ماهیانه پس از کسر مالیات

    4211 دلار

    4139 دلار

    تولید ناخالص داخلی سرانه

    51680 دلار

    63207 دلار

    شاخص آزادی انسان

    8.84

    8.73

    امید به زندگی

    83.2

    77.3

    شاخص ادراک فساد

    73

    67

    انگلیسی زبان

    92.8 درصد

    95.5 درصد

    تحصیلات عالی

    98 درصد

    100 درصد

    کیفیت زندگی

    92

    75

    جمعیت

    24.5 میلیون

    331 میلیون

     

    اگر قصد مهاجرت به استرالیا یا آمریکا را دارید، احتمالاً تعجب خواهید کرد که چرا استرالیا از ایالات متحده آمریکا بهتر است. پس بگذارید به طور دقیق‌تر به این ادعای خود جامه عمل بپوشانیم و تفاوت زندگی و کار در این دو کشور را بررسی کنیم:

    1- تعادل کار و زندگی

    1- تعادل کار و زندگی

    در مقایسه با ایالات متحده، تعادل کار و زندگی در استرالیا بسیار بهتر است. به عنوان مثال، استرالیایی‌ها به ازای هر سال کار، چهار هفته مرخصی با حقوق دریافت می‌کنند (صرف نظر از مدت زمانی که در یک شرکت بوده‌اند). اما آمریکایی‌ها تقریبا 10 روز مرخصی با حقوق برای کارمندانی که به مدت یک سال کار کرده‌اند، دریافت می‌کنند. با این حال، کسانی که بیش از 20 سال تجربه کار دارند، اغلب حدود 23 روز مرخصی سالانه با حقوق دریافت می‌کنند که این کمتر از استرالیایی‌ها است.

    در ایالات متحده، تعداد روزهایی که به عنوان روزهای تعطیل سالانه دریافت می‌کنید، معمولاً به سطح تجربه کاری شما و کارفرمایتان بستگی دارد. اما شاید بهترین شاخص تفاوت بین کار و زندگی بین دو کشور، مرخصی زایمان باشد. گزارش اخیر یونیسف نشان داد که در بین ثروتمندترین کشورها، ایالات متحده بدترین سیاست مرخصی سالانه را در بخش زایمان دارد. به طور متوسط، آمریکایی‌ها تقریباً 12 هفته مرخصی والدین می‌گیرند. بدتر از آن، این زمان معمولاً بدون پرداخت حقوق است!

    طبق قوانین فدرال، استرالیایی‌ها حداکثر 18 هفته مرخصی زایمان می‌گیرند. علاوه بر این، افراد می‌توانند مرخصی والدین خود را تا یک سال تمدید کنند و حتی این تضمین به آنها داده می‌شود که بعد از اتمام شرایط زایمان و نگهداری از نوزاد به شغل خود بازگردند. با این حال، این تمدید زمان اغلب بدون پرداخت حقوق است. در حالی که مثال‌های دیگری نیز وجود دارند که نشان از برتری استرالیایی‌ها در برقراری تعادل بهتر بین کار و زندگی دارند، استرالیا در این بخش بهتری از آمریکاست.

    2- مراقبت‌های بهداشتی

    2- مراقبت‌های بهداشتی

    بر کسی پوشیده نیست که سیستم مراقبت‌های بهداشتی آمریکا یکی از گران‌ترین سیستم‌ها است. به عنوان مثال، میانگین هزینه‌ای که ​​​​استرالیایی‌ها برای مراقبت‌های بهداشتی هزینه کردند، حدود 5552 دلار آمریکا در سال است. این رقم در ایالات متحده بیش از دو برابر است. حتی با وجود این تفاوت در هزینه‌ها، معمولاً گرفتن وقت پزشک در استرالیا نسبت به ایالات متحده آسان‌تر است.

    داروها همچنین در استرالیا بسیار ارزان‌تر از ایالات متحده هستند زیرا طرح مراقبت‌های بهداشتی جهانی استرالیا آنها را پوشش می‌دهد. بخشی از دلیل این نابرابری‌ها سیستم‌های مختلف مراقبت‌های بهداشتی کشورها است. بخش مراقبت‌های بهداشتی ایالات متحده در درجه اول خصوصی است. این بدان معناست که پزشکان می‌توانند هر چقدر که بخواهند هزینه به دوش بیماران بیندازند.

    از سوی دیگر، استرالیا دارای بخش سلامت مدون با ترکیبی از بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی خصوصی و دولتی است. سیستم مالیاتی استرالیا همچنین خدمات درمانی را برای استرالیایی‌ها مقرون به صرفه‌تر می‌کند. برخلاف ایالات متحده، استرالیا مانند بریتانیا، پرداخت‌های بیمه درمانی را از حقوق کارمندان به عنوان بخشی از کسر مالیات کم می‌کند.

    این امر باعث می‌شود که بیمه درمانی برای استرالیایی‌ها در دسترس‌تر و مقرون به صرفه‌تر از آمریکایی‌ها باشد. علیرغم اینکه آمریکا از حدود 19 درصد تولید ناخالص داخلی خود برای مراقبت‌های بهداشتی و استرالیا تقریباً 10 درصد استفاده می‌کند، تحقیقات نشان می‌دهند که نتایج مراقبت‌های بهداشتی در استرالیا بسیار بهتر از ایالات متحده هستند.

    3- تامین اجتماعی

    3- تامین اجتماعی

    یکی از بزرگترین مزیت‌های استرالیا این است که امنیت اجتماعی به خوبی تعریف شده و ساختار یافته است. به حدی که صحبت‌هایی در مورد الگوبرداری ایالات متحده از استرالیا و اصلاح امنیت اجتماعی آنها صورت گرفته است. بودجه سیستم تامین اجتماعی آمریکا توسط FICA (قانون مشارکت‌های بیمه فدرال) تامین می‌شود.

    این سیستم به آمریکایی‌های واجد شرایط مزایای سالمندی پرداخت می‌کند. به طور معمول، پرداخت‌ها از سن 62 سالگی شروع می‌شود و افرادی که مزایای خود را به سنین 67 و 70 سالگی موکول می‌کنند، مزایای بیشتری دریافت می‌نمایند. متأسفانه، بیشتر آمریکایی‌ها در دوران پیری به جای پس انداز، به مزایای تامین اجتماعی متکی هستند.

    سیستم تامین اجتماعی استرالیا پس انداز داوطلبانه و بازنشستگی سنی را برای تامین هزینه بازنشستگی ترکیب می‌کند. با این حال، بازنشستگی سنی استرالیا بسیار متفاوت از سیستم آمریکایی است زیرا آن را مورد تست قرار می‌دهد. تست سود به سیستمی اطلاق می‌شود که در آن مزایا فقط به ذینفعانی پرداخت می‌گردد که آستانه درآمد خاصی را برآورده نمی‌کنند. با این حال، کسانی که بیشتر از آستانه از پیش تعیین شده درآمد دارند، مزایای کمتری دریافت می‌کنند یا هیچ سودی ندارند.

    برنامه اجباری ضمانت بازنشستگی به استرالیایی‌ها کمک کرده است که برای دوران کهولت پس انداز بیشتری کنند که این امر باعث شده است تعداد بیشتری از استرالیایی‌ها نسبت به همتایان آمریکایی خود زندگی راحت‌تری داشته باشند. بازنشستگی مستلزم آن است که 9.5 درصد از درآمد یک کارمند توسط کارفرما برای کارمندان 18 تا 70 ساله به برنامه بازنشستگی کمک شود. تحقیقات انجام شده توسط مرکز تحقیقات بازنشستگی در کالج بوستون نشان دادند که برخلاف ایالات متحده، تقریباً هر استرالیایی حقوق بازنشستگی دارد که برای زندگی راحت در دوران پیری کافی است.

    4- سبک زندگی

    4- سبک زندگی

    در مقایسه با ایالات متحده، استرالیایی‌ها بسیار صبورتر هستند و مایلند منتظر اتفاقات در زمان مناسب باشند. بنابراین، تعجب نخواهید کرد اگر مردم برای انجام کاری عجله ندارند. با این حال، یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های فرهنگی آن چیزی است که استرالیایی‌ها از آن به عنوان «سندرم خشخاش بلند» یاد می‌کنند. در حالی که مهم شدن و مورد توجه قرار گرفتن در ایالات متحده مهم است اما در استرالیا توجهی که در فرهنگ آمریکایی رایج است را نخواهید داشت. در نتیجه کمتر مورد قضاوت قرار می‌گیرید.

    سبک زندگی کاری در استرالیا نسبت به ایالات متحده صمیمانه‌تر است. برای مثال، اکثر مدیران به ندرت با زیردستان خود در آمریکا معاشرت می‌کنند، در استرالیا رابطه مدیران به ویژه در عصرها و تعطیلات آخر هفته با زیردستان خود عادی است. در واقع، کسانی که بیشتر با مافوق خود معاشرت می‌کنند، معمولاً سریع‌تر ترفیع می‌گیرند. با این حال، افراد در آمریکا باید سابقه کاری درخشانی داشته باشند تا برای یک موقعیت بهتر با حقوق بالاتر ترفیع بگیرند.

    5- هزینه زندگی

    5- هزینه زندگی

    آمارها نشان می‌دهند که در سال 2021، میانگین قیمت یک خانه مسکونی در استرالیا با 44000 دلار در 12 ماه افزایش یافت و به 920100 دلار رسید. طبق اطلاعات اداره آمار استرالیا، افزایش ناگهانی قیمت مسکن در استرالیا در سال 2021، ارزش بازار مسکن این کشور از 2.2 تریلیون دلار به 9.9 تریلیون دلار رسید.

    در حالی که افزایش هزینه‌های مسکن در شهرهای مختلف استرالیا متفاوت بود، همه مناطق رشد دو رقمی هزینه ملک را ثبت کردند. در نتیجه، حتی استرالیایی‌ها نیز به طور فزاینده‌ای برای خرید خانه مشکل پیدا می‌کنند. قیمت خانه‌های ایالات متحده در مدت مشابه 17 درصد افزایش یافت، تقریباً 10 درصد کمتر از استرالیا! علاوه بر این، مکان‌های زیادی در ایالات متحده وجود دارند که قیمت خانه‌ها در آنها کمتر از نرخ بازار است و می‌توان با 200 هزاردلار ملک خرید. در مقابل، متوسط ​​قیمت ملک استرالیا 549918 دلار استرالیا است.

    در حالی که استاندارد زندگی در استرالیا بالاست، هزینه زندگی نیز به طور قابل توجهی زیاد است. این کشور در حال حاضر در جایگاه شانزدهم گران‌ترین کشورهای جهان قرار دارد. به عنوان مثال، هر چیزی که از استرالیا وارد می‌شود، اغلب قیمت بالایی دارد. یکی از دلایل این امر این است که هزینه حمل و نقل محصولات به استرالیا بیشتر است. اما درآمد در استرالیا بهتر از آمریکاست که می‌تواند هزینه‌های بالا را توجیه کند. میانگین دستمزدها در استرالیا 34.63 دلار آمریکا در ساعت و در ایالات متحده 27.77 دلار آمریکا در ساعت است.

    6- فاصله زمینی

    6- فاصله زمینی

    استرالیا ممکن است به اندازه کافی بزرگ باشد که بتوانید تمام عمر خود را در این کشور به کاوش بگذرانید. اما افرادی که زیادی سفر می‌کنند، ترجیح می‌دهند برای تعطیلات از یک کشور به کشوری دیگر پرواز کنند. متأسفانه مهاجرت به استرالیا این امر را تقریباً غیرممکن می‌کند. به دلیل موقعیت مکانی و دوری این کشور از دیگر کشورهای سرزمین اصلی، اکثر مردم سفر به استرالیا و بازگشت از آن را سخت و بسیار پرهزینه می‌دانند.

    از سوی دیگر، ایالات متحده با اینکه بزرگ است اما به اندازه استرالیا منزوی نیست. در حالی که نزدیکترین مرز استرالیا به کشور دیگر بیش از  1600 کیلومتر در سراسر اقیانوس است، ایالات متحده یک مرز زمینی با کانادا در شمال و مکزیک در جنوب دارد که سفر به آن سوی مرزها را آسان‌تر می‌کند.

    7- ارزش‌های مذهبی

    7- ارزش‌های مذهبی

    تفاوت دیگر بین این دو کشور این است که آمریکایی‌ها به طور قابل توجهی مذهبی‌تر از استرالیایی‌ها هستند. بر اساس کتاب حقایق جهانی سیا، ایالات متحده 51.3 درصد پروتستان، 23.9 درصد کاتولیک و 4 درصد ادعا می‌کنند که هیچ دینی هستند. از سوی دیگر استرالیا 25.8 درصد کاتولیک، 27.4 درصد پروتستان و 18.7 درصد هیچ دینی دارد. در آمریکا تبلیغات مذهبی به وفور دیده می‌شود. افرادی ممکن به در مسیر جلوی شما را بگیرند و شما را به اعتقادات مذهبی خود ترغیب کنند.

    چنین برخوردهایی به ندرت در استرالیا اتفاق میفتد. نگرش آرام استرالیا نسبت به دین موضوعی است که به طور گسترده در میان مورد بحث قرار نمی‌گیرد. همچنین بیلبوردهای متعددی وجود ندارد که ارزش‌های «مسیحی» را تبلیغ کند. بی‌تفاوتی مذهبی استرالیا در برنامه‌های تلویزیونی آن نیز منعکس می‌شود.

    با وجود اختلافات فراوان بین استرالیا و ایالات متحده، پیوند عمیقی بین مردم این دو ملت وجود دارد. در حالی که استرالیایی‌ها آرام‌تر، معمولی‌تر، کمتر مذهبی‌تر و آگاه‌تر از رویدادهای جهانی هستند، آمریکایی‌ها وطن پرست‌تر هستند و پرچم‌های زیادی در جلوی حیاط خانه‌شان به اهتزاز در آمده‌اند. با این حال، هر دو ملیت نام دین مسیحی را یدک می‌کشد و بسیاری افراد در هر دو کشور در کلیساهای سنتی شرکت می‌کنند.

    هنگام تحصیل در خارج از کشور، جنبه های زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. بخشی از آن در نظر گرفتن هزینه زندگی و امنیت کشورها است. هدف باید انتخاب بهترین کشور برای تحصیل باشد.

    8- سیستم آموزشی

    8- سیستم آموزشی

    استرالیا یکی از برترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است و در واقع تحصیل در استرالیا شهرت زیادی در سراسر جهان دارد. این کشور همچنین با ارائه آموزش با کیفیت بالا در ازای شهریه منصفانه از یک سیستم آموزشی در سطح جهانی برخوردار هستند. این کشور دارای بالاترین درصد جمعیت واجد شرایط آموزش عالی در جهان است. استرالیا همچنین دارای رتبه بالایی در نرخ سواد و آموزش است. در همین حال، ایالات متحده آمریکا نیز یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی است. این کشور دارای یکی از بزرگترین سیستم‌های آموزشی در جهان است.

    یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید هزینه تحصیل است. اگر شما یک دانشجوی بین المللی در استرالیا هستید، باید شهریه کامل دوره خود را بپردازید. برای دوره VET، بین 7 هزار تا 15 هزار دلار استرالیا است، در حالی که برای دوره لیسانس بین 15 هزار تا 33 هزار دلار استرالیا است. برای مقطع کارشناسی ارشد شهریه بین 20 هزار تا 37 هزار استرالیا است. همچنین از نظر سطح آموزش و دانشگاه‌ها، هر دو کشور مشابه هستند اما آمریکا در 10 دانشگاه برتر دنیا اغلب دارای 4 و 5 دانشگاه برتر است.

    در همین حال، اگر مایل به تحصیل در ایالات متحده هستید، هزینه تحصیل بستگی به دوره تحصیلی یا برنامه تحصیلی شما دارد. همچنین می توانید انتظار داشته باشید که بین  5 هزار تا 60 هزار در هر سال تحصیلی پرداخت کنید. اگر در استرالیا تحصیل می کنید، تا زمانی که بتوانید شغلی پیدا کنید، می‌توانید 20 ساعت در هفته در هر جایی کار کنید. اگر دارای ویزای دانشجویی آمریکا هستید، می‌توانید فقط در داخل دانشگاه کار کنید، مگر اینکه بتوانید از آموزش عملی اختیاری (OPT) و آموزش عملی برنامۀ تحصیلیCPT) ) استفاده کنید. در نتیجه، ویزای دانشجویی در استرالیا برای همه دانشجویان بین المللی مشتاق مقرون به صرفه‌تر است.

    دلایل دیگر برتری استرالیا نسبت آمریکا

    دلایل دیگر برتری استرالیا نسبت آمریکا

    • نرخ جرم: میزان جرم و جنایت در استرالیا بسیار کمتر از ایالات متحده است. میزان جرم و جنایت به حدی در این کشور پایین است که افسران پلیس حتی اسلحه هم با خود حمل نمی‌کنند. آنها فقط باتوم در دست دارند. اما در آمریکا جنایت به ویژه از طریق اسلحه زیاد است.
    • کیفیت زندگی: استرالیا کیفیت زندگی بسیار بهتری دارد. سیدنی را زیباترین و یکی از قابل زندگی‌ترین شهرهای جهان می‌دانند. چهار شهر استرالیا اعم از پرت، ملبورن، سیدنی، آدلاید در 10 شهر برتر جهان برای زندگی قرار دارند. در حالی که هیچ شهری از آمریکا در این لیست نیست.
    • زیرساخت‌های عمومی: زیرساخت‌های عمومی در استرالیا بهتر از اروپا و ایالات متحده هستند. حتی با جمعیت نسبتاً کم، دولت در توسعه و نگهداری زیرساخت‌های عمومی، بناهای تاریخی و ساختمان‌های شهری مختلف سرمایه ‌گذاری می‌کند. خانه اپرای سیدنی پیچیده‌ترین زیرساخت معاصر جهان است.
    • زیبایی طبیعی: استرالیا دارای طبیعت بکر دست نخورده است که برای فرار انسان از روال یکنواخت روزانه عالی است. با ظرافت‌های زیبایی مانند دیواره مرجانی بزرگ، دریاچه صورتی، خلیج کوسه‌ها، کوه‌های آبی، دسر پیناکلز و غیره خود را در استرالیا رها کنید. در حالی که هر چیزی که در ایالات متحده می‌بینید جنگلی از بتن است!

    کلام آخر

    با مقایسه کامل زندگی در استرالیا و آمریکا اکنون می‌توانید کشور مناسب را برای انواع روش مهاجرت از جمله مهاجرت تحصیلی، کاری و... انتخاب کنید. اما پیشنهاد ما به شما استرالیاست زیرا این کشور از نظر سطح آموزش، مراقبت‌های پزشکی، توجه به اقلیت‌ها، سطح درآمد و غیره در رتبه بهتری قرار دارد. توجه دولتمردان استرالیا بیشتر به داخل کشور است تا مسائل بیرون! اما در آمریکا مسائل خارجی در اولویت مهمی قرار دارند. برای اطلاع از نحوه اخذ ویزای مهاجرتی استرالیا و آمریکا با گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول مقایسه کامل زندگی در استرالیا و آمریکا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ