معرفی شهر لندن کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    مهاجرت به کانادا و انتخاب شهر مناسب برای زندگی یک تصمیم بزرگ است. شهری که انتخاب می‌کنید می‌تواند بر آینده مالی و شغلی شما تأثیر بگذارد. تحقیق در مورد بازار کار محلی، گزینه‌های مسکن و شرایط آب و هوا و رفتار مردم در قبال اقلیت‌های قومی بسیار مهم است. پس اگر به کانادا و به ویژه به استان انتاریو مهاجرت می‌کنید، لندن یکی از شهرهایی است که باید در نظر بگیرید. لندن در جنوب غربی انتاریو واقع شده است و به تازه واردان خدمات گسترده‌ای را ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا و برای زندگی در لندن به خواندن این مقاله تا پایان ادامه دهید.

    درباره شهر لندن کانادا

    درباره شهر لندن کانادا

    لندن در بین ویندزور و تورنتو واقع شده است و در مرکز جنوب غربی انتاریو قرار دارد. لندن به عنوان ششمین شهر بزرگ در انتاریو و دهمین شهر بزرگ کانادا شناخته می‌شود. این شهر سریع‌ترین رشد جمعیت را در بین شهرهای کانادا داشته است. لندن بیش از 400 هزار نفر جمعیت دارد و بیش از 550 هزار نفر در کلان شهر ساکن هستند.

    درست است که لندن به مرور زمان به شهری بزرگ تبدیل شده است اما هنوز هم حس و حال یک شهر کوچک را دارد. از ویژگی‌های این شهر می‌توان به مسکن مقرون به صرفه، نرخ پایین جرم و جنایت، امکانات آموزشی عالی، مراقبت‌های بهداشتی خوب، فرهنگ غنی و طبیعت زیبا اشاره کرد.

    شهر لندن به دلیل زیبایی طبیعی، درختان و فضای سبزی که دارد، به عنوان «شهر جنگلی» نیز شناخته می‌شود. پس اگر به دنبال یک سبک زندگی شهری هستید و می‌خواهید از جذابیت و امنیت یک جامعه پویا بهره‌مند شوید، لندن مکانی عالی برای زندگی، تشکیل خانواده و لذت بردن از زندگی است.

    فقط توجه کنید که این شهر را با لندن در انگلستان اشتباه نگیرید! اما مسلماً این شهر دومین لندن معروف در جهان است. این دو شهر شباهت‌های زیادی با هم دارند. لندن در انتاریو در سال 1793 توسط «لرد سیمکو» به نمایندگی از کشورهای مشترک المنافع، در کنار رودخانه تیمز مستقر شد. در ابتدا قرار بود این شهر پایتخت آینده کانادا باشد اما در سال 1855 به طور رسمی به یکی از شهرهای استان انتاریو تبدیل شد.

    آب و هوای شهر لندن

    آب و هوای شهر لندن

    لندن دارای آب و هوای قاره‌ای است که چهار فصل را در طول سال میزبانی می‌کند. به طور متوسط، آب و هوای خوبی دارد و به همین دلیل مردم می‌توانند در تمام سال از فضای باز بیرون لذت ببرند. ماه‌های تابستان گرم و مرطوب هستند. میانگین دما در جولای 20.5 درجه سانتی‌گراد است. زمستان‌ها سرد هستند و بارش برف فصلی به طور متوسط 200 سانتی‌متر پیش بینی می‌شود. دمای معمولی در ژانویه 6.3- درجه سانتی گراد است. در حالی که زمستان ممکن است سرد باشد اما انجام فعالیت‌های مختلف در فضای باز می‌تواند لذت بخش باشد.

    اقتصاد محلی لندن

    اقتصاد محلی لندن

    لندن یک مرکز آموزش عالی، تحقیقات پزشکی، فناوری و تولید به نوبه‌ی خود است. موقعیت آن در جنوب غربی انتاریو باعث شده است تا شهر به یک منطقه مهم برای زنجیره تامین و مرکز حمل و نقل استان تبدیل شود. قدرت بخش تولید، زمین‌های کشاورزی غنی و نزدیکی به مرز ایالات متحده، لندن را به یک منطقه اقتصادی مهم تبدیل کرده است. لندن سرمایه گذاری‌های مستقیم خارجی را در تولید پیشرفته، فرآوری مواد غذایی، فناوری اطلاعات و سایر صنایع دانش بنیان جذب می‌کند.

    برترین صنایع در لندن عبارتند از:

    • ساخت و ساز
    • کشاورزی
    • مواد غذایی
    • رسانه‌های دیجیتال و فناوری
    • مراقبت‌های بهداشتی
    • آموزش
    • خدمات حرفه‌ای

    این شهر چندین کسب و کار بزرگ دارد که عبارتند از:

    • مرکز علوم بهداشت لندن
    • دانشگاه غرب
    • سیستم‌های زمین دینامیک عمومی
    • زندگی کانادایی
    • TD Canada Trust
    • 3M Canada
    • تناسب اندام  Goodlife
    • شرکت نستله کانادا

    بازار مسکن در لندن

    بازار مسکن در لندن

    بازار مسکن رشد قابل توجهی را تجربه می‌کند. مسکن در این شهر قیمت پایین‌تری از نواحی دیگر استان انتاریو داشته است. اگرچه قیمت مسکن تنها در دو سال گذشته بیش از 35 درصد افزایش یافته است اما همچنان مقرون به صرفه‌تر از شهرهای دیگر می‌باشد. لندن اخیراً به عنوان دومین شهر ارزان قیمت در استان رتبه بندی شده است. افزایش قیمت به دلیل رشد سریع جمعیت و کم بودن خانه‌ها برای فروش بوده است.

    شهر لندن یکی از ارزان‌ترین مکان‌ها برای اجاره در استان انتاریو است. بدین دلیل که تعداد موارد برای اجاره زیادی است و نرخ اجاره مناسب می‌باشد. متوسط اجاره یک آپارتمان یک خوابه در لندن 1248 دلار، برای یک آپارتمان دو خوابه 1351 دلار و برای یک آپارتمان سه خوابه 1959 دلار است.

    اگر قصد اجاره خانه در لندن را دارید، بیمه مستاجر را در نظر بگیرید. شما می‌توانید برای محافظت از وسایل شخصی خود، بیمه‌های مختلفی را برای حداقل 20 تا 30 دلار در ماه پیدا کنید. هزینه خرید خانه در این شهر به سرعت در حال افزایش است. به گفته رویال لپاژ، در سال 2021 قیمت مسکن 34.6 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

    قیمت متوسط برای یک خانه تک خانواده 710700 دلار است. این میزان نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش داشته است. میانگین قیمت کاندومینیوم 410600 دلار است که افزایش 46 درصدی را به خود دیده است. حتی با افزایش شدید قیمت‌ها، هنوز هم هزینه مسکن کمتر از میانگین ملی در حدود 779 هزار دلار است.

    همه بانک‌ها و موسسات مالی محلی در این شهر برنامه‌هایی را برای کمک به تازه واردان برای افتتاح حساب بانکی و دریافت کارت اعتباری ارائه می‌دهند. شما همچنین می‌توانید فرآیند صلاحیت وام مسکن را شروع کنید. برای شروع فرآیند به شعبه بانک محلی مراجعه کنید.

    حمل و نقل در لندن

    حمل و نقل در لندن

    رانندگی در لندن ساده است زیرا هیچ بزرگراه اصلی که از داخل شهر عبور کند وجود ندارد. برای رسیدن به مقصد باید در شهر رانندگی کنید. بزرگراه‌های 401 و 402 در انتهای جنوبی شهر قرار دارند و لندن را به تورنتو و به گذرگاه‌های مرزی ایالات متحده در ویندزور و سارنیا متصل می‌کنند. حدود یک ساعت رانندگی تا مرز ایالات متحده راه است. رانندگان باید گواهینامه رانندگی معتبر انتاریو داشته باشند.

    در داخل شهر، کمیسیون حمل و نقل لندن (LTC) خدمات اتوبوس در دسترس را ارائه می‌کند. LTC خدمات ترانزیت برای افراد دارای نیازهای ویژه (افراد دارای معلولیت) را در خود جای می‌دهد. شرکت‌های تاکسی‌رانی دارای مجوز و اپلیکیشن اوبر در هر زمان خدمات ارائه می‌دهند. مسئولین شهر لندن در حال برنامه ریزی جهت ایجاد یک سیستم حمل و نقل سریع هستند.

    پیاده روی و دوچرخه سواری با توجه به چیدمان شهر آسان است. مسیرهای دوچرخه سواری به وفور در داخل شهر وجود دارند که شامل مسیرهای درون خیابانی، مسیرهای خارج از خیابان و مسیرهای چند منظوره می‌شوند.

    Go Transit حمل و نقل روزانه را به منطقه بزرگ تورنتو (GTA) ارائه می‌دهد. فرودگاه بین المللی لندن پروازهای داخلی و خارجی را مدیریت می‌کند. آژانس‌های اسکان دهی مختلفی در شهر برای تازه واردان وجود دارند که عبارتند از:

    • مشارکت محلی مهاجرت لندن-میدل‌ سکس
    • مرکز آموزشی متقابل فرهنگی لندن
    • خدمات اجتماعی  LUSO
    • مرکز منابع شمال غرب و جنوب لندن
    • مرکز منابع جنوب غربی انتاریو

    سیستم آموزشی در لندن

    سیستم آموزشی در لندن

    مدارس زیادی با سطح آموزشی قوی برای رفع نیازهای مردم و به عنوان گزینه‌هایی خوب برای تحصیل در کانادا در لندن وجود دارند. مدارس در تمامی سطوح عم از آموزش ابتدایی، متوسطه و پس از متوسطه خدمات باکیفیت ارائه می‌دهند. اگر فرزندان خردسال دارید، انتخاب مدرسه‌ای که نزدیک خانه شما باشد مهم خواهد بود. شما باید مدرسه‌ای را انتخاب کنید که در منطقه زندگی شما باشد. لندن همچنین دارای دو هیئت مدرسه زبان انگلیسی و دو هیئت مدرسه فرانسوی زبان است. همچنین بیش از 20 مدرسه خصوصی در این شهر وجود دارند.

    لندن دارای دو دانشگاه معتبر از جمله دانشگاه وسترن و کالج فنشاو است. دانشگاه وسترن در میان یک درصد موسسات آموزش عالی در جهان رتبه بندی شده است. این دانشگاه 88 برنامه تحصیلی مختلف و برنامه‌های فارغ التحصیل و فوق دکترا در پزشکی، تجارت، حقوق، دندانپزشکی، مهندسی و مراقبت‌های بهداشتی ارائه می‌دهد. همچنین این دانشگاه بیش از 40 هزار دانشجو از جمله بیش از 5800 دانشجو بین المللی از سراسر جهان دارد. دانشگاه وسترن همچنین دارای دانشکده بازرگانی ریچارد آیوی، کالج کینگ، کالج هورون و کالج برشیا است.

    کالج فنشاو یکی از بزرگترین کالج‌های انتاریو است که بیش از 200 رشته تحصیلی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس، دیپلم، گواهینامه و برنامه‌های کارآموزی را به بیش از 43 هزار دانشجو ارائه می‌دهد. این برنامه‌ها در چندین رشته از جمله هنرهای کاربردی، تجارت، مراقبت‌های بهداشتی، خدمات انسانی، مهمان نوازی و فناوری ارائه خواهند شد. سایر کالج‌های موجود در شهر لندن شامل کالج وسترولت، مدرسه علمیه سنت پیترز، مدیکس، موسسه فناوری ضبط خودکار انتاریو و کالج triOS هستند.

    سیستم مراقبت‌های پزشکی در لندن

    سیستم مراقبت‌های پزشکی در لندن

    یکی از بزرگترین موسسات آموزشی مراقبت‌های حاد کانادا، مرکز علوم بهداشت لندن(LHSC)  است. این موسسه شامل بیمارستان دانشگاه، بیمارستان ویکتوریا، بیمارستان سنت جوزف و بیمارستان کودکان است. همچنین چندین مرکز پزشکی و مؤسسه تحقیقاتی را در بر می‌گیرد. مرکز علوم بهداشت لندن بیش از 20 کلینیک خدمات درمانی مراقبت‌های بهداشتی را به صورت سرپایی به ساکنان شهر ارائه می‌دهند. همچنین سه اورژانس بیمارستان و یک مرکز مراقبت‌های فوری در لندن وجود دارند. طرح بیمه درمانی انتاریو (OHIP) بسیاری از مراقبت‌ها و نسخه‌های پزشکی را پوشش می‌دهد.

    زندگی روزمره در لندن

    زندگی روزمره در لندن

    چه به ورزش، طبیعت، موسیقی یا رویدادهای فرهنگی علاقه‌مند باشید، لندن جاذبه‌های زیادی برای ارائه دارد. به عنوان مثال، پارک ویکتوریا در مرکز شهر میزبان جشنواره‌های فرهنگی متنوعی است. شما می‌توانید بازار کشاورزان را در نمایشگاه‌های غربی بررسی کنید. خانواده‌هایی را خواهید دید که در کنار رودخانه قدم می‌زنند یا در پارک «اسپرینگ ‌بانک» پیک ‌نیک برگزار کرده‌اند یا از سرسره‌های آبی و گاری‌ها در Eastpark لذت می‌برند. در زمستان، می‌توانید از پیست اسکیت و نمایش نور در شب لذت ببرید.

    لندن دارای فرهنگی پر جنب و جوش است که به وسیله موزه‌ها، تئاترها، رویدادهای ویژه و کتابخانه‌های آن نشان داده می‌شود. این شهر به خاطر نمایشگاه سالانه وسترن شهرت دارد و هر سال میزبان بیش از ۱۲۰ رویداد ویژه از جمله جشنواره‌هایی مانند سان فست، ریب فست، و جشنواره موسیقی و هنر هوم کانتی است.

    لندن رستوران‌های متنوعی در سرتاسر شهر دارد. برای تفریحات شبانه می‌توانید به مرکز شهر به سمت ریچموند روو بروید یا در غذاخوری‌های محلی در روستای وورتلی و سایر محله‌های شهر از خوردن غذاهای خوشمزه لذت ببرید. این شهر همچنین دارای مسیرها و هکتارهای سر سبز با بیش از 200 پارک و منطقه برای پیاده روی، دویدن و دوچرخه سواری است. اگر از اسکی لذت می‌برید، کوه بولار مکانی است که می‌توانید در زمستان به آن سر بزنید. همچنین، لندن تنها یک رانندگی کوتاه تا ساحل در گراند بند یا پورت استنلی در سواحل دریاچه هرون فاصله دارد.

    لندن میزبان شوالیه‌های لندن لیگ‌هاکی انتاریو (OHL)، لایتنینگ لندن از لیگ ملی بسکتبال کانادا (NBL) و تیم فوتبال وسترن موستانگز است.  ناگفته ماند، هر سال لندن میزبان مجموعه‌ای از جشنواره‌های موسیقی از جمله Rock The Park و Trackside است. این شهر همچنین می‌توانید مکان‌های جالبی مانند باغ‌های بودویزر، تالار موسیقی لندن، سالن سنتنیال، رام رانرز، تالار آئولیان و غیره را دارد.

    فرهنگ و قومیت در لندن

    فرهنگ و قومیت در لندن

    تقریباً 20 درصد از جمعیت لندن در خارج از کانادا متولد شده‌اند. تقریباً 11 درصد از جمعیت لندن را اقلیت‌ها تشکیل می‌دهند. همچنین، تعداد مهاجرانی که برای مهاجرت به لندن انتخاب می‌کنند در حال افزایش هستند و هر سال بیش از 3 هزار مهاجر جدید به این شهر می‌آیند. لندن جامعه‌ای ریشه در میراث انگلیسی، اسکاتلندی و ایرلندی دارد. قومیت‌های رایج در لندن عبارتند از:

    • آلمانی (11.6 درصد)
    • فرانسوی (9.6 درصد)
    • هلندی (6.3 درصد)
    • ایتالیایی (5.0 درصد)
    • لهستانی (4.4 درصد)

    همچنین آسیای شرقی (3.9 درصد)، عربی (3.6 درصد)، آسیای جنوبی (3.1 درصد)، سیاه پوستان (3.0 درصد)، آمریکای لاتین (2.4 درصد) و آسیای جنوب شرقی (1.2 درصد). بومیان 2.6 درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند. جوامع قومی در شهر در حال رشد هستند و اسپانیایی و عربی به عنوان زبان‌هایی است که اغلب پس از انگلیسی در بین مردم صحبت می‌شوند.

    حدود دو سوم جمعیت این شهر مسیحی هستند. اسلام دومین دین رایج در لندن است. لندن همچنین دارای کلیساها، کنیسه‌ها، مساجد و معابد متنوعی است. مهمترین مراکز مذهبی شهر عبارتند از:

    • مرکز اسلامی جنوب غربی انتاریو
    • مرکز فرهنگی هندو
    • فدراسیون یهودیان لندن

    کلام آخر

    زندگی در یک شهر می‌تواند برای برخی افراد تجربه‌ای طاقت فرسا و برای برخی دیگر یک زندگی رویایی به نظر برسد. البته، زندگی در هر شهری صرف نظر از نوع شخصیت شما، جوانب مثبت و منفی دارد که شهر لندن در انتاریو نیز از این قاعده مستثنی نیست. لندن دارای ویژگی‌های قابل توجهی است که به ایجاد تعادل بین زندگی شهر و تفریح در طبیعت کمک می‌کند. به محض ورود به لندن احساس می‌کنید که در خانه خود هستید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اخذ ویزای تحصیلی و مهاجرت تحصیلی به کانادا با تیم مشاوران تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی شهر لندن کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2022-12-20

    باسپاس از راهنمایی ادب ویزا امید به پروردگار راهنمایی های دیگر را زمان مشاوره رزرو می کنم

    مشاوره رایگان مهاجرت