معرفی شهر ثاندر بی کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    ثاندر بی (Thunder Bay) شهری زیبا، آرام و دوست داشتنی است که در استان انتاریو قرار دارد. این شهر در جوار دریاچه دیدنی سوپریور قرار دارد که به عنوان مکانی ایده آل برای کسانی شناخته می‌شود که می‌خواهند از فضای شلوغ شهرهای بزرگ دور باشند. خلیج ثاندر که به دلیل مناظر زیبای پانوراما و طبیعت بکرش شناخته می‌شود، حتی می‌تواند مزایای بیشتری را به مهاجران ارائه دهد. اگر قصد مهاجرت به کانادا و زندگی در این شهر را دارید، ما در این بررسی به طور کامل در مورد شهر ثاندر بی صحبت خواهیم کرد.

    موقعیت مکانی شهر ثاندر بی

    موقعیت مکانی شهر ثاندر بی

    ثاندر بی کانادا شهری در شمال غربی استان انتاریو است. ثاندر بی از دو شهر سابقا مجزا تشکیل شده است که شامل پورت آرتور و فورت ویلیام هستند. این دو شهر هنوز بسیاری از هویت‌های فرهنگی و اجتماعی متمایز خود را حفظ کرده‌اند. پس از ادغام شهرهای پورت آتور و فورت ویلیام در سال 1970، یک سیستم حمل و نقل واحد Thunder Bay Transit ایجاد شد. سیستم حمل و نقل عمومی شهر به سیستم اتوبوس متکی است.

    ثاندر بی مکانی عالی برای کسانی است که دوست دارند آرامش موجود در شهرهای کوچک کانادا را بدون دور بودن از ایالات متحده در آغوش بگیرند. این شهر به شما امکان می‌دهد تا اگر عزیزانی در آمریکا دارید، بتوانید خود را به سرعت به آن‌ها برسانید. اما موقعیت مکانی ثاندر بی کانادا دارای جوانب منفی نیز است. علیرغم اینکه در انتاریو هستید، اما یک پرواز طولانی دو ساعته با هواپیما و 16 ساعته با ماشین تا تورنتو در پیش خواهید داشت.

    کسانی که قصد حرکت از تورنتو به خلیج تاندر را دارند، باید بدانند که بازدید از این شهر بزرگ ممکن است نیاز به برنامه ریزی قبلی داشته باشد. وینیپگ نزدیکترین شهر کانادا به تاندر بی است که در ترافیک معمولی به 7.5 ساعت رانندگی نیاز دارد. پس اگر می‌خواهید در نزدیکی شهرهای مهم کانادا مانند تورنتو باشید، ثاندر بی برای شما مناسب نخواهد بود.

    آب و هوای شهر ثاندر بی

    برای کسانی که سرما را دوست ندارند، ثاندر بی کانادا ممکن است چندان جذاب نباشد؛ میانگین دما از نوامبر تا می از منفی 15 درجه سانتیگراد تا مثبت 9 درجه سانتیگراد متغیر است. بالاترین دما در تابستان نیز 17 درجه سانتیگراد است. سرمای زمستان می‌تواند کمی سخت باشد، اما اگر لباس مناسب به تن کنید، این امکان را دارید تا از دیدن زمستان‌های زیبای این شهر نیز لذت ببرید.

    جاذبه‌های شهر ثاندر بی

    جاذبه‌های شهر ثاندر بی

    ثاندر بی شهری با نقاط دیدنی و چشم اندازهای زیباست. به همین دلیل، مکانی ایده آل برای خوش‌ گذرانی در فضای باز است. برای کسانی که عاشق اسکی، قایق رانی یا پیاده روی هستند، ثاندر بی توانسته برای هر سلیقه‌ای یک ویژگی خاص را معرفی کند. این شهر دارای مسیرهای پیاده ‌روی مختلف و امکان بازدید از آبشارهای زیبای کاکابکا را نیز ارائه می‌دهد. چه اهل ماجراجویی در طبیعت باشید و چه از دیدن مناظر جنگل و دریا لذت می‌برید، ثاندر بی مکانی عالی برای عاشقان طبیعت است. از مراکز توریستی در ثاندر بی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • بنای یادبود تری فاکس
    • آبشار کبابکا
    • کوه مک کی
    • پارک Sleeping Giant
    • معادن آمیتیست
    • پارک تاریخی فورت ویلیام
    • پارک هیل کرست

    جمعیت شهر ثاندر بی کانادا

    جمعیت کلی خلیج ثاندر بی 121621 نفر است. آمار جمعیتی شهر رشد قابل توجهی را نشان نمی‌دهند، زیرا مهاجران ترجیح می‌دهند برای کار به شهرهای مهمتر کانادا بروند. ثاندر بی به آرامی از رکود اقتصادی ناشی از کویید-19 در حال خارج شدن است و می‌توان انتظار داشت که تا سرشماری بعدی شاهد افزایش قابل توجهی از مهاجران باشیم.

    ثاندر بی با شهرهای بزرگتر و محبوب‌تر مانند تورنتو، کلگری و ونکوور در رقابت است، زیرا مزایایی را ارائه می‌دهد که شهرهای بزرگ در ارائه آنها ناتوان هستند. زندگی در یک شهر با طبیعت فوق العاده و هزینه‌های کم زندگی، خود به تنهایی موقعیتی عالی محسوب می‌شود.

    مشاغل و اشتغال در ثاندر بی

    مشاغل و اشتغال در ثاندر بی

    بخش‌های شغلی مختلف در ثاندر بی کانادا از جمله در حسابداری، هوافضا، معدن و فناوری اطلاعات، در حال رشد هستند. پس برای کسانی که به دنبال راه اندازی کسب و کار هستند، اتاق بازرگانی ثاندر بی می‌تواند با ارائه فرصت‌هایی برای ارتباط با صنایع مختلف، به آنها در راه تاسیس کسب و کار کمک کند. اگر به دنبال کار هستید، این امکان را از طریق سایت رسمی ثاندر بی دات کام برای پیدا کردن شغل مورد نظر خود اقدام کنید.

    اگرچه به نظر می‌رسد فرصت‌های شغلی زیادی در ثاندر بی کانادا وجود دارند، اما نرخ بیکاری در حال حاضر 9.6 است که به طور قابل توجهی بالاتر از نرخ اشتغال در تورنتو و وینیپگ است. بنابراین قبل از نقل مکان به خلیج ثاندر بی، کمی وقت بگذارید و در مورد گزینه‌های شغلی موجود فکر کنید.

    تنوع فرهنگی در خلیج ثاندر بی

    از سال 2000، سازمان «Diversity Thunder Bay» سخت تلاش کرده است تا جامعه‌ای را در ثاندر بی ایجاد کند که عاری از نژادپرستی و تبعیض باشد. کالج نگاه نیوین (Negahneewin College) به عنوان یک موسسه آموزشی که به پر کردن شکاف بین دانشجویان سفیدپوست کانادایی و دانشجویان بومی کمک می‌کند، طیف وسیعی از دوره‌ها و رشته‌ها، مدارک تحصیلی، بورسیه‌ها و خدمات پشتیبانی را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

    وجود تلاش‌های این سازمان، نژادپرستی هنوز در شهر دیده می‌شود. پلیس محلی در دسامبر 2018 گزارشی به نام «اعتماد از بین رفته» منتشر کرد و به این نتیجه رسید که بحران اعتماد بین پلیس و ساکنان بومی وجود دارد. این امر یکی از موانع مهم برای اعمال تغییرات در نیروی پلیس پول در ثاندر بی بود.    OIPRD (مدیر بررسی مستقل پلیس) از پلیس ثاندر بی کانادا خواسته است تا به مسائل جدی و طولانی مدتی که سرویس پلیس با آن مواجه است رسیدگی کند و ارائه خدمات بدون تبعیض ارائه دهد.

    فرهنگ غذایی در خلیج ثاندر بی

    فرهنگ غذایی در خلیج ثاندر بی

    وقتی صحبت از صرف غذا در بیرون از خانه می‌شود، خلیج ثاندر بی مکانی بی‌مانند است. مرکز شهر ثاندر بی بیش از 200 رستوران و تعداد زیادی کافه دارد که عمدتاً در شب‌ها به محفل شادی و گردهمایی تبدیل می‌شوند. فرهنگ شبانه شهر زنده و هیجان انگیز است و شما می‌توانید تجربه‌ای بسیار لذت بخش را با شرکت در آن‌ها کسب کنید.

    اگر اهل مهمانی هستید، بهترین مکان برای یافتن یک مهمانی تمام شب با اتاق‌های رقص و موسیقی در ثاندر بی است. صرف یک وعده ناهار یا شام همیشه سرگرم کننده است، به خصوص که اگر با اعضای خانواده، دوستان و همکاران خود شریک باشید. شما می‌توانید هر یک از رستوران‌های زیر را تجربه کنید:

    • Prospector SteakHouse
    • Caribou Restaurant
    • The Sovereign Room
    • Naxos Grill & Bar
    • Nook
    • Man Vs. Meat
    • In Common
    • The kitchen Restaurant
    • Tony & Adams

    هزینه زندگی در ثاندر بی کانادا

    بدون شک از شنیدن اینکه هزینه زندگی در ثاندر بی به میزان قابل توجهی پایین‌تر است، خوشحال خواهید شد. طبق گزارش بازار اجاره، اجاره یک خانه سه خوابه در ثاندر بی به طور متوسط 1850 دلار کانادا در ماه برای شما هزینه دارد که 600 دلار کانادا ارزان‌تر از میانگین قیمت اجاره دو خوابه در ونکوور است. همچنین اجاره یک آپارتمان یک خوابه در ثاندر بی تنها 1225 دلار کانادا برای شما هزینه دارد که 58 درصد ارزان‌تر از میانگین خانه یک خوابه در تورنتو است.

    جای تعجب نیست که ثاندر بی رتبه یک را از 227 شهر بزرگ بین المللی برای ارائه مسکن مقرون به صرفه کسب کرده است. فقط قیمت اجاره نیست که پایین است، اگر ترجیح می‌دهید با ماشین سفر نکنید، یک گواهی حمل و نقل ماهانه در ثاندر بی فقط 80 دلار کانادا برای شما هزینه خواهد داشت. همچنین هزینه های زندگی در این شهر نسبت به شهرهای بزرگ کانادا کمتر است. میانگین حقوق ماهانه بعد از کسر مالیات برابر با 4200 دلار کانادا است.

    در جدول زیر برخی از هزینه‌های زندگی در ثاندر بی آورده شده است:

    اقلام

    هزینه (دلار کانادا)

    غذا برای دو نفر در رستوران متوسط

    62.5

    آب (بطری 0.33 لیتری)

    2.0

    شیر (یک لیتری)

    3.04

    برنج (یک کیلوگرم)

    2.50

    تخم مرغ (12 عدد)

    3.53

    سیب (یک کیلوگرم)

    1.83

    گوجه (یک کیلوگرم)

    3.67

    سیب زمینی (یک کیلوگرم)

    3.67

    تاکسی (یک کیلومتر)

    2.30

    برق، گرمایش، سرمایش و آب

    236.52

    باشگاه ورزشی (ماهانه)

    53

    یک جفت کفش نایکی

    110

    سیستم آموزشی در شهر ثاندر بی

    سیستم آموزشی در شهر ثاندر بی

    ثاندر بی مکانی فوق العاده برای رشد و موفقیت فرزندان شماست. این شهر دارای 38 مدرسه ابتدایی، 3 مدرسه راهنمایی، 8 مدرسه متوسطه، یک دانشگاه، دو کالج و یک دانشکده پزشکی است. شما می‌توانید از اینکه فرزندتان آموزش باکیفیت دریافت می‌کنند، مطمئن شوید. تحصیل در دانشگاه‌ها و موسسات ثاندر بی اغلب با هزینه کمتری نسبت به شهرهای بزرگ همراه است و این امکان را به دانشجویان می‌دهد تا آموزش با کیفیت را با صرفه جویی در هزینه‌های خود به دست آورند و بنابراین این شهر یکی از گزینه‌های عالی برای تحصیل در کانادا می‌باشد.

    از موسسات برتر ثاندر بی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه لیک‌هد
    • دانشکده نگاه نیوین
    • دانشکده پزشکی انتاریو شمالی
    • کالج کنفدراسیون
    • مرکز تعالی هوانوردی

    امنیت و میزان جرم و جنایت در ثاندر بی

    به دلیل افزایش شدید سطح جرم و جنایت، نگرانی‌هایی در مورد امنیت ثاندر بی وجود داشته است. خوشبختانه، شهر ثاندر بی یک استراتژی کاربردی را برای افزایش سطح ایمنی و رفاه جامعه تنظیم کرده است که هدف آن مقابله با جرم و جنایت از طریق ریشه یابی مشکل است. این استراتژی شامل استفاده از برنامه‌های پیشگیری از جرم مبتنی بر شواهد است که اثربخشی آنها ثابت شده است.

    به نظر می‌رسد که بسیاری از جرایم در ثاندر بی مربوط به سوء مصرف مواد هستند. اگرچه ثاندر بی ممکن است بالاترین نرخ قتل را در کانادا داشته باشد که 6.38 قتل در هر 100 هزار نفر است، اما این آمار به طور قابل توجهی کمتر از نرخ قتل در چندین ایالات متحده مانند لوئیزیانا، آلاسکا و میسوری است.

    سیستم بهداشت و درمان شهر ثاندر بی

    سیستم پزشکی شهر ثاندر بی

    ثاندر بی دارای یک بیمارستان بزرگ، مرکز علوم بهداشت منطقه‌ای و بسیاری از مراکز مراقبتی مانند بیمارستان روان پزشکی لیک‌هد و بیمارستان سنت جوزف است که توسط گروه مراقبت سنت جوزف اداره می‌شوند. دانشکده پزشکی انتاریو شمالی دارای یک پردیس در دانشگاه لیک‌هد است. ثاندر بی همچنین چندین کلینیک مختلف پزشکی و دندانپزشکی دارد. بنابراین، زندگی در ثاندر بی برای مهاجران از نظر خدمات سلامتی و بهداشتی به خوبی پوشش داده شده‌اند.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    زندگی در یک شهر شلوغ و پرجمعیت با اجاره بهای بالا و مناطق طبیعی کم می‌تواند سلامت روحی و جسمی شما تأثیر بگذارد. ثاندر بی به شما این امکان را می‌دهد که بدون استرس‌های مربوط به هزینه‌های زندگی در شهرها بزرگ، با هوای تمیز، فضاهای باز برای ورزش و فرصت‌های شغلی مناسب در شهری متفاوت زندگی کنید. اگر قصد مهاجرت به کانادا را از مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب مشاوره بگیرید. برای طرح هرگونه سوال با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی شهر ثاندر بی کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (2 پاسخ)
    2024-01-22

    سلام.مابرای سرمایه گذاری وتولیدصنایع برنز وتولید لوستر واردات ومادران جای ارزون وگرفتن pr می خواهیم.ممنونم

    2024-01-28

    سلام. موسسه صرفا در زمینه ویزای تحصیلی اقدام داره...

    2023-09-03

    سلام در مورد بارش باران آیا ثاندربی بازان خیز است باران کم میباره یا زیاد

    2023-09-09

    سلام. بله ثاندر بی جزء شهرهای بارانی استان انتاریو و کانادا هستش

    مشاوره رایگان مهاجرت