معرفی شهر کلونا کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    آیا به مهاجرت به کانادا فکر می‌کنید و مطمئن نیستید که بهترین مقصد برای شما کدام است؟ شاید شهر ایده آلی که به دنبالش هستید و تمام نیازهای شما را برآورده می‌کند کلونا (Kelowna) باشد. این شهر که در بیشتر ایام سال به عنوان مکانی توریستی عمل می‌کند، صدها هزار دوستدار طبیعت را در سال به خود جذب می‌کند. کلونا مزایای زندگی را در مکانی آرام و به دور از ازدحام در شهرهای بزرگ کانادا، به ساکنین خود ارائه می‌دهد. معمولاً کسانی که تصمیم می‌گیرند زندگی جدید خود را در شهر کلونا شروع کنند، از شهرهای شلوغ می‌آیند؛ اما زندگی در کلونا واقعاً چگونه است؟ اگر قصد مهاجرت به کانادا و زندگی در این شهر را دارید، ما در این بررسی به طور کامل در مورد شهر کلونا صحبت خواهیم کرد.

    کلونا کجاست؟

    کلونا کجاست؟

    کلونا شهری در جنوب بریتیش کلمبیا است. این شهر در دره اوکاناگان، روی دریاچه تماشایی اوکاناگان قرار دارد. این شهر یک مکان شناخته شده برای فیلمبرداری، عکاسی و لذت بردن از طبیعت بکر است. نام این شهر از «خرس گریزلی» در زبان اوکاناگان گرفته شده است. شما می‌توانید کایاک سواری، پارو سواری ایستاده، قایق سواری، موج سواری، فلای‌برد و شنا در دریاچه اوکاناگان را امتحان کنید.

    این امکان را دارید از محبوب‌ترین سواحل شهر مانند ساحل هات ساندز، ساحل روتاری، ساحل ساراسون، ساحل بویس-گیرو، پارک استراتکونا و غیره دیدن کنید. از نقاط دیدنی مهم شهر می‌توان به میشن کریک، صخره پیناکل، دره بلو، دره گالاگر، آبشار کرافورد، دریاچه اوکاناگان، کوه نایت سیاه و دره میرا اشاره کرد.

    سبک زندگی در شهر کلونا

    سبک زندگی در شهر کلونا

    وقتی که در شهر کلونا هستید، احساس می‌کنید که در ماه‌های تابستان و در تعطیلات طولانی هستید، زیرا تعداد زیادی از گردشگران از سواحل کلونا بازدید می‌کنند. سالانه تقریبا دو میلیون نفر توریست از کلونا بازدید می‌کنند. به این ترتیب، صنعت خدماتی مهمان نوازی در این شهر بسیار پر رونق است که بیش از یک میلیارد دلار در سال به اقتصاد منطقه اوکاناگان وارد می‌کند. از آنجایی که بخش بزرگی از اقتصاد شهر کلونا به گردشگری بستگی دارد، افرادی که با آن‌ها ملاقات خواهید کرد، اغلب رفتاری دوستانه و مهربان دارند.

    پس از گذراندن یک روز در کلونا، درک خواهید کرد که مردم برای حفظ تناسب اندام خود همه کار می‌کنند. بخشی از سبک زندگی مردم در کلونا، توجه به سلامتی و تناسب اندام با بهره گیری از آب و هوای شگفت انگیز شهر است. اگر از عاشقان طبیعت هستید یا می‌خواهید ورزش کنید، از کاوش در پارک‌ها و مسیرهای دره اوکاناگان لذت خواهید برد. همچنین فعالیت‌هایی مانند قایق‌ سواری، پیاده‌ روی، دوچرخه‌ سواری، گلف و اسکی بسیار محبوب هستند و مردم را به خوبی سرگرم می‌کنند.

    به هر طرف که نگاه می‌کنید، افراد در هر سنی در بیرون از خانه هستند و از ورزش، پیاده روی و تفریح در زیر نور خورشید لذت می‌برند. از کلاس اسپین و کراس فیت گرفته تا یوگا و پیلاتس، گزینه‌های زیادی را در این شهر پیدا خواهید کرد. همچنین مسیر دوچرخه سواری کلونا به تنهایی بخش مهمی از فرهنگ توجه به تناسب اندام است. نزدیک به 300 کیلومتر مسیر در خیابان و 40 کیلومتر مسیرهای چند منظوره سنگفرش شده برای دوچرخه سواری وجود دارند.

    آب و هوای شهر کلونا

    آب و هوای شهر کلونا

    کلونا دارای آب و هوا بسیار خوبی است. شما می‌توانید هر چهار فصل را در کلونا تجربه کنید. همچنین این شهر به اندازه سایر نقاط کانادا سرد و با بارندگی زیاد (برف و باران) نیست. بدین دلیل که این شهر در یک دره قرار دارد و دریاچه‌هایی که از آن عبور می‌کنند دمای هوا را به خصوص در زمستان تعدیل می‌کنند. تابستان‌های کلونا معمولا گرم و خشک هستند که آسمان آفتابی دل انگیزی را ارائه می‌دهند. این شهر همچنین با یک بهار دلپذیر و بارانی، پاییز رنگارنگ و یک زمستان سرد با بارش برف همراه است.

    کلونا یکی از معدود شهرهای داخلی کانادا است که دمای بالای آن در هر ماه از سال بالای صفر است. به طور کلی، کلونا یکی از گرم‌ترین شهرهای کانادا با میانگین دمای بالای سالانه 14.3 درجه سانتیگراد است. در ادامه به حقایق جالبی در مورد آب و هوای کلونا اشاره می‌کنیم:

    • کلونا دمای متوسط به بالایی دارد که باعث می‌شود که مردم بتوانند در هر فصل برای گشت و گذار در طبیعت احساس راحتی کنند.
    • بیشترین روزهایی که باد در کانادا به صورت ملایم می‌وزد، در کلونا است.
    • این شهر به طور متوسط حدود 380 میلی‌متر (15 اینچ) بارندگی در سال دارد
    • بارندگی برف در کلونا عمده در دسامبر و ژانویه است.
    • کلونا سالانه بیش از 2 هزار ساعت روزهای آفتابی دارد.

    فرهنگ مردم کلونا کانادا

    فرهنگ مردم کلونا کانادا

    یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که شهرهای بزرگ دنیا دارند، نبود مدنیت به طور کامل و مطلوب است و در واقع در این محیط های بسیار شلوغ مردم نسبت به گذشته شاید کمی کمتر نسبت به شخص دیگری اهمیت دهند، زیرا اهمیت توجه به دیگران در زندگی شلوغ امروزی کمرنگ شده است. شلوغی زندگی شهری ما را دلسرد می‌کند، چیزی که باعث می‌شود بسیاری از مردم به دنبال مکان‌هایی باشند که مردمانش به هم نزدیکتر هستند و احساس عمیق‌تری از جامعه دارند.

    مهربانی، همدلی و احساس اجتماعی در سراسر شهر کلونا وجود دارد. از آنجایی که جمعیت شهر بسیار کم است، اکثر مردم یکدیگر را می‌شناسند و خانواده‌ها برای نسل‌ها در حال رشد بوده‌اند. این چیزی است که امروزه به ندرت در پایتخت‌های بزرگ جهان دیده می‌شود. بسیاری از گردشگران سال به سال برای گذراندن تعطیلات تابستانی خود به کلونا برمی‌گردند، زیرا این شهر بسیار مهمان نواز است. بنابراین اگر به دنبال مردمانی با رفتار دوستانه هستید که به هر قومیتی احترام می‌گذارند، برای مهاجرت به این شهر شگفت انگیز تردید نکنید.

    فرهنگ غذایی در کلونا

    فرهنگ غذایی در کلونا

    کلونا به خاطر تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل خود یکی دیگر از مقاصد غذایی عالی در کانادا محسوب می‌شود که مردم را به خوردن غذا در فضای باز دعوت می‌کند. سرآشپزهای برتر کلونا با استفاده از تازه‌ترین مواد اولیه محلی، منو غذایی خلاقانه‌ای را برای ساکنان شهر به ارمغان می‌آورند که باعث می‌شود افراد بارها و بارها به رستوران مورد علاقه خود قدم بگذارند.

    طیف گسترده‌ای از رستوران‌ها با غذاهای بسیار متنوع وجود دارند که دوستداران غذا را به وجد می‌آورد. از رستوران‌های کلاسیک گرفته تا مکان‌های غذاخوری محلی، به راحتی می‌توانید خود را برای خوردن یک وعده غذایی خوشمزه آماده کنید. در کلونا هرگز نمی‌توانید بگویید که از یک غذای خاص خسته شده‌اید، زیرا تنوع غذایی از ملل مختلف به قدری زیادی است که شما می‌توانید تمام عمر را به خورد غذاهای متفاوت بگذرانید.

    هزینه زندگی در کلونا کانادا

    هزینه زندگی در کلونا کانادا

    زیبایی قیمتی دارد و زندگی در مکانی منحصر به فرد مانند کلونا چیزی نیست که همه بتوانند از پس آن برآیند. اگرچه این شهر بسیار ارزان‌تر از شهرهای پر جمعیت دیگر مانند ونکوور یا تورنتو است، اما همچنان هزینه‌های زندگی در آن آنچنان هم پایین نیست اما خانواده‌ها با درآمد مناسب می‌توانند در آن زندگی کنند.

    هزینه یک خانه با اندازه استاندارد در کلونا معمولا حدود 700 هزار دلار کانادا قیمت دارد که خرید آن برای اکثر افراد طبقه متوسط با شغل موقت حداقل در جوانی می‌توان گفت که عملا غیرممکن است. اجاره بها در این شهر نیز کم نیست. به همین دلیل است که کلونا معمولا برای افرادی که شغل دائمی ندارند یا تازه وارد بازار کار شده‌اند، ممکن است کمی دشوار باشد. با این حال، کلونا هنوز هم نسبت به شهرهای بزرگ کانادا، شهری بسیار مقرون به صرفه محسوب می‌شود.

    اقتصاد و بازار کار کلونا

    اقتصاد و بازار کار کلونا

    کلونا بیشترین تنوع شغلی را در منطقه اوکاناگان دارد. با رشد مداوم شهر، کلونا می‌تواند فرصت‌های شغلی زیادی را به متخصصان در حوزه‌های خاص ارائه دهد. برای ارائه ایده‌ای از وضعیت اشتغال در کلونا، در ادامه به تعدادی از بزرگترین و محبوب‌ترین صنایع این شهر اشاره می‌کنیم:

    • گردشگری
    • مراقبت‌های بهداشتی
    • تولید
    • ساخت و ساز
    • کشاورزی

    در سال جاری میلادی، کلونا سومین رتبه برتر در تولید شغل در کل کانادا را داشته که نشان می‌دهد یک منطقه شهری کم جمعیت حتما نباید مکانی با فرصت‌های شغلی کم باشد. در حالی که درست است که یکی از موتورهای اصلی اقتصاد این شهر گردشگری است، اما منابع درآمد پایدار دیگری نیز از کشاورزی، مراقبت‌های بهداشتی، مشاغل کوچک، ساخت و ساز و تولید در سطح ملی وجود دارند. علیرغم اینکه کلونا شهری با جمعیت نسبتاً کمی است، با تقریباً 100 هزار نفر در مرکزی‌ترین منطقه و تنها حدود 30 هزار نفر در دورافتاده‌ترین مناطق، رشد و نوآوری در این منطقه به هیچ عنوان متوقف نخواهد شد.

    تفریحات و سرگرمی در کلونا

    تفریحات و سرگرمی در کلونا

    آیا می‌خواهید پنجره خانه خود را باز کنید و نسیم کوهستانی را استشمام کنید و بدون ترک خانه از منظره جنگلی زیبا با رنگ‌های پاییزی لذت ببرید؟ پس به کلونا مهاجرت کنید. برای کسانی که از فضای شلوغ شهرهای بزرگ خسته شده‌اند، کلونا بهترین گزینه خواهد بود. این شهر زیبا در همه جا توسط کوه‌ها احاطه شده است و دریاچه بزرگ اوکاناگان یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود.

    داون تاون متنوع‌ترین منطقه فرهنگی کلونا است که شامل چندین گالری، تئاتر، موزه و رستوران‌های بین المللی خواهد بود. شما می‌توانید زمان زیادی را صرف پرسه زدن در خیابان‌ها و دیدن مغازه‌های محلی سپری کنید. همچنین از پیاده روی در مناطق مختلف این شهر لذت ببرید. برخی از بهترین مناطق کلونا برای قابل توجه پیاده روی عبارتند از:

    • کوه ناکس: پیاده روی در کوه ناکس می‌تواند تا حدودی دشوار باشد، اما منظره شگفت انگیزی از دریاچه اوکاناگان و مرکز شهر کلونا را ارائه می‌دهد. منظره‌ای که از نقاط بلند کوهستان قابل مشاهده است، خاطره‌ای به یادماندنی است.
    • پارک کوهستانی پیک کوپیر: این پارک یک مسیر ساده و باز است که مکانی عالی برای استراحت را فراهم می‌کند. فضای آرام آن توسط بسیاری از کسانی که به دنبال یک مسیر آرامش بخش‌تر برای پیاده روی هستند، قدردانی می‌شود.
    • هاردی فالز:‌ هاردی فالز برای کوهنوردان بی‌تجربه نیز عالی است. در بهار و اوایل تابستان، آبشارهای این منطقه یک منظره زیبا را ایجاد می‌کنند که برای هر کسی که قدردان طبیعت است، لذتی خوشایند دارند.
    • میل کریک: به عنوان یک مسیر آسان برای پیاده روی در نظر گرفته می‌شود. این منطقه دارای نهرهای زیبایی با یک آبشار است که باعث شده به منطقه‌ای زیبا برای گذراندن وقت تبدیل شود.
    • کوه کاروت: این یک پیاده‌روی بسیار سخت در نظر گرفته می‌شود، بنابراین فقط اگر تجربه پیاده‌روی دارید باید آن را امتحان کنید. پاداش چالش دلهره آور کوه هویج، منظره وسیع کلونای غربی و دریاچه شانون است.

    آموزش و پرورش در کلونا

    آموزش و پرورش در کلونا

    باید بدانید در کلونا گزینه‌های تحصیلی متعددی برای تحصیلات ابتدایی و متوسطه وجود دارند و بنابراین این شهر یکی از گزینه‌های عالی برای تحصیل در کانادا می‌باشد.  از سوی دیگر، امکان تحصیل در مدارج بالاتر در دانشگاه نیز وجود دارد. UBCO پردیس دانشگاه بریتیش کلمبیا در منطقه اوکاناگان است. این دانشگاه هر ساله در بین 3 دانشگاه برتر کشور و 50 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. در  پردیس دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشجویان و اساتید تمام مزایای یک دانشگاه معتبر جهانی را در اختیار دارند. کالج اوکاناگان نیز بیش از 120 مدرک گواهینامه، دیپلم و دوره‌های کارآموزی و پیش از کارآموزی ارائه می‌دهد. این کالج دومین موسسه بزرگ آموزشی در کلونا است. از دیگر موسسات برتر آموزشی این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • موسسه عدالت بریتیش کلمبیا
    • کالج اسپرت شاو

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    برای همه کسانی که به فکر شروع یک زندگی جدید در کانادا هستند، شهر کلونا می‌تواند انتخاب خوبی باشد. این شهر مکانی پر از امکانات شهری با چشم اندازهای طبیعی بسیار بکر و زیباست. کلونا هم برای بازنشستگانی که به دنبال گذراندن آخرین سال‌های زندگی خود هستند و هم برای خانواده‌ها ، مکانی برای لذت بردن از یک زندگی رویایی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی و طرح هرگونه سوال با مشاوران ما از طریق شماره 02171400111 در تماس باشید.

    سوالات متداول معرفی شهر کلونا کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ