معرفی شهر کیچنر کانادا
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    کیچنر شهری زیبا و محبوب برای زندگی واقع در استان انتاریو کانادا و در فاصله‌ی ۱۰۰ کیلومتری غرب شهر تورنتو می‌باشد. کیچنر یکی از 3 شهر در استان انتاریو است که شهرداری منطقه‌ای واترلو را تشکیل داده و یک مقر منطقه به حساب می‌آید. نام سابق شهر کیچنر برلین بود؛ تا زمانی که در طی یک رفراندوم در سال 1916 نام این شهر به نام امروزی تغییر پیدا کرد. مساحت شهر کیچنر 136.86 کیلومتر مربع بوده و این شهر میزبان جمعیتی بیش از 257 هزار نفر در خود می‌باشد.

    شهر کیچنر شهر بسیار محبوبی ببرای زندگی بوده و بسیاری که قصد مهاجرت به کانادا و استان انتاریو را دارند، زندگی محبوب و رویایی خود را در شهر کیچنر می‌بینند. البته جمعیت ناحیه شهرداری واترلو که شامل این شهر هم شده به بیش از 575 هزار نفر هم می‌رسد که آن را دهمین منطقه کلان شهری بزرگ  بنا به آخرین سرشماری (CMA) در کانادا می‌شود و همچنین رتبه چهارم منطقه بزرگ CMA در استان انتاریو می‌باشد. همانطور که تو مقاله مربوط به معرفی شهر واترلو نیز اشاره کرده‌ایم، کیچنر و واترلو به عنوان شهرهای دوقلو در نظر گرفته می‌شوند و اغلب هم به طور مشترک با عنوان "کیچنر-واترلو" یا به اختصار K-W شناخته می‌شوند. اما در کل همانطور که می‌دانید، هر 2 شهر مستقل بوده و دارای دولت‌های شهری جداگانه هستند.

    مختصر اطلاعات شهر کیچنر

    مختصر اطلاعات شهر کیچنر

    استان و کشور

    انتاریو، کانادا

    تاریخ تاسیس

    سال 1833 میلادی

    مساحت

    136.86 کیلومتر مربع

    جمعیت

    بیش از 257 هزار نفر

    آب و هوا

    مرطوب قاره‌ای با تابستان مایل به گرم

    شهردار

    بری ور بانوویچ

    میزان تولید ناخالصی سالانه

    در حدود 29.3 میلیارد دلار کانادا

    متوسط سرانه

    52484 دلار کانادا

    تاریخ شهر کیچنر

    تاریخ شهر کیچنر

    به روایت و تحلیل گری واریک، باستان شناس نامی، شروع تمدن و گسترش جمعیت مردم از قبایل بی طرف به منطقه شهری کیچنر و واترلو به دهه 1300 بر می‌گردد. تاریخ در واقع می‌گوید که حداقل دو سکونتگاه بومی متعلق به دهه 1500 را می‌توان در نزدیکی نهرهای اشنایدر و استراسبورگ در این منطقه شناسایی نمود و حتی برخی از آثار باستانی مربوط به هزار سال پیش نیز در زیر خاک‌های شهر پیدا گردیده است. ایروکویی‌ها در شروع تمدن در این شهر در ابتدا محصولاتی مانند ذرت، لوبیا و کدو را پرورش دادند. این یافته‌های تاریخی، بقایای دهکده‌ای از ملل اول را هم شامل می‌شود که تخمین زده شده که حداقل 500 سال قدمت دارد. این ناحیه در سال 2010 در منطقه استراسبورگ کریک در شهر کیچنر کشف گردید و آنطور که تصور می‌شود، ساکنین اولیه‌ی آن از اجداد ملت بی‌طرف باشند. همچنین دیگر آثار یافت شده در این محل شامل بقایای خانه‌های بلند، ابزار ساخته شده از استخوان و سنگ و نوک پیکان نیز می‌گردد.

    اما تاریخهای اولیه ثبت شده از شهر کیچنر به سال ۱۷۴۸ میلادی باز می‌گردد و آن هم به همان زمان که انگلیسی‌ها این منطقه را در راستای قدردانی از وفاداری شش ‌تیره سرخپوست در خلل انقلاب در حال انجام در آمریکا، به عنوان هدیه به شش‌تیره سرخپوست دادند که چند سال بعد همان افراد ملقب به ایروکوایی‌ها بخشی از زمینهای این شهر را به شخصی به نام کلنل ریچارد بیسلی فروخته بودند. البته بخش‌های فروخته شده به کلنل ریچارد بیسلی جرء زمین‌ها و نقاط دوردست در این منطقه حساب می‌شد. بعد از گذشت یک مدت زمانی، یک خانواده کشاورز که دارای اصالت آلمانی بوده اما ساکن ایالت پنسیلوانیا بوده، برای خرید زمین‌های این مناطق علاقه نشان دادند و در انتها، کلیه‌ی آن زمین‌هایی که از نظر جغرافیایی و کشاورزی، سکونت و ساخت و ساز در وضعیت مساعد تری بوده به منظور امور کشاورزی خریداری نموده‌اند. بعدها و در سال ۱۸۰۰ میلادی اولین بناهای ساختمانی و مسکونی شهری در کیچنر ساخته شد و در طی چند سال بعد از شروع قرن 1800 خانواده‌های بیشتری به منطقه کیچنر مهاجرت نموده‌اند.

    تحصیل در شهر کیچنر

    تحصیل در شهر کیچنر

    شهر کیچنر در دل خود تعداد قابل توجهی از دبیرستانهای عالی دولتی را جای داده است که مدرسه و کالج فنی حرفه‌ای کیچنر-واترلو که در سال 1855 تاسیس شد، قدیمی ترین آن‌ها می‌باشد. از طرفی در دهه 1950 و 1960 میلادی چندین دبیرستان جدید نیز در این شهر ساخته شد؛ مانند موسسه کالج ایستوود که در آن زمان در بخش جنوب شرقی کیچنر قرار داشت و به عنوان مثال‌های دیگر موسسه کالج فارست هایتز در بخش غربی جنگل هایتز، کالج گراند ریور در منطقه شمال شرقی هریتیج و کالج کامرون هایتز در منطقه جنوبی مرکز شهر.

    در سال 2006، مدرسه هورون هایتز در جنوب غربی کیچنر افتتاح شد. این مرکز آموزش با تعداد محدودی از دانش‌آموزان کلاس نهم و دهم افتتاح گردید. قدیمی ترین دبیرستان کاتولیک در شهر کیچنر، دبیرستان سنت مری می‌باشد که تاسیس آن به سال 1907 بر می‌گردد.

    شهر کیچنر دانشکده مددکاری اجتماعی لایل اس هالمن از دانشگاه ویلفرد لوریه را نیز میزبانی می‌نماید که این دانشکده در سال 2006 در این شهر افتتاح شد و در ابتدا در مجموع 300 استاد، کارمند و دانشجو را به مرکز شهر کیچنر آورد. محله دون که زمانی روستایی جداگانه از شهر کیچنر بود، اکنون بخشی از این شهر است که این بخش میزبان پردیس اولیه کالج کانستوگا می‌باشد که یکی از بهترین و مهمترین موسسات آموزشی غیر دانشگاهی در کانادا به حساب می‌آید.

    همچنین دانشگاه واترلو که از جمله‌ی بهترین دانشاه‌های کانادا بوده نیز یک دانشکده داروسازی در مرکز شهر کیچنر افتتاح کرد و مبلغ 30 میلیون دلار از صندوق سرمایه گذاری توسعه اقتصادی که در مجموع 110 میلیون دلار بوده، به تاسیس دانشکده داروسازی دانشگاه واترلو در مرکز شهر کیچنر اختصاص یافت. ساخت و ساز دانشکده مذکور از سال 2006 آغاز شده و اولین کلاس و برنامه داروسازی آن در ژانویه 2008 با 92 دانشجو کلید خورد. کیچنر همچنین میزبان یکی از پردیس‌های پزشکی دانشگاه مک مستر نیز می‌باشد. پردیس مک مستر در کیچنر دارای مرکز پزشکی خانواده، تیم سلامت خانواده و کلینیک دانشکده بینایی سنجی دانشگاه واترلو می‌باشد.

    در کل کیچنر از جمله دیگر شهرهای محبوب و با امکانات بالا و کافی در استان انتاریو در کل، در کانادا به حساب آمده که از نظر سیستم آموزشی بسیار قوی بوده و تعداد افراد قابل توجهی سالانه برای تحصیل در کانادا، شهر کیچنر را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند.

    جغرافیا و آب و هوای کیچنر

    جغرافیا و آب و هوای کیچنر

    کیچنر در بخش جنوب غربی استان انتاریو و در دشت سنت لارنس واقع شده است. این منطقه‌ میزبان پروژه‌های زمین شناسی بوده و دارای اقلیمی از خاک‌های مرطوب و جنگل‌های برگریز در دل خود می‌باشد. این منطقه که در دره گراند ریور واقع شده است، به طور کلی بالاتر از 300 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

    شهر کیچنر بزرگترین شهر در ناحیه رودخانه گراند و در مسیر هلدیمند به حساب می‌آید. درست در غرب کیچنر، تپه بادن، در شهرک ویلموت قرار دارد. کیچنر دارای آب و هوای قاره‌ای مرطوب و دارای تابستان‌های نسبتا گرم است (که به اختصار به آن در هواشناسی دسته‌ی Dfb می‌گویند). در کیچنر تفاوت‌های فصلی زیادی دیده می‌شود و بنابراین دارای تنوع آب و هوایی قابل توجهی بوده و برعکس اغلب شهرهای دیگر کانادا به یخبندان و یا بارندگی خلاصه نمی‌شود. معمولا تابستن‌ها در کیچنر گرم و مرطوب بوده اما زمستان‌های این شهر همیشه سرد تا حتی یخبندان هم پیش می‌رود و وضعیت هوایی زمستانی در کیچنر معمولا از اواسط دسامبر تا اواسط مارس ادامه دارد.

    دما در طول سال در شهر کیچنر می‌تواند در فصول گرم حتی از 30 درجه سانتیگراد فراتر رفته و در زمستان نیز حتی تا چندین بار درجه هوا به زیر 20 درجه سانتیگراد هم کاهش یابد، اما دوره های طولانی مدت برای سرماهای شدید و پیوسته در کیچنر بسیار کمتر است. دوره بدون یخبندان برای کیچنر به طور متوسط ​​حدود 147 روز در سال است.

    فرهنگ و جمعیت

    فرهنگ و جمعیت

    مطابق با آخرین آمار سرشماری موجود که توسط اداره آمار کانادا انجام شده، شهر کیچنر دارای 256,885 نفر جمعیت بوده که در تعداد بیش از 99 هزار خانه‌ی شخصی زندگی می‌کنند که جمعیت شهر از سال 2016 میلادی به میزان بیش از 10 درصد رشد داشته است. با احتساب مساحت 136.81 کیلومتری مربع شهر، در نتیجه کیچنر دارای تراکم جمعیتی معادل تقریبا 1900 نفر در هر کیلومتر مربع می‌باشد. در سطح کلان شهری کیچنر مطابق با آخرین سرشماری (CMA) ناحیه شهرداری کیچنر - کمبریج - واترلو دارای جمعیت برابر با 575,847 نفر می‌باشد که در مجموع تعداد 229,809 خانه شخصی زندگی می‌کنند.

    از نظر قومیتی نیز طبق آخرین آمار سرشماری موجود، از کل اهالی شهر کیچنر تقریبا 76.3 درصد سفیدپوست، 21.8 درصد اقلیت و دیگر نژادهای قابل شهود و 1.9 درصد دیگر نیز مردم بومی هستند. اقلیت‌های بزرگتر و قابل مشاهده در کیچنر عبارتند از: 5.0 درصد مردم آسیای جنوبی، 4.1 درصد سیاه پوستان، 2.6 درصد از مردم آمریکای لاتین، 2.3 درصد از مردم آسیای جنوب شرقی، 2.1 درصد از نژاد چینی، 1.8 درصد عرب، 1.2 درصد از کشورهای آسیای غربی و 0.7 درصد فیلیپینی.

    ترکیب قومیت‌ها در شهر کیچنر نیز مطابق با جدول زیر می‌باشد:

    اصالت و ملیت

    جمعیت

    درصد جمعیت

    کانادایی

    54490

    23.7

    آلمانی

    51050

    22.2

    انگلیسی

    48350

    21

    ایرلندی

    37630

    16.4

    اسکاتلندی

    37190

    16.2

    فرانسوی

    20790

    9.0

    لهستانی

    12595

    5.5

    آلمانی

    9815

    4.3

    هندی

    8385

    3.6

    ایتالیایی

    7620

    3.3

    از نظر دین و مذهب نیز طبق مطابق با آخرین آمار سرشماری موجود، گروه‌های مذهبی در شهر کیچنر از قرار زیر می‌باشد:

    • مسیحیت (131390 نفر و 51.7 درصد از جمعیت)
    • بی دینی (81475 نفر و 32.1 درصد از جمعیت)
    • اسلام (19140 نفر و 7.5 درصد از جمعیت)
    • هندوئیسم (9610 نفر و 3.8 درصد)
    • سیکیسم (6520 نفر و 2.6 درصد)
    • بودیسم (3015 نفر و 1.2 درصد)
    • یهودیت (525 نفر و 0.2 درصد)
    • معنویت بومی (70 نفر و کمتر از 0.1 درصد)
    • سایر (2400 نفر و 0.9 درصد)

    اقتصاد

    اقتصاد

    ساختار اقتصاد شهر کیچنر ریشه در تولیدات داخلی خود دارد اما اقتصاد فعلی شهر کیچنر نسبت به گذشته، کمتر به بعد تولید داخلی خود اتکا دارد؛ تا جایی که در سال 2012، چیزی در حدود فقط 20 درصد از نیروی کار این شهر در بخش تولیداتی مشغول به کار بودند. کیچنر دارای چهار پارک تجاری شهری است: پارک تجاری بریجپورت، پارک تجاری گراند ریور وست، پارک تجاری هورون و پارک مرکز لنکستر. در کنار این موارد رسانه‌های دیجیتالی نیز در این شهر فعالیت قابل توجهی داشته و همچنین تجارت‌های پیرامون علوم بهداشتی در اقتصاد این شهر به وضوح در حال فعالیت هستند. تا سال 2009 کیچنر شاهد ساخت و ساز‌های درون شهری و بازسازی اماکن شهری به شکل گسترده‌تری بوده و بسیاری از خیابان‌های قدیم و دیگر اماکن بازسازی شده و امکانات و مدرنیزه شهر تا به امروز نیز همچنان دوش به دوش دیگر شهرهای مطرح در استان انتاریو در حال رشد می‌باشد. رشد اقتصادی شهر کیچنر از بعد تحصیلی و به ویژه در حوزه‌های پزشکی و علوم بهداشتی نیز قابل توجه است.

    در منطقه مرکز شهر کیچنر، چندین و چند کارخانه قدیمی به انبارها و اقامتگاه‌های مجلل تبدیل شده‌اند. در سپتامبر 2010، ساخت و ساز پروژه بازسازی «مرکز شهر» در شهر کیچنر کلید خورد و در این ناحیه واحدهای کاندومینیوم، فضاهای خرده فروشی نوساز، پارکینگ خصوصی و عمومی، گالری و یک هتل جدید افتتاح شد. در سال 2012، مرکز Desire2Learn در مرکز شهر کیچنر مبلغی معادل با 80 میلیون دلار بودجه سرمایه گذاری از OMERS Ventures و New Enterprise Associates را دریافت نمود. حال که صحبت از ساخت و ساز شد، گفتنی است که تمرکز زیادی برای ساخت واحد‌های جدید مسکونی و همچنین پروژه‌های ساخت ساختمان‌های مجلل تجاری به طور واضح در این شهر قابل مشاهده است.

    هزینه زندگی در شهر کیچنر

    هزینه زندگی در شهر کیچنر

    کیچنر نیز از جمله دیگر شهرهای مطرح و محبوب برای زندگی در استان انتاریو و در کل کانادا به حساب می‌آید که در کنار رفاه، امکانات و فرصت‌های موجود، به نسبت بسیاری از شهرهای بزرگ دیگر، یک زندگی مقرون به صرفه‌تری را با هزینه‌های پایین‌تر برای زندگی به ساکنین خود ارائه می‌دهد. دانش‌آموزان و دانشجویان زیادی نیز سالانه به این شهر مهاجرت تحصیلی کرده و از کالج‌ها و مراکز آموزشی بسیار عالی این شهر بهره‌مند می‌شوند. خلاصه هزینه‌های زندگی در شهر کیچنر از قرار زیر است:

    • متوسط هزینه زندگی ماهانه برای یک فرد بدون احتساب هزینه‌های مربوط به مسکن در حدود 1220 دلار است.
    • متوسط هزینه زندگی ماهانه برای خانواده‌ایی 4 نفره بدون احتساب هزینه‌های مربوط به مسکن کمتر از 4350 دلار است.
    • هزینه اجاره‌ آپارتمانی تک خواب در مرکز شهر ماهانه 1715 دلار بوده و برای نقاط به دور از مرکز شهر نیز ماهانه 1590 دلار می‌باشد.
    • هزینه اجاره‌ آپارتمانی 3 خوابه در مرکز شهر ماهانه 2485 دلار بوده و برای نقاط به دور از مرکز شهر نیز ماهانه 2300 دلار می‌باشد.
    • کل هزینه‌های مربوط به تسهیلات مانند برق، آب، گاز، اینترنت پرسرعت، قبض تلفن و موبایل و... در ماه کمتر از 285 دلار خواهد شد.
    • و مهمتر از همه با هزینه‌های بسیار مقرون به صرفه‌ی ذکر شده در بند‌های فوق، متوسط درآمد ماهانه مردم شهر کیچنر بیش از 5165 دلار در ماه بوده (61980 دلار در سال) نیز می‌رسد.

    سوالات متداول معرفی شهر کیچنر کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت