معرفی شهر کبک، کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    زیبا، خانواده پسند، پر از دانشجو، نوآور، فرهنگی، ورزشی، ایمن و بسیاری موارد دیگر، همه توصیفاتی هستند که کبک را به عنوان شهری نوظهور معرفی می‌کنند. بیش از هر زمان دیگری، کبک شهری ایده آل برای زندگی مهاجران از اقصی نقاط جهان است. به همین دلیل، ما در این مقاله می‌خواهیم به این پرس جواب دهیم که چرا هر ساله مردم از سراسر جهان تصمیم می‌گیرند که چمدان خود را ببندند و به شهر کبک در کانادا مهاجرت کنند؟ برای پاسخ با مقاله دیگری از ادب ویزا همراه باشید.

    کبک کجاست؟

    کبک استانی در قسمت شرقی - مرکزی کانادا واقع شده است. کبک بزرگترین استان کانادا از نظر مساحت و دومین بخش بزرگ اداری بعد از نوناووت است. این استان از غرب با انتاریو، خلیج جیمز و خلیج هادسون، از شمال با تنگه هادسون و خلیج انگاوا، خلیج سنت لارنس و از شرق با استان‌های نیوبرانزویک و نیوفاندلند و لابرادور همسایه است.

    کبک همچنین با نیویورک، ورمونت ، نیوهمپشایر و ماین مرز مشترک دارد و با نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد و نوناووت مرزهای دریایی دارد. کبک با بیش از 500 هزار دریاچه و رودخانه، یکی از بزرگ‌ترین منابع آب شیرین در جهان را دارا است (3 درصد). دامنه توپوگرافی از مناطق کم ارتفاع در جنوب تا کوه‌های سر به فلک افراشته در شمال است.

    شهر کبک و منطقه اطراف آن به عنوان مکان‌های امن برای زندگی شناخته می‌شوند. این شهر دارای کمترین میزان جرم و جنایت در آمریکای شمالی است و همچنین به عنوان امن‌ترین کلان شهر کانادا محسوب می‌شود.

    معرفی شهر کبک

    تاریخچه کبک

    شکارچیان بومی هزاران سال قبل از پا گذاشتن اروپایی‌ها در این منطقه زندگی می‌کردند. هنگامی که کاوشگر مشهور ژاک کارتیه در سال 1535 از رودخانه سنت لارنس عبور کرد، با استاداکونا روبرو شد، محل زندگی حدود 1000 هورون هندی! بعدها این مکان به شهر کبک تبدیل شد.

    تا سال 1608 بود که «ساموئل دی شامپلین» اولین مرکز تجاری را در اینجا تأسیس کرد. این شهر به پایتخت فرانسوی‌های جدید بود و بریتانیایی‌ها بارها سعی در تصرف این شهر داشتند. آینده شهر کبک به یک نبرد تاریخی وصل بود، جایی که درست در خارج از دیوارهای کبک در سال 1759، نیروهای انگلیسی بر فرانسه غلبه کردند که در نهایت منجر به سقوط فرانسه جدید شد.

    برای جلوگیری از حمله مشابه آینده، انگلیسی‌ها قلعه عظیم ستاره‌ای شکل و یکی از محبوب‌ترین جاذبه های شهر کبک را ساختند. هنگامی که کانادا در سال 1867 به کشوری مستقل تبدیل شد، شهر کبک به مرکز استان کبک انتخاب شد.

    ویلفرید لوریر در سال 1896 اولین نخست وزیر کبکی کانادا شد. برای سال‌ها، کبک یک استان روستایی بود که صنایع اصلی آن جنگلداری و کشاورزی بود. اما در سال‌های بعد از 1960 کبک از یک جامعه محافظه کار کاتولیک به جامعه‌ای لیبرال با رشد اقتصادی بالا تبدیل شد.

    شهر کبک

    زبان و جمعیت کبک

    زبان رسمی ‌کبک فرانسوی است که 81 درصد از مردم این زبان را قبول دارند، در حالی که انگلیسی زبانان به طور غیر معمول به عنوان یک گروه اقلیت دیده می‌شوند. پس جای تعجب نیست که اکثریت زیادی از مردم (28.8 درصد) فرانسوی هستند و کمتر از نیمی از جمعیت به صورت دو زبانه صحبت می‌کنند.

    زبان فرانسوی که در کبک صحبت می‌شود، دارای چندین ویژگی و اصطلاحات منحصر به فرد و همچنین تعدادی تغییرات منطقه‌ای است. از آنجایی که کبک از نظر جغرافیایی توسط مناطق انگلیسی زبان احاطه شده است، زبان انگلیسی در این شهر بسیار صحبت می‌شود. اگرچه فرانسوی همچنان زبان تدریس در سیستم مدارس دولتی و زبان عادی روزانه کار، تحصیلات دوره متوسطه، ارتباطات و تجارت است.

    کبک در سرشماری سال 2021 چیزی در حدود 8.18 میلیون نفر جمعیت دارد که باعث شده است به دومین استان پر جمعیت کانادا تبدیل شود. این رقم با سرشماری سال 2011 میلادی که 7.9 میلیون نفر بود، نشان از رشد جمعیتی سریع کبک دارد. کبک 24 درصد از کل جمعیت کانادا را تشکیل می‌دهد.

    کاتولیک و پروتستان مذهب رایج در کبک است و عبادتگاه‌های بسیاری در این استان برای نیایش مردم وجود دارند. اکثر مردم (تقریباً 50 درصد) در مونترال زندگی می‌کنند و بقیه در تمام استان توزیع شده‌اند.

    آب و هوای کبک

    کبک تابستان‌هایی راحت و مرطوب دارد اما زمستان‌ها یخ زده و برفی است و در طول سال نیمه ابری می‌باشد. در طول سال، دما معمولاً بین منفی 15 درجه سانتی گراد تا 26 درجه سانتی گراد متغیر است و هوا به ندرت کمتر از منفی 24 درجه سانتی گراد یا بالاتر از 30 درجه سانتی گراد می‌رسد. از نظر شرایط ایده آل آب و هوایی بهترین زمان سال از اواخر ژوئن تا اوایل سپتامبر است.

    در طول سال در کبک باران می‌بارد. بیشترین میزان باران در طی 31 روز در حوالی 4 ژوئیه رخ می‌دهد که میانگین آن 98 میلی‌متر است. کمترین میزان بارش در حدود 9 فوریه رخ می‌دهد که میانگین آن جمعاً 14 میلی‌متر است. بارش برف به مدت 5.8 ماه به طول می‌انجامد. بیشترین بارش برف در طی 31 روز 29 دسامبر است.

    معرفی شهر کبک کانادا

    هزینه زندگی در شهر کبک

    در شهر کبک قیمت‌ها بسیار رقابتی است، در حالی که هزینه‌های تحصیل مقرون به صرفه است و خدمات درمانی رایگان هستند. از نظر هزینه‌های ماهانه، شهر کبک مکانی عالی برای زندگی است. اگرچه هزینه‌های زندگی در کبک در مقایسه با سایر مراکز مهم شهری آمریکای شمالی نسبتاً کم است اما شما باید مطمئن باشید که درآمد کافی برای تأمین هزینه‌های زندگی خود را دارید.

    در جدول زیر برخی از هزینه های معمول افراد در سال 2021 آمده است.

    موارد

    هزینه (دلار آمریکا)

    غذا

    448

    آب، برق و گاز

    72.33

    حمل و نقل عمومی

    40 تا 80

    اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر

    677.79

    اجاره آپارتمان یک خوابه در خارج از شهر

    533.88

    هزینه‌های کلی یک فرد مجرد (بدون اجاره)

    840.72

    هزینه‌های کلی یک خانواده چهار نفره (بدون اجاره)

    3.083.93

     

    تحصیل در شهر کبک

    سیستم آموزشی کبک دارای چهار سطح است:

    • آموزش پیش دبستانی (مهد کودک)

    • آموزش دبستان و متوسطه که شامل آموزش عمومی و آموزش شغلی است.

    • تحصیلات دانشگاهی که شامل آموزش پیش دانشگاهی و آموزش فنی است.

    • تحصیلات دانشگاهی که شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است.

    سیستم آموزشی در کبک بسیار ساختاریافته و باکیفیت است. به همین دلیل، خانواده‌ها می‌توانند از تحصیلات فرزندان خود در تمام مقاطع تحصیلی مطمئن باشند. تدریس در مدارس و دانشگاه‌ها اغلب به زبان فرانسه است اما برخی از دوره‌های تحصیلی، به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

    دانشگاه‌های برتر استان کبک عبارتند از:

    • دانشگاه مک گیل

    • دانشگاه کنکوردیا

    • دانشگاه لاوال

    • دانشگاه مونترال

    • دانشگاه شربروک

    • دانشگاه بیشاپ

    • کالج لسل

    • کالج داوسون

    فرصت‌های شغلی در کبک

    اقتصاد كبک تا قرن 20 عمدتاً بر اساس منابع طبيعی، به ويژه ماهيگيری، صيد، كشاورزی و چوب بود. با ظهور تکونولوژی‌های جدید، کبک رشد خارق العاده‌ای را در صنعت هوافضا و فنآوری اطلاعات تجربه کرده است. صادرات اصلی کبک شامل کاغذ، محصولات کشاورزی و جنگلی هستند. نرخ بیکاری در این شهر بسیار پایین است زیرا کسب و کارهای نوظهور در حال ایجاد مشاغل جدید هستند.

    هنگامی که در کبک کانادا به دنبال کار هستید، اولین قدمی‌ که باید بردارید، درخواست شماره بیمه اجتماعی (SIN) است. مورد بعدی که ممکن است بخواهید انجام دهید، این است که یک ارزیابی اعتبار آموزشی انجام دهید. اگرچه اقامت دائم نیازی به این کار ندارند با این حال لازم است که مدارک خود را ارزیابی کنید تا کارفرمایان کانادایی می‌توانند سطح دانش و تجربه شما را با معیار کانادایی مرتبط کرده و بسنجند.

    به همین ترتیب، اگر شما می‌خواهید کار تجاری خود را در کبک مستقر کنید، لازم است یک گواهینامه تجارت کانادا (CTC) دریافت کنید. اکنون، یکی دیگر از عوامل مهم در آماده سازی خود برای بازار کار، تسلط به زبان است. البته، ما معتقدیم که شما قبل از سفر به کبک باید دانش اولیه انگلیسی یا فرانسوی داشته باشید.

    اگرچه زبان اصلی کبک فرانسه است اما انگلیسی نیز در کبک محبوبیت زیادی دارد. سازمان‌های مستقلی وجود دارند که مایل به ارائه دوره‌های آموزشی رایگان به زبان فرانسوی برای مهاجران جدید هستند. مورد دیگری که برای کار در کانادا به آن نیاز دارید، مشاغل اجتماعی هستند. این نه تنها به شما کمک می‌کند تا با دوستانتان ارتباط برقرار کنید بلکه به شما کمک خواهد کرد تا به سرعت به زبان و فرهنگ عادت کنید.

    مراقبت‌های بهداشتی در کبک

    در کبک، خدمات بهداشتی و اجتماعی توسط دولت ارائه می‌شود. یکی از مزایای زندگی در کبک این است که می‌توان از کلیه نیازهای بهداشتی و رفاهی این شهر به صورت رایگان استفاده کرد.

    مراقبت‌های پزشکی در سراسر استان کبک در دسترس هستند. این طرح تحت پوشش هیئت بیمه درمانی كبک (Régie de l’assurance maladie du Québec) اداره می‌شود. همۀ ساکنان این شهر واجد شرایط این طرح هستند. این طرح پزشکی کلیه مراقبت‌های پزشکی ، از جمله درمان‌های خاص (به عنوان مثال جراحی پلاستیک) و درمان‌های موازی (داروی جایگزین) ضروری را شامل می‌شود.

    قبل از مشورت با پزشکان یا سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، بررسی کنید که آیا شما در برنامه بیمه سلامت استان شرکت کرده‌اید یا خیر، در صورت عدم انجام این کار، شما ملزم به پرداخت هزینه خدمات از جیب خود خواهید بود!

    کارت بیمه سلامت استان برای به دست آوردن خدمات مراقبت‌های بهداشتی، تحت پوشش طرح پزشکی کبک استفاده می‌شود. افرادی که در این شهر ساکن می‌شوند، پس از ثبت نام در بیمه درمانی کبک و تکمیل یک دوره انتظار سه ماهه (همچنین به عنوان دوره واجد شرایط نیز شناخته می‌شوند)، تحت پوشش این برنامه قرار می‌گیرند.

    اما بسته به توافق نامه‌های دو جانبه ای که توسط کبک و کشورهای خاص منعقد شده اند، اگر تابعیت یکی از آن کشورها را داشته باشید، دسترسی به این طرح ممکن است در بدو ورود به کبک معتبر باشد.

    حمل و نقل در کبک

    چه با اتومبیل، اتوبوس یا دوچرخه سفر کنید، شبکه حمل و نقل و زیرساخت‌های موجود، رفت و آمد در شهر کبک و منطقه اطراف را برای شما آسان‌تر می‌کنند. مسیرهای متعدد دوچرخه سواری در این شهر ایمن به وفور وجود دارد و بسیار ایمن هستند.

    ساکنان شهر کبک اغلب از اتومبیل‌هایشان جهت حمل و نقل استفاده می‌کنند. شبکه بزرگراهی شهر کبک از بهترین شبکه‌های توسعه یافته در کانادا است و سفرهای سریع در کلان شهر را تسهیل می‌بخشند.

    حمل و نقل عمومی در شهر کبک نیز بسیار پیشرفته است. شبکه اتوبوس محلی (Réseau de transport de la Capitale / RTC) مسیرهای مختلفی دارد که مسافران را به جایی که می‌خواهند می‌رساند. کرایه‌های تک نفره و ماهانه نیز با حداقل قیمت در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. کبک همچنین دارای قطار و فرودگاه است.

    کلام آخر

    انتخاب مکانی سالم و ایمن برای زندگی در جایی که همه افراد فرصت رشد داشته باشند، در اولویت قرار دارد. کبک از آن دسته شهرهایی است که می‌تواند چشم انداز یک زندگی ایده‌آل را پیش روی مهاجران قرار دهد. امکانات متعدد تحصیلی، آموزشی، فرهنگی، هزینه‌های مناسب زندگی، نرخ پایین جرم و جنایت، هوای عالی و بسیار موارد دیگر، تنها بخشی از مزایای زندگی در کبک است.

    پس اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید و می‌خواهید از شرایط ویزای تحصیلی و ویزای کاری کانادا مطلع شوید، با تیم پشتیبانی مجرب گروه مهاجرتی ادب در تماس باشید.

    سوالات متداول معرفی شهر کبک، کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ