معرفی شهر هالیفاکس، کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    برای دریافت مشاوره رایگان جهت تحصیل در کانادا و استرالیا و انتخاب دانشگاه، بررسی کلیه مدارک و توانایی فردی شما و در آخر، تشکیل یک پرونده‌ی قوی مهاجرتی در کنار تیمی مجرب از متخصصین اخذ ویزای تحصیلی با داشتن مجوز رسمی از وزارت علوم، کافیست با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    هالیفاکس مرکز استان نوا اسکوشیا است. این شهر که بندری پر رونق در اقیانوس اطلس است به عنوان یکی از بهترین بندرهای جهان شناخته می‌شود. هالیفاکس از هر بندر دیگری در ساحل شرقی به اروپا نزدیکتر است، در حالی که تورنتو و نیویورک تنها دو ساعت با هالیفاکس فاصله دارند. اما چه چیزی از هالیفاکس باعث شده است تا به عنوان یک مقصد مناسب برای مهاجرت به کانادا در نظر گرفته شود؟ ما در مقاله دیگری از وبلاگ ادب ویزا در مورد زندگی، تحصیل و هزینه‌های روزانه هالیفاکس صحبت می‌کنیم.

    هالیفاکس کجاست؟

    تاریخچه هالیفکس

    هالیفاکس در ساحل شرقی کانادا، در استان دریایی نوا اسکوشیا واقع شده است. نوا اسکوشیا با فرار از اقیانوس اطلس، یکی از کوچک‌ترین استان‌های کانادا است. این بندر کمی شبیه به پنجه خرچنگ دریایی، یکی از موجودات دریایی محبوب در صنعت ماهیگیری نوا اسکوشیا است. این شهر یکی از بزرگ‌ترین شهرهای کانادا در شرق کبک است. رانندگی از هالیفاکس تا مونترال حدود 12 ساعت و با اتومبیل از مونترال تا تورنتو شش ساعت دیگر طول می‌کشد.

    تاریخچه هالیفاکس

    مناطق ساحلی نوا اسکوشیا در منطقه هالیفاکس قبل از هجوم اروپاییان پذیرای مهاجران بومی Mi'kmaq بود. ساحل شرقی آمریکای شمالی صحنه یک مبارزه ارضی مداوم بود که از قرن 16 آغاز شد، زمانی که فرانسه و انگلیس ابتدا بر سر کنترل مناطق ماهیگیری، بعداً پوست و سپس زمین با یکدیگر درگیر می‌شدند. هالیفاکس در نبرد مداوم برای کنترل این منابع نقش بسزایی داشت.

    شبه جزیره نوا اسکوشیا در قرن 16 میلادی جزء مستعمره فرانسه در آکادیا بود. تصرف نوا اسکوشیای انگلیسی در سال 1713 منجر به استقرار دائمی انگلیس در هالیفاکس شد. الگوی استقرار و رشد هالیفاکس شبیه اکثر جوامع ساحلی استعماری نبود که ساکنان آن از طریق ماهیگیری و کشاورزی امرار معاش می‌کردند.

    خاک‌های اطراف هالیفاکس هرگز برای کشاورزی خوب نبودند و مراکز ماهیگیری فاصله زیادی با بندر داشتند. رشد هالیفاکس به طور مستقیم با جنگ و تهدیدات آن همراه با سیاست‌های نظامی و تجاری انگلیس و بعداً کانادا مرتبط بود. این انقلاب آمریکا بود که پس از تأسیس ایالات متحده، هالیفاکس را به عنوان لنگر نظامی باقی مانده مستعمرات آمریکای شمالی انگلیس قرار داد.

    در اواسط قرن نوزدهم، ارتباطات راه آهن با بندر بین المللی فقط موقعیت اقتصادی هالیفاکس را در آتلانتیک کانادا به عنوان مرکز خدمات مالی، عمده فروشی و آموزشی افزایش داد. تا تا سال 1906 هالیفاکس به طور مداوم به عنوان یک پایگاه ارتش و نیروی دریایی انگلیس در خارج از اروپا خدمت می‌کرد. در طول جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم، هالیفاکس بزرگترین و مهمترین پایگاه دریایی کانادا بود. دوره توسعه و گسترش شهر از دهه 60 میلادی به بعد شروع شد.

    جمعیت و زبان مردم هالیفاکس

    زندگی در هالیفکس

    طبق آخرین سرشماری، کل استان نوا اسکوشیا دارای جمعیتی کمتر از یک میلیون نفر است. این مقدار تقریباً یک چهارم جمعیت مونترال و مناطق اطراف آن و یک ششم اندازه منطقه بزرگ تورنتو است. اگر به طور خاص به هالیفاکس نگاه کنیم، جمعیت حدود 400000 نفر است و این سیزدهمین شهر بزرگ کانادا است. جمعیت ایرانیان ساکن هالیفاکس در حدود 1145 نفر است.

    زبان اول مردم هالیفاکس انگلیسی است و فرانسوی را می‌توان زبان دوم شهر نامید. از هر 6 نفر، یک نفر فرانسوی صحبت می‌کند. مردم به دلیل خیابان‌‌ها و سبک زندگی خاص به این شهر زیبای کانادا مهاجرت می‌کنند. زندگی در یک یک شهر کوچک مانند هالیفاکس فواید بسیاری دارد، فقط باید تصمیم بگیرید که آیا این شیوه زندگی مناسب شما است یا خیر.

    هزینه زندگی در هالیفاکس

    مسکن در هالیفکس

    هزینه‌های زندگی در هالیفاکس نسبت به تورنتو، مونترال و ونکوور کمتر است. هزینه کم از یک سو و کیفیت بالای زندگی از سویی دیگر، هالیفاکس را به مکانی لذت بخش و مقرون به صرفه برای مهاجرت تبدیل کرده است. در جدول زیر نمونه‌ای از برخی هزینه‌های معمول آورده شده است:

    جزئیات

    متوسط هزینه ماهانه به دلار آمریکا

    آب، برق و گاز

    133

    غذا

    250 تا 300

    اینترنت

    75

    حمل و نقل عمومی ماهانه

    60

    هزینه های خانواده چهار نفره (بدون اجاره)

    3670

    هزینه های یک فرد مجرد (بدون اجاره)

    952

    به نظر می‌رسد زندگی با هزینه متوسط در هالیفاکس با توجه به متوسط حقوق ماهیانه که 2157 دلار است، خیلی گران نیست! فردی که در هالیفاکس کار می‌کند به طور معمول حدود 2157 دلار در ماه درآمد دارد (پس از کسر مالیات). 2،157 دلار با توجه به متوسط هزینه زندگی برای یک فرد مجرد که 1836 دلار است، حقوق خوبی محسوب می‌شود.

    مسکن در هالیفاکس

    آب و هوای هالیفکس

    در مقایسه با مراکز عمده شهری ونکوور، تورنتو و مونترال، مسکن در هالیفاکس بسیار مقرون به صرفه‌تر است. متوسط​​هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر هالیفاکس ماهانه 1120 دلار آمریکا است، در حالی که هزینه خارج از مرکز شهر 748 دلار آمریکا است. برای یک آپارتمان سه خوابه، متوسط قیمت اجاره به حدود 1186 دلار در مرکز شهر و 1294 دلار در خارج از شهر است.

    هزینه‌های اجاره نزدیک به 40 درصد کمتر از آنچه در تورنتو هستند. اگر می‌خواهید خانه‎‌ای در هالیفاکس خریداری کنید، باید به بازار داغ املاک و مستغلات رجوع کنید. طبق گزارشی در اواخر سال 2020 منتشر شد، متوسط ​​هزینه یک خانه در هالیفاکس تقریباً 320000 دلار بود. گرچه این قیمت برای سکونت در این ساحل شرقی گران است اما بسیار پایین‌تر از قیمت مسکن در تورنتو و ونکوور است. در خارج از منطقه هالیفاکس، قیمت مسکن در بقیه مناطق نوا اسکوشیا نسبتاً پایین است.

    آب و هوای هالیفاکس

    هوا در هالیفاکس کمتر از حد پیش بینی شده است، از یک تابستان گرم آفتابی تا یک زمستان بسیار سرد برفی را می‌توان در این شهر تجربه کرد. میانگین دما در نوا اسکوشیا عبارتند از:

    • پاییز: 15 درجه سانتی گراد

    • زمستان: منفی 10 درجه سانتی گراد

    • بهار: 10 درجه سانتیگراد

    • تابستان 25 درجه سانتیگراد

    به طور کلی، اگر از زمستان کانادا لذت نمی‌برید، به احتمال زیاد آب و هوای هالیفاکس را دوست ندارید. تقریباً 9 ماه هوا سرد و خنک است. بهار کوتاه است و اغلب با باراندگی همراه است. تابستان‌های هالیفاکس با بهترین آب و هوای از ژوئن تا آگوست ادامه دارد (خرداد تا مرداد). گرم‌ترین ماه به طور متوسط جولای (تیر) است و سردترین ماه ژانویه (دی) است. ترکیب برف، باران و یخ در زمستان معمول است.

    حمل و نقل در هالیفاکس

    شهر هالیفکس

    حمل و نقل هالیفاکس را می‌توان به چهار دسته ساده اعم از پیاده روی، دوچرخه سواری، اتوبوس و خودروی شخصی تقسیم کرد. بسیاری از افراد ساکن در مرکز شهر می‌توانند با پیاده روی، دوچرخه سواری و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به تمام خدمات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. اگر خانواده دارید و باید هر روز مسافت بیشتری را طی کنید یا اگر خارج از مرکز شهر زندگی می‌کنید، داشتن خودرو ضروری است.

    هالیفاکس دارای یک سیستم حمل و نقل عمومی است که بیشتر متشکل از اتوبوس‌هایی هستند که در داخل شهر و مناطق اطرافش حرکت می‌کنند. کرایه یک نفره بزرگسالان، 2.75 دلار با یک کارت ماهانه 82.50 دلار هزینه دارد. در حالی که هالیفاکس از سیستم مترو یا قطار برخوردار نیست! اما اندازه نسبتاً کوچک شهر، استفاده تنها از سیستم اتوبوسرانی را امکان پذیر می‌کند.

    این شهر بر روی مسیرهای محدودی برای دوچرخه سواران سرمایه گذاری کرده است. اگرچه ممکن است هالیفاکس نتواند با زیرساخت‌های دوچرخه سواری در شهرهایی مانند ونکوور رقابت کند اما استفاده از دوچرخه به عنوان یکی از اصلی‌ترین اشکال حمل و نقل شما در هالیفاکس، امکان پذیر است.

    تحصیلات در هالیفاکس

    مانند کانادا، هالیفاکس نیز دارای یک سیستم آموزشی با بودجه عمومی ‌است و از جمله گزینه‌های عالی برای تحصیل در کانادا می‌باشد. کودکان تا پایان دوره دبیرستان بدون هزینه می‌توانند در مدارس دولتی تحصیل کنند. در هالیفاکس گزینه‌های آموزش خصوصی نیز وجود دارند. بر طبق تجربه، سیستم آموزش دولتی نوا اسکوشیا کیفیت خوبی دارد. مدارس مطالعات سطح پیشرفته‌ای را برای دانش آموزان با عملکرد بالا و گزینه‌هایی برای فعالیت‌های فوق برنامه و برنامه ریزی بعد از مدرسه، از جمله ورزش، هنر و موسیقی را ارائه می‌دهند.

    از نظر تحصیلات متوسطه، هالیفاکس گزینه‌های مختلفی برای تحصیل در دانشگاه دارد. این شهر میزبان چندین فضای دانشگاهی از جمله دانشگاه دالهاوزی، دانشگاه مانت سنت وینسنت و کینگز کالج است. همچنین، برای گزینه‌های آموزش عالی مقرون به صرفه، هالیفاکس تحصیلات دانشگاهی خود را در محوطه دانشگاهی خود در کالج جامعه نوا اسکوشیا (NSCC) ارائه می‌دهد.

    فرهنگ و کار در هالیفاکس

    ساحل هالیفکس

    در سراسر شهر، مجموعه‌ای از رستوران‌ها را خواهید دید که در آن‌ها نوشیدنی‌ها و غذاهای مختلف ارائه می‌شوند. بسیاری از مراکز شهر موسیقی سلتیک را پخش کرده و از افتخار تاریخ این استان تجلیل می‌کنند. نوا اسکوشیا درحقیقت اسکاتلند جدید است.

    در حالی که طی چند سال گذشته جمعیت مهاجر نوا اسکوشیا به طور مداوم در حال افزایش بوده است، فرهنگ هالیفاکس نیز در حال تکامل است. ساکنان دائمی این شهر، تازه واردان و گردشگران به طور یکسان از فرهنگ‌های متنوع و تجربیات زندگی یکدیگر بهره مند می‌شوند. مردم عموما دوست دارند کانادایی‌ها را به عنوان اصیل‌ترین و دوستانه‌ترین افراد بشناسند، این تصور در هیچ کجای دیگر کانادا به اندازه هالیفاکس صادق نیست! مردم در همه دوست دارند با یکدیگر صحبت کنند و در تعامل باشند.

    اگر در این شهر به دنبال کار پُردرآمد باشید، باید سخت تلاش کنید اما اقتصاد شهر در حال پیشرفت و بهبود است. اگر درست برنامه ریزی کنید، می‌توانید با سبک زندگی آهسته، جامعه‌ای امن و استانی پر از چیزهای زیبا و بکر، یک کار راحت پیدا کنید. نوا اسکوشیا به زیبایی بی‌مانندش شهرت دارد. از مناظر اقیانوس فانوس دریایی خلیج پگی گرفته تا چشم اندازهای زیبا از کوه‌های کیپ برتون و سایر مناظر دیدنی، هالیفاکس مقصدی مناسب برای زندگی و کار است.

    کلام آخر

    هالیفاکس یکی از بنادر مهم جهان است و مقصدی مناسب برای مهاجرت خارجی‌‌ها! به دلیل پایین بودن هزینه‌های زندگی نسبت به شهرهای بزرگتر کانادا، هالیفاکس می‌تواند انتخاب درخور توجهی برای مهاجرین تازه وارد باشد. اگر مطمئن نیستید از کجا باید شروع کنید یا اگر می‌خواهید مشاوره حرفه‌ای در زمینه مهاجرت به کانادا داشته باشید، توصیه می‌کنیم که مشاوران مجرب ما در گروه مهاجرتی ادب تماس حاصل فرمایید.

    سوالات متداول معرفی شهر هالیفاکس، کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (3 پاسخ)
    2022-08-27

    با سلام و احترام ظاهرا طرحی برای استان نوا اسکوشیا وجود دارد که در صورت وجود job offer می توان با مدرک زبان پایینی به این استان مهاجرت کرد. ایا صحیح است؟ و چنانچه صحیح است، آیا می توان بعد از مدتی از محل کاری که از آنها job offer دریافت کردیم ، استعفا بدهیم و به استان شهرهای دیگری همچون ونکوور یا اتاوا مهاجرت کرد؟ با تشکر

    2022-08-27

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است و بنابراین از این طرح اطلاعات دقیقی ندارم اما معمولا این برنامه‌ها در کل شرایط آسان‌تری رو رقم می‌زنند.

    2022-02-22

    سلام من۳۲ سالم هست و کارشناس ارشد حقوق بین الملل دارم و وکیل پایه یک هستم.معدل هر دو مقطع بالای۱۷ بودم و چند مقاله معتبر و آیلتس۸ دارم و زبان فرانسوی هم تقریبا مسلطم من میخوام برای دکترا و گذراندن دوره وکالت به کانادا مهاجرت کنم و شهرساحلی هالیفاکس مد نظرم هست، برای تحصیل میخوام دانشگاه دالهاوزی پذیرش بگیرم و در این مورد چند سوال دارم ۱)آیا باید آزمون last بدم؟ ۲)دارا بودن مدرک زبان فرانسه امتیازی برای گرفتن پذیرش یا ویزا محسوب میشه؟ ۳) با رزومه قوی احتمال گرفتن فول فاند رو دارم؟ و اینکه من میخوام پدر و مادر و خواهر۱۴ ساله ام رو به همراه خودم به کانادا بیارم، سوالم اینجاست من مشکلی برای همراهی خانوادم ندارم؟ یا حداقل میتونم بعد چند وقت خانوادم رو پیش خودم بیارم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    2022-02-23

    سلام. در پاسخ سوال اول: بستگی به دانشگاه مقصد داره / سوال دوم: این مورد برای شهرها و استان‌های فرانسوی زبان بیشتر صادقه اما بله این هم تاثیر مثبت داره / سوال سوم: بله امکانش هست و در راستا سوال سوم بهتره تماس گرفته و مشاوره بگیرید.

    2021-08-18

    درود و سپاس از شما در مورد پیدا کردن کار برای رشته ی علوم‌ازمایشگاهی کمک‌میخواهم..لطفا بفرمایید چطور در شهر هالیفاکس میتونم کار پیدا کنم..در ضمن‌من خانمی ۴۷ ساله و دارای دو فرزند هستم..و فعلا ایرانم سال اینده قصد مهاجرت دارم.‌میخواهم‌با اطمینان مهاجرت کنم‌

    2021-09-13

    سلام و وقتتون بخیر، در حال حاضر برای مهاجرت کاری اقدام نمیکنیم

    مشاوره رایگان مهاجرت