مقایسه استان انتاریو با بریتیش کلمبیای کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    انتاریو و بریتیش کلمبیا دو استان محبوب در کانادا هستند که به عنوان مقاصد اصلی مهاجرتی و مسافرتی در این کشور شناخته می‌شوند. در اینکه بگوییم که کدام استان بهتر از دیگری است، اتفاق نظر وجود دادر و در واقع انتخاب بهترین استان به نیازها و ترجیحات آدم‌ها بستگی دارد. در حقیقت، تفاوت زیادی بین بریتیش کلمبیا و انتاریو وجود ندارد. هر دوی آن‌ها استان‌هایی گران قیمت محسوب می‌شوند، دارای سیستم حمل و نقل کارآمد هستند و اقتصاد قوی و پویایی دارند. با این حال، همچنان تفاوت‌های مخصوص به خود را نیز دارند. در این مقاله به مقایسه استان انتاریو با بریتیش کلمبیا برای زندگی و مهاجرت به کانادا می‌پردازیم.

    مقایسه جمعیت استان انتاریو و بریتیش کلمبیا

    مقایسه جمعیت استان انتاریو و بریتیش کلمبیا

    وسعت استان انتاریو 2.8 برابر ژاپن، 3.6 برابر ایتالیا و 10 برابر کشور ایسلند است. در مثالی دیگر هم بریتیش کلمبیا 25 برابر ژاپن، 0.9 برابر بزرگتر از اسپانیا و 86 برابر بزرگتر از جامائیکا است. استان انتاریو میزبان پایتخت این کشور یعنی شهر اتاوا است. این استان بزرگ‌ترین شهر کانادا به نام تورنتو را در خود جای داده است. 48 فرودگاه در انتاریو وجود دارند و مساحت این استان 1.076 میلیون کیلومتر مربع است و حدود 14 میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند.

    پایتخت بریتیش کلمبیا شهر ویکتوریا است. بزرگترین شهر بریتیش کلمبیا، ونکوور است که تقریبا 675 هزار نفر جمعیت دارد. مساحت کل استان بریتیش کلمبیا در حدود 994 هزار کیلومتر مربع است. جمعیت کل استان نیز چیزی بیش از پنج میلیون نفر است. بنابراین، بریتیش کلمبیا در مقایسه با اوناریو دارای تراکم جمعیتی کمتری است، با اینکه از نظر مساحت تقریباً به هم نزدیک هستند.

    منطقه تورنتو بزرگ با عنوان اختصاری انگلیسیGTA  در انتاریو، فضای بسیار شلوغ‌تری نسبت به شهرهای اصلی بریتیش کلمبیا دارد. تورنتو توسط بزرگراه‌ها احاطه شده است که مملوء از ماشین‌ها و ترافیک جاده‌ای خواهد بود، اما بریتیش کلمبیا از فضای باز بیشتری برخوردار است. در حقیقت انتاریو و به ویژه تورنتو را باید یک مرکز تجاری بزرگ در کانادا دانست که از نظر اقتصادی پویاتر از بریتیش کلمبیا است.

    معروف‌ترین شهرهای استان انتاریو شامل تورنتو، اتاوا، همیلتون، کیچنر، واترلو، لندن، وینزور و کینگستون هستند. معروف‌ترین شهرهای استان بریتیش کلمبیا نیز شامل ونکوور، ویکتوریا، سوری، برنابی، ریچموند، کوکیتلام و ابوتسفورد هستند. تورنتو فرهنگی‌ترین شهر جهان نامیده می‌شود، زیرا تنوع فرهنگی و قومیتی زیادی دارد. قریب به نیمی از جمعیت تورنتو خارجی هستند. در این شهر بیش از 250 قومیت و 170 زبان وجود دارند. ونکوور نیز تنوع مخصوص به خود را دارد، اما نه به اندازه تورنتو. ونکوور در کل استان بریتیش کلمبیا از تنوع فرهنگی بیشتری برخوردار است.

    مقایسه آب و هوا استان انتاریو و بریتیش کلمبیا

    مقایسه آب و هوا استان انتاریو و بریتیش کلمبیا

    آب و هوا معمولا یک عامل تعیین کننده و مهم برای تصمیم گیری در مورد استان‌های کانادا است. انتاریو معمولاً زمستان‌های آفتابی‌تری نسبت به بریتیش کلمبیا دارد، اگرچه دما می‌تواند کاهش شدیدی پیدا کند. شما در انتاریو هر چهار فصل کانادا را خواهید داشت. تابستان گرم و سوزان، پاییز با برگ‌های نارنجی و قرمز، کریسمس سفید در زمستان و بهار بارانی را پیش روی دارید.

    انتاریو استانی فوق العاده با مناظر شگفت انگیز فراوان است. این استان چندین دریاچه دارد و تقریباً همه شهرهای این استان دارای پارک هستند. بزرگترین شهر استان که تورنتو است، بیش از 1400 پارک دارد. با این حال، بریتیش کلمبیا زیبایی متفاوتی دارد و نزدیک به اقیانوس است و چیزی که در این استان به دست می‌آورید، ترکیبی از زیبایی‌های ساحلی با دشت‌های کوهستانی است.

    بریتیش کلمبیا به دلیل نزدیک بودن به اقیانوس گرمتر از انتاریو است. گرم‌ترین شهرهای کانادا مانند ونکوور و ویکتوریا در بریتیش کلمبیا هستند. کیفیت خوب هوا، چشم اندازهای طبیعی و هوای گرم باعث شده‌اند تا در بریتیش کلمبیا یک فرهنگ علاقه به فضای باز ایجاد شود. بنابراین، اگر فردی هستید که ترجیح می‌دهید وقت خود را در فضای باز بگذرانید و از محیط طبیعی لذت ببرید، بریتیش کلمبیا برای شما عالی خواهد بود.

    مقایسه حمل و نقل استان انتاریو و بریتیش کلمبیا

    مقایسه حمل و نقل استان انتاریو و بریتیش کلمبیا

    رفت و آمد در بریتیش کلمبیا به دلیل گزینه‌های حمل و نقل متعدد آسان‌تر است. گزینه‌های حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس، قطار، کشتی و تاکسی هستند. وجود گزینه های زیاد حمل و نقل، دسترسی ساکنان را از یک نقطه استان به نقطه دیگر راحت‌تر کرده است. همچنین چندین شهر در بریتیش کلمبیا مانند ویکتوریا و ونکوور وجود دارند که فرهنگ دوچرخه سواری در آنها غالب است. در بیشتر شهرهای بریتیش کلمبیا چندین کیلومتر مسیر دوچرخه وجود دارد. حتی اگر دوچرخه خوبی ندارید، به راحتی می‌توانید دوچرخه جار کنید.

    انتاریو به اندازه بریتیش کلمبیا دارای یک سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد است که برای بیش از 14 میلیون ساکن در استان قابل دسترس است. اگر در شهرهای بزرگی مانند تورنتو، همیلتون، اتاوا و غیره زندگی می‌کنید، به احتمال زیاد نیازی به داشتن ماشین شخصی برای رفت و آمد ندارید. این موضوع نشان می‌دهد که سیستم حمل و نقل در انتاریو چقدر پیشرفته و کارآمد است.

    اگر در منطقه تورنتو بزرگ زندگی می‌کنید و به این شهر رفت و آمد دارید، احتمالا به سیستمGo Train  دسترسی خواهید داشت. این سیستم، سرویسی است که بسیاری از شهرهای جنوب انتاریو را به هم وصل می‌کند. با این حال، رفت و آمد به محل کار در قطارهای Go Train بسیار گرانتر از سیستم  Skytrainونکوور هستند. برای مثال، رفت و آمد از اوکویل به تورنتو با Go Train 19.40 دلار کانادا است، در حالی که برای رفتن از سوری به ونکوور در ساعات اوج شلوغی، 10.50 دلار کانادا برای یک روز کامل است که استفاده نامحدود از ترانزیت را در تمام اتوبوس‌ها برای کل روز فراهم می‌کند.

    مقایسه هزینه زندگی در استان انتاریو و بریتیش کلمبیا

    مقایسه هزینه زندگی در استان انتاریو و بریتیش کلمبیا

    تنها تفاوت‌های جزئی در هزینه‌های زندگی در انتاریو و بریتیش کلمبیا وجود دارند. متوسط هزینه زندگی در بریتیش کلمبیا برای یک فرد مجرد و خانواده چهار نفره به ترتیب 1841 و 4275 دلار کانادا است که این هزینه شامل اجاره نمی‌شود. از سوی دیگر، انتاریو دارای هزینه متوسط زندگی 1887 دلار کانادا برای یک فرد مجرد و 4266 دلار کانادا برای یک خانواده چهار نفره است بدون احتساب هزینه اجاره می‌باشد. بنابراین، بریتیش کلمبیا گزینه گرانتری است، اما با تفاوت‌هایی جزئی که می‌توان از آن صرف نظر کرد.

    وقتی صحبت از اجاره خانه در ونکوور در مقابل اجاره در تورنتو به میان می‌آید، هر دو شهر بزرگ کانادا بسیار گران هستند. پس صادقانه بگوییم، تقریبا قیمت اجاره در هر دو شهر یکسان است. برای مثال، اجاره آپارتمان یک خوابه در ونکوور 2200 دلار کانادا و در تورنتو 1900 دلار کانادا است. البته چندین شهر دیگر در هر دو استان دارای هزینه‌های مقرون به صرفه‌تری هستند؛ اما هزینه آن هنوز بسیار بالاتر از سایر استان‌های کانادا است. میانگین قیمت خرید خانه در بریتیش کلمبیا بیش از یک میلیون دلار کانادا است، در حالی که انتاریو کمی کمتر و حدود 998 هزار دلار کانادا است. اجاره در هر دو استان به یک اندازه گران می‌باشد اما انتاریو کمی ارزان‌تر است.

    مقایسه شرایط اقتصادی استان انتاریو و بریتیش کلمبیا

    مقایسه شرایط اقتصادی استان انتاریو و بریتیش کلمبیا

    بریتیش کلمبیا بهترین اقتصاد را در بین استان‌های کانادا دارد، اما انتاریو بزرگترین اقتصاد کانادا محسوب می‌شود. اقتصاد قوی انتاریو مدیون تورنتو و اتاوا است. صنایع تولیدی و خدماتی انتاریو بیش از دو سوم تولید ناخالص داخلی آن را تشکیل می‌دهند و تورنتو یک مرکز فناوری و مالی بزرگ است. اگرچه هر دو شهر اقتصاد قوی دارند، اما شرایط اشتغال کمی متفاوت است. نرخ بیکاری در بریتیش کلمبیا 4.6 درصد است، در حالی که نرخ بیکاری انتاریو 5.3 درصد است.

    میانگین دستمزد بریتیش کلمبیا 65 هزار دلار کانادا است، در حالی که در انتاریو 67 هزار دلار کانادا خواهد بود. بنابراین تفاوت چندانی در شرایط اقتصادی دو استان وجود ندارد. گفته می‌شود، انتاریو پایتخت اقتصادی کانادا است، به این معنی که در این استان فرصت‌های اقتصادی و شغلی بیشتری نسبت به هر بخش دیگری از کشور وجود دارند. بریتیش کلمبیا همچنین از نظر حداقل دستمزد نسبت به انتاریو کمی کمتر است. حداقل دستمزد در انتاریو 16.65 دلار در ساعت و حداقل دستمزد در بریتیش کلمبیا 16.55 دلار در ساعت است.

    مقایسه امکانات رفاهی استان انتاریو و بریتیش کلمبیا

    مقایسه امکانات رفاهی استان انتاریو و بریتیش کلمبیا

    اگر با خانواده خود به کانادا مهاجرت می‌کنید، مکانی با امکانات مناسب برای خانواده می‌خواهید؛ امکاناتی نظیر آموزش و پرورش برای تحصیل در کانادا، امکانات شهری و حمل و نقل، بهداشت و درمان، تفریح و دیگر موارد. خوشبختانه هر دو استان در این زمینه عالی هستند. چه مراقبت‌های بهداشتی باشد و چه سرگرمی، تفریح یا امکانات آموزشی، هر دو استان بهترین امکانات را به شما ارائه می‌دهند. استان انتاریو و بریتیش کلمبیا دارای سیستم آموزشی باکیفیت هستند که از مهدکودک تا دانشگاه‌ها را شامل می‌شوند. دو تا از بهترین دانشگاه‌های کانادا، یعنی دانشگاه تورنتو و دانشگاه بریتیش کلمبیا در هر دو استان واقع شده‌اند.

    استان انتاریو و بریتیش کلمبیا از نظر استانداردهای آموزشی جزء 3 استان برتر کانادا هستند. هر دو استان در بخش مراقبت‌های بهداشتی نیز رتبه بالایی دارند، اما بریتیش کلمبیا هم رده کشورهایی مانند سوئیس و سوئد است. هر دو استان فضای زندگی ایمن دارند، اما اگر به دنبال گذراندن اوقات خوش هستید، انتاریو گزینه‌های سرگرمی بیشتری دارد. این استان مملوء از فضاهای فرهنگی مانند جشنواره‌های هنری، رویدادهای فرهنگی، موزه‌ها و سایر موارد هستند. تنوع غذایی در انتاریو نیز به دلیل تنوع فرهنگی، بیشتر است. بریتیش کلمبیا نیز رویدادهای فرهنگی زیادی دارد، اما بیشتر به دلیل طبیعت بکرش معروف است.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    انتاریو و بریتیش کلمبیا در بسیاری از موارد مانند دو روی یک سکه هستند. به عنوان مثال، هر دو استان دارای استاندارد زندگی بالا، اقتصاد قوی، امکانات رفاهی پیشرفته و سایر موارد هستند، اما هنوز تفاوت‌هایی وجود دارند که باید به آنها توجه کرد، به خصوص زمانی که در نظر بگیرید که در کدام یک از این دو استان باید زندگی کنید.

    حتما مواردی مانند آب و هوا، شلوغی، اقتصاد و حمل و نقل توجه کنید. همچنین هزینه‌های زندگی را بررسی کنید تا چشم اندازه روشن‌تری از زندگی در این دو استان داشته باشید. در نهایت، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی و طرح هرگونه سوال با مشاوران ما از طریق شماره 02171400111 در تماس باشید.

    سوالات متداول مقایسه استان انتاریو با بریتیش کلمبیای کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ