معرفی شهر برمپتون کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    می‌خواهید مزایای کار در تورنتو را داشته باشید اما از قیمت‌های سنگین اجاره دور باشید؟ به خرید اولین خانه خود فکر می‌کنید اما نمی‌توانید چیزی بزرگتر از یک آپارتمان یک خوابه با بودجه فعلی خود در محدوده شهر پیدا کنید؟ به زندگی در شهری پرجنب ‌و جوش، متنوع و چند فرهنگی با گزینه‌های آموزشی عالی و سیستم حمل ‌و نقل علاقه‌ مند هستید؟ اگر پاسخ شما به هر یک از این سوالات مثبت است و قصد مهاجرت به کانادا را دارید، راه حل مناسبی برای شما داریم؛ به زندگی در «شهر برمپتون» انتاریو سلام کنید.

    شهر برمپتون کجاست؟

    شهر برمپتون کجاست؟

    برمپتون در حدود 40 کیلومتری شمال غربی مرکز شهر تورنتو، درست در کنار فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو واقع شده است. به همین دلیل، خیلی از افراد زندگی در این شهر را به خاطر نزدیکی به تورنتو انتخاب می‌کنند. برمپتون شهری متنوع و چند فرهنگی است که در طول سال‌ها به خانه صدها هزار مهاجر تبدیل شده است.

    برمپتون یکی از شهرهایی است که سریع‌ترین رشد را در سراسر کانادا دارد. این شهر در شهرداری منطقه‌ای پیل واقع شده که شامل شهر میسیساگا، شهر برمپتون و شهر کالدون است. این منطقه همچنین بخشی از منطقه تورنتو بزرگ  (GTA)است و تنها 40 کیلومتر با شهر تورنتو فاصله دارد.

    منطقه پیل شامل شهر میسیساگا، شهر برمپتون و شهر کالدون است. برمپتون از نظر تاریخی توسط مردم بومی سکونت داشت و در سال 1853 به عنوان یک روستا ثبت شد. نام آن از شهر برمپتون در انگلستان گرفته شد. بعداً در سال 1873 به عنوان یک شهر ثبت شد و در سال 1974 به طور رسمی به یک شهر تبدیل شد که امروزه به یکی از متنوع‌ترین شهرها در سراسر کانادا تبدیل شده است.

    جمعیت شهر برمپتون

    جمعیت شهر برمپتون

    برمپتون یکی از شهرهایی است که سریع‌ترین رشد جمعیتی را در کانادا داشته است. از سال 2011، جمعیت آن تقریباً سه برابر سریع‌تر از انتاریو رشد کرده است، به طوری که امروزه 656480 هزار نفر برمپتون را خانه خود می‌خوانند. این شهر چهارمین شهر پرجمعیت در انتاریو و نهمین شهر بزرگ در کانادا است.

    شایان ذکر است، طبق سرشماری سال 2016، بیش از 52 درصد از جمعیت برمپتون خارج از کانادا متولد شده‌اند، از این تعداد در حدود 61640 نفر از آمریکا (شمال و جنوب)، 35160 نفر از اروپا و 16065 نفر از آفریقا آمده‌اند. از آسیا با جمعیتی بالغ بر 195235 نفر به برمپتون می‌آیند (بیشترین آنها از هند، سریلانکا، پاکستان و فیلیپین هستد).

    به ویژه، جمعیت عظیم هندی وجود دارد که به دنبال زندگی در برمپتون هستند و این تعداد روز به روز در حال افزایش است. این ارقام به این معنی هستند که برمپتون از نظر تعداد مهاجران در مقایسه با تعداد کل جمعیت در رتبه پنجم کشوری قرار دارد. واضح است که چرا زندگی برمپتون از هر نظر بسیاری خوب است.

    جغرافیا و آب و هوای شهر برمپتون

    جغرافیا و آب و هوای شهر برمپتون

    مساحت برمپتون 265 کیلومتر مربع است. شهر برمپتون از شرق با بزرگراه 50، بلوار وینستون چرچیل (هالتون هیلز) در غرب، جاده میفیلد (کالدون) از شمال همسایه است. برامپتون دارای آب و هوای قاره‌ای است. در برامپتون، تابستان‌ها گرم است. زمستان‌ها یخبندان، برفی و باد است و در تمام طول سال نیمه ابری خواهد بود. در طول سال، دما معمولاً از 10- درجه سانتی‌گراد تا 26 درجه سانتی‌گراد متغیر است و به ندرت زیر 16- درجه سانتی‌گراد یا بالاتر از 30 درجه سانتی‌گراد است. بر اساس امتیاز گردشگری، بهترین زمان از سال برای بازدید از برامپتون از اواخر ژوئن تا اوایل سپتامبر است.

    هزینه زندگی در شهر برمپتون

    هزینه زندگی در شهر برمپتون

    در طول چند سال گذشته، برمپتون به سرعت به عنوان یک حومه جذاب در تورنتو رشد کرده است. مسکن و سایر هزینه‌های روزانه در برمپتون اندکی کمتر از تورنتو هستند و بسیاری از ساکنان این موضوع را ارزشمند می‌دانند که کمی دورتر از تورنتو زندگی کرده و فقط هزینه رفت و آمد در طول هفته کاری را پرداخت کنند. در مقایسه با سایر نقاط کانادا، هزینه زندگی برمپتون بالاتر از شهرهای استان‌های پریری است. با این حال، فرصت‌های شغلی و درآمد بهتر در GTA وجود دارند.

    مسکن در شهر برمپتون

    مسکن در شهر برمپتون

    اگر تصمیم به خرید یا اجاره ملک در برمپتون دارید، باید انتظار داشته باشید که هزینه‌ها به میزان قابل توجهی کمتر از آنچه در مرکز شهر تورنتو یا یکی از محله‌های دورافتاده شهر هستند. به عنوان مثال، یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر برمپتون، حدود 1542 دلار در ماه هزینه دارد، اگرچه آپارتمان‌های مقرون به صرفه‌تری نیز در بازار وجود دارند.

    به عنوان مثال، اگر قصد دارید مستقل یا با شریک‌تان زندگی کنید، می‌توانید یک آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر برمپتون با قیمت تقریباً 1252 دلار در ماه پیدا کنید. اگر به عنوان یک خانواده به برمپتون نقل مکان می‌کنید و به دنبال ملک بزرگتری هستید، یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر برمپتون حدود 2375 دلار در ماه برای شما بازگردانده است.

    با این حال، اگر خوشحال هستید که کمی دورتر از شهر زندگی می‌کنید، باید بتوانید مکانی با قیمت حدود 2050 دلار در ماه پیدا کنید. بنابراین، اگر در نهایت در برمپتون خانه‌ای اجاره کردید، می‌توانید مطمئن باشید که ماهیانه بین 40 تا 45 درصد کمتر از زمانی که در مرکز شهر تورنتو زندگی می‌کنید، پرداخت خواهید کرد.

    اگر نقل مکان شما به برمپتون به منظور خرید خانه است که خارج از محدوده قیمتی‌تان در تورنتو است، خوشحال خواهید شد که بدانید قیمت هر متر مربع برای خرید ملک حدود 5262 دلار در مرکز شهر برمپتون و حدود 3822 دلار در خارج از آن است.

    این ارقام نیمی از مبلغی است که باید در تورنتو بپردازید. با وجود قیمت‌های مقرون به صرفه‌تر اجاره و ملک موجود در برمپتون در مقایسه با تورنتو، واقعیت این است که اگر همچنان در تورنتو به کار خود ادامه می‌دهید، ممکن است مجبور باشید هر روز سفر کنید.

    حمل و نقل در شهر برمپتون

    حمل و نقل در شهر برمپتون

    چه در تورنتو، برمپتون یا در بخش دیگری از GTA کار کنید، این احتمال وجود دارد که یا رانندگی کنید یا با وسایل نقلیه عمومی به محل کار خود بروید. به عنوان یک ساکن برمپتون، می‌توانید انتظار داشته باشید که حدود 124 دلار برای کارت حمل و نقل ماهانه در محدوده شهر بپردازید.

    اگر در تورنتو کار می‌کنید و می‌خواهید از برمپتون سفر کنید، قطار GO احتمالا بهترین گزینه شما است. برمپتون با قطار GO مجهز می‌شود، به این معنی که می‌توانید از مرکز شهر برمپتون به ایستگاه یونیون در قلب منطقه تجاری مرکزی تورنتو (CBD) در حدود 45 دقیقه برسید.

    برای این سفر تقریباً 7.65 دلار به ازای هر کرایه با یک کارت Presto بپردازید اما زمانی که به 36 کرایه در ماه رسیدید، تخفیف‌ها شروع می‌شوند. اگر زندگی در برمپتون را انتخاب می‌کنید و می‌خواهید رانندگی کنید، باید بدانید که این شهر دارای بالاترین هزینه‌های بیمه خودرو در تمام انتاریو است.

    گزارشی توسط سرویس نقل قول بیمه آنلاین، اخیراً برمپتون را به عنوان بالاترین نرخ‌های بیمه در انتاریو رتبه بندی کرده است که بیش از میانگین استانی بیش از هزار دلار در سال در حق بیمه با میانگین سالانه 2494 دلار می‌باشد. این هزینه‌ها، همراه با سردردهای ترافیکی بالقوه ناشی از زندگی در GTA، به این معنی هستند که بسیاری از ساکنان برمپتون، حمل‌ و نقل عمومی مانند شبکه قطار GO را انتخاب می‌کنند.

    تحصیل در شهر برمپتون

    تحصیل در شهر برمپتون

    اگر با کودکانی خود که در سن مدرسه هستند به برمپتون نقل مکان می‌کنید، باید در مورد سیستم آموزشی در شهر بدانید. خبر خوب در این زمینه این است که برمپتون خانه طیف وسیعی از مدارس ابتدایی و متوسطه عمومی با کیفیت است و این شهر یکی از گزینه‌های خوب برای تحصیل در کانادا می‌باشد. هیئت مدرسه ناحیه پیل دارای 220 مدرسه است که به بیش از 140 هزار دانش آموز در منطقه پیل برای جوامع میسیساگا، برامپتون و کالدون خدمات ارائه می‌دهند.

    علاوه بر این، مجموعه‌ای از مدارس وجود دارند که آموزش به زبان فرانسوی را برای کسانی که می‌خواهند فرزندان خود را به صورت فرانسوی آموزش دهند، گنجانده‌اند.  علاوه بر این، موسسه شریدان، موسسه پلی تکنیک برتر کانادا است که در این شهر قرار دارد. شریدان در سطح بین المللی برای دوره‌های تحصیلی انیمیشن کلاسیک و کامپیوتری خود شناخته می‌شود.

    در حالی که دانشگاه آلگوما رشته‌های منحصر به فردی را در علوم کامپیوتر و مدیریت بازرگانی (Honors) ارائه می‌دهد که می‌توانند در یک سال تکمیل شوند. همچنین رشته‌هایی را برای کمک به ارتقای دیپلم کالج به مدارک دانشگاهی ارائه می‌دهد. این برنامه‌ها در پردیس دیویس کالج شریدان ارائه می‌شوند.

    اقتصاد محلی شهر برمپتون

    اقتصاد محلی شهر برمپتون

    نزدیکی برمپتون به فرودگاه بین المللی پیرسون، بزرگراه‌های اصلی و ساختار مالیات شرکت‌ها، افراد و مشاغل زیادی را به منطقه جذب می‌کند. این شهر به مقصدی برای دفاتر مرکزی شرکت‌ها، انبارها، تأسیسات تولیدی و کارخانه‌ها تبدیل شده است. این شهر یک مکان برتر در امتداد زنجیره تامین در استان است. رشد بالای این شهر تا سال 2041 پیش بینی می‌شود.

    صنایع برتر در برمپتون عبارتند از:

    • ساخت و ساز
    • زنجیره تامین و تدارکات
    • فناوری اطلاعات و ارتباطات
    • نوآوری و فناوری
    • خوردنی و آشامیدنی
    • بهداشت و علوم زیستی

    کارفرمایان عمده در شهر برمپتون

    کارفرمایان عمده در شهر برمپتون

    برمپتون خانه کارفرمایان عمده در بسیاری از صنایع است. این شهر بیش از 100 شرکت بیوتکنولوژی را در خود دارد و در مرکز کریدور نوآوری تورنتو واترلو، دومین خوشه فناوری بزرگ در آمریکای شمالی خارج از دره سیلیکون است. در ادامه تعدادی از کارفرمایان برتر در منطقه آورده شده‌اند:

    • Amazon
    • Magna
    • Dynacare
    • BMP Metals
    • Coca-Cola Bottling Ltd
    • Loblaw Companies Ltd
    • Maple Lodge Farms Ltd
    • CN Rail
    • Rogers Communications
    • Paramount Fine Foods

    مسیرهای شغلی در برمپتون

    مسیرهای شغلی در برمپتون

    برمپتون در حال ایجاد یک منطقه نوآوری شغلی است. این شهر اکوسیستمی برای اتصال استعدادها، مربیان، سرمایه گذاران و کارآفرینان با سازمان‌های با رشد بالا است. همچنین بر سایر تحولات استراتژیک برای تقویت بیشتر نیروی کار خود در صنایع کلیدی  متمرکز شده است. مشاغل در تولید، غذا و نوشیدنی، مراقبت‌های بهداشتی، علوم زیستی، تدارکات و فناوری، فرصت‌های متنوعی را ارائه می‌دهند. می‌توانید از طریق برخی از شرکت‌های زیر شغل مناسبی برای خود ترتیب دهید:

    • Advantage Group
    • IS2
    • ​​Robert Half
    • Randstad Canada
    • HCR Personnel Solutions, Inc

    کلام آخر

    برمپتون شهری در استان انتاریو کانادا است که در منطقه تورنتو بزرگ (GTA) قرار درد. جمعیت این شهر بر اساس سرشماری سال 2021، در حدود 656480 نفر است که آن را نهمین شهر پرجمعیت کانادا تبدیل می‌کند. این شهر زمانی به عنوان «شهر گل‌های کانادا» شناخته می شد، عنوانی که اشاره به صنعت بزرگ گلخانه‌ای آن دارد. امروزه، بخش‌های عمده اقتصادی برامپتون شامل تولید، مدیریت خرده فروشی، تدارکات، فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، غذا و نوشیدنی، علوم زیستی و خدمات تجاری است. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید و می‌خواهید از شرایط زندگی در برمپتون مطلع شوید، با گروه مهاجرتی ادب تماس حاصل بفرمایید.

    سوالات متداول معرفی شهر برمپتون کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت