معرفی شهر اوشاوا کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    انتخاب شهر مناسب یکی از بزرگترین تصمیماتی است که باید هنگام مهاجرت به کانادا بگیرید. در نظر گرفتن موقعیت مکانی، اقتصاد محلی، سیستم حمل و نقل، آموزش و کیفیت کلی زندگی در یک شهر بسیار مهم است. در حالی که بسیاری از مهاجران به فکر زندگی در شهرهای بزرگی مانند تورنتو هستند، شهرهای کوچکتر مانند اوشاوا در استان انتاریو می‌توانند آنچه شما به دنبال آن هستید را تمام و کمال در اختیارتان قرار دهند. پس اگر قصد مهاجرت به کانادا و زندگی در این شهر را دارید، ما در این بررسی به طور کامل در مورد شهر اشاوا صحبت خواهیم کرد.

    درباره اوشاوا انتاریو

    منطقه تورنتو بزرگ (GTA) از تعدادی شهرداری منطقه‌ای از جمله منطقه دورهام تشکیل شده است. این منطقه در انتهای شرقی تورنتو بزرگ و در امتداد دریاچه انتاریو قرار دارد که شهر اوشاوا بزرگترین شهر آن محسوب می‌شود. این شهر در حدود 60 کیلومتری شرق تورنتو قرار دارد. از آنجایی که اوشاوا محل استقرار دفتر مرکزی جنرال موتورز در کانادا است، به آن «شهر موتور کانادا» می‌گویند. این شهر یک منطقه امن و مناسب برای خانواده است. اوشاوا در سال 1850 به عنوان یک روستا ثبت شد و به مرور زمان با توسعه شهرنشینی و مهاجرت از تورنتو، به شهر تبدیل شد. ناگفته نماند، نام اوشاوا از واژه Ojibwa aazhawe به معنای «محل عبور» گرفته شده است.

    آب و هوای شهر اوشاوا

    آب و هوای شهر اوشاوا

    اوشاوا آب و هوای مشابهی با بقیه مناطق جنوبی انتاریو دارد. این شهر با آب و هوای قاره‌ای مرطوب و با تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد مشخص می‌شود. میانگین دمای هوا می‌تواند از 8.5- درجه سانتیگراد در ژانویه تا 25.1 درجه سانتیگراد در ماه ژوئیه متغیر باشد. بهترین فصول برای لذت بردن از طبیعت در بهار و پاییز است.

    جمعیت شهر اوشاوا

    جمعیت شهر اوشاوا

    اوشاوا شهری متوسط با جمعیتی بالغ بر 170 هزار نفر است. جمعیت در منطقه مترو که شامل ویتبی و کلارینگتون می‌شود، بیش از 405 هزار نفر را شامل می‌شود. جمعیت به طور مداوم با یک درصد در سال در حال افزایش است. به همین دلیل، منطقه اوشاوا ششمین منطقه بزرگ در انتاریو محسوب می‌شود.

    اوشاوا شهری با جامعه متنوع است که همچنان از مهاجران جدید استقبال می‌کند. این شهر در سال 2021 پذیرای 4700 تازه وارد بود. 2.9 درصد از جمعیت بومی شهر هستند. همچنین حدود 15 درصد از جمعیت شهر را اقلیت‌ها تشکیل می‌دهند. گروه‌های اقلیت برتر شامل سیاه پوستان (5.5 درصد)، آسیای جنوبی (3.8 درصد)، چینی (1.4 درصد) و فیلیپینی (1.3 درصد) هستند. حدود 75 درصد ساکنان را پروتستان، کاتولیک رومی یا مسیحی و 0.9 درصد مسلمان، 0.4 درصد هندو، و 0.4 درصد را سیک تشکیل می‌دهند.

    شرایط اقتصادی شهر اوشاوا

    شرایط اقتصادی شهر اوشاوا

    اوشاوا به دلیل موقعیت استراتژیک خود در امتداد بخش شرقی منطقه تورنتو بزرگ شناخته می‌شود. بزرگراه 401 این شهر را به تورنتو، مونترال و اتاوا متصل می‌کند. تولید و ساخت و ساز دو صنعت بزرگ و در حال رشد اوشاوا هستند. پیش بینی می‌شود تولید در سال 2022، 8.5 درصد و ساخت و ساز 4.3 درصد رشد کند. این شهر همچنین شاهد بازگشایی کارخانه مونتاژ کامیون جنرال موتورز کانادا خواهد بود که رونق زیادی برای اقتصاد محلی به همراه خواهد داشت. همچنین توجه داشته باشید که موقعیت های شغلی در این شهر برای کسانی که به این کشور مهاجرت تحصیلی کرده، به مراتب بالاتر خواهد بود.

    در ادامه به بزرگترین صنایع شهر اوشاوا اشاره می‌کنیم:

    • بهداشت و درمان (18 درصد)
    • خرده فروشی (15 درصد)
    • خدمات آموزشی (11 درصد)
    • مدیریت و پشتیبانی (8 درصد)
    • مدیریت دولتی (8 درصد)
    • خدمات اقامتی و غذایی (8 درصد)
    • تولید (6 درصد)
    • خدمات حرفه ای (3 درصد)
    • امور مالی و بیمه (3 درصد)
    • اطلاعات و فرهنگی (2 درصد)
    • 18 درصد شامل صنایع دیگر

    شرکت‌های برتر اوشاوا

    نزدیک به 12 هزار شرکت وجود دارند که حدود 70 هزار نفر از ساکنان شهر را استخدام کرده‌اند. اشتغال در سال 2021 حدود 5.9 درصد رشد کرده است. شرکت‌های برتر اوشاوا عبارتند از:

    • جنرال موتورز کانادا
    • وزارت دارایی انتاریو
    • هیئت مدرسه منطقه کاتولیک دورهام
    • موسسه فناوری دانشگاه انتاریو
    • سلامت لیکریج
    • کانسنتریکس

    راه‌های مختلفی برای جستجوی فرصت‌های شغلی در اوشاوا وجود دارند. شما می‌توانید از طریق بانک کار دولت کانادا، وبسایت‌های کاریابی و آژانس‌های جستجوی کار کمک بگیرید. برترین آژانس‌های استخدامی در این شهر عبارتند از:

    • Durham Recruiting
    • Adecco
    • Redwood Employment
    • Randstad Canada

    بازار مسکن در اوشاوا

    بازار مسکن در اوشاوا

    یافتن مکانی برای زندگی را باید مهمترین عامل در مهاجرت دانست. چه قصد اجاره یا خرید داشته باشید، ارزیابی گزینه‌های مختلف در بازار مسکن اولین گام مهم است. شما باید خانه خود را بسته به محل کار، امکانات شهری و سایر موارد انتخاب کنید. با این حال، قیمت مسکن در اوشاوا مقرون به صرفه‌تر مرکز تورنتو است. با این حال، اوشاوا یکی از گران‌ترین مناطق برای اجاره آپارتمان در منطقه بزرگ تورنتو است. قیمت املاک نیز در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

    اگر به دنبال اجاره هستید، محله‌های زیادی مانند  Vanier، Donevan، Eastdale، O'Neil  و Central Oshawa وجود دارند. همچنین می‌توانید شهرهای نزدیک دیگر مانند ویتبی، آژاکس و بومانویل را در نظر بگیرید. در حالی که قیمت مسکن ممکن است بر اساس عواملی مانند مکان، متراژ و ویژگی‌های آپارتمان متفاوت باشند، متوسط اجاره در اوشاوا 1582 دلار کانادا برای یک واحد یک خوابه است. همچنین میانگین هزینه یک خانه (Home) سه خوابه 790 هزار دلار کانادا است. یک خانه شهری (Townhouse) سه خوابه 694 هزار دلار کانادا است و میانگین قیمت کاندو (Cando) 524 هزار دلار کانادا خواهد بود.

    سیستم حمل و نقل اوشاوا

    سیستم حمل و نقل اوشاوا

    اوشاوا سیستم حمل و نقل عمومی خوبی دارد. قطارها و اتوبوس‌های Go Transit ساکنان شهر را به تورنتو حمل می‌کند. دفاتر حمل و نقل منطقه‌ای دورهام خدمات اتوبوس محلی در شهر را ارائه می‌دهد. سیستم حمل و نقل، رفت و آمد به محل کار را آسان‌تر و مقرون به صرفه‌تر می‌کند. علاوه بر این، مسیر رفت و آمد بسیار سرسبز و زیباست و از خستگی ناشی از حضور در تراکم ترافیک سنگین جلوگیری می‌کند. این شهر همچنین میزبان بندر اوشاوا و فرودگاه اجرایی اوشاوا است.

    رانندگی در شهر اوشاوا

    مانند بسیاری از شهرهای دیگر در منطقه تورنتو بزرگ، اوشاوا یک شهر برای رفت و آمد بین مناطق مختلف است. بسیاری از مردم در اوشاوا زندگی کرده و سپس به محل کار خود در سراسر منطقه دورهام یا مرکز شهر تورنتو رفت و آمد می‌کنند. بزرگراه 401 مستقیماً از شهر عبور می‌کند و به بزرگراه‌های دیگر مانند بزرگراه 412، بزرگراه 418 و بزرگراه 407 ETR متصل می‌شود. همه رانندگان باید گواهینامه رانندگی معتبر انتاریو و بیمه رانندگی داشته باشند. استان انتاریو دارای یک سیستم صدور مجوز است. برای تبدیل شدن به یک راننده با مجوز کامل باید تمام مراحل دریافت گواهینامه را طی کنید.

    سیستم آموزشی و مراقبت بهداشتی اوشاوا

    سیستم آموزشی و مراقبت بهداشتی اوشاوا

    دولت انتاریو بر سیستم مدارس این استان نظارت دارد. با این حال، هر شهر دارای یک هیئت مدرسه منحصر به فرد است که کارهای روزانه مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را اداره می‌کند. 28 مدرسه ابتدایی و شش دبیرستان در اشاوا وجود دارند که از طریق هیئت مدرسه ناحیه دورهام مدیریت می‌شوند. هیئت مدرسه منطقه کاتولیک دورهام بر آموزش براساس اصول کاتولیک نظارت می‌کند. 11 مدرسه ابتدایی و دو دبیرستان کاتولیک وجود دارند. چندین آموزشگاه فرانسوی زبان و خصوصی نیز در شهر وجود دارند. سه دانشگاه بعد از دوره متوسطه در اوشاوا وجود دارند که به بیش از 20 هزار دانشجو تمام وقت خدمات آموزشی ارائه می‌دهند و بنابراین این شهر یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای تحصیل در کانادا می‌باشد. این موسسات عبارتند از:

    • کالج دورهام
    • موسسه فناوری دانشگاه انتاریو  (UOIT)
    • دانشگاه ترنت دورهام

    ساکنان اوشاوا به مراقبت‌های بهداشتی عالی دسترسی دارند. این شهر دارای یک بیمارستان به نام Lakeridge Health Oshawa است که یکی از بزرگترین بیمارستان‌های محلی در استان محسوب می‌شود. مرکز منطقه‌ای سرطان مک لافلین دورهام نیز در شهر قرار دارد. طرح بیمه درمانی انتاریو (OHIP) به ساکنان شهر پوشش مراقبت‌های بهداشتی کامل را ارائه می‌کند. برای واجد شرایط بودن جهت دریافت این بیمه باید مقیم کانادا باشید.

    شما همچنین می‌توانید برای کمک به پوشش هزینه‌های داروهای تجویزی و خدماتی که تحت پوشش OHIP نیستند، طرح‌های بیمه درمانی اضافی را خریداری کنید. بسیاری از کارفرمایان همچنین مزایای مربوط به مراقبت‌های بهداشتی را به عنوان بخشی از حقوق کارکنان خود ارائه می‌دهند.

    پزشک خانواده در اوشاوا

    داشتن یک پزشک خانواده مرحله مهمی برای اطمینان از دسترسی شما به مراقبت‌های سلامتی مورد نیاز است. شما می‌توانید از طریق Health Care Connect به دنبال یک پزشک خانواده باشید که بیماران جدیدی را پذیرش می‌کند. اگر نمی‌توانید یک پزشک خانواده در اوشاوا پیدا کنید، بهتر است به سراغ پزشکی در شهر دیگری در نزدیکی محل زندگی خود بروید. همچنین می‌توانید برای دریافت هر گونه خدمات مراقبت‌های اضطراری به یک کلینیک محلی مراجعه کنید.

    کارهایی که باید در اوشاوا انجام دهید

    کارهایی که باید در اوشاوا انجام دهید

    نزدیکی اوشاوا به دریاچه انتاریو و پارک بزرگ، جاذبه‌های زیادی را برای کاوش در اختیار ساکنان شهر قرار می‌دهد. اوشاوا فقط در فاصله کوتاهی از تورنتو قرار دارد که دسترسی به موقعیت‌های تفریحی را میسر می‌کند. جاذبه‌های عمومی متنوعی در شهر وجود دارند. برخی از برترین جاذبه‌های گردشگری عبارتند از:

    • موزه اتومبیل کانادا
    • موزه هنگ انتاریو RCAC
    • گالری رابرت مک لافلین
    • مرکز اجتماعات تریبون
    • موزه اوشاوا
    • پارک وود استیت

    رستوران‌ها و تفریحات شبانه

    اوشاوا گزینه‌های متنوعی از انواع رستوران‌ها را ارائه می‌دهد که مهمترین آنها عبارتند از:

    • استیک هاوس  Wildfire
    • رستوران ایرانی کوروش
    • رستوران The White Apron
    • رستوران Rainbow

     این شهر در طول سال میزبان چندین جشنواره از جمله جشنواره گل صد تومانی اوشاوا، رویداد خودرویی Kars on King و هفته اوشاوا فیستا است.

    طبیعت و مناظر طبیعی

    ذخیره‌ گاه‌های حیات وحش، پارک‌ها و مسیرهای پیاده‌ روی، مسیرهای دوچرخه ‌سواری و سواحل از جاذبه‌های طبیعی شهر هستند. حتماً مسیر واترفرانت، پارک استانی دارلینگتون، باغ گیاه ‌شناسی دره اوشاوا، ذخیره‌ گاه حیات وحش خلیج مک لافلین و باغ‌ وحش و مزرعه تفریحی اوشاوا را ببینید.

    حمایت جامعه از مهاجران در اوشاوا

    حمایت جامعه از مهاجران در اوشاوا

    همه تازه واردان به اوشاوا می‌توانند از طریق خدمات Welcome Centre Immigrant Services بهره مند شوند. این سازمان می‌تواند در مورد بسیاری از خدمات مانند یافتن مسکن، جستجوی شغل، دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی به شما کمک کند و حتی به سوالات شما در مورد اخذ اقامت در اوشاوا پاسخ می‌دهد.

    پشتیبانی زبان در اوشاوا

    مهارت‌های زبان برای موفقیت شما در کانادا مهم است. با خدمات Welcome Centre Immigrant Services می‌توانید مهارت‌های چهارگانه زبانی خود را تقویت کنید. همچنین این امکان را دارید در دوره‌های آموزش زبان را از طریق کالج دورهام و سایر موسسات در اوشاوا شرکت کنید.

    امور مالی و بانکداری شخصی

    یک برنامه مالی خوب به تازه واردان کمک می‌کند تا با شهر سازگار شوند. پس از ورود به اوشاوا می‌توانید یک حساب بانکی در یک بانک محلی یا اتحادیه اعتباری باز کنید. هر دوی این موارد خدمات و محصولات مالی را برای مهاجران جدید ارائه می‌دهند. آنها می‌توانند به شما در افتتاح حساب، دریافت کارت اعتباری، درخواست وام مسکن و حتی دریافت یک خط اعتباری کمک کنند. به یک شعبه محلی مراجعه کنید یا یک حساب آنلاین باز کنید.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    انتخاب شهر مناسب که بتواند نیازهای شما و خانواده‌تان را برآورده کند، بسیار مهم است. به ویژه برای کسانی که دوست دارند در زندگی تورنتو باشند، شهر اوشاوا انتخاب خوبی محسوب می‌شود. اوشاوا دارای محله‌های امن، مدارس خوب و انواع موقعیت‌های شغلی است. همچنین به بخش خرده فروشی و کسب و کار رو به رشد خود افتخار می‌کند و در عین حال تعهد خود را به زندگی مبتنی بر جامعه و احترام به اقلیت‌ها نشان می‌دهد. این شهر از ترافیک به دور است و فضاهای سرسبز و بسیاری دل انگیزی را ارائه می‌دهد. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی شهر اوشاوا کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ