معرفی شهر سنت جانز کانادا (در نیوفاندلند و لابرادور)
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    شهر سنت جانز (St John's) که مرکز استان نیوفاندلند و لابرادور محسوب می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای آمریکای شمالی است. این شهر به مدت 500 سال محلی برای سکونت مردم بوده است. بندر سنت جانز توسط ماهیگیران اسپانیایی تاسیس شد که در آغاز قرن شانزدهم در جستجوی ماهیگیری به سنت جانز و سرزمین‌های اطرافش نقل مکان کرده بودند. درست است که سنت جانز از شهرهای کمتر شناخته شده کانادا برای مهاجران است اما اگر قصد مهاجرت به کانادا و زندگی در این شهر را دارید، ما در این بررسی به طور کامل در مورد شهر سنت جانز کانادا در نیوفاندلند و لابرادور صحبت خواهیم کرد.

    تاریخچه شهر سنت جانز

    تاریخچه شهر سنت جانز

    شهر سنت جانز در سال 1497 میلادی تاسیس شد. این شهر یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های اروپایی در سرزمین کانادا به حساب می‌آید. این شهر بعدا در سال 1583 بر اساس منشور سلطنتی ملکه الیزابت اول تأسیس شد. در طول قرن هفدهم، زمانی بود که سنت جان تغییرات قابل توجهی در جمعیت خود مشاهده کرد. تعداد جمعیت در ماه‌های تابستان که ماهیگیران برای زندگی و ماهیگیری به شهر می‌آمدند بیشتر شد.

    سنت جانز در قرن هجدهم توسط فرانسوی‌ها مورد حمله قرار گرفت و در سال 1708 تسخیر شد. این شهر در طول جنگ هفت ساله به بریتانیا تسلیم شد. قرن هجدهم بود که تغییرات بزرگی در شهر به وجود آورد که مهمترین آن‌ها افزایش جمعیت و تأسیس کلیساها بودند. این بندر در طول جنگ جهانی دوم برای حمایت از نیروی دریایی سلطنتی و نیروی دریایی سلطنتی کانادا مورد استفاده قرار گرفت.

    آمریکایی‌ها همچنین یک پایگاه نیروی هوایی ارتش در سنت جانز ایجاد کردند. در دهه 1990، اقتصاد شهر تحت تأثیر فروپاشی صنعت ماهیگیری قرار گرفت. 10 سال با کاهش جمعیت و نرخ بالای بیکاری گذشت تا اینکه به دلیل قرار گرفتن شهر در چندین میدان نفتی، اقتصاد بهبود یافت. این کشور تقریباً نیمی از تولید اقتصادی استان را تامین می‌کند و شاهد رونق جمعیتی و توسعه‌ای بوده است.

    مختصری درباره سنت جانز

    مختصری درباره سنت جانز

    سنت جانز شرقی‌ترین شهر کانادا و مرکز استان نیوفاندلند و لابرادور است. سنت جانز مرکز اصلی تجاری، مالی، آموزشی و فرهنگی این استان است. این شهر مقر دولت اصلی استانی است. سنت جانز از یک هسته شهری با قدمت یک قرن گسترش یافته و شامل حومه شهر، مجتمع‌های خرید و مکان‌های صنعتی است. سنت جانز تمام امکانات یک شهری رو به رشد و مترقی را دارد. مساحت شهر سنت جانز 446.06 کیلومتر مربع و مساحت کلان شهر سنت جانز 931.56 کیلومتر مربع است.

    حدود یک سوم از جمعیت نیوفاندلند در شهر سنت جانز و اطراف آن زندگی می‌کنند. سنت جانز به دلیل داشتن بندر سرپناه و نزدیکی به مناطق ماهیگیری اقیانوس اطلس شمالی، در ابتدا یک پایگاه تجاری برای اروپاییانی بود که در صنعت ماهیگیری مشغول بودند. در حالی که شیلات هنوز در شهر اهمیت بالایی دارد، امروزه سنت جانز مرکز خدمات اصلی صنعت نفت و گاز در دریاست. سنت جانز نیز به خاطر هنر و فرهنگ و جامعه چند فرهنگی خود نیز شناخته شده است.

    آب و هوای شهر سنت جانز

    آب و هوای شهر سنت جانز

    بندر سنت جانز پس از ویکتوریا و ونکوور سومین آب و هوای معتدل کانادا را دارد. الگوی آب و هوایی در سنت جانز منحصر به فرد است و اغلب می‌توانید چهار فصل را در یک روز تجربه کنید! بومیان سنت جانز به آب و هوای خود افتخار می‌کنند و آن را عامل مهمی برای ساخت شخصیت افراد می‌دانند و حتی آن را نیروبخش می‌نامند.

    شهر سنت جانز در اغلب روزهای سال نسیم خنک تابستانی و بارش برف زمستانی در آب و هوای معتدل دریایی را تجربه می‌کند. میانگین دمای روزانه از 20 درجه سانتیگراد در تابستان تا منفی یک درجه سانتیگراد در زمستان متغیر است. موقعیت ساحلی شهر همچنین به این معناست که باد و مه به وفور در شهر دیده می‌شود. هوا در زمستان می‌تواند بسیار سرد باشد و شاید به منفی 20 درجه سانتیگراد یا کمتر نیز برسد.

    فرهنگ و مردم سنت جانز

    فرهنگ و مردم سنت جانز

    شما به سرعت در سنت جانز احساس می‌کنید و فکر می‌کنید که در خانه خود هستید. مردم در همه جا به خاطر مهمان نوازی و رفتار گرم و پذیرای خود شناخته شده‌اند. اکثر افرادی که در سنت جانز زندگی می‌کنند، تبار انگلیسی یا ایرلندی دارند. سنت جانز به طور فزاینده‌ای چند فرهنگی است.

    تعداد زیادی از رویدادها و جشن‌هایی که در طول سال در شهر برگزار می‌شوند، این تنوع فرهنگی را نشان می‌دهند. گروه‌های قومی، مذهبی و داوطلبانه اغلب رویدادهایی را برای جشن گرفتن سازماندهی می‌کنند. همچنین دولت نیوفاندلند و لابرادور همه ساکنان شهر را تشویق می‌کند تا از تازه واردان استقبال کنند. مراکز و فعالیت‌های فرهنگی و سرگرمی فراوانی در سنت جانز وجود دارند.

    ساکنان و گردشگران می‌توانند از موسیقی زنده، تئاترها در فضای باز و نمایشگاه‌های صنایع دستی لذت ببرند. این رویدادها با ارائه انواع غذاهای خوشمزه، از جمله غذاهای مختلف بر پایه ماهی که در این منطقه معمول، ذائقه شما را تحریک می‌کنند. علاوه بر این، گردشگران می‌توانند به تورهای پیاده روی در نقاط دیدنی و معروف در اطراف شهر بپیوندند. «خیابان جرج» به خاطر زندگی شبانه پرجنب و جوش و جشنواره‌های موسیقی مشهور است.

    جمعیت شهر سنت جانز

    جمعیت سنت جانز در سال 2023 در حدود 112039 نفر تخمین زده شده است. در سال 2012، جمعیت سنت جانز 109685 نفر بود. سنت جانز سالانه 0.11 درصد رشد داشته است. این تخمین‌ها و پیش‌بینی‌های جمعیتی از آخرین بازنگری چشم انداز شهرسازی جهانی سازمان ملل به دست آمده است. این تخمین‌ها نشان دهنده تراکم شهری سنت جانز است که معمولاً شامل جمعیت سنت جانز علاوه بر مناطق حومه‌ای مجاور می‌شود. همچنین در این شهر تعداد قابل توجهی دانشجویانی هستند که از کشورهای دیگر به این شهر مهاجرت تحصیلی کرده‌اند.

    زبان مردم سنت جانز

    زبان رسمی مردم سنت جانز در استان نیوفاندلند و لابرادور انگلیسی است. در سال 2021، 94.6 درصد از کل جمعیت متروی سنت جانز، انگلیسی را به عنوان زبان مادری خود ذکر کردند. سایر زبان‌های مهاجران عبارتند از:

    • فرانسوی: 0.5 درصد
    • عربی: 0.6 درصد
    • ماندارین: 0.4 دصد
    • بنگالی: 0.3 درصد
    • اسپانیایی: 0.2 درصد
    • گویش نیوفاندلند

    استفاده از زبان انگلیسی غیر استاندارد در استان تعجب آور نیست. نیوفاندلند و لابرادور در بیشتر تاریخ اولیه خود خارج از جریان اصلی توسعه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در آمریکای شمالی قرار داشتند. در زمان کنفدراسیون با کانادا در سال 1949، گویش نیوفاندلند با 300 سال توسعه محلی، کمترین تأثیر از زبان انگلیسی استاندارد را دیده بود. حتی یک دیکشنری انگلیسی نیوفاندلند نیز در شهر تدوین شده است!

    جاذبه‌های دیدنی سنت جانز

    جاذبه‌های دیدنی سنت جانز

    سبک زندگی ساکنان سنت جانز آرام و به دور از شلوغی است. با این حال، آن‌ها همچنین از ساکنان و مهاجران جدید به شکلی گرم و خوش‌آمدگو حمایت می‌کنند. اطراف شهر را رودخانه‌ها و دره‌های روان احاطه کرده‌اند که منظره‌ای را برای فرار از تراکم جمعیتی شهر فراهم می‌کنند.

    سنت جانز مملوء از نقاط مهم فرهنگی مانند تپه سیگنال، ساختمان‌های میراث فرهنگی، فروشگاه‌های مد و طراحان و مغازه‌هایی است که به گردشگران زیادی که در شهر هستند؛ خدمات ارائه می‌دهند. همچنین این شهر از طبیعت بکر و زیبایی برخوردار است که برای پیک نیک و گذراندن وقت در فضای باز انتخابی عالی خواهد بود.

    هزینه‌های زندگی در سنت جانز

    هزینه‌های زندگی در سنت جانز

    هزینه تخمینی یک خانواده چهار نفره ماهانه 4817.9 دلار کانادا بدون احتساب هزینه اجاره است. این هزینه برای یک نفر بدون اجاره 1375.7 دلار کانادا در ماه است. سنت جانز در 33 درصد از گران‌ترین شهرهای جهان قرار دارد و از نظر هزینه‌های زندگی رتبه 139 از 153 در کانادا را کسب کرده است.  همچنین متوسط دستمزد پس از کسر مالیات در نیوفاندلند و لابرادور 4 هزار دلار کانادا است که جهت پوشش هزینه‌های زندگی برای دو ماه کافی است.

    سنت جانز یکی از پایین‌ترین قیمت‌های املاک و مستغلات در کانادا را دارد. خرید یک خانه به طور متوسط 300 هزار دلار کانادا خواهد بود، در حالی که اجاره به طور متوسط 800 دلار کانادا است. مرکز شهر با خانه‌های ردیفی رنگارنگ زینت داده شده‌اند، در حالی که آپارتمان‌ها به ‌سبک مدرن بر کل نمای شهر غالب هستند. چشم اندازهای طبیعی در اسکله توسط قوانین زیست محیطی و ساختمانی محافظت می‌شوند تا از ساخت سازه‌های بلند و اختلال در محیط طبیعی جلوگیری کنند.

    مسکن کم هزینه و متوسط دستمزد بالاتر از حداقل دستمزد ملی، کیفیت زندگی را برای ساکنان شهر بالا برده است. یک دوره رکود اقتصادی در شهر وجود داشت که صنعت ماهیگیری را فلج کرد، اما اقتصاد شهر با کشف چندین میدان نفتی دوباره به وضعیت خوبش بازگشت. نقل مکان به سنت جانز به این معناست که می‌توانید بدون داشتن چندین شغل مختلف زندگی بسیار راحتی داشته باشید.

    در جدول زیر برخی از هزینه‌های معمول زندگی در سنت جانز آورده شده است:

    اقلام

    هزینه

    شیر (یک لیتر)

    3.11 دلار کانادا

    تخم مرغ (12 عدد)

    4.66 دلار کانادا

    سیب (یک کیلو گرم)

    7.18 دلار کانادا

    گوجه فرنگی (یک کیلوگرم)

    3.27 دلار کانادا

    ماهی سفید (50 گرم)

    3.53 دلار کانادا

    فیله مرغ (یک کیلوگرم)

    14.05 دلار کانادا

    آب معدنی (1.5 لیتری)

    2.92 دلار کانادا

    بلیط یک طرفه (حمل و نقل عمومی)

    2.50 دلار کانادا

    تاکسی تا یک کیلومتر

    2.50 دلار کانادا

    هزینه‌های آب و برق و گاز

    269 دلار کانادا

    کفش نایکی

    104 دلار کانادا

    سینما و سرگرمی

    13 دلار کانادا

    سیستم حمل و نقل سنت جانز

    سیستم حمل و نقل سنت جانز

    حمل و نقل عمومی در سنت جانز یکی از قدیمی‌ترین سیستم‌های حمل و نقل در کاناداست که بیش از 500 سال سابقه دارد. مسیرهایی برای اتوبوس‌ها و کشتی‌های محلی برای جابه‌جایی آسان بین جزایر در این منطقه وجود دارند. ساکنان شهر و گردشگران می‌توانند از سیستم خصوصی حمل و نقل استفاده کنند یا مسیرهای اتوبوس قدیمی شهر را دنبال کنند. برخلاف شهرهای مشابه در سرتاسر جهان، در سنت جانز ترافیک بسیار کم است.

    آموزش در شهر سنت جانز

    آموزش در شهر سنت جانز

    سنت جانز از امکانات آموزشی درجه یک از مقطع ابتدایی تا دانشگاه برخوردار است و بنابراین این شهر یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای تحصیل در کانادا می‌باشد. سازمان Newfoundland and Labrador English School District آموزش و پرورش در این منطقه را کنترل می‌کنند. این سازمان همه دانشجویان انگلیسی زبان در منطقه را با بیش از 65 هزار ثبت نامی در سال و 252 موسسه آموزشی در سراسر استان نمایندگی می‌کند. دانش آموزش می‌توانند از پنج سالگی تا 18 سالگی در مدارس دولتی و خصوصی به زبان انگلیسی و فرانسه در بخوانند. از دانشگاه‌ها و موسسات معتبر سنت جانز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه مموریال نیوفانلند
    • دانشگاه مارین
    • کالج آتلانتیک شمالی
    • کالج ایسترن
    • کالج کِین

    از دیگر ویژگی های سنت جانز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • در حالی که سایر نقاط کانادا مانند رجینا یا وینیپگ، در تلاش برای کنترل میزان جرم و جنایت خود هستند، سنت جانز در این امر بسیار موفق عمل کرده است. جرایم (به ویژه جرایم مربوط به اسلحه و مواد مخدر) در شهر برای سه سال متوالی 9 درصد کاهش یافته است. در نتیجه، سنت جانز از امن‌ترین شهرهای کانادا برای مهاجران است.
    • سنت جانز دارای امکانات سلامتی باکیفیت برای پشتیبانی از بیماران است که طبق سیستم بهداشتی کانادا کار می‌کند. علاوه بر این، مراکز مذهبی و مؤسسات مالی متعدد، امکانات کشتیرانی با بندر، پارک‌های روباز و فضاهای باز، فرودگاه، حمل و نقل عمومی مقرون به صرفه، توالت‌های عمومی و امکانات ورزشی در شهر وجود دارند.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    برای کسانی که به دنبال دوری از زندگی شلوغ شهرهای بزرگ و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی هستند، سنت جانز در نیوفاندلند انتخاب خوبی برای مهاجرت است. مردم سنت جانز بسیار دوستانه رفتار می‌کنند می‌کنند و از مهاجران و گردشگران استقبال به عمل می‌آورند.

    از مزایای اصلی سنت جانز می‌توان به آرامش شهری، طبیعت زیبا، سیستم حمل و نقل خوب، طرح‌های توسعه‌ای آینده نگر و هزینه کم زندگی نسبت به شهرهای بزرگ اشاره کرد. با این حال، برای مهاجرانی که قصد تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا را دارد و می‌خواهتند در شهرهای بزرگ مانند تورنتو به دنبال شغل‌های درجه یک با حقوق و مزایای زیاد باشند، سنت جانز انتخاب خوبی نخواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا و طرح هرگونه سوال با مشاوران ما از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی شهر سنت جانز کانادا (در نیوفاندلند و لابرادور)

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت