معرفی شهر رجینا در کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    شهر رجینا در کانادا مکانی عالی برای زندگی و تشکیل خانواده است. به عنوان یک کانون فرهنگی و تجاری در جنوب ساسکاچوان، رجینا مجموعه‌ای بی‌پایان از فرصت‌های زندگی را پیش روی مهاجران قرار می‌دهد. پس اگر قصد تحصیل، زندگی یا کار در این شهر را دارید، باید در مورد آب و هوا، فرصت‌های آموزشی، حمل و نقل و هر آنچه به شهر رجینا مربوط می‌شود، اطلاعات خود را کامل کنید؛ با وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    شهر رجینا کجاست؟

    رجینا پایتخت ساسکاچوان و شانزدهمین شهر بزرگ کانادا است. این شهر در منطقه جنوبی استان واقع شده است و 118.4 کیلومتر مربع مساحت دارد. این شهر با آلبرتا در غرب و مانیتوبا در شرق هم جوار است و در همسایگی با ایالات مونتانا و داکوتای شمالی قرار دارد. ارتفاع شهر رجینا از سطح دریا برابر با 577 متر است.

    تحصیل در کانادا را حتما بخوانید

    افرادی که برای اولین بار به رجینا می‌آیند خارق العاده‌ترین زیبایی‌های طبیعی را در این شهر خواهند دید. رشته کوه‌ها، فضاهای سرسبز، پارک‌های ملی، آبشارها و بیش از صد هزار دریاچه و رودخانه در این شهر وجود دارند. طبیعتی که در بسیاری از مناطق استان به نمایش گذاشته شده است، زیبا و مجذوب کننده هستند.
    نقشه رجاینا

    تاریخچه شهر رجینا

    رجینا (Regina) در قلمرو سنتی متیس واقع شده است. هزاران سال مردم بومی در این منطقه زندگی کرده‌اند. این منطقه یکی از مکان‌های مهمی بود که مردم بومی برای شکار گله‌های گاومیش کوهان بیستون به آنجا می‌آمدند. مردم بومی این منطقه را oskana ka-asastēki نامیدند که تقریباً به توده‌هایی از استخوان ترجمه می‌شوند.

    توسعه شهر رجینا از دهۀ 1880 به عنوان یک جامعه کشاورزی آغاز شد. در همین زمان رجینا به مرکز توزیع مواد و محصولات کشاورزی تبدیل شد. با رشد بیشتر، این شهر از نام ملکه ویکتوریا که در آن زمان پادشاه انگلیس بود، به رجینا (لاتین به معنای ملکه) تغییر نام یافت. رجینا در سال 1903 به شهر تبدیل و دو سال بعد، ساسکاچوان به یک استان تبدیل شد و رجینا را به عنوان پایتخت خود انتخاب کرد. امروزه، این جامعه متنوع و پرجنب و جوش، به یکی از شهرهای بزرگ کانادا با رشدی سریع تبدیل شده است.

    جمعیت و زبان مردم رجینا

    شهر رجینا در سرشماری سال 2020 جمعیتی بالغ بر 254061 نفر جمعیت دارد. نرخ رشد جمعیتی رجینا بین 1.5 تا 3.48 درصد است که نشان از مهاجرپذیری بالای شهر دارد. رجینا یک شهر بسیار متنوع است و تعداد زیادی از گروه‌های قومی و فرهنگی را در خود حفظ کرده است. مردمان کشورهای آمریکای لاتین، جنوب آسیا، جنوب شرقی آسیا و آسیای غربی به فور در رجینا یافت می‌شوند. همچنین، رجینا شهری است که اکثریت جمعیت آن را جوانان و میانسال تشکیل می‌دهند.

    1/27 درصد از مردم رجینا هیچ مذهبی خاصی ندارد! 67.9 درصد را مسیحیان، 1.9 درصد را مسلمانان، 0.8 درصد هندو و مابقی را مذاهب دیگر تشکیل می‌دهند. از نظر زبان، 98.1 درصد ساکنان رجینا انگلیسی صحبت می‌کنند و فقط 1.3 درصد مردم به زبان فرانسه حرف می‌زنند. 12.3 درصد زبان مادری مردم چیزی غیر از انگلیسی یا فرانسه است.

    نکته: نرخ بیکاری در رجینا پنج درصد است که کمتر از مقدار متوسط ​​کشور است.

    معرفی شهر رجاینا

    آب و هوای رجینا

    رجینا آفتابی‌ترین پایتخت کانادا است. ریجنا شهری چهار فصل است که ساکنان آن تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد و خشکی را تجربه می‌کند. دمای متوسط از 23 درجه سانتیگراد در تابستان (73 درجه فارنهایت) تا 11 درجه سانتیگراد (12 درجه فارنهایت) در زمستان است. میانگین بارش سالانه 398 میلی‌متر (15.3 اینچ) است.

    هوای سرد به طور معمول از اکتبر تا آوریل ادامه دارد و از جولای تا آگوست نیز می‌توان هوای گرم را تجربه کرد. در بهار و اوایل پاییز، هوا معمولاً بین دمای متوسط و خنک در نوسان است. اگر هوای خنک و زمستان‌های طولانی‌تر را ترجیح می‌دهید، قطعاً رجینا مکان مناسبی برای شماست!

    تحصیل در رجینا

    رجینا سه بخش مدرسه‌ای دارد. اولین مورد، شورای مدارس دولتی رجینا است که کلیه مدارس ابتدایی و دبیرستان‌های دولتی را شامل می‌شود. سپس شورای مدرسه کاتولیک رجینا وجود دارد که کلیه مدارس ابتدایی و دبیرستان را با وابستگی کاتولیک رومی اداره می‌کند. سرانجام، Conseil des écoles Fransaskoises وجود دارد که کلیه بخش‌های مدارسی که فقط فرانسوی هستند را اداره می‌کند.

    دانشگاه‌های رجینا به دانشگاه ملل اول کانادا و پردیس رجینا از پلی تکنیک ساسکاچوان تا گزینه‌های تحصیلات تکمیلی و دکترا وجود دارند. دانشجویان در دانشگاه‌های این شهر می‌توانند طیف گسترده‌ای از رشته‌ها و دوره‌های تحصیلی را انتخاب کنند. برای این کار تنها نیاز به دریافت ویزای تحصیلی کانادا است.

    شهر رجاینا

    حمل و نقل در رجینا

    در حالی که رجینا شهر کوچکی نیست اما بیشتر ساکنان به راحتی در آن سفر می‌کنند. در بیشتر مناطق رجینا می‌توان تنها در عرض 20 دقیقه به هر قسمت دیگر شهر سفر کرد. حمل و نقل سریع مزیت قابل توجه زندگی در این شهر است. در سفرهای شهری نه تنها می‌توان در وقت خود صرفه جویی کرد بلکه این مورد به صرفه جویی هزینه‌ها نیز کمک می‌کند.

    در رجینا و اطراف آن گزینه‌های عالی حمل و نقل عمومی ‌متنوعی وجود دارند. در واقع، سیستم حمل و نقل عمومی محلی، قدیمی‌ترین سیستم در کل استان است. این سیستم بیش از 6 میلیون مسافر را در 20 مسیر در رجینا جابجا می‌کند. رجینا در نزدیکی بزرگراه‌های اصلی کانادا قرار دارد و به سایر استان‌ها و شهرهای کشور دسترسی راحت را فراهم می‌کند. این شهر همچنین دارای خط راه آهن برای سفرهای بین شهری است.

    هرینه‌های زندگی در رجینا

    هزینه زندگی در ساسکاچوان در مقایسه با سایر استان‌های کانادا نسبتاً کمتر است. کیفیت بالای زندگی و رشد اقتصادی رجینا باعث شده است تا افراد بسیاری از سرتاسر جهان به این شهر بیایند. در مقایسه با شهرهای دیگر کانادا، داشتن خانه در رجینا مقرون به صرفه است.

    خرید مواد غذایی در بازارهای محلی اغلب نسبتاً ارزان است، در حالی که اگر مواد غذایی را در فروشگاه‌ها بخرید، این هزینه‌ها می‌توانند افزایش یابند. روش دیگر صرفه جویی در هزینه غذا، خرید آن با قیمت‌های تخفیف خورده در سوپرمارکت‌های بزرگ است.

    حمل و نقل از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است زیرا شما برای انجام کارهای روزانه خود باید در شهر رفت و آمد کنید. توصیه می‌شود از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید که هزینه آن برای هر نفر کمتر از 70 دلار است. اما گزینه خرید یا اجاره خودرو نیز امکان پذیر است.

    در مورد اجاره خانه، رجینا به اندازه سایر شهرهای بزرگ کانادا گران نیست و اگر در اینجا به دنبال آپارتمان هستید، می‌توانید مکانی با ارزش بیش از 1000 دلار پیدا کنید. اگر می‌خواهید با خانواده خود به این شهر بیایید، اجاره آپارتمانی بزرگ‌تر، برای شما هزینه بیشتری دارد.

    در جدول زیر می‌توانید متوسط هزینه‌های زندگی در رجینا در سال 2021 را مشاهده کنید:

    عنوان

    هزینه (دلار آمریکا)

    آب، برق، گرمایش و سرمایش

    156.20

    آپارتمان (1 اتاق خواب) در مرکز شهر

    829.50

    آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز

    726.89

    آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر

    1473

    خرید آپارتمان در مرکز شهر

    3284

    خرید آپارتمان در بیرون از شهر

    2114

    هزینه‌های تخمینی ماهیانه چهار نفره

    3138

    هزینه‌های تخمینی یک فرد مجرد

    877

     

    میزان درآمد افراد در رجینا بستگی زیادی به نوع شغل آنها دارد. به دلیل رشد اقتصادی خوب، افراد می‌توانند در این رجینا به راحتی شغل پیدا کنند. میانگین درآمد 2349.69 و حداقل دستمزد 1467.9 دلار است.

    شهر رجاینا

    فرصت‌های تفریحی در رجینا

    شهر رجینا در زمینه فراهم آوردن فرصت‌های تفریحی متعدد برای ساکنان و بازدیدکنندگان شهری عالی است. پنج استخر روباز در این شهر وجود دارند که بین 14 ژوئن و 3 سپتامبر باز هستند. رجینا فضاهای سبز زیادی دارد که شامل پارک‌ها و زمین‌های بازی مختلف است.

    در بسیاری از پارک‌های شهر، زمینه برگزاری پیک نیک نیز وجود دارد که استفاده از آن برای عموم آزاد است. یکی از موارد مهم تفریحی رجینا، سیستم مسیر چند منظوره آن است. این مسیرها به افراد اجازه می‌دهند تا به اسکیت بورد، دویدن، دوچرخه سواری و پیاده روی بپردازند. در طول زمستان، این مسیرها در بین اسکی بازان کراس کانتری نیز محبوب هستند.

    شهر رجینا دارای زمین‌های مختلف گلف است که توسط شرکت‌های مختلف مدیریت مستقل اداره می‌شوند. ساختار مالکیت این زمین‌های گلف باعث می‌شود که گلف یک فعالیت کم هزینه برای خانواده‌های ساکن در شهر باشد.

    کلام آخر

    مهاجرت به کانادا یکی از بزرگترین انتخاب‌هایی است را که می‌توان در طول زندگی خود انجام داد. شما می‌توانید آرزوهای خود را دنبال کنید و زندگیتان را همانطور که می‌خواهید در کشور بنا سازید. به دلیل استانداردهای بالای زندگی، آب و هوای مطلوب و فرصت‌های بیشمار کار، رجینا مقصدی عالی برای اقامت دائم است.

    پس اگر شهر رجینا و استان ساسکاچوان را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کردید، مهم است که قبل از بستن چمدان‌ها، در مورد ویزای کانادا و شرایط اقامت در این شهر زیبا اطلاعات خود را تکمیل کنید. گروه مهاجرتی ادب ویزا بهترین مکان برای ارائه خدمات در زمینه مهاجرت تحصیلی و کاری به کانادا است.

    سوالات متداول معرفی شهر رجینا در کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت