معرفی شهر میسیساگا کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    شهر میسیساگا یک مقصد محبوب برای تازه واردان به کانادا است که به دنبال تعادلی بین زندگی شلوغ شهری، دسترسی به فضای سبز و یک جامعه دوستدار خانواده هستند. میسیساگا یک شهر بزرگ کانادایی است که درست در کنار تورنتو، در انتاریو واقع شده است. این شهر قبل از رشد جمعیت و توسعه شهرنشینی، در ابتدا مجموعه‌ای از روستاهای کوچکتر بود. این شهر مملوء از فرصت‌هایی شغل و زندگی ایده آل است. پس اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، همه چیزهایی که باید در مورد شهر میسیساگا در این بررسی آمده است.

    تاریخچه شهر میسیساگا

    تاریخچه شهر میسیساگا

    شهرستان تورنتو که ابتدا در اوایل قرن نوزدهم در زمینی که از سرخپوستان میسیساگا خریداری شده بود مستقر شد، روستاهای پورت کردیت  و استریتسویل را به وجود آورد که هر دو در اوایل دهه 1960 به شهر تبدیل شدند. در 1 ژانویه 1968، کل شهرستان به استثنای پورت کردیت و استریتسویل، به عنوان یک شهر و یکی از بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهرها در کانادا ثبت شد. سپس در سال 1974 میسیساگا (Mississauga) به یک شهر تبدیل شد.

    میسیساگا هم یک حومه مسکونی در تورنتو و هم یک مرکز صنعتی مهم در کانادا است. تولیدات این شهر شامل هواپیما، موتور و توربین، وسایل نقلیه موتوری، مواد شیمیایی و دارویی، نفت، لاستیک و محصولات فولادی، مواد و تجهیزات ساختمانی، پلاستیک، سیمان، لوازم خانگی و مواد چاپی هستند. این شهر دارای امکانات بندری خوبی است و در بزرگراه‌ها و خطوط راه آهن قرار دارد. همچنین محل فرودگاه بین‌المللی تورنتو، شلوغ‌ترین ترمینال هوایی کانادا و کالج اریندال، وابسته به دانشگاه تورنتو است.

    درباره شهر میسیساگا

    میسیساگا درست در غرب تورنتو و جنوب غربی فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو واقع شده است. با ترافیک متوسط، از مرکز شهر تورنتو تا میسیساگا حدود 45 دقیقه رانندگی است. میسیساگا حدود 722 هزار نفر را در خود جای داده و در حال حاضر ششمین شهر بزرگ کانادا است. جمعیت میسیساگا به سرعت در حال افزایش است. با برنامه جذب مهاجران جدید و نرخ زاد و ولد، قرار است جمعیت این شهر تا سال 2041 به 875 هزار نفر افزایش یابد.

    میسیساگا یک شهر محبوب با مهاجران کانادایی و افراد دیگری است که از سراسر جهان برای جستجوی شغل و فرصت‌های جدید به اینجا می‌آیند. در حال حاضر، میسیساگا یکی از چهار شهر در کانادا است که در مجموع بیش از 85 درصد از جمعیت اقلیت کانادا را در خود جای داده است. همچنین 53.4 درصد از ساکنان شهر به عنوان مهاجر شناخته می‌شوند. همه این تازه واردها به تثبیت شهرت میسیساگا به عنوان شهری با رشد سریع، متنوع و هیجان انگیز برای زندگی کمک کرده‌اند.

    آب و هوا در میسیساگا

    آب و هوا در میسیساگا

    با زندگی در میسیساگا، از هر چهار فصل زیبا لذت خواهید برد. به طور معمول، گرم‌ترین ماه در میسیساگا جولای است و میانگین دمای آن 27 درجه سانتیگراد می‌باشد. سردترین ماه‌های سال ژانویه و فوریه هستند که دمای هوا اغلب به زیر صفر می‌رسد. اگر تصمیم دارید میسیساگا را خانه خود بدانید، قطعاً باید لباس گرم مناسب تهیه کنید زیرا سالانه حدود 400 میلی‌متر برف در این منطقه می‌بارد.

    مسکن در شهر میسیساگا

    گزینه‌های زیادی برای مسکن در میسیساگا با طیف وسیعی از قیمت‌ها بسته به بودجه و سبک زندگی شما وجود دارند. میانگین قیمت یک آپارتمان یک خوابه در میسیساگا در حال حاضر 1800 دلار است. صرف نظر از آنچه می‌خرید یا اجاره می‌کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید که در میسیساگا به مقدار کمتری از تورنتو هزینه کنید.

    با این حال، قیمت املاک و مستغلات به طور پیوسته در حال افزایش است. میانگین قیمت خانه 1.02 تا 1.56 میلیون دلار است. در سال 2021، خانه‌های مستقل و نیمه مستقل به طور قابل توجهی سهم بازار را نسبت به خانه‌های شهری و کاندوها (نوعی آپارتمان) از دست دادند که این مهم شرایط خوبی را جهت اجاره و خرید خانه برای خانواده‌های متوسط ​​و کم درآمد فراهم کرده است.

    حمل و نقل در شهر میسیساگا

    حمل و نقل در شهر میسیساگا

    صرف نظر از اینکه در استریتسویل، پورت کریدیت یا هر جای دیگری قرار می‌گیرید، شهر میسیساگا به راحتی قابل کاوش است. بسیاری از مردم ماشین دارند و بزرگراه 403، خیابان هوروناریو، پارک ملکه الیزابت و بزرگراه 401 همگی گذرگاه‌های بزرگی هستند که از شهر عبور می‌کنند و میسیاگا را به مناطقی مانند تورنتو، اوکویل و منطقه نیاگارا و مرکز فناوری کیچنر مرتبط می‌کنند.

    اگر ماشین ندارید، نگران نباشید! رفت و آمد با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی میسیساگا ساده، آسان و ارزان است. سیستم حمل و نقل میسیساگا به عنوان «MiWay» شناخته می‌شود. با استفاده از شبکه اتوبوس‌های متصل به هم، به راحتی می‌توانید در میسیساگا و اطراف آن به جایی که می‌خواهید بروید. اگر خارج از شهر کار می‌کنید، این امکان را دارید به راحتی با اتوبوس «MiWay»  به مترو «GO Transit» بروید که می‌تواند شما را در کمتر از 30 دقیقه به ایستگاه یونیون تورنتو برساند.

    سیستم اتوبوس رانی «MiWay» همچنین به موارد زیر متصل می‌شود:

    • ترانزیت برامپتون
    • حمل و نقل «Oakville»  
    • سیستم مترو کمیسیون حمل و نقل تورنتو (TTC)

    شرایط شغلی در میسیساگا

    گزینه‌های شغلی موجود در میسیساگا گسترده هستند اما رشد دانش، فناوری و صنایع ارتباطات در این زمینه، این شهر را به یک مرکز اصلی برای نیروهای ماهر در فناوری تبدیل کرده است. بسیاری از مردم همچنین در میسیساگا زندگی می‌کنند و برای کار در تورنتو و همچنین در سراسر راهرو فناوری تورنتو و واترلو رفت و آمد می‌کنند.

    برخی از شرکت‌های برتر واقع در این منطقه عبارتند از:

    • IBM
    • آمازون
    • SAP
    • گوگل
    • Intuit
    • مایکروسافت
    • Salesforce

     علاوه بر این، چندین شرکت فناوری در میسیساگا مانند SOTI بسیاری از نیروهای محلی را استخدام می‌کنند.

    تحصیل در میسیساگا

    تحصیل در میسیساگا

    مدارس و مراکز یادگیری بسیاری در میسیساگا وجود دارند که شامل چندین گزینه برای آموزش قبل و پس از متوسطه هستند. دانشگاه تورنتو دارای پردیس میسیساگا با شهرت جهانی است اما کالج شریدان و کالج هامبر نیز در این منطقه وجود دارند که از جمله گزینه‌های بسیار خوب برای تحصیل در کانادا هستند.

    میسیساگا توسط هیئت مدرسه ناحیه پیل، هیئت مدرسه کاتولیک ناحیه دافرین پیل، شورای اسکولار ویاموند و مرکز کاتولیک ناحیه کاتولیک محله سود که بیش از 150 مدرسه را در شهر اداره می‌کنند، ارائه می‌شود.

    سرگرمی در میسیساگا

    سرگرمی در میسیساگا

    بدون توجه به آب و هوا، همیشه فعالیت‌های سرگرم کننده زیادی در میسیساگا وجود دارند. هزاران فضاهای فرهنگی و سبز در اطراف شهر هستند؛ از میدان جشن که در آن رویدادهای اجتماعی و بازارهای کشاورزان هفتگی گرفته تا منطقه حفاظت ‌شده باتلاق «Rattray» که میزبان مسیرهای زیبای آب ‌نما و حیات پرندگان است.

    میسیساگا همچنین دارای موزه‌ها، گالری‌ها، مکان‌های برگزاری رویدادها و امکانات ورزشی است. صرف نظر از جایی که زندگی می‌کنید، گزینه‌های زیادی برای خرید، ناهار خوری و بسیاری از موارد دیگر وجود دارند. به علاوه، برخی از بهترین رستوران‌های کانادا را می‌توانید در این شهر پیدا کنید.

    میسیساگا بیش از 480 پارک و جنگل دارد که می‌توانید آنها را یکی یکی ببینید. شما می‌توانید از انواع فعالیت‌های تفریحی در محیطی آرام مانند رودخانه کردیت لذت ببرید. مسیرها امکان فعالیت برای همه گروه‌های سنی از پیاده‌ روی، دوچرخه‌ سواری، دویدن، اسکیت تا اسکی کراس کانتری را در ماه‌های زمستان فراهم می‌کنند. میسیساگا همچنین یکی از امن‌ترین شهرهای انتاریو برای زندگی با کمترین میزان جرم و جنایت است.

    7 دلیل برای مهاجرت به میسیساگا

    7 دلیل برای مهاجرت به میسیساگا

    • میسیساگا نزدیک‌ترین حومه تورنتو است. این شهر مقصدی مورد علاقه برای مهاجران ثروتمند از سراسر جهان است.
    • این شهر فرصت‌های شغلی و تجاری را در چندین بخش‌های زیست پزشکی و داروسازی، آتش نشانی، محصولات مصرفی، فناوری اطلاعات، خودرو، هوافضا، امور مالی و مخابرات ارائه می‌دهد.
    • این شهر میزبان یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی کانادا، دانشگاه تورنتو میسیساگا است. کالج شریدان همچنین در قلب مرکز شهر میسیساگا تأسیس شده و این شهر را به یک مرکز آموزشی برتری تبدیل کرده است.
    • بیش از 55 هزار کسب و کار، بیش از 400 هزار کارمند، بیش از 1300 شرکت چند ملیتی و 61 دفتر مرکزی Fortune 500 کانادا در میسیساگا هستند.
    • میسیساگا سومین خوشه بزرگ FIRE (مالی، بیمه، املاک و مستغلات) در آمریکای شمالی و در میان بزرگترین در جهان است.
    • میسیساگا توسط مجله سرمایه گذاری مستقیم خارجی (fDi) رتبه یک را به دست آورد.
    • شهر میسیساگا بر اساس سطوح نقدینگی استثنایی، موقعیت بدون بدهی و اقتصاد شلوغ، از سال 2003 به طور مداوم رتبه اعتباری AAA را توسط خدمات رتبه ‌بندی استاندارد اند پورز کسب کرده است.

    کلام آخر

    فرقی نمی‌کند با تمام خانواده‌تان نقل مکان کنید یا قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید، میسیساگا مکانی با مردم گرم و شهری دلپذیر است که برای تازه واردان به کانادا عالی می‌باشد. جمعیت چند فرهنگی، در دسترس بودن وسیع مسکن و فضاهای سبز گسترده، این شهر را به یک خانه جدید برای مهاجران تبدیل کرده است. تصمیم گیری در مورد جایی که قرار است در آن زندگی کنید، هرگز آسان نیست اما ما در گروه مهاجرتی ادب کار را برای شما آسان‌تر می‌کنیم.

    توضیحات متا: شهر میسیساگا یک مقصد محبوب برای تازه واردان به کانادا است که به دنبال تعادلی بین زندگی شلوغ شهری، دسترسی به فضای سبز و یک جامعه دوستدار خانواده هستند.

    سوالات متداول معرفی شهر میسیساگا کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت