معرفی شهر شربروک کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    شهر شربروک مجموعه‌ای از هشت کالج و دانشگاه است که بخش زیادی از اقتصاد شهر را هدایت می‌کنند و هویت دانشگاهی شهر را شکل می‌دهد. در حقیقت، شربروک با 40 هزار دانشجوی جدید در هر سال، یکی از بزرگترین تمرکزهای دانشجویی در کل استان کبک را به خود اختصاص داده است. این شهر از لحاظ تاریخی به دلیل موقعیت عالی خود در شرق کبک، یک مرکز تولید و حمل و نقل عمده بود، اما با پیشرفت‌های اقتصادی، صنعت آموزش به مهمترین ویژگی آن تبدیل شد. با این حال، اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، ما در این بررسی به طور کامل در مورد شهر شربروک صحبت می‌کنیم.

    آب و هوای شربروک

    آب و هوای شربروک

    شربروک بر اساس سیستم طبقه بندی آب و هوای کوپن (Köppen) دارای آب و هوای قاره‌ای مرطوب سرد و زمستانی است. این شهر هر سال هر چهار فصل را تجربه می‌کند، اما زمستان بیشترین و طولانی‌ترین زمان را در سال به خود اختصاص داده است. هوا در ژانویه فقط به منفی 6 درجه می‌رسد. تابستان‌ها کاملاً گرم است و میانگین دمای آن 25 درجه سانتی‌گراد خواهد شد،. آنچه واقعا زمستان‌ها را سخت می‌کند، برف فراوان (287 میلی‌متر در سال) است. بارندگی در تمام طول سال رایج است، اما در پاییز و زمستان به اوج خود می‌رسد. اگرچه نادر است، اما بارش برف در ماه‌های می و سپتامبر هم امکان پذیر است.

    محله‌های محبوب شربروک

    اکثر حومه‌های اطراف شربروک در سال 2002 به این شهر ضمیمه شدند و سپس به شش ناحیه مختلف از جمله برومپتون، فلوریمونت، لنوکسویل، مونت-بلیو، جنگل راک-سنت-الی-دوویل و ژاک-کارتیه تقسیم شدند. بیشتر معماری شهر به دلیل سبک ویکتوریایی متمایز آن مورد توجه قرار گرفته است. به راحتی می‌توانید از نام محله‌ها متوجه شویدکه شربروک عمدتا شهری فرانسوی زبان است. تقریباً 90 درصد از مردم این شهر، زبان فرانسوی را به عنوان زبان اول صحبت می‌کنند، در حالی که تنها چهار درصد عمدتاً انگلیسی حرف می‌زنند و مابقی به هر 2 زبان. برخلاف برخی از مناطق فرانسوی زبان، در این شهر دو زبانگی رایج نیست.

    حمل و نقل شهر شربروک

    حمل و نقل شهر شربروک

    سیستم (Société de transport de Sherbrooke) خدمات حمل و نقل عمومی را در اختیار شربروک قرار می‌دهد. این سیستم دارای مینی ‌بوس‌ها، تاکسی‌ها و اتوبوس‌های استاندارد است که بیش از 30 مسیر مجزا را در اطراف شهر ارائه می‌کنند. فرودگاه شربروک درست خارج از شهر است، اما هیچ پرواز خروجی ارائه نمی‌دهد و فقط تعداد محدودی از ترافیک هوایی ورودی را می‌پذیرد. اگر به یک فرودگاه بین المللی نیاز دارید، باید بیش از 140 کیلومتر دورتر رانندگی کنید و از فرودگاه بین المللی پیر الیوت ترودو در مونترال استفاده کنید.

    شربروک کمتر از 2 ساعت با ماشین از مونترال، حدود 2.5 ساعت از شهر کبک، 1.5 ساعت از تروآ-ریویر و کمتر از 45 دقیقه با مرز ایالات متحده در استنستد (Stansted) فاصله دارد. اگر هم خودرویی را از خارج از کبک به شربروک می‌آورید، باید آن را ثبت کنید. به یاد داشته باشید که استان کبک تا حد زیادی مستقل از بقیه‌ی کانادا عمل می‌کند، بنابراین شرایط و معافیت‌ها برای ثبت نام خودرو ممکن است بر خلاف استان‌های دیگر باشند و بسیار مهم است که حتما مدارک خودرویی خود را تهیه کرده، همراه داشته و هزینه‌های دفتری آن را پرداخت کنید.

    هزینه زندگی در شربروک

    هزینه زندگی در شربروک به خصوص در مورد قیمت اجاره نسبتا پایین است. سایر ملزومات زندگی متوسط یا ارزان‌تر از شهرهای مشابه کانادا هستند. لطفا توجه داشته باشید که محاسبه دقیق هزینه‌های زندگی در شهر امری دست نیافتنی است و برای به دست آوردن برآورد دقیق به داده‌های زیادی نیاز است. به این حال، در ادامه به هزینه‌های کلی زندگی در شربورک اشاره می‌کنیم:

    اقلام

    هزینه

    غذا در رستوران ارزان

    20 دلار کانادا

    غذا برای دو نفر، رستوران میان رده

    85 دلار کانادا

    آب (بطری 0.33 لیتر)

    2.27 دلار کانادا

    شیر (یک لیتر)

    2.75 دلار کانادا

    نان سفید تازه (500 گرم)

    3.17 دلار کانادا

    تخم مرغ (12)

    3.83 دلار کانادا

    پنیر محلی (یک کیلوگرم)

    10.17 دلار کانادا

    فیله مرغ (یک کیلوگرم)

    14.26 دلار کانادا

    سیب (یک کیلوگرم)

    4.54 دلار کانادا

    گوجه فرنگی (یک کیلوگرم)

    4.64 دلار کانادا

    بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)

    3.40 دلار کانادا

    تاکسی یک کیلومتر (تعرفه عادی)

    1.75 دلار کانادا

    بنزین (یک لیتر)

    1.86 دلار کانادا

    برق، گرمایش، سرمایش، آب (آپارتمان 85 متری)

    219 دلار کانادا

    اینترنت (60 مگابیت در ثانیه یا بیشتر نامحدود کابلی یا ADSL)

    54.60 دلار کانادا

    آپارتمان (یک خوابه) در مرکز شهر

    773.33 دلار کانادا

    آپارتمان (یک خوابه) خارج از مرکز

    605.83 دلار کانادا

    آپارتمان (سه خوابه) در مرکز شهر

    1416 دلار کانادا

    آپارتمان (سه خوابه) خارج از مرکز

    1242 دلار کانادا

    اقتصاد شهر شربروک

    اقتصاد شهر شربروک

    رونق اقتصادی شربروک ترکیبی از صنعت و آموزش است. قطب دانشگاهی شربروک بزرگترین منبع اشتغال در شهر است. این کالج‌ها و دانشگاه‌ها بیش از 11 هزار نفر را استخدام کرده‌اند که بیش از یک میلیارد دلار کانادا، سرمایه ایجاد می‌کنند. موقعیت شربروک در محل تلاقی رودخانه‌های سنت فرانسیس و ماگوگ به همراه چندین توقف در خطوط راه آهن ملی، شهر را به یک مرکز مهم مسافرتی و کشتی ‌رانی تبدیل کرده است. کالاها به طور مداوم به داخل و خارج شهر حمل می‌شوند که همین امر شربروک را به مکانی مناسب برای فعالیت شرکت‌ها تبدیل کرده است. گروه دژاردین (Desjardins Group) و کروگر (Kruger) برخی از بزرگترین کارفرمایان غیر دانشگاهی شهر هستند.

    دانشگاه‌های شهر شربروک

    شربروک مملوء از موسسات آموزشی به ‌ویژه دوره‌های دانشگاهی است و این شهر یکی از گزینه‌های عالی برای تحصیل در کانادا می‌باشد. سیستم آموزشی شربروک شامل بیش از 40 مدرسه ابتدایی (شامل سه مدرسه خصوصی)، 11 دبیرستان (شامل شش خصوصی) و 8 موسسه دانشگاهی است. تمامی سطوح تحصیلی را  به دو زبان فرانسوی یا انگلیسی ارائه می‌شوند. طبق نظرسنجی انجام شده توسط Hellosafe.ca در سال جاری میلادی، شربروک در بین بهترین شهرهای دانشجویی در کانادا رتبه بسیار بالایی را کسب کرد. این ارزیابی به محیط زندگی، تعالی تحصیلی، هزینه تحصیل، کیفیت زندگی دانشجویی و جذابیت شهر توجه داشت. در مجموع 8 موسسه وجود دارند که «قطب دانشگاهی شربروک» را تشکیل می‌دهند. این موسسات عبارتند از:

    • دانشگاه شربروک
    • دانشگاه اسقف
    • سیگپ د شربروک
    • کالج منطقه‌ای Champlain
    • Séminaire de Sherbrooke
    • مرکز بیمارستان دانشگاه شربروک
    • مرکز سنت و خدمات اجتماعی - موسسه دانشگاهی گریاتری
    • مرکز تحقیقات و توسعه صنایع لبنی و خوکی

    به دلیل مجموعه‌ای از کالج‌ها و دانشگاه‌ها، شربروک بالاترین درصد دانشجویان کبک را دارد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه در شربروک خیلی معروف نیستند، به خصوص اگر به دنبال مدارس انگلیسی زبان هستید. تنها یک مدرسه ابتدایی و دبیرستان عمومی انگلیسی زبان در شربروک وجود دارد. این 2 موسسه هر دو زیر نظر هیئت مدرسه شهر شرقی هستند که بر مدارس انگلیسی زبان چندین شهر دیگر در منطقه عمدتاً فرانسوی نظارت دارند.

    فرهنگ شربروک و زندگی معاصر

    فرهنگ شربروک و زندگی معاصر

    شربروک جشنواره‌های فصلی متنوعی را به ساکنان و گردشگران خود ارائه می‌دهد که عبارتند از:

    • Fête du Lac des Nations: این جشنواره ژوئیه در پارک ژاک-کارتیه برگزار می‌شود و جاذبه‌های کارناوال و نوازندگان را به نمایش می‌گذارد.
    • Festival des Tradits du Monde: این جشنواره رایگان فرهنگ‌های جهان را جشن می‌گیرد و در ماه اوت در پارک کوئینتال برگزار می‌شود.
    • Carnaval de Sherbrooke: این فستیوال در زمستان برگزار می‌شود و یک جشن پر بازدید در شهر است.

    شربروک همچنین دارای پارک‌ها و موزه‌های مختلفی است. موزه هنرهای زیبای شربروک توانسته نمایشگاه‌های هنرهای زیبای را در خود جای دهد. از سوی دیگر، موزه طبیعت و علوم شربروک بیشتر بر تاریخ طبیعی و علم تمرکز دارد تا هنر! هر دو موزه در مرکز شهر شربروک قرار دارند.

    در مجموع 108 پارک و فضای سبز در شهر شربروک وجود دارند. برخی از آن‌ها حفاظت شده هستند و برخی دیگر مکان‌هایی برای ورزش و شرکت در سایر فعالیت‌های تفریحی محسوب می‌شوند. بزرگترین پارک شهر، پارک 200 هکتاری مونت بلیو است. این پارک آنقدر بزرگ است که هم شامل اکوسیستم‌های طبیعی و هم مکان‌هایی برای تفریح است.

    فضای باز در شربروک

    مسیرهای پیاده‌ روی و دوچرخه ‌سواری در نزدیکی آبراه‌ها، بیش از 200 پارک و فضای سبز و همچنین دسترسی آسان به پارک‌های ملی در 45 دقیقه رانندگی از شهر، همگی به این معنا هستند که می‌توانید از فضای بیرون شربروک لذت بسیاری ببرید. در ادامه به برخی از مکان‌های معروف شربروک برای گشت و گذار در فضای باز اشاره می‌کنیم:

    بکت وودز  (Le Bois Beckett)

    پارک بکت وودز یک منطقه جنگلی بزرگ به مساحت تقریباً 1.4 کیلومتر مربع است. این یک جنگل قدیمی است که گفته می‌شود قدیمی‌ترین درخت آن بیش از 300 سال سن دارد! این پارک شامل بیش از شش کیلومتر مسیر پیاده روی است که در آن می‌توان بیش از 100 گونه پرنده و بیش از 200 گونه گیاهی مختلف را مشاهده کرد. همچنین در محوطه پارک، باغ اجتماعی کارولین براون قرار دارد، جایی که می‌توانید سبزیجات مورد نظر خود را پرورش دهید.

    پارک ژاک کارتیه (Jacques-Cartier)

    پارک ژاک کارتیه که در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد، از مناطق چمن‌زار، زمین‌های بازی برای کودکان و یک مسیر پیاده ‌روی 3.7 کیلومتری تشکیل شده است. این پارک هر ساله میزبان چندین رویداد مختلف از جمله مسابقات نیمه ماراتن، جشن ملت‌ها و کارناوال شربروک است. در طرف دیگر تفرجگاه، Marché de la Gare قرار دارد، جایی که می‌توانید پروتئین فروشی Boucherie du Terroir را که محصولات محلی زیادی ارائه می‌دهد و همچنین  Savo، یک رستوران ایتالیایی را با یک بار ژلاتو خوشمزه و یک تراس زیبا پیدا کنید.

    پارک ملی کوه اورفورد

    پارک ملی کوه اورفورد برای طرفداران ورزش‌های برفی، گلف، پیاده روی و فعالیت‌های در فضای باز بسیار عالی است. کوه موجود در پارک با قله 853 متری و بیش از 80 کیلومتر مسیر، در 30 دقیقه از شربروک قرار دارد. پیاده روی یکی از فعالیت‌های مورد علاقه مردم در این پارک است. هر ساله چندین رویداد مانند جشنواره La Grande Coulée و Flambée des Couleurs در این پارک برگزار می‌شوند.

    پارک کوه بلوو

    این پارک در نزدیکی دانشگاه شربروک قرار دارد. در زمستان می‌توانید به تیوب برفی، اسکی در سراشیبی و اسکی صحرایی بروید. این مکان همچنین دارای زمین‌های دوچرخه سواری در کوهستان، پیاده روی، تیراندازی با کمان و حتی زمین‌های تنیس است.

    نکات مهم برای مهاجرت به شربروک

    نکات مهم برای مهاجرت به شربروک

    • اگر قصد مهاجرت به شربروک را دارید، زبان فرانسه را بیاموزید. فقط کمتر از پنج درصد از مردم می‌توانند انگلیسی صحبت کنند.
    • باید خودتان را در زمستان برای برف آماده کنید (شرایط آب و هوایی و لباس مناسب)
    • اگر پرواز می‌کنید، احتمالاً باید از فرودگاه مونترال به جای فرودگاه شربروک استفاده کنید. فرودگاه شربروک بیشتر مخصوص باربری است.
    • شما می‌توانید در مورد مسکن خیالتان راحت باشد، زیرا اجاره بها حتی در مناطق گران قیمت نسبتاً ارزان است.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    فرقی نمی‌کند با خانواده مهاجرت می‌کنید یا به دلیل اهداف تحصیلی یا شغلی به شربروک نقل مکان می‌کنید، این شهر می‌تواند فضایی متفاوت را برای زندگی شما فراهم کند. با این حال، شربروک هنوز هم یک شهر دانشگاهی محسوب می‌شود که بسیاری از دانشجویان را برای تحصیل و زندگی ترغیب می‌کند؛ اما این شهر در نظر دارد تا اقتصاد خود را بیش از پیش توسعه دهد تا نیروهای کاری و فارغ التحصیلان را در داخل نگه دارد. در هر صورت، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی به کانادا و طرح هر گونه سوال با با مشاوران ما از طریق شماره 02171400111 برای طرح هرگونه سوال تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی شهر شربروک کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ