معرفی شهر گوئلف کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    گوئلف هر ساله به عنوان یکی از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی، کار، تحصیل، گردش و... در نظر گرفته می‌شود. این شهر زیبا که در جنوب غربی انتاریو قرار دارد، بین مراکز اقتصادی بزرگی مانند واترلو، همیلتون و تورنتو واقع شده است. گوئلف که شهری کم جمعیت محسوب می‌شود، منطقه‌ای بسیار آرامش بخش است که هیاهو و استرس شهرهای بزرگ را ندارد. همچنین گوئلف به عنوان شهری با تم سلطنتی در کانادا شناخته می‌شود، زیرا نام این شهر یکی از اسامی خانواده سلطنتی بریتانیا بود. پس اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید و می‌خواهید در مورد شهر گوئلف بیشتر بدانید، این مطلب را تا پایان بخوانید.

    گوئلف کجاست؟

    گوئلف کجاست؟

    گوئلف در جنوب غربی استان انتاریو واقع شده است. این شهر در همسایگی واترلو، کیچنر، نیاگارا فالز، همیلتون، لندن، استنفورد، تورنتو و شهرهای مرزی ایالات متحده قرار دارد. جمعیت گوئلف تقریباً 150 هزار نفر است که برای یک زندگی شهری آرام، بسیار خوب محسوب می‌شود. انتظار می‌رود جمعیت شهر تا سال 2050 به بیش از 200 هزار برسد. بنابراین نرخ رشد جمعیتی در این شهر در طی 30 سال آینده بالا خواهد بود.

    بیشترین درصد از جمعیت این شهر انگلیسی الاصل هستند. همچنین افراد اسکاتلندی، ایرلندی، آلمانی و ایتالیایی نیز جمعیت این شهر را تشکیل می‌دهند. بسیاری از اقلیت‌های قومی، این شهر را خانه کانادایی می‌نامند که شامل مهاجران از آسیای جنوبی، چینی، آسیای جنوب شرقی، فیلیپینی و آمریکای لاتین هستند. تفکیک جمعیتی نشان می‌دهد که اکثریت مردم گوئلف مسیحی هستند (بیش از 61 درصد). سایر ادیان شامل اسلام، بودیسم، سیک و هندوئیسم هستند.

    تاریخچه شهر گوئلف

    تاریخچه شهر گوئلف

    گوئلف به عنوان یک شهرک کوچک در سال 1827 توسط فردی اسکاتلندی به نام «جان گالت» تاسیس شد. او دفتر مرکزی و خانه شخصی خود را در این شهرک بنا کرد. این منطقه که قسمت زیادی از آن به شهرستان ولینگتون تعلق داشت، بعدها توسط گالت به عنوان شهری مستقل معرفی شد. در حقیقت، گالت را عموما بنیانگذار شهر گوئلف می‌دانند.

    شهر گوئلف دارای سابقه غنی از معماری و سنت‌های تاریخی است. 100 جاذبه تاریخی و فرهنگی در گوئلف وجود دارند که بسیاری از آن‌ها در مرکز شهر واقع شده‌اند. در این میان، چند ساختمان منحصر به فرد در شهر قرار دارند که در دهه 1850 تاسیس شده‌اند. مهاجران و بازدیدکنندگان می‌توانند از «موزه مدنی گوئلف» دیدن کنند تا با تاریخچه این شهر از نزدیک آشنا شوند.

    آب و هوای گوئلف

    آب و هوای گوئلف

    تابستان‌ها در گوئلف راحت و معتدل است، اما زمستان‌ها یخبندان، برفی و سرد است و در تمام طول سال نیمه ابری خواهد بود. دما در طول سال معمولاً از منفی 11 درجه سانتیگراد تا 26 درجه سانتیگراد متغیر است و دما به ندرت کمتر از منفی 20 درجه سانتیگراد یا بالاتر از 30 درجه سانتیگراد می‌رسد. فصول گرم به مدت 4 ماه از 23 می تا 18 سپتامبر با میانگین دمای روزانه بالای 20 درجه سانتیگراد ادامه دارد. گرم‌ترین ماه سال در گوئلف ژوئیه است که میانگین دمای آن 25 درجه سانتیگراد و کمترین آن 14 درجه سانتیگراد است.

    فصل سرد به مدت 3.5 ماه از 2 دسامبر تا 13 مارس با میانگین دمای روزانه بالا 3 درجه سانتیگراد سپری می‌شود. سردترین ماه سال در گوئلف ژانویه است که میانگین دمای آن منفی 10 درجه سانتیگراد و حداکثر آن منفی 3 درجه سانتیگراد است. به طور کلی، بهترین زمان از سال برای بازدید از شهر گوئلف جهت لذت بردن از هوای گرم به اواخر ژوئن تا اوایل سپتامبر معطوف می‌شود.

    هزینه زندگی در گوئلف

    هزینه زندگی در گوئلف

    شهر گوئلف یکی از بالاترین نرخ‌های اشتغال در کانادا را دارد و به عنوان قطب فعالیت اقتصادی در انتاریو شناخته می‌شود. نرخ اشتغال شهر تقریبا 67 درصد است، بدین معنا که اکثریت مردم امنیت شغلی دارند و می‌توانند از فرصت‌های شغلی مختلف بهره‌مند شوند. به گفته بانک مونترا (BMO)، گوئلف یکی از بهترین شهرها برای پیدا کردن شغل در کل کانادا است. نرخ بیکاری در گوئلف 3.8 درصد است.

    قدرت خرید مردم به دلیل نرخ اشتغال بالا نیز در دهه گذشته به شدت افزایش یافته است. تخمین زده می‌شود که ساکنان شهر برای زندگی در گوئلف در مقایسه با هزینه بالای زندگی در تورنتو، تقریباً 27 درصد کمتر هزینه می‌کنند. بنابراین، هزینه زندگی در گوئلف به نسبت به شهرهای بزرگی مانند تورنتو پایین است. گوئلف همچنین مکانی عالی برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات است.

    میانگین نرخ اجاره ماهانه با 2471.85 دلار کانادا است. به علاوه نرخ خانه‌های خالی در گوئلف فقط 2 درصد است، بنابراین فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در املاک وجود دارند. همچنین صنعت تولید یک موتور اقتصادی محرک و مهم در گوئلف است که توسط شرکت‌های کانادایی و بین المللی از جمله Linamar، Magna-Polycon و Wurth Canada هدایت می‌شود. سایر صنایع کلیدی در این شهر شامل کشاورزی، تکنولوژی، فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند.

    هزینه‌های زندگی در گوئلف برای سال جاری میلادی در جدول زیر آمده است:

    اقلام

    هزینه (دلار کانادا)

    آب معدنی (0.33 لیتری)

    1.82

    شیر (یک لیتری)

    2.18

    نان (500 گرم)

    3.41

    تخم مرغ (12 عددی)

    4.86

    برنج (یک کیلو گرم)

    4.54

    موز(یک کیلو گرم)

    1.61

    گوجه فرنگی (یک کیلو گرم)

    2.62

    فیله مرغ (یک کیلو گرم)

    13.75

    بلیط یک طرفه

    3.00

    تاکسی تا یک کیلومتر

    2.40

    آب، برق، گاز، گرمایش و سرمایش

     150 تا 230

    اینترنت (60 مگابیت در ثانیه یا بیشتر)

    81.14

    اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر

    1500 تا 2254.06

    اجاره آپارتمان یک خوابه در خارج شهر

    2240 تا 4500

    قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر

    5689 تا 6500

    قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج شهر

    4081 تا 5500

    میانگین حقوق ماهانه خالص (بعد از مالیات)

    4566.67

    سیستم حمل و نقل گوئلف

    سیستم حمل و نقل گوئلف

    گوئلف در فاصله یک ساعتی از برخی از پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین شهرها از جمله تورنتو بزرگ واقع شده است. شهر تورنتو در غرب گوئلف و تنها در فاصله 70 کیلومتری قرار دارد. گوئلف از شرق و با فاصله 23 کیلومتر با واترلو همسایه است. این شهر از شمال تنها 46 کیلومتر با همیلتون فاصله دارد. اگرچه گوئلف در نزدیکی بسیاری از شهرهای پرجمعیت قرار دارد، اما سیستم حمل و نقل عمومی آن خیلی توسعه یافته نیست.

    اخیرا اعلام شده که قرار است سیستم حمل و نقل گوئلف دگرگون شود که شامل اضافه شدن مسیرهای جدید و تقویت دسترسی آسان در سطح شهر است. اگرچه بسیاری از ساکنان گوئلف برای کار به تورنتو رفت و آمد می‌کنند، اما بیشتر آنها به حمل و نقل خصوصی وابسته هستند. بدین دلیل که فقط دو قطار GO  (نام سیستم حمل و نقل قطاری کانادا) هر روز از گوئلف به تورنتو می‌روند که هر دو قطار تقریباً در فاصله زمانی دو ساعتی نسبت به هم کار می‌کنند. بنابراین برای کاهش اتلاف وقت، ساکنان شهر از خودروی شخصی بهره می‌برند.

    نرخ جرم و جنایت در گوئلف

    نرخ جرم و جنایت در گوئلف

    گوئلف توسط وبسایت UniversityMagazine.ca در لیست امن‌ترین شهرهای کانادا در رتبه دهم قرار گرفته است. با داشتن شاخص ایمنی بالا در حدود 69.57 و شاخص جرم در حدود 30.43، این شهر یکی از مقاصد اصلی برای جابجایی خانوارها جهت زندگی در محیطی با جرم و جنایت کم است. پس اگر شما قصد تشکیل خانواده را دارید، گوئلف یک شهر امن محسوب می‌شود. بر اساس آمار منتشر شده از سازمان‌های اجرای قانون در کانادا، هیچ قتلی در دو سال متوالی در گوئلف ثبت نشده است و گوئلف پناهگاهی امن برای ساکنانش محسوب می‌شود.

    سیستم آموزشی در گوئلف

    سیستم آموزشی در گوئلف

    گوئلف دارای انواع مختلف مدارس ابتدایی و دبیرستان دولتی و خصوصی است که هر کدام شهریه و شرایط مختص به خود را دارد. همچنین این شهر محل استقرار یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا به نام «دانشگاه گوئلف» است. دانشگاه گوئلف در بین 20 دانشگاه برتر کانادا قرار دارد. این دانشگاه به دلیل اهمیت قائل شدن به رشته کشاورزی و منطقه سرسبز آربرتوم (Arboretum) مشهور است. آربرتوم در حدود 165 هکتار است که بیش از 400 گونه منحصر به فرد از درختان، مجموعه گل رز Frances Ball و باغ ژاپنی G. Porter Memorial را در خود جای داده است.

    با داشتن بیش از 75 هزار دانشجو در یک سال تحصیلی، بسیاری از ساکنان شهر احساس می‌کنند که گوئلف در حال تبدیل شدن به یک شهر دانشگاهی مطرح برای تحصیل در کانادا است. علاوه بر این، از آنجا که بسیاری از دانشجویان این دانشگاه‌ها در دانشگاه زندگی و تحصیل می‌کنند، اما در طول آخر هفته‌ها، بسیاری از دانشجویان مهمانی در شهر را ترجیح می‌دهند. این امر باعث می‌شود تا گوئلف به شهری دانشجو محور تبدیل شود. از طرف دیگر، گوئلف همچنین سطح بالایی از فرار مغزها را دارد، زیرا بسیاری از دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی برای به دست آوردن شغل با درآمد بالاتر به شهرهای بزرگتری مانند تورنتو می‌روند.

    جاذبه‌های دیدنی شهر گوئلف

    جاذبه‌های دیدنی شهر گوئلف

    گوئلف با بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌های عالی از سراسر جهان از جمله تایلندی، خاورمیانه، مدیترانه، ژاپنی، کره‌ای، ویتنامی، ایتالیایی، فرانسوی، یونانی، مکزیکی، چینی و غیره مقصدی عالی برای تجربه انواع غذاهای مختلف است. فرهنگ غذایی در گوئلف به مانند بسیاری از شهرهای کانادا غنی است و به شما تجربه‌ای منحصر به فرد را می‌بخشد.

    درست است که گوئلف شهری بزرگ نیست، اما هنوز هم یک صحنه هنری و فرهنگ چشمگیر از جمله فستیوال موسیقی River Run، موزه مدنی، گالری هنری گلف و خانه مک کری را در خود دارد. همچنین گالری‌های هنری مستقل و مکان‌های مختلف برای پخش موسیقی در شهر وجود دارند که برخی از بهترین اجراهای موسیقی برتر در کل کانادا را نمایش می دهند. اگر از سرگرمی‌های زنده لذت می‌برید، این شهر مجموعه‌ای کامل از نمایش‌های موزیکال خیابانی است.

    بیرون آمدن و لذت بردن از پارک‌های عمومی و مسیرهای پیاده روی باعث شده است تا از از این نظر گوئلف شهری بسیار محبوب باشد. هر محله در گوئلف گزینه‌های مختلفی برای حضور در فضای باز دارد که شامل برپایی یک پیک نیک ساده برای ناهار یا دوچرخه سواری خواهد بود. با داشتن بیش از هزار هکتار زمین برای پارک‌ها و بیش از 70 کیلومتری مسیرهای پیاده روی، هرگز از فضای باز گوئلف خسته نمی‌شوید.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    بسیاری از افراد برای تشکیل خانواده در گوئلف مستقر می‌شوند، زیرا میزان جرم و جنایت در این شهر کم است. همچنین گوئلف شهری دوستانه محسوب می‌شود و مردم آن با مهاجران رفتار بسیار خوبی دارند. ورزش‌هایی مانند هاکی، بیسبال، فوتبال، والیبال و دوچرخه سواری در گوئلف بسیار محبوب هستند. این شهر همچنین دارای یک سیستم آموزشی قوی است و مدارس و دانشگاه‌های بسیار معتبری دارد. برای کسب اطلاعت بیشتر در مورد شهر گوئلف و اقدام برای مهاجرت به کانادا با مشاوران ما از طریق شماره 02171400111 برای طرح هرگونه سوال تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی شهر گوئلف کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ